Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 10:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb via de post zo'n onderwijskaart gehad die je moet inleveren op je school zodat ze weten dat je daar ook daadwerkelijk zit. Dat ding is voor het studiejaar 2004-2005 maar dan hoop ik op de uni te zitten, dan hoef ik die toch niet meer in te leveren (ook niet op mijn huidige school)?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 10:28
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Op de site van de IB-groep staat het volgende:

Wanneer moet ik de onderwijskaart niet inleveren?
Uw kind hoeft de onderwijskaart niet in te leveren als hij of zij vanaf 1 augustus:

- geen onderwijs meer volgt
- hoger onderwijs volgt (hbo of universiteit)
- particulier onderwijs volgt
- deeltijd onderwijs volgt
- een beroepsbegeleidende leerweg volgt
- een studie in het buitenland doet
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 10:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-06-2004 @ 11:28 :
Op de site van de IB-groep staat het volgende:

Wanneer moet ik de onderwijskaart niet inleveren?
Uw kind hoeft de onderwijskaart niet in te leveren als hij of zij vanaf 1 augustus:

- geen onderwijs meer volgt
- hoger onderwijs volgt (hbo of universiteit)
- particulier onderwijs volgt
- deeltijd onderwijs volgt
- een beroepsbegeleidende leerweg volgt
- een studie in het buitenland doet
Dankje, wat ben ik toch lui ook eigenlijk om een ander alles uit te laten zoeken

Maar wat nou als mijn opleiding in Belgie pas 1 oktober begint?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 10:38
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ik vond nog iets anders....ik weet niet hoe dat zit, maar t klinkt ook interessant inderdaad


Citaat:
Tegemoetkoming tussen twee opleidingen

Zit je in een eindexamenklas van het voortgezet onderwijs en ga je aansluitend een nieuwe opleiding in het voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs of hoger onderwijs volgen? En heb je voor je nieuwe opleiding ook recht op een tegemoetkoming of studiefinanciering? Dan kun je in de maanden tussen je eindexamen en je nieuwe opleiding een tegemoetkoming krijgen. Dat kan voor maximaal vier maanden.

Vraag een overbrugging op tijd aan. Moet je nog een tegemoetkoming aanvragen, dan kun je op het aanvraagformulier alvast een overbrugging aanvragen. Heb je al een tegemoetkoming, vraag dan een overbrugging aan met het formulier Wijzigingen scholier.
Krijg je voor je nieuwe opleiding recht op studiefinanciering, dan moet je dit apart aanvragen met een aanvraagformulier.

Een overbrugging moet je aanvragen voor het einde van de periode van vier maanden overbrugging, anders heb je er geen recht meer op.
Ik heb er zelf geen ervaring mee/verstand van, maar misschien iemand anders...of je stuurt de IB-groep n mailtje...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-06-2004 @ 11:38 :
Ik vond nog iets anders....ik weet niet hoe dat zit, maar t klinkt ook interessant inderdaad

Ik heb er zelf geen ervaring mee/verstand van, maar misschien iemand anders...of je stuurt de IB-groep n mailtje...
Dat is net zo iets als de tegemoedkoming die je krijgt zolang je nog op het voortgezet onderwijs zit. Het is zeker aan te raden om dat aan te vragen, want wat extra geld is nooit weg
Ik heb hem ook aangevraagd voor deze zomervakantie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 12:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vroeg me ook al af wat ik met dat din moest doen
tnx voor de info
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wow, ik dacht ook al.. hoe kunnen ze nu al weten dat ik volgend jaar weer in 6vwo zit.. Ik wilde dat pas melden na de examens eigenlijk..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-06-2004 @ 11:38 :
Ik vond nog iets anders....ik weet niet hoe dat zit, maar t klinkt ook interessant inderdaad

*quote van IB-site*

Ik heb er zelf geen ervaring mee/verstand van, maar misschien iemand anders...of je stuurt de IB-groep n mailtje...
Dit wist ik al en ik heb die tegemoetkoming ook aangevraagd, moet ik binnenkort wat van gaan merken wat betreft mijn banksaldo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2004 @ 22:00 :
Dit wist ik al en ik heb die tegemoetkoming ook aangevraagd, moet ik binnenkort wat van gaan merken wat betreft mijn banksaldo
weet jij eigenlijk hoeveel dat is per maand?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-06-2004 @ 22:43 :
weet jij eigenlijk hoeveel dat is per maand?
Volgens mij is dat gewoon wat je studiefinanciering gaat ontvangen, en je krijgt je OV ook al. Dat zei mijn decaan dan iig hij heeft er het hele jaar op zitten timmeren dat wij dat moeten aanvragen.

Overigens moet je wel 18 voor die overbruging zijn, en ik wordt pas eind juli 18 dus ik heb pech gehad. Het zit er waarschijnlijk in dat ik volgend jaar veel moet gaan treinen en ik heb zodoende ook pas recht op OV per 1 oktober, zit ik dus ruim een maand zonder .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-06-2004 @ 22:43 :
weet jij eigenlijk hoeveel dat is per maand?
Volgens mij is het ongeveer 90 euro zeg maar basis en daarop kan je een vergoeding krijgen in de schoolkosten (die je dus niet krijgt in de zomervakantiemaanden) en die is dacht ik afhankelijk van het inkomen van de ouders(s) bij wie je woont.

Het je niet zo'n brief gehad met daarop alle bedragen die je krijgt per maand? Ik namelijk wel, ik ben in mei 18 geworden dus ik kreeg over mei en juni nog kinderbijslag dus voor juli en augustus krijg ik die overbrugging en ik heb een blad gehad met daarop het bedrag dat ik in juli en het bedrag dat ik in augustus krijg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-06-2004 @ 23:03 :
Volgens mij is dat gewoon wat je studiefinanciering gaat ontvangen, en je krijgt je OV ook al. Dat zei mijn decaan dan iig hij heeft er het hele jaar op zitten timmeren dat wij dat moeten aanvragen.

Overigens moet je wel 18 voor die overbruging zijn, en ik wordt pas eind juli 18 dus ik heb pech gehad. Het zit er waarschijnlijk in dat ik volgend jaar veel moet gaan treinen en ik heb zodoende ook pas recht op OV per 1 oktober, zit ik dus ruim een maand zonder .
Bij de overbrugging krijg je geen OV, dit word voor een deel gecompenseerd door dat je meer geld krijgt stuffi = 75 euro
overbrugging bedraagt 90 euro, maar geen OV
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2004 @ 10:01 :
Volgens mij is het ongeveer 90 euro zeg maar basis en daarop kan je een vergoeding krijgen in de schoolkosten (die je dus niet krijgt in de zomervakantiemaanden) en die is dacht ik afhankelijk van het inkomen van de ouders(s) bij wie je woont.

Het je niet zo'n brief gehad met daarop alle bedragen die je krijgt per maand? Ik namelijk wel, ik ben in mei 18 geworden dus ik kreeg over mei en juni nog kinderbijslag dus voor juli en augustus krijg ik die overbrugging en ik heb een blad gehad met daarop het bedrag dat ik in juli en het bedrag dat ik in augustus krijg.
Nee, ik heb niet zo'n brief.
Maar ik heb het net op internet gezien. Het is 94 euro; net zo veel als de tegemoedkoming. Dan verandert er verloop dus nog niks.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2004 @ 10:58 :
Nee, ik heb niet zo'n brief.
Maar ik heb het net op internet gezien. Het is 94 euro; net zo veel als de tegemoedkoming. Dan verandert er verloop dus nog niks.
Volgens mij is die overbrugging eigenlijk exact hetzelfde als die tegemoetkoming
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:02
Verwijderd
Ik word overmorgen 18, kan ik het dan ook nog aanvragen, die overbrugging?

Of kan dat niet omdat ik (hopelijk) 1 september begin met mn nieuwe opleiding?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:02 :
Ik word overmorgen 18, kan ik het dan ook nog aanvragen, die overbrugging?

Of kan dat niet omdat ik (hopelijk) 1 september begin met mn nieuwe opleiding?
Uhm, je krijgt dan nog kinderbijslag tot en met de maand juni, dan zou je over juli en augustus nog zo'n overbrugging kunnen aanvragen omdat je pas in september studiefinanciering krijgt. Die overbrugging heet volgens mij tegemoetkoming scholieren, voor meer informatie kan je kijken op www.ib-groep.nl Daar is ook het formulier te downloaden wat je moet invullen om dat aan te vragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2004 @ 12:08 :
Uhm, je krijgt dan nog kinderbijslag tot en met de maand juni, dan zou je over juli en augustus nog zo'n overbrugging kunnen aanvragen omdat je pas in september studiefinanciering krijgt. Die overbrugging heet volgens mij tegemoetkoming scholieren, voor meer informatie kan je kijken op www.ib-groep.nl Daar is ook het formulier te downloaden wat je moet invullen om dat aan te vragen.
Hipheid
Dank je. Maar ik dacht dat dat per drie maanden ging, of per kwartaal? Wazig.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:13 :
Hipheid
Dank je. Maar ik dacht dat dat per drie maanden ging, of per kwartaal? Wazig.
Dat is ook zo.
Maar als jij in juni jarig bent, dan loopt het kwartaal af op 31 juni. Vanaf 1 juli begint een nieuw kwartaal en kun je dus in aanmerking komen voor andere diensten van de ib-groep.
Tot 1 juli krijg je dus kinderbijslag en daarna niks. Tenzij je dus je overbrugging/tegemoedkoming aanvraagt.
En dan loopt die overbrugging op 1 september af omdat ze het dan omzetten in stufi.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2004, 21:50
Fairy82
Fairy82 is offline
Mijn moeder belde de IB groep gisteren om voor mij te vragen hoeveel stufi ik as jaar ontving. Krijgt ze te horen omdat ik dit jaar mijn diploma haal, ik vanaf volgende maand geen stufi meer ontvang als ik me niet gauw voor mijn volgende opleiding inschrijf. Dat wordt dus rennen naar het AOC voor Dierverzorging.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2004 @ 12:33 :
Dat is ook zo.
Maar als jij in juni jarig bent, dan loopt het kwartaal af op 31 juni. Vanaf 1 juli begint een nieuw kwartaal en kun je dus in aanmerking komen voor andere diensten van de ib-groep.
Tot 1 juli krijg je dus kinderbijslag en daarna niks. Tenzij je dus je overbrugging/tegemoedkoming aanvraagt.
En dan loopt die overbrugging op 1 september af omdat ze het dan omzetten in stufi.
Kinderbijslag gaat per kwartaal (en een kwartaal is drie maanden), stufi gaat per maand maar de periode daartussen kan je zo'n overbrugging krijgen en die is gewoon voor de duur die daartussen zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
De Kantine Het schoolsaaisteem van White Trash: Een goed of een saai idee? #965
Rivka
500 20-04-2010 13:39
Werk, Geld & Recht IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal.
robser
68 06-08-2008 18:22
Algemene schoolzaken onderwijskaart,...(of zoiets)
Missy Muffett
6 25-09-2003 19:40
Algemene schoolzaken College Geld
M1d0
7 25-07-2003 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.