Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 19:14
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Hey,

Ik wou weten of er zo'n regel gold eigenlijk, mensen zeiden dat als je ontslagen wordt (zonder een echt geldige reden) dat je werkgever je 2 maanden door moest betalen, klopt dit?

Thanks..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 19:33
Verwijderd
Meer info graag. Wat voor werk deed je? Wat voor contract? Waarom ben je ontslagen? Et cet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:37
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Wat alluman vraagt/zegt en bedoel je met 2 maanden doorbetalen na de ontslagdatum of opzegtermijn?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:57
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Ik werkte bij TPG POST, had een contract tot oktober. Werd ontslagen omdat ik me 2x achter elkaar ziek gemeld had..was gewoon echt ziek. En ik bedoel dat wanneer ik ontslagen ben, n dus (werk niet meer)..hoor ik nou nog 2 maanden uitbetaald te krijgen, zonder te werken natuurlijk.

Danke
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:59
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
hoe lang werkte je daar al?
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:14
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-06-2004 @ 20:59 :
hoe lang werkte je daar al?
3 maanden
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:37
Verwijderd
op de juiste manier laten weten dat je ziek bent?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:40
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 08-06-2004 @ 21:14 :
3 maanden
En je zat niet in een proefperiode?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:44
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 08-06-2004 @ 21:40 :
En je zat niet in een proefperiode?
Jawel dat was één maand maar.. die is dus voorbij nu.

En over de vraag van die andere jongen, ja gewoon ziek bellen en zeggen dat ik niet kan komen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:50
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 08-06-2004 @ 21:44 :
Jawel dat was één maand maar.. die is dus voorbij nu.

En over de vraag van die andere jongen, ja gewoon ziek bellen en zeggen dat ik niet kan komen.
owk....je mag alleen ontslagen worden als ze daarvoor dwingende gronden hebben en die zijn er niet dus heb je zeker recht op een vergoeding, normaal gesproken tot 't eind van het contract...dus like, bel dr heen en zeg dat ze je niet zomaar kunnen ontslaan en dat je een vergoeding wil en dat je anders juridische hulp gaat zoeken want dit kan niet...(oh well, ik weet t vrij zeker, k ben 3e jaars rechtenstudent) ... anders kan je me ook wel ff pmen als je nog n vraag ofzo hebt
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:21
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Danke schon hè..!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:15
Verwijderd
Little nemo, ben je niet gewoon in de war met de onverwijlde opzegging wegens een dringende reden? Je kunt best zonder een dringende reden opzeggen, maar dan moet de werkgever wel een opzegtermijn in acht nemen.

Een regelmatig ontslag kan wel tevens kennelijk onredelijk zijn, maar dat zal dan gesteld en bewezen moeten worden door de werknemer, terwijl bij ontslag op staande voet het bewijs van die dringende reden bij de werkgever ligt.

Ik vraag me dus af hóe hij ontslagen is, en wat de motivering van de werkgever is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2004 @ 23:15 :
Little nemo, ben je niet gewoon in de war met de onverwijlde opzegging wegens een dringende reden? Je kunt best zonder een dringende reden opzeggen, maar dan moet de werkgever wel een opzegtermijn in acht nemen.

Een regelmatig ontslag kan wel tevens kennelijk onredelijk zijn, maar dat zal dan gesteld en bewezen moeten worden door de werknemer, terwijl bij ontslag op staande voet het bewijs van die dringende reden bij de werkgever ligt.

Ik vraag me dus af hóe hij ontslagen is, en wat de motivering van de werkgever is.
oh well, ik ging er idd vanuit dat hij zonder termijn ontslagen was maar dat blijkt idd nergens uit...en k probeer die termen zoveel mogelijk te vermijden als k iets aan een leek uitleg, anders schiet t niet op
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-06-2004 @ 23:29 :
oh well, ik ging er idd vanuit dat hij zonder termijn ontslagen was maar dat blijkt idd nergens uit...en k probeer die termen zoveel mogelijk te vermijden als k iets aan een leek uitleg, anders schiet t niet op
Da's waar, maar in het arbeidsrecht kan het onderscheid in terminologie nogal eens van groot belang zijn. Het was ook niet echt tegen TS gericht maar tegen jou.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:37
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2004 @ 23:29 :
Da's waar, maar in het arbeidsrecht kan het onderscheid in terminologie nogal eens van groot belang zijn. Het was ook niet echt tegen TS gericht maar tegen jou.
jah je had ook wel gelijk hoor...

blijft over de vraag voor de TS: hoe ben je ontslagen?? hoefde je meteen niet meer terug te komen of moet je pas over een paar weken ofzo weg??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:42
Verwijderd
Precies, dat wil ik ook wel even weten. Een opzegging op een termijn van zeg, twee maanden, kan best ervaren worden als 'ontslaan met doorbetaling van loon'. Maar als jij in de termijn tot het eindigen van de overeenkomst niet op komt dagen, lijkt me dat wel een dringende reden opleveren en kun je alsnog meteen vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:27
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 08-06-2004 @ 21:44 :
Jawel dat was één maand maar.. die is dus voorbij nu.

En over de vraag van die andere jongen, ja gewoon ziek bellen en zeggen dat ik niet kan komen.
Op de een of andere manier klinkt dat niet zo heel geloofwaardig.
Bij TPG komt er als je je ziek meldt toch een bedrijfsarts oid langs om te controleren of je wel echt ziek thuis bent? (ik werk er zelf ook)
Als jij er op dat moment niet was en dat nog een keer..tja dan is het niet echt geloofwaardig. Maar als die vent jou beide keren ziek thuis heeft aangetroffen, dan kunnen ze je toch niet zomaar ontslaan??

Ook moet je trouwens als je je bijv. zaterdag ziek meldt, 4 dagen binnen blijven ofzo (erg irritant).
Ze zijn streng met ziekmeldingen, maar toch niet zo onredelijk dat je niet 2 x ziek mag zijn

Maargoed, ik vraag me af hoe het nou precies zit met je ontslag?
(ookal kan ik verder je vraag niet beantwoorden, kan het wel voor je navragen bij iemand die er al veel langer werkt dan ik)

Proef/inwerk-periode is bij ons op kantoor trouwens officieel 2 maanden...(en k neem aan bij jou hetzelfde, aangezien ik er vanuit ga dat je ook in A'dam werkt)
Geen idee of dat echt uit maakt voor je vraag, maar mij lijkt het vrij lullig om ergens je proefperiode af te sluiten, je ook nog eens 2 x ziek te melden (helaas ontslagen te worden), maar dan nog eens 2 maanden uitbetaald te krijgen....
Als dat mag, dan doe ik het ook voortaan, lekker makkelijk verdienen
__________________
http://fleur.madtech.cx

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 07:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterecht ontslagen
wbw15
11 25-06-2015 08:21
Werk, Geld & Recht 2 maanden gewerkt,geintimideerd,werd teveel-->weggelopen =ontslagen...
devilcat
71 29-03-2005 08:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Man wordt ontslagen omdat hij niet rookt
Vejito
36 12-10-2002 22:42
Psychologie Mn vader is ontslagen bij de KPN...
dream
17 19-01-2002 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.