Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 16:30
Verwijderd
Ik twijfel nog qua universiteit, tussen Leuven en Gent, met een lichte voorkeur voor Gent
Wat denken jullie: wat is de tofste stad, beste univ, ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 21:04
swie
swie is offline
Ik zit dit jaar in KHL (hogeschool Leuven) eerste jaar volgend jaar en volgend jaar trouwens ook . Kun je iets zegen van welke richting je dan zou doen want mischien dat ik dan wel een beetje info kan geven.

Leuven ik zit voornamelijk maar in de omgeving van mijn school. De stad is erg jeugdig maar ook duur naar mijn opinie. Openbaar vervoer (Bus) valt goe te doen je geraakt wel bijna overal.
Maar ik heb geen info over de alma mater enzo ben er zelf nog niet geweest (te veraf)

Maar als je specifiek nog iets wil vragen doe dat dan mischien kan ik er op antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuven vind ik zeker een leuke stad. Gent ken ik niet zo goed maar ik vind Leuven persoonlijk leuker maar dat ken ik ook beter en ik woon er nu ook. De uni bevalt me ook wel goed. Alles is wel goed geregeld enzo. Verder weet ik niet gauw wat ik er nog over moet zeggen maar als je nog vragen hebt wil ik ze wel beantwoorden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 11:42
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Gent
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:31
Verwijderd
Ik weet nog niet goed welke studie ik wil gaan doen, maar sociologie en grafische vormgeving zijn grote kanshebbers. Dat laatste is dan waarschijnlijk wel in Antwerpen, dus als er iemand iets over sociologie te zeggen heeft is dat erg welkom
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:35
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Gent is een leukere stad, ken de uni's niet.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:42
Verwijderd
Ik doe Communicatiewetenschappen wat in het eerste jaar samenvalt met Pol&Soc (dus ook socio)
Ze zijn de soc. wet.-faculteit volledig aan het vernieuwen waardoor je iig het eerste jaar al een moderne zaal hebt zonder houten banken.

Over sociologie zelf weet ik niet zoveel, heb het 1 semester gehad en het was zeker niet makkelijk.

Leuven is een relatief kleine stad en je kan alles makkelijk op de fiets doen. Verder is het uitgaansleven hier natuurlijk hectisch en vrij dicht bij elkaar gelegen (bijvoorbeeld de oude markt - muntstraat -tiensestraat) Zowat het enige wat je ziet zijn studenten, wat wel een grappig leven creeert. Qua prijzen valt het wel mee hier (behalve dan de kamers,die zijn enorm duur hier en minder in gent) Door de honderden broodjeszaken is de concurrentie duidelijk te zien en er zijn genoeg supermarkten in elke buurt.

Gent is groter en veel meer gespreid, waardoor er ook minder het dorpsgevoel hangt.
Uitgaansgelegenheden zijn er zeker wel, al moet je ze wel vinden.
In het algemeen is leuven de wat 'normalere' studentenstad en gent de alternatievere. Hier vind je dan ook meer uiteenlopende en alternatievere personen en evenementen. Gent is op zich een leukere stad, niet voledig gericht op studenten.
(wat ik dan wel weer jammer vindt,aangezien ik alternativiteit wel veel leuker vind dan het 'normale', maar gent is me iets te ver weg )

Antwerpen zou ik niet naartoe gaan. De stad zelf is leuk, maar de sfeer in a'pen is niet echt alles. Antwerpenaren staan bekend om hun ego en dat is ook heel goed te merken.

als je nog iets moet weten, lemmeknow

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:14
Verwijderd
Ik ben zelf van Antwerpen Dat van dat ego begrijp ik echt niet, ik heb zelf geen ego en kvind ook niet dat mijn provinciegenoten dat meer hebben dan een andere provincie. Maar er zal wel iets van waar zijn zeker..

Bedankt voor je goeie uitleg. Gent trekt mij veel meer aan dan Leuven alleen kan ik niet goed uitleggen waarom. Iets met het imago (dus ook dat alternatieve wat jij zei) denk ik
Voorlopig heb ik Leuven al geschrapt, nu gaat het dus tussen Gent en Antwerpen zelf (wegens minder kosten en dus de favoriet van de ouders...) Ik zou zelf nog altijd het liefst naar Gent gaan, omdat ik hier weg wil, zelfstandig worden enzovoort. Dus als je argumenten hebt waarom de studie beter is in Gent.. graag

Dus jij zit nu in Leuven maar je had liever in Gent gezeten?

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:32
Verwijderd
Ik ben van de zuiderkempen en zelfs va provincie Antwerpen (Geel) en ik ken genoeg mensen die van A'pen naar ergens anders zijn gegaan door het mankeren van sfeer. (Verder is het natuurlijk algemeen bekend in Belgie dat mensen van 't stad nogal een dikke nek hebben eh niet de gehele provincie)
De afstand Geel - Gent vond ik wat te ver om elk weekend te gaan doen, en daarbij ging heel mijn ex-klas naar leuven.

Als je moet kiezen tussen Gent en Antwerpen, zou ik gegarandeerd voor gent gaan.
Allereerst staat de uni van Gent veel beter aangeschreven dan de A'pen (vooral bij Pol&Soc)
Daarnaast is Gent een leukere studentenstad dan A'pen
Je kunt op kot,wat riskant is,maar wel veeel leuker
en als de kammenstraat en omstreken je favoriete buurt is, moet je zeker naar Gent
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:53
Verwijderd
Ah goed goed Ik hoop echt dat het lukt om op kot te gaan in Gent.

Ik ga woensdag trouwens naar de infodag van sociologie in Gent en zaterdag naar die van Antwerpen. Hopelijk zijn mijn ouders dan ietsje overtuigder dat Gent beter is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:08
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
wat een Antwerpen-gebash zeg...

Antwerpen is een zeer fijne stad, toch wel iets meer uitstraling dan Gent zo lijkt me. Hier zijn het niet enkel exclusief de studenten (zoals in Leuven) of is het ietwat klein als stad (zoals Gent) maar zit je dus in een echte stad. Daarnaast is er echt wel iets als een studentensfeer in Antwerpen (kijk maar eens op Unifac ). Zeer fijne kroegen (Kassa 4, Muze, Hopper,...) alsmede de Petrol, de cultuurcheques,...

Dat pol&soc lager aangeschreven staat in Antwerpen is reinste bullshit aangezien ze in jaarlijkse metingen gemiddeld eerste of tweede scoren. Er wordt vooral lesgegeven door nog jongere proffen die misschien niet de uitstraling hebben van een Coolsaet of Deschouwer maar deste enthousiaster zijn en dit vertaalt zich dan ook in het onderwijsniveau (en ook in de laagste slaagkansen van heel België bij).

Het eerste jaar krijg je bijna altijd les in de K001 die exact één jaar oud is dus de stoeltjes zijn er heerlijk zacht en van je tweede jaar zal je waarschijnlijk verhuizen naar een nieuwbouw vlakbij de Meir.

Dan heb ik mijn persoonlijk welbevinden van de UA an sich er nog niet bijgevoegd maargoed
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:26
Verwijderd
Ik heb niks tegen Antwerpen hoor, ik wil gewoon graag op kot en dan het liefst in Gent. Antwerpen is een heel toffe stad maar ik wil ook graag eens iets anders. "Horizon verbreden" noemde een leerkracht het

Dat Antwerpen de laagste slaagkansen heeft vind ik persoonlijk niet helemaal een voordeel. Ik snap wel waarom maar toch..

Ik zal rekening houden met jouw mening/feiten
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 08:03
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Trouwens; er is een groot verschil tussen de uni in Leuven en in Gent, in Leuven is het meer gericht op natuurwetenschappen enzo, in Gent meer de economische kant zeg maar...
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:55
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Omg, ik ga bijna elke donderdag uit in Leuven (behalve vandaag ) en ik ben van Limburg. Tis echt leute in Leuven! Om 8 uur 's morgens is het daar al meestal heel druk en om 5 uur 's nachts vind je nog altijd volle café's!
Alleen parkeren enzo is kut in Leuven.

Gent vind ik veel minder, qua omgeving...echt waar je moet eens 2 dagen naar Leuven gaan en blijven slapen op kot bij iemand! Je gaat echt naar Leuven willen gaan hoor
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:39
Verwijderd
leuven!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:56
kroepoekje
kroepoekje is offline
Gent!
(ok, ik ken Leuven niet zo goed) maar vind Gent echt geniale stad.
Ben daar bij de uni wezen kijken voor musicologie. Heel relaxte mensen en leuke sfeer.
(uiteindelijk is het engels in Leiden geworden, maar ok)
__________________
Don't be scared to live the dream
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:31
Hannibal
Hannibal is offline
Gent, Leuven is studentikoos, Gent is mooi en hip.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:34
TD
TD is offline
Zelf zit ik aan de VUB, maar tussen die twee veruit een voorkeur voor Gent (waar ik zelf bijna was gegaan).
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2005, 12:52
Verwijderd
Leuven natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:23
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 04-03-2005 @ 21:35 :
Gent is een leukere stad, ken de uni's niet.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:55
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 16-03-2005 @ 09:03 :
Trouwens; er is een groot verschil tussen de uni in Leuven en in Gent, in Leuven is het meer gericht op natuurwetenschappen enzo, in Gent meer de economische kant zeg maar...
Als je sociologie wilt doen maakt dan niet zo veel uit hoor, ik heb zelf geen enkel natuurkundig ding gezien toen ik pol&soc deed. Misschien heeft Leuven algemeen gezien meer natuurkundig-wetenschappelijke richtingen en Gent meer economisch-wetenschappelijke richting, maar voor een richting uit de sociale wetenschappen maakt dat geen verschil.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 17:24
Studeren Universiteit Gent, Leuven of Groningen?
Mytjes
0 24-08-2011 13:20
Studeren Criminologie in Gent of Leuven?
Insane Cookie
8 12-11-2008 14:04
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Algemene schoolzaken Studie in Nederland of in België?!
Verwijderd
156 26-02-2006 21:16
Studeren Studeren in Belgie: Leuven/Gent/Brussel/Antwerpen
Sasjeliefff
16 01-07-2005 10:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.