Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2008, 10:13
ginnut
Avatar van ginnut
ginnut is offline
sinds augustus 2007 heb ik de huur van mijn kamer opgezegt en woon sinds dien weer bij mijn ouders!
na heel veel heen en weer gebeld te hebben heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om mijn inboedel en aansprakelijkheidsverzekering van het oude adres stop te zetten.
de verzekering die ik afgesloten heb is voor een duur van 5 jaar, maar ik wil hem nu opzeggen om onnodige verlening na die 5 jaar te voorkomen.
na met 3 verzchillende bedrijfen gebeld te hebben en veel mensen gesproken te hebben, kreeg ik dan eindelijk de persoon aan de telefoon die wat voor mij kon betekenen.
zij vertelde mij dat ze het pas stop kon zetten als ze bewijs had dat ik ergens anders een inboedel en aansprakelijkheidsverzeking had.
Nu woon ik weer bij mijn ouders, en is na mijn weten een inboedel verzekering per andres en ben je als thuis wonende mee verzekerd op de aansprakelijkheids verzekering van je ouders. Nu zegt zij dat ik de gegevens van mijn ouders moet sturen als bewijs. Dit ben ik niet van plan om te doen, zomaar de gegevens van mij ouders door spelen.
Na mijn idee mogen zij mij hier ook niet om vragen omdat het geen verplichting is om een inboedel en aansprakelijkheidsverzekering te hebben.

Nu vroeg ik mij af, wie staat er in zijn recht. Zij of ik....

als iemand hier meer informatie over weet zou ik het graag horen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2008, 11:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat een gelul. Jij kunt als je degene bent wiens handtekening onder de polis staat, die op elk moment opzeggen, met in achtneming van wat de algemene voorwaarden stellen over aflooptermijn.

Stuur ze een aangetekende brief waarin je opzegt, en dat is dat. Ik zou er tevens een paragraaf bijvoegen dat je leeftijd x bent, en niet vijf jaar oud, en ze dus niet voor je hoeven te bepalen hoe jij je dient te verzekeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 11:11
Verwijderd
gewoon per brief opzeggen, aangetekend en het moet opgelost zijn.
trouwens, als je ouders de W.A verzekering overneemt, ben je toch alsnog weg daar? W.A heb je altijd nodig.

Met inboedel kan je zeggen dat je inboedel in het huis staat van je ouders en kan je gewoon opzeggen.

mits natuurlijk kleine letters iets anders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 11:18
Verwijderd
Citaat:

mits natuurlijk kleine letters iets anders zeggen.
Tenzij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 11:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mits natuurlijk kleine letters iets anders zeggen.
Ook die kunnen nietig zijn als ze nergens op slaan. Als ik een verzekering maak met in de algemene voorwaarden 'je mag mijn verzekering gewoon nooit opzeggen tenzij ik het goed vind', dan kan ik me daar duizend keer op beroepen, het blijft nietig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 14:03
ginnut
Avatar van ginnut
ginnut is offline
bedankt voor de reactie, ik begon al te twijfelen of ik welgelijk had of niet!
maar wa is toch wel verplicht,maar is elk kind bij zijn ouders mee verzekerd voor aansprakelijkheids verzekering of jou nou inwonend of uitwonend bent!

lijkt me dat ik in die brief erg direct moet zijn... want telefonisch vertellen ze me steeds weer hetzelfde verhaaltje...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 15:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lijkt me dat ik in die brief erg direct moet zijn... want telefonisch vertellen ze me steeds weer hetzelfde verhaaltje...
Ja, maar je mag ook heel direct zijn. Ze proberen je door intimidatie (immers, je geld afhandig willen maken met de dreiging van incasso op de achtergrond) geld afhandig te maken omdat ze denken dat je juridische kennis tekort schiet, en je wel gedwee zult doen wat zij willen als ze een beetje high and mighty spelen.

Overigens is het klinklare onzin dat het hebben van een dergelijke verzekering verplicht zou zijn. De enige situatie waarbij dat zo is, is dat bij het afsluiten van sommige hypotheken een inboedelverzekering verplicht is.

Welke verzekeraar is dat eigenlijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit onwetendheid is. Met zoveel foute beweringen op een rij moet het haast wel opzet zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 15:31
ganralph
ganralph is offline
zolang je geen auto, jachtvergunning of kerncentrale hebt, is het idd niet verplicht (wel verstandig uiteraard).

daar komt bij dat jouw verzekeraar een commercieel bedrijf is en het hun dus geen hol aangaat of jij je wel of niet verzekert en bij wie (zelfs bij een wettelijke verplichting zijn zij niet degene om jou te controleren of ergens op aan te spreken).

maw: aangetekende brief en wachten op hun reactie. mocht er na de looptijd van de verzekering nog geld worden afgeschreven, storneren met je aangetekende brief in je hand.

andere optie: vraag bij je "nieuwe" verzekeraar - die van je ouders - of zij je oude verzekering opzeggen (of daar advies/formuliertjes voor hebben) sommigen doen dat.

(overigens, slightly ot: sommige verzekeraars verzekeren kinderen op kamers ook nog mee bij de ouders)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.