Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2008, 14:00
bihlala
bihlala is offline
hallo beste mensen!

Gek genoeg....heb ik op dit moment hetzelfde probleem. Mijn inschrijving is volledig opgelost in hun bestand, waarna ze mij 1 brief hebben gestuurd met de mededeling dat ik een bewijs van inschrijving moest opsturen. Waar ik niet op heb geantwoord aangezien ik al goed in hun bestand stond met de juiste opleiding.
Dit gaat allemaal om een boete van mijn ov-kaart die ik 2 maanden te laat heb ingeleverd. Waar, op tijd, uitstel om heb gevraagd,via de mail, waar vervolgens geen antwoord op kwam.
Waar op werd geantwoord toen ik contakt opnam, dat ik de laatste brief maar moest negeren en afwachten op een volgende.
Half jaar later komen ze met een brief waarin staat dat ik een heel jaar lang onterecht de ov-kaart in mijn bezit had. Wat dus niet waar is aangezien ik meerdere malen had aangegeven waar ik op school zat dat jaar. Daar heb ik dus ook bewijs van in een brief van vorig jaar dat dit in hun bestand stond.
Ongelooflijk,
Tweede brief.... dit bedrag...van ruim 1400 euro! zal via de deurwaarder worden geind.
Na dit via de email te hebben uitgelegd, krijg ik te horen dat ik gewoon voor dit (onterechte) bedrag een betalingsregeling moet gaan treffen.
ja dit gaat zomaar niet.
Zij raken administratie en gegevens kwijt en dan moet ik 1400 euro exclusief deurwaarder kosten gaan betalen????
HELLLPPP
Ik ga mijn inschrijvingsbewijs alsnog opvragen bij de opleiding en alsnog opsturen. Aangetekend...dit lijkt me wel verstandig.
ik hoop dat t mij ook gaat lukken.
Voor advies sta ik natuurlijk open..
groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2008, 14:02
Verwijderd
Ik heb je post afgesplitst naar een nieuw topic, dat is voor iedereen het duidelijkst
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 21:55
Ivo
Ivo is offline
Zelfde advies als het andere topic:
Jij hebt bewijs (brief van IB-groep) dat de IB-groep op de hoogte was van de situatie. Hun fout dus.
Niet betalen.

Een deurwaarder kan je niks maken zolang er geen rechterlijke uitspraak is. Gewoon eenmalig op dringende wijze aan de deurwaarder duidelijk maken dat jij niet gaat betalen omdat er geen vordering openstaat, en dat je er niet van gediend bent om nog lastig gevallen te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 22:18
robser
robser is offline
Deze stond zeker in mijn topic?
Inderdaad je Bewijs van inschrijven opsturen.

Eventuele deurwaarder kosten moet je met de deurwaarder uitzoeken, IB groep zal deze NOOIT betalen.
Jij hoeft dit ook niet dus laat de deurwaarder weten dat het gaat om een fout van IB groep, dat de kosten zijn kwijt gescholden en dat jij daarom de kosten van de deurwaarder niet betaald.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 09:24
ganralph
ganralph is offline
als ik het goed heb krijg je dus een deurwaarder zonder ooit een acceptgiro en twee aanmaningen gehad te hebben...?
dat is wel heel erg tegen het gebruikelijke in.

overigens:
http://www.ib-groep.nl/particulier/I...s/Algemeen.asp
dit soort geschillen moet je natuurlijk wel aankaarten, ook als je uiteindelijk toch je zin/recht krijgt.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geen vordering -> geen deurwaarderskosten. Hoewel jij die bij gebrek aan huurkosten best zou kunnen ophoesten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 18:05
bihlala
bihlala is offline
ontzettentd bedankt jongens!
en nee ik ga niet iets betalen wat onterecht is, ook al betaal ik enkel gas, water en licht!
nog bedankt..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 10:19
Verwijderd
Als jij kan bewijzen dat je op die universiteit/hbo/mbo heb gezeten, kunnen ze je zeker niks maken. dat is hun probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal.
robser
68 06-08-2008 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.