Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2010, 19:17
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo,
op sommige forums lees in dat sommige 4 en 5 havo in een jaar gaan doen en daarna hun vwo ook in een jaar. Ik zit nou in Havo 3 en ga volgend jaar havo 4 met nt als profiel doen. Ik zal ook vwo moeten doen omdat ik geneeskunde wil studeren, maar hoe kun je nou 2 jaar in een jaar doen? Welke eisen? Ikzelf sta overal ongeveer een 6 voor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2010, 19:48
Verwijderd
Volgens mij kan dat alleen op het vavo. Maar met een zes gemiddeld zou ik toch eerst gewoon de havo in twee jaar afmaken, om vervolgens te kijken of je het vwo wel aankan.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar waarom wil je zo graag 4 en 5 havo in 1 jaar doen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 15:11
Verwijderd
Kan op VAVO, maar ook op bijvoorbeeld het Luzac.
Met een zes gemiddeld wordt 2 jaar in 1 echt heel lastig, het is natuurlijk flink hard werken én goede cijfers halen zodat je daarna VWO kunt doen. Ik denk dat het beter is om je HAVO gewoon in 2 jaar af te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:38
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Kan op VAVO, maar ook op bijvoorbeeld het Luzac.
Met een zes gemiddeld wordt 2 jaar in 1 echt heel lastig, het is natuurlijk flink hard werken én goede cijfers halen zodat je daarna VWO kunt doen. Ik denk dat het beter is om je HAVO gewoon in 2 jaar af te maken.
Luzac is VAVO hé. Ik heb dit jaar ook Luzac gedaan, volgend jaar ook weer. Het is idd hard werken, maar je krijgt er iets voor terug.

Ik raad je eerst aan om te kijken tot november/december (?) of je HAVO in 1 jaar aankan, zo niet, dan doe je alsnog 2 jaar over.. Heb ik ook gedaan, en het bleek dat ik gewoon aankon.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Luzac is VAVO hé.
Luzac is toch gewoon privé onderwijs? Dus ook een 'gewone' middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:55
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Luzac is toch gewoon privé onderwijs? Dus ook een 'gewone' middelbare school.
En VAVO.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:01
Verwijderd
Luzac is toch een particuliere school? En geen volwassenenonderwijs?
In elk geval wel een goede keuze, naar ik heb horen zeggen. Het hele verhaal over dat je je diploma zou kopen klopt niet, je moet alsnog heel hard werken. Ik sprak pas iemand die zelf het Luzac heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:06
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb hier een brief van het Luzac met eronder:
Luzac College voor (versneld) voortgezet algemeen volwassen onderwijs.

Luzac was ook mijn laatste optie/mogelijkheid om HAVO te mogen/kunnen doen... Gewone middelbare scholen wilden me niet hebben, hebben me meteen naar de deur gewezen nadat ik meldde dat ik doof was en met tolk onderwijs wilde volgen. Een school was nog wel zo beleefd om het gesprek af te maken met de mededeling dat ze terug zouden bellen, maar dit hebben ze nooit gedaan...
Het Luzac is echt werken, ja, en ik weet dat zulke dingen worden gezegd. Maar zij hebben geen ervaring en mogen van mij zeggen wat ze willen, maar ik weet wel beter
Is die iemand geslaagd btw?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:24
Verwijderd
Ik heb even op de site van het luzac gekeken. Er zijn twee afdelingen: luzac lyceum is een volledige middelbareschool opleiding en luzac college is voor het (versneld) afmaken van je middelbare schoolcarrière. Dat laatste is dus het VAVO.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 20:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Luzac is toch een particuliere school? En geen volwassenenonderwijs?
Ze hebben beiden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 20:42
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Nou volgens mij moet je bij het Luzac alles zelf betalen, en is daarom super duur. De VAVO krijgt wel subsidie van de gemeente. Dus dat kost je gewoon het standaard lesgeld (wat je terug krijgt van de IBgroep afhankelijk van het inkomen) en je boeken dan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:47
Verwijderd
@Eadlyn: Nee, ik kwam haar tegen op een Herkansingscursus, maar ze was al definitief gezakt. Hoewel dat natuurlijk niet per se iets over de kwaliteit van het Luzac hoeft te zeggen. Ze was er zelf in elk geval wel tevreden over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Volgend jaar VWO, twijfelgevalletje
Eadlyn
21 14-07-2010 06:35
Eindexamens 2005 Examen in delen?
Ninn
17 25-04-2005 08:58
Algemene schoolzaken Volwassenenonderwijs HAVO
Ilja_
21 18-02-2005 16:32
Algemene schoolzaken 3 jaar in 1 jaar doen niet aan te raden
very drunk driver
8 15-11-2003 09:46
Eindexamens 2003 C&M profiel
boerreh
4 17-05-2003 10:19
Algemene schoolzaken Als ik dit jaar zak voor het VWO...
bubbeltjes
8 01-03-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.