Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 20:46
Stefan94
Stefan94 is offline
Hallo ik ben 16 jaar, ik zat in het buitenland op school en toen moest wegens nare omstandigheden weer terug naar Nederland. En geen school wou mij aannemen omdat ik te oud was om de eerste klas weer te doen. Na een jaar kon ik in een verzuimklas op een school voor kinderen met een autisme (ik heb zelf geen autisme). Maar omdat ik zoveel gemist had moest ik van kgt niveau naar bb dit was veel te makkelijk. Ik haalde ook alleen maar negens en tienen.. En nu aan het einde van het jaar kreeg ik te horen dat ik of naar mbo niveau 1 moet. Of op een school voor autistische kinderen blijven omdat geen enkele school mij aan wil nemen. Maar als ik een jaar op deze school blijf zou ik misschien naar de vavo kunnen. Maar ik houd het nu al bijna niet meer vol tussen een school met mensen die een afwijking hebben. Omdat ik mijn hele leven al op regulier onderwijs heb gezeten. In augustus 2012 word ik 18. Zou het mogelijk zijn dat als ik niveau 1 doe ik dan alsnog naar de vavo kan zodra ik 18 ben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2011, 22:53
Verwijderd
Wat voor school heb je in het buitenland gedaan dan? Want als je de situatie uitlegt willen veel scholen nogwel meewerken. Misschien kun je verder waar die school in het buitenland gestopt is, en er zijn ook speciale klassen voor kinderen uit het buitenland. Of misschien een international school? Many options

Ik heb namelijk ook lang in het buitenland gewoond, en eenmaal weer in nederland liep ik op een totaal ander niveau, veel hoger aan de ene kant, en lager aan de andere kant. Daar heeft school toen een mooie oplossing voor gevonden.

Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 12:53
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
kun je niet kijken wat de mogelijkheden zijn met thuisstudie?
VAVO mag volgens mij ook met toestemming van je oude school, dus misschien dat je daar ook eens over kunt gaan praten
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 14:01
Stefan94
Stefan94 is offline
Bedankt Aciara en Duckdonkey de school werkt totaal niet mee. Maar ik kan even kijken wat ik nog kan doen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 18:43
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Voor de vavo hoef je geen 18 te zijn hoor. Het heet wel volwassen onderwijs, maar de gemiddelde leeftijd is toch wel rond de 18-19 jaar. Zeker voor VMBO zijn er nog zat 16/17.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 20:58
Stefan94
Stefan94 is offline
Citaat:
Voor de vavo hoef je geen 18 te zijn hoor. Het heet wel volwassen onderwijs, maar de gemiddelde leeftijd is toch wel rond de 18-19 jaar. Zeker voor VMBO zijn er nog zat 16/17.
Ja maar ze zeggen dat de vavo vanaf de derde klas is. Dus gaven ze me de keuze of mbo niveau 1 of op een school voor autistische kinderen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 21:34
piraat013
piraat013 is offline
Ik weet hoe jij je voelt ik doe Havo zit op een normale lyceum school maar er lopen een paar autisten rond om het maar krom te zeggen en met eentje heb ik les.En dat is niet echt bepaald leuk.Hij neemt alles te letterlijk, leeft in zijn eigen wereld.Kortom met zulke mensen wil ik geen les.Maar over een jaar ben ik van zijn gezeur en gemekker af.


Heerlijk kan niet wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:01
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Ik weet hoe jij je voelt ik doe Havo zit op een normale lyceum school maar er lopen een paar autisten rond om het maar krom te zeggen en met eentje heb ik les.En dat is niet echt bepaald leuk.Hij neemt alles te letterlijk, leeft in zijn eigen wereld.Kortom met zulke mensen wil ik geen les.Maar over een jaar ben ik van zijn gezeur en gemekker af.


Heerlijk kan niet wachten.
Hier heeft hij toch niks aan. En ik weet wel zeker dat jouw situatie heel anders is dan die van Stefan94.



@TS: Wat vinden je ouders? En volgens mij kun je toch vanaf je 16e naar de vavo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Opties/alternatieven Voortgezet Onderwijs
casper1234
2 27-06-2015 15:52
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 17:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Drugs & Alcohol Alcoholverbod onder 21 jaar?
Faerie
37 30-11-2005 16:12
Werk, Geld & Recht Kiesrecht verlagen naar 16 jaar??
misty1986
61 06-11-2003 18:05
Algemene schoolzaken MET SPOED! 2e jaars PABO student gezocht...
Verwijderd
10 28-09-2003 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.