Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2012, 09:17
Jantjeee
Jantjeee is offline
Ik hoop per 1 september 2013 te gaan studeren, krijg ik dan nog mijn studie gefinancierd of moet ik ook al lenen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2012, 10:10
Verwijderd
Ik lees hieronder dat ik waarschijnlijk geen gelijk heb.

Laatst gewijzigd op 10-10-2012 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 10:27
Kesa
Kesa is offline
Volgens het NOS zal het sociaal leenstelsel ingaan op 1 september 2014 en gelden voor nieuwe studenten. Ik vermoed dan dat studenten die komend studiejaar gaan beginnen de dans ontlopen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 11:50
Verwijderd
Volgens mij voor studenten die beginnen voor het jaar 2014-2015.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:53
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Dus cohort 2013/2014 krijgt alle komende jaren nog vergoed zoals het nu is. Of interpreteer ik het nu te mooi?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 13:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dus cohort 2013/2014 krijgt alle komende jaren nog vergoed zoals het nu is. Of interpreteer ik het nu te mooi?
Waarschijnlijk wel.

Verder waarschijnlijk:
-de aanvullende beurs (voor studenten met ouders met een laag inkomen) blijft bestaan zoals die nu is (dus uiteindelijk een gift)
-de OV-studentenkaart blijft bestaan zoals die nu is (dus uiteindelijk ook een gift)

We moeten wachten op de publicatie van het regeerakkoord voor duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 15:47
Jantjeee
Jantjeee is offline
Oké bedankt voor de reacties, maar ik begreep van een vriend van me dat je als je aankomend studiejaar begint je alleen het 1e jaar dus vergoed krijgt (2013/2014)..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:24
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Verder waarschijnlijk:
-de OV-studentenkaart blijft bestaan zoals die nu is (dus uiteindelijk ook een gift)
Met de kanttekening dat het recht op een Student-OV recentelijk is ingekort. Die verandering moet iedereen ook even hebben meegekregen.

Het lijkt mij sterk dat ze in 2013/2014 alles nog wel ,vergoeden' (indien diploma binnen 10 jaar) voor de eerstejaars en dat jaar daarop niet meer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de beginnende studenten in het jaar 2014 ,de klos' zijn. Maar om het zeker te weten kun je natuurlijk ook gewoon even met de DUO-IB groep contact opnemen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Met de kanttekening dat het recht op een Student-OV recentelijk is ingekort. Die verandering moet iedereen ook even hebben meegekregen.

Het lijkt mij sterk dat ze in 2013/2014 alles nog wel ,vergoeden' (indien diploma binnen 10 jaar) voor de eerstejaars en dat jaar daarop niet meer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de beginnende studenten in het jaar 2014 ,de klos' zijn. Maar om het zeker te weten kun je natuurlijk ook gewoon even met de DUO-IB groep contact opnemen.
Ja, inderdaad. OV-kaart is al ingekort tot je studieduur + 1 jaar in plaats van + 3 jaar.

DUO/IB-Groep weet dat ook niet. Misschien de hoogste directeur daar, maar die gaat dat niet bekendmaken
We moeten wachten op de details die tijdens de formatiebesprekingen zijn/worden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:33
Verwijderd
DUO weet niks.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 15:53
Jantjeee
Jantjeee is offline
Het regeerakkoord is nu naar buiten gekomen. Sociaal leenstelsel wordt nu dus sowieso ingevoerd. Ik ga dus in 2013 studeren, geld dit dan voor mij? Of is het pas voor studenten die in 2014 beginnen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 16:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het regeerakkoord is nu naar buiten gekomen. Sociaal leenstelsel wordt nu dus sowieso ingevoerd. Ik ga dus in 2013 studeren, geld dit dan voor mij? Of is het pas voor studenten die in 2014 beginnen?
Voor studenten die in 2014 beginnen.

Er wordt wel een scheiding gemaakt tussen bachelor en master. Als je in 2013 aan je bachelor begint, zul je voor je bachelor recht hebben op de oude studiefinanciering. Voor je master zul je echter wel onder het leenstelsel vallen.

Laatst gewijzigd op 29-10-2012 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 18:47
Kesa
Kesa is offline
Vanaf 2015 wordt de Studenten-OV overigens een kortingskaart. Daarbij lijkt geen verschil te worden gemaakt tussen ,nieuwe' en ,oude' studenten.

Citaat:
Er wordt wel een scheiding gemaakt tussen bachelor en master. Als je in 2013 aan je bachelor begint, zul je voor je bachelor recht hebben op de oude studiefinanciering. Voor je master zul je echter wel onder het leenstelsel vallen.
Dus, wanneer je in 2013 of later met een master begint, zit je sowieso onder het leenstelsel? Ik dacht dat huidige studenten de hele hap (bachelor + master) nog met de oude regeling mochten doen, maar dat is dus niet zo?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 19:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vanaf 2015 wordt de Studenten-OV overigens een kortingskaart. Daarbij lijkt geen verschil te worden gemaakt tussen ,nieuwe' en ,oude' studenten.



Dus, wanneer je in 2013 of later met een master begint, zit je sowieso onder het leenstelsel? Ik dacht dat huidige studenten de hele hap (bachelor + master) nog met de oude regeling mochten doen, maar dat is dus niet zo?
Ja, geen verschil bij de OV-kaart zoals het er naar uitziet.

Klopt: bachelor en master worden gezien als aparte losstaande opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 07:50
Verwijderd
Dus vestig je in je studentenstad en geef voorkeur aan een universiteit dichtbij, lijken ze te willen zeggen. Ergens een beetje jammer, ik had liever trajectkaarten gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 16:41
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Voor studenten die in 2014 beginnen.

Er wordt wel een scheiding gemaakt tussen bachelor en master. Als je in 2013 aan je bachelor begint, zul je voor je bachelor recht hebben op de oude studiefinanciering. Voor je master zul je echter wel onder het leenstelsel vallen.
Ah dat wilde ik net weten. En als je nou in 2013 aan een bachelor begint, maar dat bleek niet te zijn wat je zocht, en je dus het jaar daarop met een andere bachelor begint... Ben je dan ook 'nieuwe student'?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 16:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ah dat wilde ik net weten. En als je nou in 2013 aan een bachelor begint, maar dat bleek niet te zijn wat je zocht, en je dus het jaar daarop met een andere bachelor begint... Ben je dan ook 'nieuwe student'?
Dat is niet zeker: moeten we het wetsvoorstel voor afwachten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 12:31
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Beetje late reactie, maar je valt er gelukkig niet onder als je dit schooljaar je examen haalt. De aanstaande studenten van volgend jaar zullen dus wel de dupe worden, aangezien het per 2014 ingaat. Als jij in september 2013 zult gaan studeren, krijg je je hele studie nog de basisbeurs.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2012, 13:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Beetje late reactie, maar je valt er gelukkig niet onder als je dit schooljaar je examen haalt. De aanstaande studenten van volgend jaar zullen dus wel de dupe worden, aangezien het per 2014 ingaat. Als jij in september 2013 zult gaan studeren, krijg je je hele studie nog de basisbeurs.
Tijdens je bachelor dus, niet tijdens je master in de huidige plannen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Exit langstudeerboete, enter sociaal leenstelsel
Verwijderd
193 11-02-2013 20:42
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering wordt sociaal leenstelsel?
leroy-s
1 27-01-2013 23:14
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering terug betalen
HotCold
13 25-04-2012 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.