Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2013, 15:15
GH927911
GH927911 is offline
Hoii. Ik ben bezig een verhaal te schrijven en ik heb al meer dan een half schrift vol geschreven. Een paar van mijn vriendinnen hebben het gelezen en ze moedigen me allemaal aan om door te gaan met schrijven. maar ik wil ook graag de mening horen van mensen die mij niet kennen en die zeggen dat ze het mooi vinden OMDAT ze het mooi vinden. Hier het eerste stukje:

Proloog – 8 november 2015

Ik zucht. Ik voel de tranen in mijn ogen opwellen, en ik kan het niet meer tegenhouden. Ik begin te huilen. Steeds harder en harder begin ik te huilen, de tranen stromen over mijn wangen. Ik voel een windvlaag. De wind strijkt door mijn haren. Ik twijfel, ik voel mijn benen trillen. Ik kijk omlaag en doe snel een schietgebedje voor ik spring. En ik spring. Ik val dieper en dieper, de zwaartekracht doet zijn werk. Ik vraag me af of er nog een eind komt aan de val als ik met een harde klap op de grond terecht kom. Ik voel mijn botten breken, ik hóór ze breken. Ik voel pijn, maar de pijn in mijn hart is sterker dan de pijn in mijn lijf. Maar ik leef nog. Mijn eerste gedachte na de val. Dan wordt het zwart voor mijn ogen

-1-

Het. Is. Uit. De verschrikkelijkste woorden die ik tot nu toe in mijn hele leven gehoord heb. Voor mijn part waren dat de laatste woorden die ik gehoord had. Ken je dat boek waarin een meisje, als haar vriendje het uitmaakt, zij een hartaanval krijgt? Haar hart, dat van vlees en bloed, scheurde spontaan doormidden. Bij mij gebeurde dat niet. Dus heb ik het lot maar een handje geholpen. Bijna was ik een moordenaar. Ik wou mezelf vermoorden. Maar ik leef nog. Die woorden herhalen zich steeds in mijn hoofd.

Als ik bijkom hoor ik mensen praten en ik hoor apparaten piepen. Ik hoor mijn moeders stem en de stem van een onbekende. Waarschijnlijk een arts. Hij zegt: 'er is nog geen duidelijke vooruitgang.' Als ik nu mijn ogen nu open had gehad had ik met mijn ogen gerold. Geen duidelijke vooruitgang. Zeg dan gewoon gelijk dat ik doodga. Ik mag eigenlijk geen doodgaan zeggen van mijn ouders. Ze willen dat ik sterven of overlijden zeg. Maar dat boeit me niets. Ik hoor de hakken van mijn moeder op de vloer. Ze komt naar me toe:
' O, lieverd, waarom moest dit gebeuren? Had ons dan vertelt dat je zo ongelukkig was.' Dat is een goeie. Jullie luisterden niet! Ik hoor dat mijn moeder begint te snikken. Alsjeblieft niet sentimenteel worden, daar kan ik nu even niet tegen. Waar zou mijn vader zijn? Zou hij hier ook zijn? Of zou hij niet weg kunnen bij zijn werk, zou zijn enige dochter in het ziekenhuis niet belangrijk genoeg zijn?

Goed ik zit ernaast. Hij komt binnenrennen en vraag nog uit hijgend aan mijn moeder en de arts hoe het met mij is. De arts geeft antwoord: 'gebroken arm en been, gebroken en gekneusde ribben en een zware hersenschudding. Ze is er nog goed vanaf gekomen.' Ik geloof hem niet, hoezo is zo'n waslijst aan verwondingen goed? Maar ik zal eerst een stuk van mijn verhaal vertellen.

Het begon op woensdag 24 oktober 2013. Ik was net 14 en ik zat in de 3e klas. Ik was, zoals waarschijnlijk veel meisjes op mijn leeftijd, smoorverliefd op één bepaalde jongen. In mijn ogen was hij de perfecte jongen. Hij had donker haar en felblauwe ogen. Hij was niet erg lang voor zijn leeftijd – hij was 15 en 1,70 M – maar toch nog langer dan ik. Hij was een keer blijven zitten en ik heb ooit een keer een klas overgeslagen. Het was het 6e uur en we zaten bij wiskunde. Ik was een beetje aan het tekenen in mijn schrift, toen ik op mijn schouder werd getikt door Martijn die achter me zat en ik kreeg een briefje in mijn handen gedrukt met mijn naam erop. Eerst dacht ik nog dat het een grapje was. Dit stond er op: zin om vanmiddag wat te gaan drinken bij de snackbar? X Luke. Ik keek achterom en ik zag, achter Martijn, Luke hoopvol kijken. Ik schreef een briefje terug dat ik dat wel wou. Ik was superblij, want Luke was mijn 'dreamboy'. De middag was geweldig. We hebben wat gedronken en gepraat. En toen vroeg hij me verkering. Ik heb natuurlijk ja gezegd. Die verkering duurde niet zo lang, ik heb het na een week uitgemaakt.

Wat vonden jullie ervan?? een vervolg??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2014, 09:32
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Heey,

Ik vind het een heel goed verhaal, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Ik heb alleen een paar foutjes gezien:

- deze zin loopt niet goed:
"Als ik nu mijn ogen nu open had gehad had ik met mijn ogen gerold.*"
Daar zou ik van maken;
"Als ik nu mijn ogen open had gehad, had ik met mijn ogen gerold.*"
Dus de 2de nu weg en een komma tussen gehad en had

-goed ik zit ernaast. Hij komt binnen rennen en vraag nog uit hijgend...
tussen goed en ik een komma
Vraag veranderen in vraagt
Uit hijgend aan elkaar schrijven

-Toen ik op mijn schouder getikt werd door martijn die achter mij zat en kreeg een briefje...
Tussen martijn en die een komma
Tussen zat en en een komma

Voor de rest heel goed!
Misschien wil jij ook ff mijn verhaal beoordelen?
Die staat ook bij letteren.
Het onderwerp is "mijn verhaal (lyrena)"

Groetjes
Lana
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film
Uice
500 27-05-2007 22:34
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.