Oud 09-03-2015, 17:37
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hoi iedereen,

Ik heb al een behoorlijke tijd dat ik het meeste van m'n tijd spendeer aan het nadenken over eten, en ik kijk er de hele dag naar uit
Ik eet de laatste tijd ook veel meer dan voorheen. Niet dat ik overgewicht heb, maar ik weeg wel steeds meer.
Is er iets om dit op te lossen? Het wordt steeds erger en nu zelfs alsik een hele maaltijd op heb heb ik al weer zin om in de avond iets lekkers te eten..

Groetjes Daichi!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2015, 18:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Even verplaatst naar het goede subforum. Inhoudelijk kom ik hier nog op terug!

Edit: zo, nu zit ik achter een computer ipv mobiel, dat typt toch ietsje makkelijker. Jouw probleem is eigenlijk heel simpel: probeer maar eens niet aan een roze ijsbeer te denken. En, denk je nog steeds NIET aan een roze ijsbeer? Zo is het ook met proberen minder te snoepen en eten: zodra je het niet mag van jezelf, wil je het de hele tijd hebben en zie je het overal.

Aan de ene kant is het waarschijnlijk heel normaal dat je wat zwaarder wordt nu je 18 bent, vrouwen wegen nu eenmaal meer dan meisjes, dat hoort bij de normale ontwikkeling. Aan de andere kant heb je 2 keuzes: minder eten en/of meer bewegen. Je kunt ook proberen om al de lekkere dingen 's avonds te vervangen door iets gezond. Dus bijvoorbeeld komkommer in plaats van chips, een bakje yoghurt in plaats van chocola. Slim kiezen scheelt vaak ook al een boel.

Verder is eten waarschijnlijk ook een gewoonte 's avonds. Veel mensen eten bijvoorbeeld altijd als ze naar de tv kijken 's avonds. Dan gaat het meer om de gewoonte dan dat je echt honger hebt. Stel jezelf de vraag 's avonds: heb ik honger, of heb ik alleen maar zin in iets lekkers? Tegen dat laatste kun je best nee zeggen, en anders kun je dat moment op zijn minst even uitstellen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"

Laatst gewijzigd op 09-03-2015 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2015, 06:48
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik eet ook heel veel, nou is dat niet aan mij zien en denken mensen eerder dat ik annorexia heb dan dat ik zoveel eet. Als je er niet dik door wordt en je ernaast genoeg sport, lijkt het me niet zo erg. Maar onthou wel dat gezond eten net zo lekker kan zijn/lekkerder is dan elke keer vet eten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2015, 22:31
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik denk dat het op zich niet erg is als je in de avond na het eten nog wat snackt. Volgens mij doen de meeste mensen dat wel. Maar als je het een probleem vindt zou je misschien eens kunnen nadenken over wat je eet. Suiker werkt bijvoorbeeld verslavend.. als ik koekjes eet dan kan ik vaak moeilijk stoppen met eten. Als ik aan de andere kant dingen eet waar ik een vol gevoel van krijg, zoals kwark of een broodje met ei dan heb ik daarna veel minder trek.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 14:17
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Bedankt voor de reacties!

Het is wel zo dat ookal mag ik gewoon alles van mezelf, dat het de trek alsnog niet stilt, en dan heb ik even later weer trek ><
Ik probeer het wel ietsjes te minderen en vaker nee te zeggen, zolang ik niet dik wordt is het opzich niet erg!
Ik ga ook stoppen met de pil, niet hierom maar misschien helpt het ook wel aardig wat.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 10:50
msmells
Avatar van msmells
msmells is offline
Hmm, ik denk niet dat stoppen met de pil zal werken. Hier heb ik namelijk ook lange tijd last van gehad en daar lag het niet aan.

Probeer vooral een regelmaat aan te houden en hiervan niet af te wijken. Vooral in de ochtend ontbijten (brood, beleg, geen heel brood wegeten natuurlijk, maar 4 broodjes ongeveer is gemiddeld normaal).
Een lunch. Dan, een tussendoortje, zoals een stuk fruit (volgens de Algemene Dagelijkse Hoeveelheid, mag je 2 stuks fruit per dah)
en dan natuurlijk het avondeten.

Daarna zou ik niet te veel meer snoepen of chips eten. Vooral veel water drinken, dat helpt meestal ook..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hard to get
brunettespy
42 07-01-2013 19:06
Lifestyle ramadan lifestyle
Verwijderd
164 17-10-2005 16:07
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #35
rare kwast
494 12-08-2005 13:03
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 11!
Daantje_0705
500 18-06-2005 19:00
Lichaam & Gezondheid anorexia/bolumia?!
meissie
44 03-03-2003 18:06
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe dommer hoe beter?
bambykill
44 27-04-2002 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.