Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2018, 13:00
Fredrix7
Fredrix7 is offline
Hoi!
Ik ben aan het overwegen om International Business te gaan studeren in Maastricht, maar ik krijg geluiden van meerdere mensen dat er weinig contact uren zijn. Ik zie echter op de site dat er 8 uur aan colleges is en 12 aan werk groepen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of gewoon aan Maastricht University gestudeerd en mij kan vertellen hoe het ziet wua contact uren in het algemeen.
Groet
Fredrix7

Laatst gewijzigd op 28-07-2018 om 15:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2018, 13:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Weinig is natuurlijk relatief, sommige studies hebben maar 6 contacturen per week, terwijl andere studies er meer dan 20 hebben.
Besef dat hoe minder contacturen je hebt, hoe meer zelfdiscipline je moet hebben om zelf de stof door te nemen en bij te houden. De een vind weinig contact uren heel fijn, omdat je dan makkelijk je studie kunt combineren met sport, werk of een vereniging, de ander zit liever meer uren verplicht in college omdat je dan min of meer gedwongen wordt om bij te blijven met het vak. Vrijheid om je eigen tijd in te delen brengt namelijk een risico met zich mee
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 15:01
Verwijderd
Ik had weinig verplichte contacturen en schatte vaak in week 1 van een blok in of ik voor dit vak de vrijwillige contacturen nodig had of niet. Bij een "niet" kon ik bij mijn bijbaan doorgaans goed regelen dat ik dat blok wat meer werkte wat extra centjes opleverde om leuke dingen te doen.

Soms vond ik de contacturen dus fijn, soms onnodig (en dan kon ik ze gelukkig ook ontlopen).

Wat mij niet duidelijk wordt; is wat jij met een antwoord zou doen. Wil je juist veel of weinig contacturen? En waarom?

Ik ken veel mensen die IB gestudeerd hebben aan diverse universiteiten, in de kern zit er binnen Nederland geen schokkend verschil in kwaliteit van de opleiding, Economische faculteit van Maastricht University staat prima aangeschreven en is daadwerkelijk heel erg internationaal qua medestudenten, onderwijzers en de stad zelf eigenlijk ook, zeker in het studentenleven. Maar denk dat bijvoorbeeld een Tilburg of Rotterdam of noem maar op grosso modo ook prima zijn. UvA is de enige economische faculteit van Nederland die echt wat minder beoordeeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 18:21
Fredrix7
Fredrix7 is offline
Ik ben iemand die eerst een soort 'fundament' van theorie moet krijgen, om dan aan de slag te gaan met bijvoorbeeld opdrachten etc. In Maastricht is het leersysteem natuurlijk anders, ik ben bang dat ik zelf achter de theorie aan moet gaan ipv het uitgelegd te krijgen via bijvoorbeeld hoorcolleges etc, of vergis mij hierin? Krijg ik in Maastricht ook een fundament van theorie?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 18:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben iemand die eerst een soort 'fundament' van theorie moet krijgen, om dan aan de slag te gaan met bijvoorbeeld opdrachten etc. In Maastricht is het leersysteem natuurlijk anders, ik ben bang dat ik zelf achter de theorie aan moet gaan ipv het uitgelegd te krijgen via bijvoorbeeld hoorcolleges etc, of vergis mij hierin? Krijg ik in Maastricht ook een fundament van theorie?
In het hoorcollege krijg je de theorie mee, als soort extra service naast wat je zelf in de boeken al kunt lezen. Je krijgt vaak opdrachten waarmee je aan de slag kunt, de werkcolleges zijn de plek waar die opdrachten besproken worden en waar je extra uitleg over de theorie kunt vragen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 13:34
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Mijn ervaring met Maastricht (wel medische faculteit), is dat de colleges vaak prima aansluiten bij je werkgroepen, waardoor je je theoretische basis echt wel krijgt.

Uiteindelijk moet je ook vooral zelf op zoek naar verdiepende en verbredende info in de literatuur, maar voor je dit gaat doen heb je de opdracht (casus) al voorbesproken waardoor je gericht op zoek kan, en na een paar dagen wordt de casus ook nabesproken en dat is voor jezelf een check om te bekijken of je alle info hebt.

Colleges geven aanvullingen op de info die je zelf al hebt moeten zoeken. In de praktijk zit er bij mij vaak heel wat overlap in, maar soms is er ook wat nieuwe info. Professoren leggen de stof zo wel nog eens goed uit, zeker als het om lastige onderwerpen gaat.

De casussen zijn eigenlijk de belangrijkste opdrachten die je gedurende een blok maakt. Gewoon leerdoelen die je d.m.v. literatuur moet beantwoorden. En het college sluit daar dus vaak (maar niet altijd) bij aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Amsterdam of Maastricht?
_yasminn
2 25-02-2015 12:00
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Algemene schoolzaken Motivatiebrief International Business
Marjolein88
8 14-04-2006 15:20
Studeren IB in Maastricht of Tilburg?
Verwijderd
11 17-08-2005 11:52
Studeren International Business
Verwijderd
11 25-11-2004 16:11
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.