Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 16:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Yerli schreef op 05-04-2006 @ 16:51 :
Ik meen juist ergens te hebben gelezen dat het beter voor de dieren is om geen vlees te eten. Alleen jammer dat ik die bron niet meer weet. Maar het kwam er op neer dat de dieren die vegetarisch/veganistisch voedsel kregen een stuk langer leefden dan de dieren die vlees te eten kregen.
Lijkt me stug eerlijk gezegd. Maar goed, als iemand wel een bron heeft wil ik die wel zien, ben wel nieuwsgierig.
__________________
Dat dan weer wel.
Advertentie
Oud 05-04-2006, 16:10
Verwijderd
Dat is natuurlijk voor ieder dier anders, en het lijkt me stug dat echte carnivoren als katachtigen gezonder afzijn zonder vlees. Voor konijnen zal het weer wel gelden
Oud 05-04-2006, 16:13
Verwijderd
Ik zou prima samen kunnen leven met een vegetariër, omdat ik zelf ook nauwelijks vlees eet (en als ik het eet, is het altijd biologisch)
En ik zou ook gewoon samen kunnen leven met iemand die altijd vlees eet (ik noem beiden, omdat ik er een beetje tussenin zit ) maar als ik de boodschappen doe, koop ik biologisch vlees en vleesvervangers. Wil hij ander vlees, dan gaat hij dat zelf maar halen.

Met een veganist zou ik beslist niet samen kunnen leven, puur omdat ik vind dat deze mensen vaak erg dogmatische denkbeelden hebben en daar houd ik niet zo van.
Oud 05-04-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Yerli schreef op 05-04-2006 @ 16:51 :
Ik meen juist ergens te hebben gelezen dat het beter voor de dieren is om geen vlees te eten. Alleen jammer dat ik die bron niet meer weet. Maar het kwam er op neer dat de dieren die vegetarisch/veganistisch voedsel kregen een stuk langer leefden dan de dieren die vlees te eten kregen.
Dat vind ik vreemd. Ik zie niet in waarom een dier dat van nature vlees verkiest boven planten en daar ook helemaal op in gesteld is (gebit, verteringsstelsel) beter af zou zijn zonder vlees.
Immers, een konijn zal ook niet gauw een giftig plantje of besje eten, omdat het instinctief weet dat het niet goed is.
Waarom zou een carnivoor dan vlees eten, terwijl het niet goed voor hem is?
(dit geldt dan natuurlijk voor dieren en niet voor mensen)
Oud 05-04-2006, 16:27
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 05-04-2006 @ 17:16 :
Dat vind ik vreemd. Ik zie niet in waarom een dier dat van nature vlees verkiest boven planten en daar ook helemaal op in gesteld is (gebit, verteringsstelsel) beter af zou zijn zonder vlees.
Immers, een konijn zal ook niet gauw een giftig plantje of besje eten, omdat het instinctief weet dat het niet goed is.
Waarom zou een carnivoor dan vlees eten, terwijl het niet goed voor hem is?
(dit geldt dan natuurlijk voor dieren en niet voor mensen)
Ik heb echt geen idee, misschien dat ik het nog eens kan opzoeken, maar het is al een tijd geleden dat ik dat stuk heb gelezen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Oud 05-04-2006, 16:27
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 05-04-2006 @ 17:16 :
Dat vind ik vreemd. Ik zie niet in waarom een dier dat van nature vlees verkiest boven planten en daar ook helemaal op in gesteld is (gebit, verteringsstelsel) beter af zou zijn zonder vlees.
Immers, een konijn zal ook niet gauw een giftig plantje of besje eten, omdat het instinctief weet dat het niet goed is.
Waarom zou een carnivoor dan vlees eten, terwijl het niet goed voor hem is?
(dit geldt dan natuurlijk voor dieren en niet voor mensen)
Omdat hij door jaren evolutie zo gevormd is, en de wereld anders zou overstromen van de herbivoren... tot er weer een carnivoor komt die de geweldige vrije plaats overneemt.
Ik weet trouwens niet waar meer vrije radikalen in zitten, maar kan me voorstellen dat vlees idd "slechter" voor je lichaam is...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-04-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 05-04-2006 @ 17:27 :
Omdat hij door jaren evolutie zo gevormd is, en de wereld anders zou overstromen van de herbivoren...
Waren alle dieren dan van beginsel omnivoor?
Oud 05-04-2006, 16:50
Verwijderd
Ik kan me een relatie met een vleeseter wel voorstellen, zolang hij niet werktuigelijk voor mn neus gaat zitten smullen van zijn stuk vlees en mij aankijkt op mijn vegetarisme. Veel liever een vegetariër natuurlijk, het is leuk om gemeen te hebben. Met een veganist heb ik ook geen problemen, ik ben het zelf niet maar eet al dat spul amper.
En inderdaad, anti-vegetariërs in mijn omgeving zeuren veel vaker over het hele principe dan de vegetariërs zelf. Je gaat als drinker toch ook niet constant aan geheel onthouders zitten uitleggen dat ze toch echt drank moeten drinken, omdat het zo ''lekker en gezond'' is.
Oud 05-04-2006, 17:12
Experiment
Experiment is offline
Pfff, lijkt me echt erg als je als vegetarier het niet aan kan zien als iemand anders wél vlees eet moeilijk leven heb je dan.

Leven met een vegetarier lijkt mij zelf geen probleem; heb een vegetarische broer een veel vegetarische vriendinnen dus ik weet wel hoe je dan lekker eten kunt maken. En af en toe een kebabje
Oud 05-04-2006, 17:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Fijn topic Er zijn wel eerder discussie topics over geweest, maar die zakken toch steeds weer weg. Anyway, hier de discussies dus maar, liever niet meer in topics waar iemand om een vega-recept vraagt oid.
Oud 05-04-2006, 18:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 11:24 :
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
Er is een dierenarts die vega( n) voer voor katten en honden heeft ontwikkeld. Er is geen probleem zolang ze het willen eten en ze geen voedingsstoffen missen.

Gewoon blikvoer enzo is ook niet alles. Deels al plantaardig en de rest is slachtafval. Niet goed voor de dieren dat laatste.

In een onderzoek deden vers vleesvoeding dieet en vegetarisch dieet het heel goed. Blikvoer e.d. was slechter.

Dat ze meer gaan jagen slaat nergens op. Doen ze wel die katten.

Met een kat is het heel lastig, omdat die erg selectief zijn qua eten. En vroeger was het niet goed mogelijk om de kat zo te laten leven, maar met moderne technieken kan het goed.

Wat honden betreft. Die doen het heel goed op veganistisch voer.
Een kennis die zijn nog vlees gaf die moest overstappen vanwege gezondheidsredenen van de hond op een dieet voer. Bleek het dieetvoer gewoon veganistisch te zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 05-04-2006, 18:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 05-04-2006 @ 17:16 :
Dat vind ik vreemd. Ik zie niet in waarom een dier dat van nature vlees verkiest boven planten en daar ook helemaal op in gesteld is (gebit, verteringsstelsel) beter af zou zijn zonder vlees.
Immers, een konijn zal ook niet gauw een giftig plantje of besje eten, omdat het instinctief weet dat het niet goed is.
Waarom zou een carnivoor dan vlees eten, terwijl het niet goed voor hem is?
(dit geldt dan natuurlijk voor dieren en niet voor mensen)
Een kat is een echte carnivoor en heeft bepaalde stoffen nodig vanuit vlees. Die zijn nu wel na te maken. Dus tegenwoordig kan het in principe dus wel om kat vegetarisch te laten leven. Zolang het alle stoffen binnen krijgt is het geen probleem.

Honden zijn omnivoor. Wolven en vossen zijn ook omnivoor. Ze eten in de natuur ook planten/fruit. Maar dit doen ze niet als standaard gedrag. Van een vos weten we dat deze gewoon soms lekker fruit zit op te eten als die het tegen komt.

Ook richten roofdieren zich ook erg op de maag enzo, waar bepaalde stoffen vanuit de planten in zitten nog.

Overigens was er ooit eens een leeuw die vegetarier was geworden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 05-04-2006, 18:48
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Ik zou ook wel een relatie met iemand kunnen hebben die vegetarisch zou eten, als diegene maar niet zou gaan zitten zeuren over het feit dat ik wel vlees eet. (Discussie erover hebben kan wel goed zijn, maar niet telkens kwaad kijken als ik vlees eet zeg maar)
Als het een veganist zou zijn zou het waarschijnlijk niet werken, kun je waarschijnlijk amper gaan samenwonen zonder dat er elke keer ruzie wordt gemaakt over wie de boodschappen doet ofzo.

Mijn vriend en ik eten allebei vlees. Ik voel me soms wel een beetje schuldig dat ik vlees eet, maar ik heb verschillende redenen om het toch te eten. Als ik op mezelf ga wonen schakel ik wel over op biologisch vlees.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 05-04-2006, 21:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dark princess schreef op 04-04-2006 @ 17:24 :
maar vrijgezelle leuke vegetariërs zijn vrij schaars!
Citaat:
deliana schreef op 05-04-2006 @ 14:12 :
Tell me about it!!! Grr. Oproep aan leuke jongens die vrijgezel zijn, wordt vegetariër.
Ik ben een vrijgezellige veganist

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 06-04-2006, 19:34
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
en zie de enthousiaste reacties binnenstromen..

doe je goed Tech
Oud 06-04-2006, 21:38
TechXP
TechXP is offline
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-04-2006, 00:26
MickeyV
MickeyV is offline
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 07-04-2006, 09:30
Mara
Mara is offline
Vrijgezellig

Anyway, vraagjes aan de vegetariërs en veganisten hier:
Eten jullie bij de producten die jullie wél eten dan ook zoveel mogelijk de biologische versie (als dat kan)?
Houden jullie je verder ook bezig met 'de wereld' in dat opzicht? Vandaag bijvoorbeeld in 't nieuws dat schip met soja-bonen die tegen wordt gehouden door Greenpeace, omdat die plantages steeds verder oprukken in 't oerwoud.
Maakt je dat iets uit, of neem je 'verantwoorde' producten?
Oud 07-04-2006, 10:14
MickeyV
MickeyV is offline
Milieu interesseert me op zichzelf niet zo veel.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 07-04-2006, 10:35
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Het is wel dat hoemeer ik me een bewustzijn kweek van wat deze wereld schaadt, hoemeer ik er ook rekening mee houd. Ik kan onmogelijk macro-biotisch gaan eten, maar ik probeer er wel zoveel mogelijk achter te komen waar mijn eten vandaan komt en hoe het tot stand is gekomen. Als het kopen van product A. tegenover product B. beter is voor mijn gevoel, ookal is het duurder, dan koop ik A. mits ik op dat moment het geld ervoor heb.
__________________
Oud 07-04-2006, 10:55
Verwijderd
Yoghurt en af en toe eieren koop ik altijd biologisch, verder gebruik ik geloof ik geen zuivel. Overige producten eigenlijk nooit biologisch, tenzij ik in een heel gulle bui ben. Ik geef al veel te veel geld uit aan eten voor een arme student.
Oud 07-04-2006, 10:59
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Het schijnt dat iemand die zegt biologisch eieren te kopen nog altijd 160 legbatterij-eieren per jaar binnenkrijgt door mayonaise, koekjes e.d.
__________________
Oud 07-04-2006, 11:11
Verwijderd
160 dat is bijna 1 ei per 2 dagen, lijkt me wel erg veel. Gelukkig eet ik nooit mayonaise en koekjes e.d.
Oud 07-04-2006, 15:43
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik ben vegetariër en mn vriend is veganist, dus ik heb geen probleem. Maar ik zou líever geen relatie willen met iemand die vlees eet, maar goed als ik echt verliefd zou zijn.. ik weet niet wat ik dan zou doen.
Moet wel zeggen dat mn vriend me een beetje aansteekt en ik me steeds vaker schuldig voel als ik iets eet waar ei/melk/oid in zit..
__________________
look back and laugh
Oud 07-04-2006, 15:48
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Zelf heb ik nog nooit een relatie gehad met een vegetarier of veganist, maar dat lijkt me best leuk om het maar even plat te zeggen.

Maar ik heb er geen problemen mee als hij vlees zou eten.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Oud 07-04-2006, 15:49
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik woon nu nog thuis en m'n moeder is net een beetje aan het vega koken gewend en vind bio maar onzin en duur, dus dat wordt 'm niet. Hoe dan ook, als ik op mezelf woon dan ga ik er zeker over nadenken!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 07-04-2006, 17:34
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik ben min of meer vegetarisch, in de zin dat ik zo min mogelijk vlees eet en als ik het eet dan biologisch. Eens in de zoveel tijd moet ik gewoon vlees maar ik eet het niet zoals de rest van mn eten..het blijft zielig...ik zou makkelijk een relatie met een vleesverschalker kunnen hebben, als hij maar geen vlees weggooit want dat is een doodzonde. 't beestje is voor jou gestorven en dan belandt- ie in de prullenbak, dat zou ik niet echt waarderen.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 07-04-2006, 22:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-04-2006 @ 10:30 :
Anyway, vraagjes aan de vegetariërs en veganisten hier:
Eten jullie bij de producten die jullie wél eten dan ook zoveel mogelijk de biologische versie (als dat kan)?
Houden jullie je verder ook bezig met 'de wereld' in dat opzicht? Vandaag bijvoorbeeld in 't nieuws dat schip met soja-bonen die tegen wordt gehouden door Greenpeace, omdat die plantages steeds verder oprukken in 't oerwoud.
Maakt je dat iets uit, of neem je 'verantwoorde' producten? [/B]
Ik probeer 100% biologisch met zowel eten als kleding etc. Maar ben nog niet 100% bezig.

Dat schip wat GP tegen hield is van soja voor het veevoer. Dat is iets wat vleesvreters weer veroorzaken.

Mijn soja producten zijn iig altijd biologisch of van verantwoorde bedrijven.

Ik probeer als veganist zoveel mogelijk dierenleed te vermijden, mensenleed te vermijden en de natuur niet te zwaar beschadigen.
Dierenrechten en mensenrechten staan bij mij op gelijke hoogte. Het is iets wat niet los van elkaar gezien kan worden eigenlijk. Kan nog wel iets over vertellen voor degene die dat wil horen

In principe wil ik zelfs ook nog grotendeels raw food eten, maar dat is meer gezondheids iets.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-04-2006, 22:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 07-04-2006 @ 23:07 :
Dat schip wat GP tegen hield is van soja voor het veevoer. Dat is iets wat vleesvreters weer veroorzaken.
Of door de vega's, die vreten alle soja voor de koeien op
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-04-2006, 23:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-04-2006 @ 23:21 :
Of door de vega's, die vreten alle soja voor de koeien op
De soja wat vega's eten is minimaal in vergelijking met wat het vee allemaal wegvreet. En wat dus de vleesvreters in totaal wegvreten.

Erg is al die hectaren regenwoud wat verdwijnt.. zo erg... en niemand doet wat
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-04-2006, 23:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 00:05 :
De soja wat vega's eten is minimaal in vergelijking met wat het vee allemaal wegvreet. En wat dus de vleesvreters in totaal wegvreten.

Erg is al die hectaren regenwoud wat verdwijnt.. zo erg... en niemand doet wat
Maar het is niet alleen vlees dat we van vee krijgen he...
Ook melk (waar ook weer vanalles van gemaakt wordt), eieren.
En ja, veel kunnen ze ook veganistisch maken, maar zolang dat niet te vreten is koop ik het niet ook.
Als ik een vleesvervanger zou kopen wil ik dat het naar vlees smaakt, de structuur heeft van vlees.
Als ik sojamelk zou kopen wil ik dat het smaakt als koeienmelk.
Zolang dat niet het geval is moet ik het niet hebben ook.
En ja, ik heb meerdere vlees/zuivel vervangende producten geprobeert, wel of niet vrijwillig
Het enige dat ik nog enigzins te eten vond was dat Valess, maar dat is dan weer rete duur
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 00:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 00:48 :
Maar het is niet alleen vlees dat we van vee krijgen he...
Ook melk (waar ook weer vanalles van gemaakt wordt), eieren.

Ja.. het is niet alleen de vleesvreter idd.. ook de melkslurper en de eihappers.

Citaat:
En ja, veel kunnen ze ook veganistisch maken, maar zolang dat niet te vreten is koop ik het niet ook.
Oh.. ik heb erg lekkere dingen hoor. Moet je de worstjes van taifun eens kopen in natuurwinkel. En de producten van healthy planet en viana. Die zijn lekker... hm....

Ik ga morgen denk eens de kipnuggets uitproberen 100% plantaardig

Citaat:
Als ik een vleesvervanger zou kopen wil ik dat het naar vlees smaakt, de structuur heeft van vlees.
Tsja.. het gaat m.i. niet echt om het vlees of smaak. Maar vooral omdat mensen het gewoon achten om te eten enzo.
Als je iets hebt wat eigenlijk net zo lekker smaakt dan vlees of lekkerder. Is het dan nog een probleem om vlees weg te laten zeg maar bij een maaltijd?

Citaat:
Als ik sojamelk zou kopen wil ik dat het smaakt als koeienmelk.
Ik was vroeger wel een aardige melkslurper.. ik vind die alpro sojamelk naturel fresh (te koop bij AH) erg goed richting melk komen.. lekkerder eigenlijk.. je proeft niet het vette.

Citaat:
Het enige dat ik nog enigzins te eten vond was dat Valess, maar dat is dan weer rete duur
Volgens mij even prijzig als veel vleessoorten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-04-2006, 00:30
TechXP
TechXP is offline
Wat betreft die vleesvervangers als 'tivall' e.d. daar heb je gelijk in.. die zijn niet lekker. Maar dat zijn ook niet de goede vleesvervangers.

Overigens moet je tofu niet vleesvervanger noemen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-04-2006, 00:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:29 :
Ja.. het is niet alleen de vleesvreter idd.. ook de melkslurper en de eihappers.
En de kaaseter/pilgebruikster/winegumeter/slagroomgebruiker enz. enz. enz.


Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:29 :
Oh.. ik heb erg lekkere dingen hoor. Moet je de worstjes van taifun eens kopen in natuurwinkel. En de producten van healthy planet en viana. Die zijn lekker... hm....
En over het algemeen erg duur

Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:29 :
Tsja.. het gaat m.i. niet echt om het vlees of smaak. Maar vooral omdat mensen het gewoon achten om te eten enzo.
Als je iets hebt wat eigenlijk net zo lekker smaakt dan vlees of lekkerder. Is het dan nog een probleem om vlees weg te laten zeg maar bij een maaltijd?
Dat Valess vind ik best te doen, om ipv vlees te nemen... maar om dat nou iedere dag te moeten eten, nee bedankt

Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:29 :
Ik was vroeger wel een aardige melkslurper.. ik vind die alpro sojamelk naturel fresh (te koop bij AH) erg goed richting melk komen.. lekkerder eigenlijk.. je proeft niet het vette.
Dat vettige vind ik juist lekker

Als ze echt met een goed alternatief komen voor vlees/zuivel (dus niet die gore groentenburgers e.d.), ben ik best bereid dat eens te proberen, mits het ook betaalbaar is
Hier bij de supermarkt haal ik een kilo vlees voor gemiddeld 10/12 euro per kilo (afhankelijk van het soort vlees).
Een goede vervanger moet maximaal die prijs hebben, anders is kan het nog wel even lekker zijn, maar erg aantrekkelijk is het niet als het stukken duurder is.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 00:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 01:41 :
En de kaaseter/pilgebruikster/winegumeter/slagroomgebruiker enz. enz. enz.



Citaat:
En over het algemeen erg duur
Valt wel mee. Gewoon niet zoveel geld in andere dingen steken
Hou je genoeg over voor dat lekkere eten

Citaat:
Dat Valess vind ik best te doen, om ipv vlees te nemen... maar om dat nou iedere dag te moeten eten, nee bedankt
Valess is in verhouding misschien eigenlijk meer dierenleed.
Vlees = 1 dier
Valess = meerdere dieren die moeten lijden


Citaat:
Dat vettige vind ik juist lekker


Citaat:
Als ze echt met een goed alternatief komen voor vlees/zuivel (dus niet die gore groentenburgers e.d.), ben ik best bereid dat eens te proberen, mits het ook betaalbaar is
Tsja de prijzen van de biologische burgers e.d. zijn wel duur. Maar goed.. het is ook omdat het aanbod klein is. En omdat er minder subsidies ingepompt worden.
Maar leg gewoon wat kleingeld opzij en ga eens wat inkopen bij de natuurwinkel. Dan doe je even een testje van verschillende producten en zet je hier het resultaat neer van wat je lekker vind

Overigens zijn de visproducten van redwood (nep vis is het dus) erg gelijkend. Mijn moeder vond het zo erg op vis lijken dat ze het bijna uitspuugde. Die houdt in het echt ook niet van vis. Mijn vader vond het goed gelijkend.

Citaat:
Hier bij de supermarkt haal ik een kilo vlees voor gemiddeld 10/12 euro per kilo (afhankelijk van het soort vlees).
Een goede vervanger moet maximaal die prijs hebben, anders is kan het nog wel even lekker zijn, maar erg aantrekkelijk is het niet als het stukken duurder is.
dus 1 euro per 100 gr.
Een stuk vlees van 250gr.. is 2,5 euro .. voor 3 a 3,5 euro heb je veganistische burger (geloof ook iets van 250gr). En biologisch. Weet niet of dit sommetje klopt. Zal morgen wel eens kijken op de verpakking hoeveel gr. er precies in zit ook al weer.

En wil je het helemaal goedkoop doen. Dan kan je seitan maken. Dan ben je veel keer zo goedkoop uit.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-04-2006, 01:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:57 :
Valt wel mee. Gewoon niet zoveel geld in andere dingen steken
Hou je genoeg over voor dat lekkere eten
Daar heb je het eerste probleem al
Ik wil niet al mijn geld spenderen aan eten

Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:57 :
Overigens zijn de visproducten van redwood (nep vis is het dus) erg gelijkend. Mijn moeder vond het zo erg op vis lijken dat ze het bijna uitspuugde. Die houdt in het echt ook niet van vis. Mijn vader vond het goed gelijkend.
Ik ben zelf visboer, dus ik heb liever een echte vis (of ander zeedier)


Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 01:57 :
dus 1 euro per 100 gr.
Een stuk vlees van 250gr.. is 2,5 euro .. voor 3 a 3,5 euro heb je veganistische burger (geloof ook iets van 250gr). En biologisch. Weet niet of dit sommetje klopt. Zal morgen wel eens kijken op de verpakking hoeveel gr. er precies in zit ook al weer.

En wil je het helemaal goedkoop doen. Dan kan je seitan maken. Dan ben je veel keer zo goedkoop uit.
Het is gemiddeld natuurlijk
Ik kan hier een kilo rundergehakt kopen voor een eurootje of 4 maar ik kan ook voor een beetje goede biefstuk gaan van 30 euro per kilo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 08:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat een boel smilies zeg.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 08-04-2006, 11:02
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Valess vind ik niet zo lekker
Van de AH de burgers vind ik wel lekker! En tofu is ook vet lekker!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 08-04-2006, 14:48
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Vleesvervangers, alleen de naam al. Komop, je wordt toch geen veganist/vegetarier om je maaltijd te laten gelijken op wat je niet wil eten.

Ik heb het idee dat de meeste veganisten juist meer weet hebben van hoe gevarieerd gekookt kan worden dan mensen die vlees eten, door zich juist te focussen op wat wel gegeten kan worden in plaats van niet. Vegetariers zijn doorgaans een ander verhaal geloof ik.

Omdat ik eigenlijk een beetje afhankelijk ben van mijn eigen kookkunsten en niet zomaar iets kan kopen ben ik erg in koken erop vooruit gegaan en vind ik dat ik lekkerder eet dan ik ooit gedaan heb.
__________________
Oud 08-04-2006, 15:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 01:41

Als ze echt met een goed alternatief komen voor vlees/zuivel (dus niet die gore groentenburgers e.d.), ben ik best bereid dat eens te proberen, mits het ook betaalbaar is
[/B]
Waarom wil je vlees zo graag vervangen? Ik eet zo vaak rijst met groenten (VEEL groenten) en een sausje, zonder een gore vegetarische hamburger..
Wat suvórov zegt dus eigenlijk. De huisgenoot van mijn vriend kan ook enorm goed koken, ik eet daar duizend keer lekkerder dan thuis, toen ik nog vlees at.
__________________
look back and laugh
Oud 08-04-2006, 15:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 08-04-2006 @ 16:01 :
Waarom wil je vlees zo graag vervangen? Ik eet zo vaak rijst met groenten (VEEL groenten) en een sausje, zonder een gore vegetarische hamburger..
Wat suvórov zegt dus eigenlijk. De huisgenoot van mijn vriend kan ook enorm goed koken, ik eet daar duizend keer lekkerder dan thuis, toen ik nog vlees at.
Omdat ik vlees wil eten.
Zolang er geen goed alternatief is eet ik gewoon lekker beesten
Interesseert me niet zoveel ook, vind het wel lekker
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 15:10
TechXP
TechXP is offline
Tuurlijk je hoeft ook geen 'vleesvervanger' erbij.
Met lekkere groente, lekker sausje, rijst/pasta en iets van tofu of seitan er door kan je lekkere dingen maken.
En tofu en seitan e.d. wil ik dan niet onder vleesvervanger zetten, omdat het wel in vleesvervanger kan zitten, maar gewoon iets anders is naar mijn mening. tofu is al veel ouder dan het woord vleesvervanger namelijk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-04-2006, 15:12
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 02:17 :
[B]Ik ben zelf visboer, dus ik heb liever een echte vis (of ander zeedier)
Oh die lucht rook ik dus hier op het forum...

Maar je bent gewoon een nemo-killer


Zelf ooit eens een stukje visstick gegeten. Maar blij dat ik verder nooit vis op heb. En goed bericht laatst.. vis toch niet zo gezond als men steeds stond te roepen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-04-2006, 15:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-04-2006 @ 16:12 :
Oh die lucht rook ik dus hier op het forum...

Maar je bent gewoon een nemo-killer


Zelf ooit eens een stukje visstick gegeten. Maar blij dat ik verder nooit vis op heb. En goed bericht laatst.. vis toch niet zo gezond als men steeds stond te roepen
Ik ben geen killer, de vis is als dood als het bij ons binnen komt

Vis is altijd nog stukken gezonder dan vlees, en het is goed voor je hart
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 15:17
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline


Vis is gif. Vis komt uit een chemische stortplaats.
__________________
Oud 08-04-2006, 15:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
suvórov schreef op 08-04-2006 @ 16:17 :


Vis is gif. Vis komt uit een chemische stortplaats.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 15:19
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 16:09 :
Omdat ik vlees wil eten.
Zolang er geen goed alternatief is eet ik gewoon lekker beesten
Interesseert me niet zoveel ook, vind het wel lekker
Oke.
damn ik snap echt niet dat het mensen niet interesseert, hoe er met dieren wordt omgegaan


Vis is inderdaad echt walgelijk, yuk.
__________________
look back and laugh
Oud 08-04-2006, 15:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 08-04-2006 @ 16:19 :
Vis is inderdaad echt walgelijk yuk.
Dat is een kwestie van smaak...
En gezien je zoveel verschillende soorten vis hebt en die op zoveel verschillende manieren klaar kan maken met allemaal verschillende smaken vind ik het eigenlijk maar een erg domme opmerking
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-04-2006, 15:25
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 16:19 :
http://www.fishinghurts.com/healthConcerns.asp
__________________
Oud 08-04-2006, 15:27
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-04-2006 @ 16:20 :
Dat is een kwestie van smaak...
En gezien je zoveel verschillende soorten vis hebt en die op zoveel verschillende manieren klaar kan maken met allemaal verschillende smaken vind ik het eigenlijk maar een erg domme opmerking
Zzz de manier waarop vis gevangen wordt (of eigenlijk, dat vis überhaupt gevangen wordt) & wat er later mee gebeurt bedoel ik natuurlijk.
__________________
look back and laugh
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetariërs?
Calyx
157 30-09-2007 12:48
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic #2
Verwijderd
93 30-07-2006 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.