Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 21:03
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Okey, een nieuw topic.

Vraagje:

Wat vinden jullie ervan dat je weer naar een nieuwe school gaat? Waar je weer helemaal opnieuw gaat starten met het leren kennen van mensen.

Ikzelf vind het nogal spannend, maar tegelijk lijkt het me ook best wel een beetje eng. Je zit natuurlijk wel in een ENORME school, waar je niemand kent.

Aan de mensen die al op de HBO/WO zitten: Hoe was jullie begin op zo'n school. Vond je het wel eng, of spannend, of ........
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 21:21
5803
5803 is offline
Ik heb er heel erg zin in! Ik ben vorig jaar al begonnen aan de UU, maar toen ben ik na twee maanden gestopt. Hierna heb ik fulltime gewerkt, tot vorige week. Omdat het niet het meest intelligente werk was, ben ik blij dat ik weer met studeren kan beginnen.

Spannend vind ik het wel een beetje, maar het op kamers gaan vind ik heftiger. Vanaf volgende week ga ik op kamers, en ik ben echt benieuwd hoe dat is, en hoe snel je daar went.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:54
Verwijderd
Nou gewoon. Je begint.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 00:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Overmorgen ga ik op kamers, 150 km verderop, en ik ken er verder niemand. Heb zo'n zelfmedelijden! :')

En...

Komende maandag beginnen m'n colleges... Heb er wel zin in, maar denk dat ik dinsdag al toe zal zijn aan vakantie .

Vorige week maandag hadden we 'n soort introductiedag op de uni en toen heb ik wel al 1 meisje leren kennen, dus helemáál nieuw zal 't gelukkig niet zijn.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 09:42
Verwijderd
Ik vind het niet zo eng ofzo, aangezien ik vorig jaar al in Utrecht begonnen ben en dit jaar ook in Amsterdam begin. Vorig jaar was alleen de eerste tien min. een beetje apart.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 11:06
Verwijderd
Ik vind het wel heel erg spannend maar tegelijk ook heel leuk. Alles word zo anders, veel langer op en neer reizen enzo. Het meest zenuwachtig ben ik nog omdat ik bang ben dat ik grandioos ga verdwalen, haha
Ik ben ook niet zo'n held met nieuwe mensen ontmoeten, maar op zich moet dat wel goed komen. Iedereen is nieuw, dus ik ben vast niet de enige die dat heeft
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 11:16
Verwijderd
ik heb echt belachelijk veel zin om weer te beginnen met school want fulltime werken is echt niet leuk, al was mn werk wel gaaf enzo, maar ik zit liever op school... ik weet zeker dat dit na een maandje wel omslaat maar dat maakt ff niet uit. en verder zit ik in hetzelfde gebouw als vorig schooljaar maar alleen een andere studie en heb ik sowieso een vriend in de klas zitten en nog een aantal op school dus het komt helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 12:03
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
GuMM schreef op 21-08-2007 @ 12:06 :
Ik vind het wel heel erg spannend maar tegelijk ook heel leuk. Alles word zo anders, veel langer op en neer reizen enzo. Het meest zenuwachtig ben ik nog omdat ik bang ben dat ik grandioos ga verdwalen, haha
Ik ben ook niet zo'n held met nieuwe mensen ontmoeten, maar op zich moet dat wel goed komen. Iedereen is nieuw, dus ik ben vast niet de enige die dat heeft
Ik ben niet echt bang om te verdwalen, waar ik het meeste zenuwwachtig voor ben is dat ik ook nogal benieuwd ben hoeveel leerlingen er in mijn klas komen te zitten. En het schijnt dat er maar 7 meiden zijn op de hele opleiding waarvan nu 1 afestudeert is. Dus ben benieuwd...
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Tripp schreef op 21-08-2007 @ 13:03 :
Ik ben niet echt bang om te verdwalen, waar ik het meeste zenuwwachtig voor ben is dat ik ook nogal benieuwd ben hoeveel leerlingen er in mijn klas komen te zitten. En het schijnt dat er maar 7 meiden zijn op de hele opleiding waarvan nu 1 afestudeert is. Dus ben benieuwd...
vorig jaar was ik het enige meisje in de hele cluster (deed elektrotechniek)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 20:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
GuMM schreef op 21-08-2007 @ 12:06 :
Het meest zenuwachtig ben ik nog omdat ik bang ben dat ik grandioos ga verdwalen, haha
Ik ben tweedejaars en ken nog lang niet het hele faculteitsgebouw. Dus zoeken naar lokalen kan je nog regelmatig overkomen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 21-08-2007 @ 21:41 :
Ik ben tweedejaars en ken nog lang niet het hele faculteitsgebouw. Dus zoeken naar lokalen kan je nog regelmatig overkomen.
Ach dat hou ik toch wel ben ik bang. Op de middelbare school waar ik toch echt 6 jaar heb gezeten moest ik ook nogal eens naar lokalen zoeken
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 22:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zo enorm is de school niet waar ik in zit.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Zo was het voor mij ook niet. Ik zat op de UNIMAAS rechten en dat was echt niet zo groot. De middelbare was groter. Mja dat komt omdat t per faculteit is ingedeeld (bijna iedere fac. een ander gebouw in maastricht).

Na een maand ben k gestopt want de mensen daar bevielen me niet zo (sommige wel mja dat waren er niet veel).

Ben ik meteen ingestroomd op de hszuyd in maastricht. Dat was wel weer wat groter maar nog altijd niet groter dan mijn middelbare school. T was natuurlijk wel ff allemaal wennen omdat je er geen mensen kent.

Nadat k daar een maand had gezeten ben k weer overgeplaatst. Dit keer naar hszuyd in heerlen. En dat is echt wel groter dan mijn middelbare school. Daarbij ook moderner. T geluk was dat k daar wel een aantal mensen kon (niet van mijn studie maar van andere studies) die vroeger bij mij op school hadden gezeten.

T lijkt me pas echt spannend als je op kamers gaat, maar zo'n type ben ik niet.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:13
Verwijderd
ik ga piano studeren en daar ben ik redelijk relaxt onder aangezien ik vorig jaar al de vooropleiding heb gedaan (en ook psychologie studeer), en al een paar vakken in 't eerste jaar heb afgesloten... dus ik ken m'n docent, de meeste aankomende 2e jaars.. weet hoe alles werkt etc.. Maar ik vind het wel spannend welke nieuwe eerstejaars er komen, want daar zal 'k toch veel mee optrekken. het meest spannende is dat ik op kamers ga wonen.. en een nieuw sociaal netwerk moet creeren en dat is niet mijn sterkste punt helaas, daar zie 'k wel 'n beetje tegenop. Maar ik heb er veel zin in!!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 18:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn eerste dag vond ik stom en de dagen daarna ook.
Uiteraard vond ik het spannend en ik was er een kwartier van te voren, omdat m'n trein nou eenmaal niet precies zo rijdt als ik zou willen. Dus moest ik een kwartier voor de collegezaal staan wachten. Er kwamen steeds meer studenten aan en ze gingen ook allemaal in de hal staan. Met als gevolg dat de hal half vol stond en iedereen maar verlegen om zich heen zat te kijken. Een paar meiden begonnen wat met elkaar te praten en toen ik me er bij probeerde te voegen werd er een opmerking gemaakt over stomme vwo'ers en dat zij toch wel stoere hbo'ers waren oid. Goed, daar durfde ik me dus niet meer tussen te voegen

Vlak daarna zag ik wel wat mensen uit m'n introductieweek en daar ben ik maar bij gaan zitten. Maar ik moest verder enorm wennen aan dat ik dus geen klas heb en je eigenlijk amper mensen leert kennen. Je zit naast elkaar en luistert naar een college; meer niet. En die colleges vond ik dus ook erg wennen. Twee uur luisteren naar taaie theorie..

Maar goed, het went en wordt leuker
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:10
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
door alleen naar college te gaan zul je niet veel mensen leren kennen, dat is niet zo boeiend. Alle intro's zijn veel leuker<3
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 20:55
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Kheb er zin in
7 jaar VWO is te lang haha en sowieso vind ik t wel fijne eindelijk weer wat uitdaging te hebben (hopelijk ) en nieuwe mensen leren kennen!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 21:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb er wel zin in. Vooral het hogere leertempo spreekt me wel aan, vooral omdat het op het MBO voor mij veel te traag ging. Er mag best een beetje vaart in
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-08-2007 @ 19:24 :
Een paar meiden begonnen wat met elkaar te praten en toen ik me er bij probeerde te voegen werd er een opmerking gemaakt over stomme vwo'ers en dat zij toch wel stoere hbo'ers waren oid. Goed, daar durfde ik me dus niet meer tussen te voegen
Ik hoor juist alleen maar tegenovergestelde dingen.

Eerste dag HBO zou ik niet meer weten, het gebouw was wel wat groter dan de middelbare, maar niet mega veel groter en iig veel logischer ingericht ed. De eerste studie die ik deed was bijzonder klein, met maar acht studenten, dus dat was ook niet echt eng oid. Eerste dag universiteit vond ik spannender, maar ook dat wijst zichzelf wel. Vrijwel iedereen zit in dezelfde situatie, niemand kijkt je raar aan omdat je bepaalde dingen nog niet weet oid. Qua gebouwen verschilt het in welk gebouw je zit, maar alles is over het algemeen goed aangegeven, dus verdwalen doe je amper, je loopt hoogstens wat extra op een dag (het gebouw is vierkant en het maakt dus nog wel eens uit welke kant je op loopt ed). De college's vind ik ook niet echt erg, ik zit vaak naast mensen uit de introweek of mensen waar ik mee samenwerk/heb gewerkt en de stof is interessant.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 19:22
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heel erg zin in! Ik ben wel blij dat mijn studie begint met een introductie, in de eerste week al zeg maar. Leer meteen m'n 'groep' kennen en ga pas de volgende dag college volgen. Maar ik moet wel maandag in m'n eentje naar een vreemd iemand (intro-mentor) in Utrecht fietsen. Maar dat komt wel goed!

Eindelijk weer aan het werk en leren over dingen die ik interessant vind. Jeej!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 07:38
Crimson
Crimson is offline
yay heb er ook zin in.. maandag heb ik introductie dag van mijn eigen studie en dan ga ik mijn boeken ophalen algemene intro van groningen heb ik al gehad, en je zit dan in een groepje met mensen van verschillende studies, vreemd dat je in andere steden bij studiegenoten zit..
en heb het gelijk al 100x zo druk als thuis, heb hier 2 baantjes, al zat vriendinnen, dus als de studie nou ook nog leuk is, heb ik het geweldig naar mn zin
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:49
Verwijderd
Maandag is pas mijn introductie week, maar ik heb nu al zo vaak met de HS aan de telefoon gehangen. Vaker dan alle 7 jaren op de MS. Dus ik hoop dat het allemaal goed komt en toch allemaal goed geregeld is nu.
Ik kijk wel uit naar mijn introductie week, en heb ook wel zin om te gaan studeren, die vakantie duurt me nu veels te lang
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 20:52
wup
wup is offline
Citaat:
yay heb er ook zin in.. maandag heb ik introductie dag van mijn eigen studie en dan ga ik mijn boeken ophalen algemene intro van groningen heb ik al gehad, en je zit dan in een groepje met mensen van verschillende studies, vreemd dat je in andere steden bij studiegenoten zit..
en heb het gelijk al 100x zo druk als thuis, heb hier 2 baantjes, al zat vriendinnen, dus als de studie nou ook nog leuk is, heb ik het geweldig naar mn zin

Dat gaat snel! Je woont nog niet zo lang in groningen toch? Mag ik vragen waar je werkt?

OT:
Ben voor de 3e keer begonnen met een HBOopleiding ( bedoeling is dat het ook de laatste keer is..) en voor de 2e keer begin ik ook aan dezelfde school, maar dan een andere opleiding. Dinsdag een babbel gehad van de afdelingshoofden enzo. Net echt boeiend.
Introkamp is nu bezig, maar ik ben dus niet mee. Ik neem aan dat alles wel los loopt, al moet ik zeggen dat mijn eerste indruk van veel mensen niet heel goed was.
Vind het leren zelf wel spannend, aangezien het nu goed 'moet' gaan. Mijn stufi begint op te raken en ik ben bang dat de motivatie anders ook op raakt..
Nou ja, ik ga mijn best doen en ik zie wel hoe het gaat..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 20:59
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Dat gaat snel! Je woont nog niet zo lang in groningen toch? Mag ik vragen waar je werkt?

Ik woon inderdaad nu zo'n anderhalve maand in Groningen.
Werk 3 avonden en een halve zondag bij Videoland in Paddepoel. Ook werk ik als postbusvuller bij het postkantoor, maar daar stop ik vanaf volgende week mee, omdat ik anders tijdens studie zo'n 23 uur werk, lijkt me wat veel. Waar woon je in Groningen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 17:48
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Aan de mensen die al op de HBO/WO zitten: Hoe was jullie begin op zo'n school. Vond je het wel eng, of spannend, of ........

Ik vond het wel heel spannend, kende helemaal niemand, wist de weg niet naar en in de school, geen idee bij wie ik in de klas zou komen. Hopen dat er iemand van de intro bij me in de klas zou komen etc.
Aan de andere kant, ging wel eindelijk de studie doen waar ik al jaren naar uit keek, nieuwe start dus ook het vervelende achterlaten en opnieuw kunnen beginnen. En aanvullen, weer nieuwe mensen leren kennen en contact opbouwen, contact onderhouden wat je al had. De wereld wordt er alleen maar groter en mooier van!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Nou gewoon. Je begint.
Mja, meer is er eigenlijk niet over te zeggen. Je begint, je ontmoet weer nieuwe mensen, je studeert wat, je zuipt wat etc.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 19:31
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ben inmiddels alweer 4ejaars (pff, gaat hard! ) maar kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe mijn eerste dagen op de HBO waren.
Helemaal vers van de HAVO haha. Alle nieuwe studenten MWD kregen eerst een praatje in de grote collegezaal. Je zag iedereen al een beetje om zich heen kijken om te zien bij wie ze in het jaar zouden zitten en later, toen de groepindeling bekend was, met wie je een groep zou vormen...
Het was voor mij niet zo eng als 1e klas middelbare school, maar toch begint (een deel van) dat proces weer opnieuw. Je moet je klas leren kennen, ziet mensen, denkt iets over mensen, blijkt niet waar te zijn, probeert zelf een plaats in de groep te vinden. Min of meer onbewust bezig met de vraag; hoe zien de anderen mij? pas ik hiertussen? welke rol wil ik in deze groep hebben (ofwel; wordt ik gezien zoals ik gezien wil worden). Het klinkt misschien vrij puberaal, maar het speelde voor mij toch wel een rol, al was het een stuk minder dan de eerste klas middelbare school.
Ik was 17 toen ik aan het HBO begon, studie maatschappelijk werk en dienstverlening. Veel groepsgenoten waren ouder (19+) en hadden toch zoiets van...tja, iemand met weining levenservaring, te jong voor deze opleiding enz. enz. Moest me een beetje bewijzen voor mijn gevoel.

Máár, na een aantal dagen werd het steeds leuker. Je leerde mensen beter kennen, leerde vooral veel nieuwe mensen kennen (ik studeerde in Amsterdam, leerde (daardoor?) ook veel mensen met veel verschillende (culturele) achtergronden kennen, erg leuk!!).

groet, fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 09:56
wup
wup is offline
Citaat:
Ik woon inderdaad nu zo'n anderhalve maand in Groningen.
Werk 3 avonden en een halve zondag bij Videoland in Paddepoel. Ook werk ik als postbusvuller bij het postkantoor, maar daar stop ik vanaf volgende week mee, omdat ik anders tijdens studie zo'n 23 uur werk, lijkt me wat veel. Waar woon je in Groningen?
Ik woon aan de Friesestraatweg ( vlakbij hoendiep). Als ik in Paddepoel woonde kwam ik films bij je halen, maar helaas!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ik was 17 toen ik aan het HBO begon, studie maatschappelijk werk en dienstverlening. Veel groepsgenoten waren ouder (19+) en hadden toch zoiets van...tja, iemand met weining levenservaring, te jong voor deze opleiding enz. enz. Moest me een beetje bewijzen voor mijn gevoel.
Wtf? Ik kwam op m'n 17e op het WO aankakken, waar het grootste gedeelte van mijn werkgroep 20+ was en heb dat echt nog nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 00:11
5803
5803 is offline
Ik had dat vorig jaar inderdaad ook niet . Ik kwam ook op mijn 17e daar aanzetten en sommigen hadden al een studie achter de rug of een paar jaar gewerkt enzo. Maar niemand keek me er raar op aan ofzo.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb niet echt veel zin. Mn nichtje was hier en we gaan nu allebei naar het 2e jaar (voor mij alleen wel 3e jaar universiteit) en we zaten allebei van: oh my god, we hebben ZO geen zin in overmorgen. Van mij mag die vakantie nog een week of 2 voortduren
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:52
Verwijderd
Ik heb er echt enorm veel zin in, maar dat komt ook wel doordat de introductie heel erg goed bevallen is. Iedereen was zo open om contact te maken, een praatje te maken waardoor al het contact heel gemakkelijk ging .

Maandag beginnen de colleges en dat vind ikbest spannend, eindelijk weten of ik het allemaal een beetje kan
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 18:23
Verwijderd
Ik vond de eerste weken op de uni verschrikkelijk. Het stereotype student is zon softe arrogante loser, die er alleen maar is om te feesten en je uitlacht als je zegt dat je tijd voor het leren van je tentamen genomen hebt. Dus de sfeer beviel me niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de eerste weken op de uni verschrikkelijk. Het stereotype student is zon softe arrogante loser, die er alleen maar is om te feesten en je uitlacht als je zegt dat je tijd voor het leren van je tentamen genomen hebt. Dus de sfeer beviel me niet.
Dat ligt meer aan je studie denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt meer aan je studie denk ik.
De sfeer bij beta-studies is altijd geweldig?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:18
Mephisteus
Mephisteus is offline
Sfeer ligt aan de studies

Ik heb 2 jaar informatica gedaan, introductie ging stroef. Er werd weinig gesproken want, let's face it, je zit er wel met stereotypjes. Mensen die wat nerveus zijn en dan maar niks zeggen om te voorkomen dat ze zichzelf voor gek zetten. De één zet de ander aan en dus was het gewoon stil. Maar goed, uiteindelijk raak je wel aan de praat. Maar het begin was gewoon vreemd.

Het tweede jaar was ik co-mentor en ik probeerde dit ook te verhelpen door er continu met men collega co-mentor bij te blijven en grapjes te maken, dit werkte wel, somewhat. We moesten ons nmlk wel aan het (redelijke saaie) schema houden maar we hebben geprobeerd te redden wat er te redden viel

Goed, ik ben in ieder geval gestopt met informatica en ben de lerarenopleiding engels gaan doen en daar was de introductie gewoon tof. Een paar spelletjes (die je later ook zelf kan gebruiken voor je eigen klas), een feestavond, een enkele overnachting, een dagje erna en afsluiting op het strand waar je weg mag wanneer je wilt (en dus alle teken van 'dwang' en 'je moet er zijn' weg is) maar dan toch mensen even blijven. En dan weggaan in (grote) groepen.

Ik kende er niemand, heb een leuke paar dagen gehad, weggegaan met een groepje van acht en ik groet nu vrolijk een flink deel van de eerstejaars.

Het punt is eigenlijk dit, de meeste mensen vinden een nieuwe opleiding wat eng. Nu zal je dit op een lerarenopleiding (die toch echt vreselijk sociaal is ingesteld) wat minder hebben dan op andere opleidingen maar als je jezelf gewoon actief en open opstelt zal het allemaal wel lekker gaan.

(behalve als je de stereotypische student krijgt natuurlijk...)

Ik zit er nu ook aan te denken om de feestavond voor de nieuwe informatica eerstejaars te crashen. Kijken of daar nog wat te redden valt

En damn dit is veel langer geworden dan ik had gepland, maar goed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
De sfeer bij beta-studies is altijd geweldig?
Ik heb nooit klachten gehad over de sfeer, maar in elk geval is het geen sfeer van eeuwig bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nooit klachten gehad over de sfeer, maar in elk geval is het geen sfeer van eeuwig bier drinken.
En het ontbreken van vrouwelijke medestudentes is geen probleem ?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
En het ontbreken van vrouwelijke medestudentes is geen probleem ?
Niet voor mij, ik zit al een tijdje onder de pannen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 01:07
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Zo was het voor mij ook niet. Ik zat op de UNIMAAS rechten en dat was echt niet zo groot. De middelbare was groter. Mja dat komt omdat t per faculteit is ingedeeld (bijna iedere fac. een ander gebouw in maastricht).

Na een maand ben k gestopt want de mensen daar bevielen me niet zo (sommige wel mja dat waren er niet veel).

Ben ik meteen ingestroomd op de hszuyd in maastricht. Dat was wel weer wat groter maar nog altijd niet groter dan mijn middelbare school. T was natuurlijk wel ff allemaal wennen omdat je er geen mensen kent.

Nadat k daar een maand had gezeten ben k weer overgeplaatst. Dit keer naar hszuyd in heerlen. En dat is echt wel groter dan mijn middelbare school. Daarbij ook moderner. T geluk was dat k daar wel een aantal mensen kon (niet van mijn studie maar van andere studies) die vroeger bij mij op school hadden gezeten.

T lijkt me pas echt spannend als je op kamers gaat, maar zo'n type ben ik niet.
Is de Hogeschool Zuyd zo'n kleine school dan? Ik volg nu een studie op de Hogeschool Rotterdam, waar zo'n 30.000 studenten zitten, en denk er aan om volgend jaar een tweede studie te gaan doen op de Hogeschool Zuyd. Op mijn middelbare school zaten ook maar 2500 leerlingen. Ik hou wel van een beetje drukte; gezellig .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 11:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik vind het eerlijk gezegd wel spannend. Het is alweer 2 jaar geleden dat ik vwo-examen heb gedaan, dus het zal wel raar zijn om ineens weer de boeken in te moeten duiken.

Daarnaast ga ik mijn studie in Schotland doen, dus er is ook de spanning dat ik naar het buitenland ga verhuizen, alles en iedereen hier in Nederland achterlaat en weer opnieuw moet beginnen. Maar ik heb er voornamelijk heel veel zin in.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 14:58
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Klinkt allemaal spannend Breg! Wat voor studie ga je doen? EN is dit een uitwisselingsprogramma met een Nederlandse hogeschool/universiteit of ga je daar je complete opleiding doen? En naar welke university ga je?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 18:20
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik vind het eng maar tegelijk echt supergaaf heb al veel mensen ontmoet en vind ze allemaal aardig en heb al vrienden gemaakt tijdens de introdagen en vind het allemaal wel goed zo
Schrok alleen nogal vanmiddag omdat bleek dat ik nog wat dingen moest regelen om mijn rooster te kunnen bekijken en toen bleek dat ik een practicumiets heb morgen en daarvoor nog een labjas + bril moet halen.

En zit nu ook op kamers, wat ook heel erg wennen + uitvogelen is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wtf? Ik kwam op m'n 17e op het WO aankakken, waar het grootste gedeelte van mijn werkgroep 20+ was en heb dat echt nog nooit gehad.
Welke opleiding volgde je op het WO
want de houding van mijn medestudenten had niet zoveel te maken met het feit dat ik op mijn 17e op de HBO kwam, maar dat ik op mijn 17e ging studeren voor maatschappelijk werkster. Ze vonden dat je voor zo'n opleiding meer levenservaring nodig had en sommige waren zelfs van mening dat de toelatingseisen verscherpt moesten worden voor de opleiding.
Nu heb ik dat probleem overigens niet meer hoor
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken wo-Propedeuse
AgaRinho
14 19-04-2011 19:20
Studeren De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle)
Sheppard
8 01-11-2009 12:37
Algemene schoolzaken www.geenovnietok.nl
fiekenobel
3 21-05-2008 22:19
Studeren Ik twijfel
Kwark89
4 05-07-2007 10:08
Algemene schoolzaken Waar ga jij studeren? Wat ga je studeren?
DP17
150 06-09-2005 08:14
Studeren Universitaire studie op HBO-school
Miracle
43 24-08-2005 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.