Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 15:57
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Om jullie in het forum 'Werk, Geld en Recht' extra van dienst te zijn houdt Scholieren.com hier een experiment. De komende twee maanden werken we namelijk samen met Anne, Reineke en Nayca van ConsuWijzer. Het informatieloket van de overheid dat praktisch advies geeft over je rechten als consument.

Anne, Reineke en Nayca hebben bijvoorbeeld veel verstand van je rechten als het gaat om (kopen via) internet, garantie, internetproviders, mobiele telefonie en energie(bedrijven). Maar ook hoe je je recht kan halen. Ze zullen de komende tijd dus af en toe ook een reactie posten op jullie topics.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2008, 17:10
Verwijderd
klinkt goed
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 09:09
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Aan welke nicknames kunnen we Anne, Reineke en Nayca gaan herkennen? Gewoon hun naam, of hebben ze een bepaalde avatar?
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Aan welke nicknames kunnen we Anne, Reineke en Nayca gaan herkennen? Gewoon hun naam, of hebben ze een bepaalde avatar?
Aan de naam ConsuWijzer. Zij hebben ook de status Expert om duidelijk te maken dat het geen lid is met die naam maar de mensen van ConsuWijzer.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 22:51
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
En wat gebeurt er na die twee maanden? Of: wat is het doel van deze samenwerking?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 13:43
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
En wat gebeurt er na die twee maanden? Of: wat is het doel van deze samenwerking?
Het doel is kijken of de aanwezigheid en actieve deelname van ConsuWijzer op dit forum toegevoegde waarde heeft voor onze leden. Mocht het experiment positief uitvallen kan de samenwerking verlengd worden.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 18:31
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Klinkt hoopvol dat er een expert op het forum wordt toegelaten, want ik lig al ruim een half jaar overhoop met het CBR voor het verkrijgen van een verklaring van rijgeschiktheid. Zit nu inmiddels in de bezwaar procedure en het dinsdag 17 juni as een hoorzitting waarin het CBR mijn dossier inhoudelijk gaat behandelen en waarin ik mondeling mijn bezwaar kan toelichten.

Heeft de expert voor mij wat tips en adviezen hoe ik mij op die hoorzitting kan voorbereiden?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 14:39
PV
PV is offline
Het beste advies dat ze je kunnen geven is ermee te kappen, Cornel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 13:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb net de hoorzitting gehad, en het gesprek heeft ongeveer een half uur geduurd en is mij redelijk meegevallen. De voorziiter heeft uitgebreid mijn verhaal aangehoord en vond mijn motivatie en toelichting aannemelijk, wel bleef de voorziiter herhalen dat er op twee medische raporten staat dat ik een autische stoornis heb, ik heb aangegeven dat deze niet zo ernstig zijn dan de psychiater omschreven heeft in zijn verslag omdat ik in het dagelijks leven weinig tot geen last ondervind van mijn aandoeningen. Omdat er tijdens de hoorzitting geen uitspraak wordt gedaan denk ik afgaande op het gesprek dat ik alsnog een geschiktheids verklaring ga krijgen. Over pakweg een maand weet ik het zeker wat de eindbeslissing is.

De voorziiter heeft na afloop wel uitgelegd indien mijn bezwaar afgewezen zou worden dat ik in beroep kan gaan bij de bestuursrechter of een nieuwe eigen verklaring kan insturen, in het laatste geval kom ik weer opnieuw in de medische procedure.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 14:38
Verwijderd
Ik denk dat je daar beter een apart topic voor kunt maken, Cornel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 15:53
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik denk dat je daar beter een apart topic voor kunt maken, Cornel.
Op welk subforum dan wel niet?

Nota bene jij stuurde me zelf destijds een PM dat ik niet meer in het rijbewijstopic mocht posten!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 16:01
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Consuwijzer heeft met je meegelezen, maar kan in dit geval weinig voor je betekenen. Je probleem valt buiten het consumentenrecht. Het CBR is een door de overheid ingesteld orgaan met bepaalde bevoegdheden en geen ondernemer zoals een verkoper van producten of een dienstverlener als bijvoorbeeld een rijschoolhouder of een klusjesman. Dat betekent ook dat je geschil een speciale bezwaar- en beroepsprocedure kent. Mocht je naar de bestuursrechter willen gaan, dan kan je voor advies eventueel terecht bij een juridisch loket.

Kijk voor meer informatie op www.juridischloket.nl
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Op welk subforum dan wel niet?

Nota bene jij stuurde me zelf destijds een PM dat ik niet meer in het rijbewijstopic mocht posten!
Je hebt een geschil toch? WGR lijkt me een prima plek, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet denk dat iemand hier een soortgelijke ervaring heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:15
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb vandaag eindelijk bericht gekregen op mijn bezwaarschrift, om maar meteen te beginnen mijn bezwaar is op alle punteno ngegrond verklaard, ofwel afgewezen. Als motivatie gat het CBR aan dat mijn aandoeningen icm de onvoldoende gereden rijtesten de doorslag gaven. Uitaeraard ben ik het daar niet mee eens en heb ik besloten in beroep te gaan bij de bestuursrechter om het negative besluit te laten omzetten in een positief besluit. Ben inmiddels naar het juridisch loket geweest en as woensdag heb ik een afspraak met een advocaat voor een advies waarbij de advocaat gaat uitzoeken of een beroep wel zin heeft of dat er een nieuw verzoek gaat komen voor herkeuring bij een andere psychiater (3e inmiddels) Indien de advocaat denkt dat het weinig zin heeft om in beroep te gaan bij de bestuursrechter dan kan ik als alternatief een nieuwe eigen verklaring insturen waardoor ik vanzelf weer opnieuw in de medische procedure gaat komen.

Bij het besluit van het CBR zat ook een copy van een eerdere rechtzaak waarbij iemand om medische (lees psychische reden) het rijbeweijs is ingevorderd, maar de vraag blijft of het CBR mij op paragraaf 8.1 omgeschikt kan verklaren en/of de tweede psychiater zijn diagnose wel goed gesteld heeft omdat ik aanvankelijk voor 5 jaar geschkt was verklaard na het behalen van mijn rijbewijs. Maargoed woensdag as hoor ik meer, het gesprek en behandelen van mij dossier zou ongeveer 3 uur duren.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:01
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb een tip voor je en daar hoef ik niet eens een expert voor te zijn: Stop gewoon met lessen, bezwaren aantekenen, advocaten inschakelen en wat nog meer, en koop van dat geld gewoon een leuke fiets ofzo. Want dat rijbewijs gaat het hem niet worden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 17:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb vandaag een afspraak gehad met een advocaat om het dossier samen door te nemen, hij ziet toch mogelijkheden om de zaak voor de bestuursrechter te brengen omdat er toch volgens hem tegenstrijdigheden inzitten en dat het CBR hardnekkig blijft vasthouden aan slechts één medisch rapport en met geen woord in hun besluitneming schrijven over de eerste psychiater die mij wel geschikt achte voor 5 jaar om een rijbewijs te mogen halen. Ook vind de advocaat het onredelijk om op basis van een paar rijtesten te oordelen dat iemand definitief ongeschikt zou zijn, de advocaat heeft alle stukken laten copyeren en zal de zaak de komende tijd nader bekijken want de zaak moet binnen 6 weken bij de bestuursrechter kenbaar zijn gemaakt. De komende weken zal ik horen krijgen welke strategie de advocaat gaat gebruiken om de zaak bij de rechter te brengen, er zal waarschijnlijk ook een hoorzitting gaan komen waarbij zowel ik met mijn advocaat alsook het CBR gehoord zal worden. De hele procedure kon in principe een half jaar duren of langer, waarbij mijn theorie ook zal verlopen. Uiteraard heb ik geen garantie dat ik deze zaak ga winnen, maar ik heb gewoon geen andere keus meer omdat ik via het CBR ben uitgeprocedeerd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 18:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ook vind de advocaat het onredelijk om op basis van een paar rijtesten te oordelen dat iemand definitief ongeschikt zou zijn,
+ je -tig rijlessen en (eventuele) niet-gehaalde examens?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 03:43
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
maar ik heb gewoon geen andere keus meer
Tuurlijk wel.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2008, 17:47
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Cornel, hou er toch gewoon mee op. Waar betaal je het allemaal van? Zonde van je geld... kun je daar beter een hoop nieuwe platen voor kopen. Rijbewijzen kun je niet afdwingen of afkopen. Verder is het verkeer geen spelletje, als experts zeggen dat je niet geschikt bent voor een rijbewijs zit daar echt wel een reden achter.Je bent toch ook niet voor niets in de bijzondere bijstand?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.