Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2008, 10:19
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
In november 2007 ben ik verhuisd naar een eigen appartementje om de begane grond. Al bij de bezichtiging viel me op dat het slaapkamerraam kapot was. Toen ik het contract tekende heb ik dat ook meteen gemeld. Er mist een onderdeeltje, waardoor elke kwaadwillende debiel naar binnen kan stappen wanneer het raam op de bovenkier staat. Daardoor hangt het raam een beetje lossig in het kozijn (bij flinke wind zou het best af kunnen breken). In elk geval, ik slaap altijd met mijn raam open, maar iemand hoeft het maar het verkeerde met me voor te hebben en wie weet veel wat mij dan kan overkomen. Wanneer dicht is het overigens wel inbraakveilig, maar door de verwarmingsbuizen van de buren, die langs dat raam lopen, is een open raam geen overbodige luxe 's nachts.

In elk geval, 1 november meldde ik dus al dat het raam kapot was bij de woningbouw. Ze zouden er achteraan gaan. Half november heeft een aannemer (van de woningbouw)nog een dagje geklust bij me, hij zou nog terugkomen voor dat raam binnen een aantal weken. Toen ik er 3 weken woonde is er nog iemand van de woningbouw langsgeweest om te kijken of alles naar mijn zin was en ik liet het raam zien. Voor de kerst zou het gemaakt worden, lieten ze me toen weten.

Nouja, nu nog steeds niks. 10 maart heb ik ze een mail gestuurd dat de woningbouw verantwoordelijk is voor alle schade die voort zal komen uit dat kapotte raam. Meteen belden ze toen, dezelfde dag kwam er nog iemand langs, die zou het wel even fiksen. Niet dus, de onderdelen moesten besteld worden. Goed, hij zou binnen 2 weken terugbellen wanneer ze binnen zouden zijn.
Een maand later zelf maar eens gebeld, omdat ik niks gehoord had. En jahoor, hij had ze nog niet eens besteld. Inmiddels schijnen ze wel besteld te zijn. Ze hadden 17 juni binnen moeten komen, maar vrijdag was er nog niks. Ze zouden me dezelfde dag nog terugbellen. Maar uiteraard. Helemaal niks.

Nu snap ik wel dat die onderdelen binnen moeten komen, maar ik wacht nu dus al 9 maanden. Kan ik de woningbouw niet op een of andere manier dwingen dit voor me te fixen en snel? Bij wie moet ik dan wezen, of volstaat zelf een brief schrijven? Wat kan ik eisen in dat geval?

Nouja. Omdat mijn post vast nog niet lang genoeg is nog een verhaaltje.

Mijn buurman is een beetje debiel en hardleers. Harde muziek enzo. dus ik polizei bellen. Toen ging ie in mijn tuintje lopen roepen dan ik dood moest en ging ie me lopen pesten. Nog hardere muziek, terwijl ie niet thuis is, ineens zijn op onverklaarbare wijze mijn ruit en berginggslot gesneuveld, peuken in mijn tuin, brievenbus, voordeur, kapotgegooide eieren, gescheld, overal viezigheid om mijn huis. Nouja. Zoveel geetter kan nooit toeval zijn, dus het mag duidelijk zijn wie ik verdenk. Nouja, hij ontkent uiteraard, maar ook al zou hij het niet gedaan hebben, dan zou er nog genoeg reden zijn om hem eruit te gooien. Hij zit daar maar te tjillen met zijn homies (hij is overigens al over de 50), harde muziek, harde tv, hele gang vervuilen en bijna altijd onder invloed. Het is overigens een ex-junk, al ben ik van dat "ex" niet helemaal zeker.
In elk geval heeft de politie al vrij veel gedaan. Meerdere gesprekken, apparatuur in beslag genomen, hemzelf meegenomen, etc. hij heeft nu weer een nieuwe radio, maar zodra de politie herrie constateert is hij die ook kwijt. Dat is overigens nog moeilijk, want hij zet het constant hard en zacht, aangezien hij weet dat het ongeveer 20 minuten duurt voor de politie er is. Ja, of hij gaat gewoon de hele dag de hort op, maar laat zijn muziek dan wel duidelijk hoorbaar (binnen voor mij) aanstaan, terwijl het niet hard genoeg is voor de politie om in te breken.

Nouja, kortom, het is nogal een boefje en de enige rotte appel in het gebouw. De politie heeft aangegeven dat hun macht ongeveer stopt bij het in beslag nemen van zijn spullen en dat de woningbouw echt iets moet gaan doen. Ik mail de woningbouw om de dag een update, maar het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is hem uitnodigen om te vragen of hij iets wist van die kapotte ruit en muziek. Hij ontkende beide, dus stond ie zo weer buiten. Hij beweerde dat de muziek van een andere buurman kwam. Dat is alleen onmogelijk, die kerel speelt in een band en is altijd op tournee, per 3 maanden is hij 1 a 2 weken thuis. Voor die ruit had hij een alibi, hij had namelijk in het ziekenhuis gelegen. Dat klopt, maar hij lag een week NA het ingooien van die ruit in het ziekenhuis, zoals ook op zijn alibi stond. Die dag dat mijn ruit ingegooid was, is hij de hele dag thuisgeweest, dat kunnen meerdere mensen bevestigen. Maar de woningbouw geloofde hem klakkeloos.

Nouja, ik elk geval. De woningbouw doet gewoon niks. Ze beloven wel vanalles, zijn het ermee eens dat ie wegmoet, maar er gebeurt gewoon niks. Ik mail dus om de dag iemand die over die overlastzaken gaat, maar die doet niet eens wat ze belooft (zoals die kerel een laatste waarschuwing sturen). Ik heb vandaag degene die boven haar staat aangeschreven via mail, maar ik betwijfel of het helpt.

Ik zal het nog even samenvatten; de woningbouw is verplicht mij woongenot te verschaffen (ja, zover was ik al), maar daar is momenteel weinig van over. Ze beloven wel vanalles, maar er gebeurt gewoonweg helemaal niks. Hoe kan ik ze toch dwingen dit voor me te regelen? Wat kan ik eisen? Waar kan ik naartoe gaan om advies te vragen? Juridisch loket oid? Op zich hoef ik niet per se huur terug ofzo, maar ik wil gewoon dat alles nu eigenlijk eens geregeld wordt, en snel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2008, 11:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als zij het niet doen, mag jij iemand inhuren om het op hun kosten te doen.


Schrijf de woningbouw een brief waarin je een ultimatum van een week stelt, waarna je zelf een aannemer in zult schakelen en de rekening door zal sturen. In diezelfde brief eis je dat ze van hun reet af komen wat betreft die buurman, omdat zelfs de politie er al werk van gemaakt heeft. Overlastzaken moet bewijs hebben, maar daarna kunnen ze de man binnen een maand uit zijn huis zetten.

Help ze overigens door dat zelf te verzamelen. Als jij opnames of beelden kunt overleggen waarin hij je met de dood bedreigt is het al gauw einde woning. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je daar ook aangifte van kan doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 13:01
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ohja. Zelf een aannemer inhuren. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Ik zal zo de aannemer van de woningbouw nog even bellen hoe het ervoor staat. Als hij niet in staat is deze week voor mijn deur te staan zal ik vanavond eens een mooi briefje dichten. Dan krijgen ze nog tot as maandag, dat lijkt me wel een mooie.
Het bestellen duurt overigens zolang omdat het een oud systeem is wat niet meer te krijgen is. Ze weigeren me een nieuw systeem te geven, al is dat veel makkelijker en goedkoper. Maar dan nog hadden ze aan 1 maand genoeg gehad moeten hebben, geen 9.

Van de buurman verzamel ik inderdaad al het mogelijke bewijs, al is dat vrij moeilijk. Die doodsbedreigingen heb ik niet opgenomen (ik schrok me dood) en de buren waren ook niet thuis, dus die kunnen niet voor me getuigen. Hij loopt nog weleens scheldend langs (ik versta er over het algemeen niks van, alleen conjo begrijp ik dan )Ik heb wel aangifte gedaan van die bedreigingen en ingegooide ruit, met daarbij mijn ernstige verdenkingen richting hem, dat staat ook in het procesverbaal. Politie is regelmatig langsgeweest om overlast te constateren. De meldingen tegen hem lopen overigens al jaren, terwijl ik er nu dus maar 9 maanden woon. Naar het schijnt is de vorige bewoner ook vanwege hem verhuisd, maar dat is niet zeker, aangezien ik die kerel nooit gesproken heb.

Ik zoek alleen een manier dus om die woningbouw flink te schoppen. Want ik kan wel zoveel eisen, maar als ze niks doen, doen ze niks. Het lijkt wel alsof ze het willen rekken, tot ik opgeef (zijn ze van mij af) omdat het teveel moeite kost die kerel eens flink toe te spreken. Ja, ze wilden mij wel bovenaan de wachtlijst zetten voor een nieuwe woning.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 14:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens kun je op basis van de woningwet ook bij de gemeente klagen over achterstallig onderhoud vanwege dat raam. Maar goed, de gemeente inschakelen (die dat voor je opknapt en daarna de kosten verhaald op je huurder) rekt de procedure waarschijnlijk alleen maar.

Jammer genoeg kun je geen huurverlaging aanvragen op basis van de overlast. Dat kan alleen bij geluidsoverlast door constructiewerkzaamheden.

Als hij er overal een troep van maakt kun je dat overigens melden bij de GGD. Die kunnen hem niet dwingen, maar ruimen wel op en weten wegen naar andere instanties. Bovendien heb je dan nog een partij erbij om druk op de verhuurder te zetten.

Waarom organiseer je je trouwens niet samen met medebewoners? Blok versus junk staat een stuk sterker dan buurvrouw versus junk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:08
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb net de aannemer aan de lijn gehad. Hij ging vandaag de onderdelen ophalen en deze week wordt het gefikst. Wel kon hij niet zeggen of het ging lukken, want hij wist niet zeker of het allemaal paste (ja, daarom heeft hij zeker een uur lang met 2 man staan meten ). Ik wacht dat nog even af, anders krijgen ze nog 2 weken.

Ik ga eens googlen op de GGD. Ik word het hele gedoe namelijk spuugbeu. Ik slaap amper meer omdat meneer zijn stereo op onchristelijke tijden aanslingert en vannacht ben ik meerdere malen wakker geworden van zijn debiele hondje. Wat ik nu dus eigenlijk zoek is een stok achter de deur voor de woningbouw. Want als ik zo rondsnuffel op internet hadden ze allang actie moeten ondernemen, maar het zijn een stel slappe debielen die liever geen moeite doen.

Tijdens het rondneuzen via google ben ik erachter gekomen dat ik dus wel huur terug kan vragen. http://www.gmw.nl/juridische/weblog/..._de_buren.html
Ik heb wel meer bronnen gevonden die dat verhaal ondersteunen. Op zich zou ik daar best een brief over kunnen schrijven, al heb ik graag dat een of ander rechtspersoon- of instantie me daarbij helpt, want ik wil geen loze kreten doen. Want dan zegt de woningbouw "ja, uhhhh, daar beginnen wij niet aan hoor" en sta ik met mijn mond vol tanden omdat ik geen weerwoord heb.

Ik heb al een blok geprobeerd te vormen, maar dat gaat vrij moeizaam. Er zijn sowieso een aantal bewoners die achter me staan, al hebben die niet direct geluidsoverlast van hem omdat ze er te ver vandaan wonen. Wel irriteren ze zich aan het gehang op de gang en de troep die hij maakt. Al is hun irritatie stukken minder dan de mijne, omdat het niet voor hun voordeur gebeurt. Maar ik moet steeds gebruikte wattenstaafjes uit mijn tuin vissen.
Zijn buren zijn of debiel, of nooit thuis. Een aantal bewoners woont hier via begeleid wonen (hij ook overigens). Van de meesten heeft niemand last, die doen ook geen vlieg kwaad, je kunt ze alleen vanalles wijsmaken, dat is dan wel leuk. Maargoed, die kruipen dus enorm in hun schulp op het moment dat hij een klein dreigement uit. Andere buren zijn bang dat hen hetzelfde overkomt als mij; ingegooide ruiten enzo, dus die durven het niet openlijk voor mij op te nemen. In een donker hoekje durven ze wel te zeggen dat ze me steunen, maar niemand mag het vooral zien dat ze met me praten. Nou, de laatste categorie aan buren is gewoon nooit thuis. Eentje zit altijd bij zijn vriendin, elders in het gebouw, de ander is dus altijd op tournee.

Nee, ik ben verder niet lang van stof ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het maakt niet uit of ze debiel zijn. Het enige dat die mensen hoeven te doen is toestemmen dat jij voor hen het woord doet, en af en toe jouw brieven mede-ondertekenen.

En als je hem op meer manieren dwars wilt zitten: Betaald hij de hondenbelasting wel?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Een aantal bewoners woont hier via begeleid wonen (hij ook overigens).
Is dat dan geen ingang, om via die organisatie iets voor elkaar te krijgen? Kennelijk begeleiden zij hun client dan ook niet echt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 08:48
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Nou, het raam zou vanmiddag gemaakt worden. Al konden ze niks garanderen, blablabla. Want ze wisten niet zeker of het paste. Ja, daarvoor hebben ze dus een uur lang lopen meten 3 maanden terug. Lukt het vandaag niet, krijgen ze nog 2 weken.

De buurman blijft een drama. Al hele week weer slapeloze nachten en bedreigingen. Woningbouw is niet thuis. Ik heb net weer een mail de deur uit gedaan en een kopie van alle mails van afgelopen maanden gekopieerd naar haar baas. Dat is momenteel het enige wat ik weet te verzinnen, maar ik word hier toch een partij wanhopig van.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 10:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Om te beginnen moet je niet mailen. Het is te simpel om een e-mail naast je neer te leggen. Je moet er in persoon naar toe om met je vuist op tafel te slaan.

Je kunt ook eventueel de publiciteit zoeken. Krantenkoppen als "Woningbouwcorporatie X staat oogluikend toe hoe junk flatblok terroriseerd" krijgt over het algemeen wel mensen in beweging.

Veel kranten hebben een ombudsman voor dergelijke dingen. Vaak werkt het al enorm wanneer die alleen maar opbelt, zichzelf bekend maakt, en vraagt wat er aan de hand is.

Waar ik woonde is een agressieve alcoholiste op die manier uit haar huis gezet nadat ze daar meer dan 20 jaar ongestoord overlast kon veroorzaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 22:18
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Urgh. Vandaag hebben weer 2 kerels heel interessant staan kijken bij mijn raam, maar ze hadden de verkeerde onderdelen besteld. Maar de goede zouden al wel op voorraad moeten zijn, dus volgende week weer een kans.

Ik heb nu dus de baas boven degene die erover gaat gemaild. Hierbij heb ik ook het hele dossier dus meegestuurd. Nog geen antwoord, wilde er dinsdag achteraan bellen. Langsgaan heeft waarschijnlijk weinig zin; ze zijn vaak de straat op. Ik wilde ook de buurvrouw die iedereen kent eens mobiliseren. Die steunt me sowieso in alle actie die ik onderneem (en heeft zelf ook geklaagd) en die kan wellicht eens wat medebewoners aanwijzen die ook last van hem hebben. Maargoed, ik het het idee dat ik er dan nog lang niet ben.

Vandaag en gisteravond de politie maar weer gebeld, die komen gewoon wel elke keer langs. Hopelijk kunnen zij er ook druk achter zetten

Maargoed. Weet iemand of ik gewoon naar een juridisch loket kan wandelen en ze bijvoorbeeld kan laten helpen eisen om een brief te schrijven waarin ik bijvoorbeeld huurverlaging eis tot het gestopt is?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 23:03
NickvdB
NickvdB is offline
Is het misschien niet een idee om het probleem voor te leggen bij Tros Radar? Meestal komen ze inderdaad pas in beweging als er publiciteit op 't spel staat. Weet niet zeker of dat bij Radar wel kan, maar je zou ze in ieder geval een brief oid. kunnen sturen en het probleem uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 15:12
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Goed. Het raam nog een keer. Inmiddels zijn er weer een aantal mensen langsgekomen om naar het raam te kijken. Maar repareren, ho maar. Nu zat er afgelopen zaterdag iemand in mijn tuin bij dat raam, naar binnen te gluren. Ik heb dus onmiddelijk geeist dat het raam zeer snel gemaakt zou worden in de volgende mail;

Beste,

Begin maart heb ik ook al een mail geschreven over mijn slaapkamerraam. Als vanaf het moment dat ik in mijn huidige woning kwam wonen (begin november) constateerde ik een gebrek aan dit raam. Wanneer het op de bovenkier staat kan elke kwaadwillende dat raam doorduwen en naar binnen stappen. Wanneer ik het raam niet op de bovenkier zet â s nachts bereikt de slaapkamer binnen de kortste keren tropische temperaturen, mede door de verwarmingsbuizen van buren die door deze kamer heen lopen.
In die mail, begin maart heb ik gesteld dat de Unie verantwoordelijk is voor alle schade die voortkomt uit het kapotte raam. Hieronder vallen dus ook inbraken of fysieke schade. Inmiddels, 3 maanden na deze mail en 9 maanden nadat ik het gebrek gemeld heb zit ik nog steeds met een kapot raam.
Gisteravond (6 juli) is het bijna fout gegaan. Ik kwam rond half twee â s avonds thuis. Ik kleedde me om en ging nog even met mijn laptop in bed zitten. Steeds zag ik in mijn ooghoek iets bewegen. Op een gegeven moment zag ik ineens een gezicht tegen de ruit gedrukt zitten. Er bleek al geruime tijd een man op zijn hurken voor het bewuste raam te zitten. Ik heb hem weg gegjaagd met veel geschreeuw en gebonk op de ramen. Ik had deze man overigens nooit eerder gezien, dus heb hier geen enkele band mee.

De vraag is wat er had kunnen gebeuren als ik hem niet gezien had. Had hij dan gewacht tot ik sliep met inbreken? Of ergere dingen, zoals mij fysiek iets aandoen? Ik heb hier melding van gedaan bij de politie.

Ik voel me zeer onveilig met dit kapotte raam en vind 9 maanden voor à ©à ©n reparatie dan ook allesbehalve een redelijke termijn. Ik heb er in die 9 maanden constant zelf achteraan moeten bellen, maar nog steeds is het raam niet gerepareerd. Er zijn hier ook ettelijke malen werklui over de vloer geweest, waar ik dan speciaal voor thuisbleef (en die soms niet eens op kwamen dagen), klungelden wat aan en gingen weer weg met de mededeling dat ze zouden bellen, wat niet gebeurde.
Ik geef de Nieuwe Unie dan ook nog tot en met vrijdag 11 juli 2008 om dit gebrek te repareren. Is mijn raam nog steeds kapot, dan laat ik het â koste wat het kost- dit zelf repareren voor de bouwvakvakantie begint en geheel voor rekening van de Nieuwe Unie. Wanneer ik voor 10 juli 2008 niks gehoord heb hierover ga ik er van uit dat u toestemt met dit voorstel, maar nog altijd verantwoordelijk blijft voor schade die voortkomt uit het kapotte raam, zo lang het nog niet gerepareerd is.
De reparatie kan uitgevoerd worden na 6 uur â s avonds, vrijdagmiddag na 2 uur, of het weekend. Ik ben bereikbaar op (telefoonnummer).

Met vriendelijke groet,

(naam, adres)

Nou. Afgelopen dinsdag werd ik dus gebeld. Eerst gemiep dat ik niet erg welwillend meer was hé, maar uiteindelijk overeen gekomen dat er vrijdagmiddag ná 2 uur iemand langs zou komen. Na 5 keer vrijnemen voor dat kapotte raam weiger ik nog langer vrij te nemen en vrijdagmiddag ben ik sowieso al vrij.
Meteen na dat telefoontje een mailtje gestuurd;

Beste,

Naar aanleiding van onderstaand bericht ben ik net opgebeld, betreffende de reparatie van het kapotte raamkozijn. Ter bevestiging stuur ik daarom nog even deze mail, met de afspraken die we gemaakt hebben.

Aanstaande vrijdag (11 juli 2008) komt er na 2 uur 's middags iemand langs om dit raam te repareren. Dit met de nadruk op repareren. Al negen maanden lang komt er zo nu en dan iemand langs, die er naar kijkt en vervolgens mij wederom achterlaat met een kapot raam. Wanneer het raamkozijn vrijdagmiddag, 11 juli, 5 uur nog niet naar behoren functioneert huur ik alsnog zelf een aannemer in op kosten van de Nieuwe Unie.

mvg,


Zo stond het tenminste zwart op wit. Nou, ik blij, eindelijk raam gefikst. Belt net de timmerman. Hij kan ineens toch niet op vrijdagmiddag, alleen op vrijdagochtend. Hij zou minstens 2 uur bezig zijn, waardoor ik 3 uur te laat op mijn stage zou komen en ik dus net zo goed niet zou kunnen gaan (2 uur reizen voor anderhalf uur stage, als het meezit dan).

Ik heb inmiddels al een andere aannemer gebeld, die kan maandag langskomen.

Maargoed. Ik heb nu dus het aanbod van vrijdagochtend geweigerd omdat we eerst iets anders hadden afgesproken. Sta ik dan nog steeds sterk genoeg om die rekening van de andere aannemer te declareren?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 11:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Natuurlijk. Na zoveel gekloot van hun kant heb je hen genoeg kansen gegeven. Ze kunnen niet eisen dat jij je na maanden aankloten nog voor hen in bochten gaat wringen.

Overigens kun je het beste bij de aannemer aangeven dat de verhuurder hem zal betalen. De aannemer benadert dan je verhuurder, en dan ben jij geen deel van de transactie. Als jij de aannemer voorschiet, en dan je geld terug wilt van de verhuurder, kunnen ze dat traineren en vertragen, al heb je er duizendmaal recht op.


Verder zag ik in je brief iets staan over verwarmingsbuizen voor de buren. Voor een paar euro heb je bij een doet-het-zelf zaak isolatiebuizen die om die leidingen heen passen, en installeren kan met de blote hand, je vouwt het ding open en om de buis heen. Dat scheelt echt enorm in de hitte die leidingen afgeven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Voor een paar euro heb je bij een doet-het-zelf zaak isolatiebuizen die om die leidingen heen passen, en installeren kan met de blote hand, je vouwt het ding open en om de buis heen. Dat scheelt echt enorm in de hitte die leidingen afgeven.
en in de winter kan je die dingen er gewoon terug afhalen, scheelt jou in verwarmingskosten
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 18:19
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ghehe, ik stook alleen nooit in de slaapkamer, dekens zijn fijner.

Maargoed. Net belde de woningbouw. Hun termijn hebben ze niet gehaald. Maar de man die ik aan de lijn had beloofde dat volgende week iemand langs zou komen mét alle spullen, zodat er niks meer besteld hoefde te worden en ze niet weggaan voor het gemaakt is. Op een tijd die mij uitkomt.

Ik heb gezegd dat het vanuit coulance van mijn kant de allerlaatste keer is. Misschien een beetje zwak, maar zelf een aannemer inhuren kost stukken meer moeite. Dus. Volgende week. Echt. Hoop ik.

Nouja, de buurman komt ook schot in. Hij is agressief geweest tegen de woningbouw (hij was al dronken om 9 uur 's ochtends) en heeft het slot van mijn berging (voor de tweede keer) gesloopt. Dat laatste kan ik niet bewijzen, maar de rechtszaak zit eraan te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 17:36
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Je kunt hem ook zelf wegpesten hoor. Heeft hij een brievenbus in zijn voordeur? Zo ja, tuinslang door de brievenbus en hozen maar! Doe het natuurlijk wel als hij niet thuis is. Na een kwartiertje staat er al een halve centimeter water in zijn huis.
Hondje irritant? Even een spons kopen en die in stukjes knippen, deze even in het laatste laagje vleesjus leggen wat je anders toch weg gooit. Vervolgens de stukjes spons neer leggen op een plek waar het hondje veel is. Hondje eet spons en een paar minuten later is het hondje hartstikke dood! Ligt je buurman weer eens vol van de drug te slapen? Voordeur dichtkitten met bison kit, krijgt ie hem voorlopig niet open. Sloten volspuiten met secondelijm is ook erg leuk. Overigens zijn er ook stoorzenders te verkrijgen waardoor radio's niet meer functioneren. Altijd handig.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 19:02
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
briljante suggesties...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 20:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hondje eet spons en een paar minuten later is het hondje hartstikke dood!
Het doden van een dier, zoals geconcretiseerd in art. 350, lid 2 WvSr., wordt benoemd als afzonderlijk basisdelict nu het uiteindelijke gevolg beduidend ernstiger is en aldus duidelijk zwaardere bestraffing ten opzichte van het beschadigen van een dier de voorkeur geniet.


Aldus het openbaar ministerie. Niemand hoeft achterover te zitten tegenover een hufter als waar de TS mee te maken heeft, maar jouw manier van doen zal slechts haar zaak bij de woningbouw schaden, strafvervolging en geweld met de buurman uitlokken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.