Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2008, 10:43
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Tja, een beetje een rare vraag.. Een familielid heeft ooit 500 eurie van mij 'geleend' zonder toestemming. Ik krijg het al 2 jaar terug maar heb in de tussentijd nog geen cent ontvangen. Kan ik een deurwaarder achter hem aan sturen? Of weet iemand een andere manier waarop ik mijn geld terug kan krijgen of is dit gewoon bij voorbaat al een verloren zaak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2008, 11:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat een deurwaarder inschakelen voor die 500 euro wel duur is. Je kunt het familielid een brief sturen, waarin je schrijft dat je een deurwaarder zult inschakelen als je het geld niet binnen 2 weken (of een andere (redelijke) termijn) hebt ontvangen op je bankrekening.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 11:08
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Als je het echt wil: probeer het eerst met een laatste "aanmaning", met een aangetekende brief bijvoorbeeld. Als je een hardere toon wilt, kun je in die brief dreigen met verdere stappen.

Als dat niet helpt zou ik wel een deurwaarder in de hand nemen.

Dit staat los natuurlijk van het feit of je wel genoeg bewijs hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 12:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
volgens mij -als de vordering terecht is- moet de debiteur ook de kosten van de deurwaarder betalen, maar dat weet ik niet zeker. Anyway, voordat je een deurwaarder in kunt schakelen moet je eerst kunnen bewijzen dat je een vordering hebt, en dat je je familie gelegenheid hebt gegeven te betalen (dwz dat je dus het eea op papier moet hebben staan)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 14:33
Verwijderd
Doe gewoon aangifte. 'Lenen zonder toestemming' is gewoon hetzelfde als diefstal.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 17:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Doe gewoon aangifte. 'Lenen zonder toestemming' is gewoon hetzelfde als diefstal.
Dat was zijn vraag niet. Daarnaast is er vast geen bewijs dat er geleend is aan dat familielid.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 17:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Uiteraard kan dat. Je moet echter wel zelf aanmanen, tweemaal is gebruikelijk, en daarna mededelen dat je de zaak uit handen zal geven aan een incassobureau, met alle kosten voor hem van dien.

Zeker met dat laatste zal duidelijk zijn dat het je menens is, en het zou me verbazen als diegene dan niet overstag zou gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.