Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2008, 14:27
Mystically
Avatar van Mystically
Mystically is offline
Vorige week heb ik 2 dagen bij een supermarktje gewerkt, maar ik kreeg behoorlijke ruzie met de baas en dus ben ik weggegaan. Hij vertelde dat hij me deze week ergens zou bellen voor de betaling. Ik heb geen contract or whatsoever gehad en ik ga er eigenlijk niet van uit dat hij me nog belt. Mocht ik daarin gelijk hebben, kan ik dan nog iets doen zodat ik m'n geld krijg of heb ik er eigenlijk geen recht op, omdat ik niks getekend heb?
En ik wil er per se achteraan, dus het maar laten zitten is geen optie, tenzij ik geen andere keuze kan maken.
__________________
Le papillon dans la tête de la dame qui fait la rue
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2008, 15:13
Verwijderd
Natuurlijk heb je recht op geld. Je zult er zo te zien zelf wel even achteraan moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 16:38
Isnogood
Isnogood is offline
Als je geen contract hebt heb je officieel daar nooit gewerkt?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 02:01
LB06
LB06 is offline
Je moet gewoon uitbetaald krijgen. Simpel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 02:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je geen contract hebt kan je niet bewijzen dat je daar gewerkt hebt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 07:48
ganralph
ganralph is offline
dan stuur je een factuur met je gewerkte uren (freelancers tekenen ook niet per se een contract)

nee, ff serieus, het wordt idd lastig bewijzen, en ik weet niet of de manager jouw uitbetaling wel kan verantwoorden zonder handtekening. then again, je hebt wel gewerkt, dus wellicht kan er iets geregeld worden dat je alsnog wat tekent of zo...?

hou (beleefd) contact totdat je wat wijzer wordt. gewoon bellen als hij niet belt.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 11:20
Verwijderd
Waarom hebben jullie het de hele tijd over 'iets tekenen'? Over iets getekend is of niet staat hier helemaal los van. Sterker nog, een arbeidsovereenkomst hoeft helemaal niet op papier te staan. OP heeft gewerkt, en heeft dus recht op geld. Punt. Dat dat wellicht lastig aan te tonen is is weer een heel ander verhaal en sowieso niet relevant, want voor dit bedrag ga je toch niet naar de rechter.

Bel gewoon die man op waar je voor hebt gewerkt en verzoek hem je uit te betalen. Als hij moeilijk gaat doen kijken we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 11:40
ganralph
ganralph is offline
lijkt me toch dat een bedrijfleider zijn administratie op orde moet houden. dus waarom er ineens een paar tientjes weg zijn zal hij ergens (op papier!) moeten verantwoorden. (ervan uitgaande dat hij alles netjes doet.)

misschien is een contract hier niet verplicht voor, maar het is zeker wel handig. het staat er iig niet "helemaal los van".
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 12:03
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als dat kleine supermarktje onder een keten valt, kun je contact opnemen met het hoofdkantoor. Dan krijg je je geld zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 15:32
Verwijderd
Citaat:
lijkt me toch dat een bedrijfleider zijn administratie op orde moet houden. dus waarom er ineens een paar tientjes weg zijn zal hij ergens (op papier!) moeten verantwoorden. (ervan uitgaande dat hij alles netjes doet.)

misschien is een contract hier niet verplicht voor, maar het is zeker wel handig. het staat er iig niet "helemaal los van".
OP heeft gewerkt en heeft dus recht op minstens het minimum loon. Punt. De bedrijfsadministratie heeft daar verder net zoveel mee te maken als de koerst van de Zimbabwaanse dollar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 18:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
dan stuur je een factuur met je gewerkte uren (freelancers tekenen ook niet per se een contract)

nee, ff serieus, het wordt idd lastig bewijzen, en ik weet niet of de manager jouw uitbetaling wel kan verantwoorden zonder handtekening. then again, je hebt wel gewerkt, dus wellicht kan er iets geregeld worden dat je alsnog wat tekent of zo...?

hou (beleefd) contact totdat je wat wijzer wordt. gewoon bellen als hij niet belt.
Nou ik zou direct een email sturen.
bovendien zelf inderdaad een factuur maken.

De vraag is maar of die baas zowiezo voor die habbekrats moeilijk gaat doen, maar mocht hij tot het gerecht willen gaan dan wordt het ook weer zo veel moeite voor 2 dagen snuffelstage

Citaat:
lijkt me toch dat een bedrijfleider zijn administratie op orde moet houden. dus waarom er ineens een paar tientjes weg zijn zal hij ergens (op papier!) moeten verantwoorden. (ervan uitgaande dat hij alles netjes doet.)
Mwa die paar uur kan hij wel inplannen hoor, bij la place heet het flexibel werkvermogen

het kwam meer door de term 'supermarktje'
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 08:43
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
OP heeft gewerkt en heeft dus recht op minstens het minimum loon. Punt. De bedrijfsadministratie heeft daar verder net zoveel mee te maken als de koerst van de Zimbabwaanse dollar.
overdrijven is een kunst. waar ik op doel is dat (officieel gezien) de bedrijfsleider niet zomaar een paar tientjes uit zn kontzak kan trekken en aan hem geven. ik heb nergens gezegd dat hij geen recht heeft op zijn geld vanwege dit (punt )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 10:22
Verwijderd
Citaat:
overdrijven is een kunst. waar ik op doel is dat (officieel gezien) de bedrijfsleider niet zomaar een paar tientjes uit zn kontzak kan trekken en aan hem geven. ik heb nergens gezegd dat hij geen recht heeft op zijn geld vanwege dit (punt )
Dan is dat toch totaal irrelevant? Wat kan het ons nou schelen hoe de bedrijsleider dit wel of niet verantwoordt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 11:13
ganralph
ganralph is offline
je vroeg een aantal posts terug:
Citaat:
Waarom hebben jullie het de hele tijd over 'iets tekenen'?
mijn reactie was dat voor de bedrijfsleider een handtekening handig zou zijn. dáárom hadden we het over tekenen, omdat dat dat alles makkelijker zou maken.

Citaat:
Wat kan het ons nou schelen hoe de bedrijsleider dit wel of niet verantwoordt?
het kan die bedrijfsleider ongetwijfeld wat schelen en daarom is het van invloed op de eventuele uitbetaling.

de vraag van dit topic is namelijk niet of TS recht heeft op geld, maar hoe groot de kans is dat hij dit spontaan krijgt. daar is op dit moment de bedrijsleider de bepalende factor in, en voor hem zijn factoren als handtekening en administratie wellicht van belang.

zodoende houdt dit alles m.i. behoorlijk verband met elkaar. en tenzij TS in Zimbabwaanse Dollars uitbetaald wenst te worden, vind ik je reactie lichtelijk overdreven, maar dat geeft niet
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 14:37
Mystically
Avatar van Mystically
Mystically is offline
Ik heb het allemaal uitgezocht en ik ga er zeker achteraan. Bedankt voor alle reacties.

Overigens zal het ook niet moeilijk zijn om aan te tonen dat ik er heb gewerkt, mocht dat een probleem worde, gezien ik een flink aantal klanten heb geholpen en bovendien recht voor twee camera's zat.

Ook ging het mij alleen om het feit of ik er recht op had of niet. Niet om hoeveel problemen het zou leveren. Het interesseert me bar weinig hoe moeilijk hij het met administratie zou hebben.
__________________
Le papillon dans la tête de la dame qui fait la rue
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 03:04
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Maar waarom zo moeilijk doen voor die 50 euro? Veel meer zal het niet zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 11:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar waarom zo moeilijk doen voor die 50 euro? Veel meer zal het niet zijn toch?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik laat me niet naaien, hoe groot of klein het bedrag is boeit daarbij totaal niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 13:29
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik normaal ook niet, maar dit ziet eruit alsof het een heel lang vermoeiend gevecht gaat worden, dus ik weet niet of het met dat waard zou zijn. Maargoed ik lees net dat ts er per se achteraan wil, dus vergeet maar wat ik zei.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2008, 19:35
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Vaak duurt het aan een begin van een nieuwe baan 1 a 2 maanden eer je je eerste salaris gestort krijgt. Dit in verband met handmatig invoeren. Waarschijnlijk krijg je het dus toch uiteindelijk wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Recht op Geld?
Verwijderd
4 04-08-2014 07:49
Werk, Geld & Recht Recht op omruilen of geld terug?
Verwijderd
7 02-02-2009 19:17
Werk, Geld & Recht Recht op vergoeding
Breg
4 13-02-2008 15:10
Werk, Geld & Recht Recht op geld of niet?
Jegor
6 10-02-2008 10:54
Werk, Geld & Recht Recht op alimentatie?
Verwijderd
26 30-10-2005 17:48
Werk, Geld & Recht Vavo...niet recht op geld?
Global
10 02-09-2004 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.