Oud 29-10-2008, 18:10
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
Binnenkort vertrek ik voor een jaar naar China. Nu vind ik de gerechten uit de Noord-Chinese keuken heerlijk, ik kijk nu al uit naar de eerste keer dat ik disanxian met witte rijst ga eten. Maar ik weet ook dat ik na een paar maanden de westerse keuken zal gaan missen. Goed meergranenbrood belegd met boter en echte kaas, een bord ongezoete yoghurt met muesli, aardappelen zoals mijn moeder ze klaarmaakt en meer van dat soort dingen.

Nu ben ik benieuwd naar hoe jullie daarmee omgaan. Als je voor langere tijd in het buitenland verblijft, hoe ga je dan om met eten en drinken? Pas je jezelf aan de lokale eetcultuur aan of verlang je af en toe echt te erg naar een lekker bord gekookte aardappelen met witlof, een hamlapje en jus?
Ik neem bij de chinees altijd nummertje 50!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2008, 10:48
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het zou wel ietsje duidelijker zijn als mensen, wanneer ze dingen zeggen als "Ik mis hier vooral kaas", erbij vermelden waar dat "hier" dan is...
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 15:10
Verwijderd
ik heb afgelopen vrijdag een pakket via de post van mijn mama gehad
met (chocolade)pepernoten, speculaasbrokken (zijn nu brokjes ), chocoladeletter en heel veel nederlands snoep

Het sinterklaasfeest mag wat mij betreft al wel beginnen, moet echt moeite doen om eraf te blijven

Ik zit in Toronto, Canada maar dat staat ook op de vorige pagina
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 18:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik woon voor een jaar of meer in Oostenrijk. Veel is hetzelfde, maar ik had al meteen last van al dat zuurdesembrood. Gelukkig is gist en meel hier goedkoop, dus ik bak nu gewoon zelf lekker luchtig gistbrood. Sowieso is mijn oplossing voor bijna alles: zelf maken.
Alleen kaas en pindakaas moet ik gewoon even uitzitten tot ik weer een vakantietje naar nederland heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beleidsplan Balkenende IV
Clemenzia
59 21-06-2007 15:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Landbouw in Nederland afschaffen?
Aletheia
50 20-02-2003 14:45
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.