Oud 16-09-2008, 17:07
Diageo18
Diageo18 is offline
Hey,

Ik heb een vraagje. Afgelopen week ben ik, samen met 5 overige collega's ontslagen door mijn baas. De reden zal ik even kort uitleggen; wij krijgen met 6 man nog steeds ons zwartgeld van week 28tm37. Telkens zegt onze baas 'ja dat krijgen jullie wel een keertje', 'ik kan niet aan geld komen' etc etc.....wij werden daar zo moe van, dat we besloten om met z'n 6e naar onze baas te gaan en te zeggen dat we nu toch echt ons geld wilden hebben en dat we anders op zaterdag niet meer komen werken. Wij hebben het geld allemaal hard nodig en wij komen ook onze afspraken na, hij dus niet. Toen heeft hij gezegt dat we alle 6 ontslagen waren etc etc en dat we dan maar volgende week ons geld moeste ophalen. Echter, nu zijn we een beetje bang dat we ons zwartgeld (= uren + bonussen) niet meer krijgen, omdat hij ons op deze manier misschien wilt pakken. Aangezien hij nu 6 ervaren man kwijt is en hij al veel te weinig personeel had! Over deze regeling omtrent zwartgeld en bonussen staat op papier bij onze baas, maar jullie weten hoe bazen zijn...dit zullen ze wel 'ineens' kwijt zijn. Mijn vraag, wat kan ik zoal doen als hij zegt dat we ons geld niet krijgen? Eventuele tips om dit aan te pakken zijn ook welkom!

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2008, 20:38
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Lees dit eens.

Citaat:
Als een zwartwerker wordt gepakt, krijgt hij of zij te maken met een naheffing voor de inkomstenbelasting en eventueel de verplichte premie voor de arbeidsongeschiktheidswetgeving. Daarnaast wordt er een boete opgelegd in verband met het verzwijgen van inkomen.
Hij heeft je bij de ballen, wanneer je dit elders aan de kaak stelt kan de fiscus vervelend worden. Dan kan je rekenen op boetes en naheffingen.

Zoals je het opschrijft klinkt je baas als een lutser, ik verwacht dat je naar dat geld kunt fluiten. Laat dat een wijze les zijn: werk wit en krijg je inkomsten gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je niets krijgt, krijg je toch wat je verdiende? Waarom dit topic?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:44
Verwijderd
Zo ver ik weet heb je zowiezo geen poot op te staan als je zwart werkt...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 00:32
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat geld krijg je nooit meer, kan je lang op wachten. En je hebt geen poot op te staan dus ja eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 10:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zou zeggen: ga gewoon weer met zijn zessen langs. Blijkbaar vond hij dat toch niet zo heel geruststellend (anders had hij jullie vast niet ontslagen, terwijl hij zich dat niet kan veroorloven) en met een beetje druk kun je hem misschien motiveren in ieder geval een deel van het geld op tafel te leggen. Al je geld zal het waarschijnlijk nooit worden, maar niet geschoten is altijd mis.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 14:08
Diageo18
Diageo18 is offline
Volgens mij hebben een paar me verkeerd begrepen. Ik werk gewoon wit en krijg ook wit uitbetaald. We hebben echter een bonusregeling dat we 2 euro per uur zwart erboven opkrijgen Dit motiveerd wat meer om in een kast te werken

Ben bij hem geweest en heb m'n gewone uren uitbetaald gekregen. toch nog netjes. Bonus konden we alleen naar fluiten. Mja,,,blij dat ik er weg ben
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 16:18
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ok.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware driver hp dvdrom werkt niet en kan niet fixen
olha1
10 10-05-2011 20:31
Werk, Geld & Recht help! probleem op werk
strontkind
4 16-04-2008 08:18
Software & Hardware [LAPTOP] Lap op TV aansluiting probleem
Idiotique
5 15-05-2006 08:42
Software & Hardware Probleem met toetsenbord-indeling
juliettebinoche
3 23-03-2003 12:29
Software & Hardware [USB en Win XP] problemen, het werkt niet
Steefzz
5 13-10-2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.