Oud 06-11-2009, 21:13
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Dag allemaal,

eindelijk heb ik het tot 3VWO geschopt. Allemaal leuk en aardig, maar ik moet dit jaar een profielkeuze maken. Ik ben al ingelicht door mijn mentrix enzo, maar ik had toch nog een vraag. En ik wil ook wat van jullie eigen ervaringen met de profielkeuze weten.Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt, omdat ik toch de tijd heb tot begin januari. Maar het zou wel leuk zijn alvast te weten welke richting ik zal gaan nemen, zodat ik niet 1 dag voor de definitieve keuze nog zit te twijfelen.
Mijn vraag;
Ik zou graag EM of NG willen doen, maar daar zit een behoorlijk verschil tussen. Daar heb ik dus problemen mee. Ik ben dus goed met Economie en de meeste vakken in het EM gebied. Maar ik zou heeeel graag de geneeskunde richting in willen. Maar ik ben behoorlijk slecht in Natuurkunde(wat ik dan zal laten vallen), matig in Biologie (sommige hoofdstukken zijn appeltje eitje, anderen weer wat minder), en ik ben wel goed in Scheikunde

Is er dus kans dat ik spijt zal hebben in 4VWO, bv dat scheikunde anders blijkt te zijn dan verwacht. En biologie veel moeilijker wordt?
Anders kan ik mijn keuze alleen maar beperken tussen CM en EM
Ik dacht ook aan een kruizing; bijv. NG met Bi, Schk, Ec, Wib etc. (iig zonder natuurkunde)

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2009, 10:33
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Volgens mij moet je voor geneeskunde sowieso natuurkunde in je pakket hebben, kijk dat even na op de sites van de universiteiten met geneeskunde. Volgens de site van de UvA zijn de toegangseisen N&G met natuurkunde of N&T met biologie 1,2.
Ik heb zelf N&G gedaan met scheikunde 2 (ik weet niet of dat nog bestaat bij de nieuwe pakketten) en informatica. Mijn ervaring was dat biologie niet veel moeilijker werd dan de onderbouw, wel leuker. Scheikunde werd wel iets moeilijker, maar als je daar je best voor doet en geluk hebt dat je een goede leraar hebt dan is het zeker te doen. Natuurkunde vond ik ook wel te doen. Als je echt zeker weet dat je geneeskunde of iets gerelateerds wil doen, zou ik gewoon N&G met natuurkunde (en eventueel met economie) kiezen. Als dan later blijkt dat het toch te zwaar is kan je vast wel een vak laten vallen, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 16:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je kan geloof ik een N profiel nemen met bijvoorbeeld economie.
Je kan geloof ik ook een E profiel gaan doen met bijvoorbeeld biologie.

Voor geneeskunde is inderdaad een N profiel vereist.
Zelf ken ik de N profielen niet zo goed, of in ieder geval; de verschillen niet zo goed.
E&M is in ieder geval veel economie, matige wiskunde, maar qua cijfers op economie denk niveau allemaal goed. Nog geschiedenis ed. Allround een profiel voor veel algemene kennis.
De N profielen bevatten veel meer wetenschappelijke informatie; en informatie die een doorsee persoon niet weet. Moleculen, natuur wetten en complexere wiskunde. Al met al is dit ook een lastiger profiel. Maar als je de onderzoeks kant in wil, geneeskunde, moet het het wel.

Het enige wat ik kan aanraden is niet kiezen wat makkelijker is, maar wat je leuker vind! Het is misschien leuk niet zoveel te doen, maar je kan beter iets doen wat lastiger is en daar eigenlijk veel meer plezier aan beleven dan wanneer je iets kiest waar niet je hart ligt. Dat zegt je mentrix wellicht ook, iets minder zweverig, maar het is wel zo.


Het enige wat ik je aan kan raden is geen CM te doen. Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis, en zelfs basis wiskunde lijkt te ontbreken, biologie falen ze hard zodra er 1 scheikundige naam in voorkomt. Dit zie je vaak ook terug het aantal tentamens (zij hadden soms 3 toetsen voor elke 5 die EM had, voor elke 6 die N profielen hadden). Maar ze lopen wel het hardste te zuchten en te piepen dat ze nog zoveel moeten tekenen en knutselen voor CKV, het vak dat ze wel 6 uur per week hebben. Waar CKV juist weer waardeloos is, stuur dat op in je portfolio naar een kunstacademie na je school, de academie lacht je uit, verbrand je werk en rollen dan verder van het lachen over de kwaliteit van CKV op middelbare scholen naar hun werk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:02
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Het enige wat ik je aan kan raden is geen CM te doen. Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis, en zelfs basis wiskunde lijkt te ontbreken, biologie falen ze hard zodra er 1 scheikundige naam in voorkomt. Dit zie je vaak ook terug het aantal tentamens (zij hadden soms 3 toetsen voor elke 5 die EM had, voor elke 6 die N profielen hadden). Maar ze lopen wel het hardste te zuchten en te piepen dat ze nog zoveel moeten tekenen en knutselen voor CKV, het vak dat ze wel 6 uur per week hebben. Waar CKV juist weer waardeloos is, stuur dat op in je portfolio naar een kunstacademie na je school, de academie lacht je uit, verbrand je werk en rollen dan verder van het lachen over de kwaliteit van CKV op middelbare scholen naar hun werk.
Wat een bullshit. Misschien ligt het aan jouw school, maar wat je hier beweert klopt echt voor geen meter.

"Zelfs basis-wiskunde lijkt te ontbreken": Slaat nergens op, de keuze voor wiskunde is aan jou, en 9 van de 10 leerlingen kiest gewoon voor Wiskunde A, hetzelfde als de wiskunde die je bij EM zou kiezen. CM en wiskunde B is net zo goed mogelijk, waarmee je wiskunde dus net zo goed is als de gemiddelde N leerling

Wat betreft CKV: bij mij op school is dat alleen in 4VWO gegeven, en 2 uurtjes per week, in de vijfde en zesde hebben wij geen CKV gehad, en volgens mij is dat op de meeste scholen zo, sinds de nieuwe tweede fase. Daarnaast is CKV verplicht voor alle profielen, behalve voor de gymnasiasten, die hebben KCV.

Ook is het minimale aantal vakken bij EM hetzelfde als bij CM, dus als er EM leerlingen zijn die meer tentamens hebben dan CM leerlingen komt dit omdat zij meer keuzevakken in het vrije deel hebben gekozen.

Als je CM kiest met wiskunde A en economie erbij heb in principe een standaard EM vakkenpakket.

"Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis.."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 22:22
Verwijderd
Biologie wordt heel moeilijk; veel moeilijker dan je ook maar kan inschatten. Het gaat echt niet meer over 'wat is gft-afval?' Het gaat nu over dingen als hormonen, stofwisseling, etc etc.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Wat een bullshit. Misschien ligt het aan jouw school, maar wat je hier beweert klopt echt voor geen meter.

"Zelfs basis-wiskunde lijkt te ontbreken": Slaat nergens op, de keuze voor wiskunde is aan jou, en 9 van de 10 leerlingen kiest gewoon voor Wiskunde A, hetzelfde als de wiskunde die je bij EM zou kiezen. CM en wiskunde B is net zo goed mogelijk, waarmee je wiskunde dus net zo goed is als de gemiddelde N leerling

Wat betreft CKV: bij mij op school is dat alleen in 4VWO gegeven, en 2 uurtjes per week, in de vijfde en zesde hebben wij geen CKV gehad, en volgens mij is dat op de meeste scholen zo, sinds de nieuwe tweede fase. Daarnaast is CKV verplicht voor alle profielen, behalve voor de gymnasiasten, die hebben KCV.

Ook is het minimale aantal vakken bij EM hetzelfde als bij CM, dus als er EM leerlingen zijn die meer tentamens hebben dan CM leerlingen komt dit omdat zij meer keuzevakken in het vrije deel hebben gekozen.

Als je CM kiest met wiskunde A en economie erbij heb in principe een standaard EM vakkenpakket.

"Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis.."

Fuck op. Die C&M-ers hadden geloof ik CKV1, CKV2 en CKV3. en nog een zooitje. Met al dat geknutsel is er geen tijd meer om kennis in die hoofdjes te stoppen. Wiskunde was geen centraal examen van en stopte na de 4e
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 10:09
Ann000
Ann000 is offline
Het is echt de grootste bullshit ooit dat CM'ers te weinig kennis o.i.d. zouden hebben.
Ikzelf doe CM met wis A, geschiedenis, filosofie, maatschappijwetenschappen, KCV, bsm en muziek.
Een aantal vriendinnen van mij doen CM met wis A (heb er zelf eentje die het met wis B doet), geschiedenis, filosofie, KCV, biologie en scheikunde.
Zo hadden ze én NG én CM (en stel je kiest er nog economie bij i.p.v. het een of ander, dan zit je al gauw op EM d'r ook nog bij, terwijl je uitgangsprofiel CM is)

Je hoeft bij N-profiel niet per se wiskunde B, wiskunde A is ook gewoon mogelijk.

En overigens, ben ik geen gymnast, ik doe gewoon atheneum. En bij ons wordt CKV nog zeker tot eind 5e gegeven en misschien ook nog wel in de 6e.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 11:18
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Fuck op. Die C&M-ers hadden geloof ik CKV1, CKV2 en CKV3. en nog een zooitje. Met al dat geknutsel is er geen tijd meer om kennis in die hoofdjes te stoppen. Wiskunde was geen centraal examen van en stopte na de 4e
En dat is dus niet meer zo sinds de nieuwe tweede fase, zoals er volgens mij toch vrij duidelijk staat.

En wiskunde is sinds de nieuwe tweede fase dus wel een CE vak voor alle VWO´ers.

Informatie over hoe het vijf jaar geleden was is vrij nutteloos voor de TS.

Laatst gewijzigd op 08-11-2009 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 12:44
Eadlyn
Eadlyn is offline
Persoonlijk zou ik NG kiezen met Economie.
Dus wisB, biologie, scheikunde, natuurkunde en dan als keuzevak economie.
Als je geneeskunde wil doen, is biologie, scheikunde en natuurkunde een eis.

Maar dat werd al gezegd hierboven.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 12:54
Verwijderd
Als je goed bent in Wiskunde dan kan je waarschijnlijk ook wel redelijk natuurkunde. Het hangt erg met elkaar samen. Ik zou gaan voor NG + Economie
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 14:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zou ook voor N&G met natuurkunde en economie gaan. Dan kun je nog de meeste kanten op, kun je geneeskunde studeren (of iets gerelateerds) en doe je ook nog het vak wat je nu erg leuk vindt en goed in bent.

@Commando: Kun je je een beetje inhouden? En daarbij wordt Biologie echt niet zo moeilijk als je zegt. Er komt tussen de 3e en 4e echt geen omslagmoment, je gaat gewoon steeds dieper op de stof in. Net zoals je dat doet bij andere vakken. Als je biologie nu aardig aankunt kun je dat ook in de bovenbouw.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 17:37
Verwijderd
Geen CM in elk geval. Da's compleet nutteloos. Met E&M heb je tenminste nog iets, maar CM is echt alleen voor hopeloze gevallen zeg maar. Of mensen die al precies weten wat ze willen en dat CM dan genoeg is. Aan EM heb je in elk geval een stuk meer.

N&G is behoorlijk moeilijk, dus moet je zeker weten. Maar als het verplicht is zou ik het gewoon doen. Je kunt nog tot en met de kerstvakantie van klas 4 switchen, mocht het te lastig zijn.

Maar CM is echt geen aanrader omdat je er met veel studies niet in komt. Je hebt Wiskunde C (zeer makkelijk, gaat langzamer dan Wiskunde A en is echt zonde om te doen) en Kunst Beeldende Vorming (CKV 3) als verplichte vakken. Ik bedoel daar heb je echt gewoon niks aan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 18:16
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Geen CM in elk geval. Da's compleet nutteloos. Met E&M heb je tenminste nog iets, maar CM is echt alleen voor hopeloze gevallen zeg maar. Of mensen die al precies weten wat ze willen en dat CM dan genoeg is. Aan EM heb je in elk geval een stuk meer.

N&G is behoorlijk moeilijk, dus moet je zeker weten. Maar als het verplicht is zou ik het gewoon doen. Je kunt nog tot en met de kerstvakantie van klas 4 switchen, mocht het te lastig zijn.

Maar CM is echt geen aanrader omdat je er met veel studies niet in komt. Je hebt Wiskunde C (zeer makkelijk, gaat langzamer dan Wiskunde A en is echt zonde om te doen) en Kunst Beeldende Vorming (CKV 3) als verplichte vakken. Ik bedoel daar heb je echt gewoon niks aan.
Niet waar, wiskunde C is geen verplicht vak bij C&M. Je kunt kiezen uit wiskunde A, B of C. Sowieso, de notie dat je een studie niet in zou komen puur en alleen omdat je een bepaald profiel hebt is uit de lucht gegrepen en klopt gewoon niet. Het gaat om de vakken die je hebt, niet het profiel. En je vakkenpakket kun je grotendeels zelf kiezen. Het is dus goed mogelijk dat je met C&M toegang tot meer studies hebt dan met E&M, afhankelijk van de vakken die je kiest.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 21:07
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Citaat:
Niet waar, wiskunde C is geen verplicht vak bij C&M. Je kunt kiezen uit wiskunde A, B of C. Sowieso, de notie dat je een studie niet in zou komen puur en alleen omdat je een bepaald profiel hebt is uit de lucht gegrepen en klopt gewoon niet. Het gaat om de vakken die je hebt, niet het profiel. En je vakkenpakket kun je grotendeels zelf kiezen. Het is dus goed mogelijk dat je met C&M toegang tot meer studies hebt dan met E&M, afhankelijk van de vakken die je kiest.
Maar het is wel zo dat je bij een C&M profiel best veel vakken erbij moet nemen om toegang te hebben tot alle studies, terwijl je bij N&G of N&T nog maar een paar vakken erbij hoeft te kiezen. Als je bijvoorbeeld geschiedenis wilt studeren, hoef je daarvoor geen geschiedenis hebben gedaan op de middelbare school, terwijl als je biologie wil gaan studeren moet je juist wel biologie hebben gedaan op de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 21:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Geen CM in elk geval. Da's compleet nutteloos. Met E&M heb je tenminste nog iets, maar CM is echt alleen voor hopeloze gevallen zeg maar.
Lekker genuanceerd.

Citaat:
N&G is behoorlijk moeilijk, dus moet je zeker weten. Maar als het verplicht is zou ik het gewoon doen. Je kunt nog tot en met de kerstvakantie van klas 4 switchen, mocht het te lastig zijn.
Dat N&G (of N&T) "moeilijk" is, is een hardnekkig vooroordeel dat gewoon niet waar is. Als iemand goed is in wiskunde en natuurkunde zal dit profiel niet "moeilijker" zijn dat E&M voor iemand die goed is in economie en geschiedenis. De moeilijkheidsgraad is meer afhankelijk van de leerling dan van het vakkenpakket.

Zelf heb ik N&G gedaan, wat mij trouwens toen opviel was dat de hoeveelheid huiswerk voor C&M en E&M leerlingen veel groter was, veel meer werkstukken en opdrachten in vergelijking met de natuurprofielen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 14:49
UvantesV
Avatar van UvantesV
UvantesV is offline
Ik had het ook tot 3 vwo geschopt. Zou eerst C&M gaan doen met Wiskunde C. Einde van het jaar besloten toch maar naar havo te gaan, met hetzelfde profiel alleen dan Wiskunde A (aangezien C niet mogelijk is).

Nu (havo 5) heb ik nogal spijt van mijn keuze, maar ik wist gewoon écht niet wat ik wilde (wat ook niet erg gek is op je 14e). Ik had liever economie in mijn pakket gehad in plaats van geschiedenis, omdat ik daar gewoon veel meer aan zou hebben gehad. Ik wil namelijk iets in richting paarden doen, met economie. Voor veel opleidingen heb je dan nog geen economie nodig hoor, maar het zou gewoon veel makkelijker zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 14:59
Verwijderd
Nou, als je bang bent dat het moeilijk wordt werk je toch wat harder. VWO is sowieso 99% alleen maar dom dingen "doen" en weinig echt nadenken. Als je iets met geneeskunde wil gaan doen, kies je NG. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 15:02
Verwijderd
Beter drie jaar balen dat je vakken moeilijker zijn dan je dacht, dan je hele leven balen dat je niet het beroep bent gaan doen dat je eigenlijk wou omdat je op je 15e geen zin had om harder te moeten leren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2009, 16:31
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Bedankt voor het reageren, maar ik moet nog een paar dingen toevoegen.
1. ik kan op mijn school niet switchen van profiel als het me niet uitkomt
ik zit eraan vast tot V6 (aldus decaan V4)
2. Ik zit in V3 en heb nu ook al CKV, op mijn school hebben zelfs NG mensen CKV gekozen.
Het is in V3 verplicht, en je kan het kiezen in V4 en hoger. Voor havo is CKV afgeschaft.
CM wordt op onze school pretpaket genoemd omdat je zowat alleen maar zogehete '''B-vakken''' hebt.
[A-vakken= Alle talen, gs, ak, na, sk, ec etc.]
[B-vakken= Tekenen, Ckv, Kubv, KCV(V5,V6)] mensen denken gelijk dat het makkelijker is dan maar nee hoor. Voor B vakken moet je een 8 halen om 1 plus punt te krijgen. (een 10 is ook 1 plus punt)
en voor A vakken hoef je een 7 te halen voor 1 plus punt.(een 10 is 2 punten).
En bij allebei geld ; 5= -2 punten,, 4=-4 punten,, 3/2/1=-6 punten. Zie dan nog maar is omhoog te komen met je Ckv en weet ik veel wat.
Als je in de min staat kom je ter bespreking of blijf je zitten
3. Aangezien in zo graag N wil doen is me door de Decaan van V4 aangeraden misschien naar H4
te gaan en dan N profiel proberen. Maar ik wil mijn niveau niet riskeren voor een N profiel.
Ik bedoel straks wil ik opeens EM doen en dan zit ik in H4, en kan ik niet naar V5 maar moet naar V4.

en @ Kazet naggoret;
jij zegt gewoon simpel NG doen. Nou nee, als je weet dat je sommige vakken in het NG profiel moeilijk vindt,
kan je niet gewoon simpel NG kiezen. Het is OF NG tot V6 OF V4 opnieuw en dan weer ander profiel.
En als ik in het begin van het jaar al door heb dat het niet gaat, moet ik alsnog het jaar afmaken.
wat zinloos is als ik toch al weet dat het niks wordt. met name 1 jaar verspilling.
Ik zit niet op school, om er zo lang mogelijk over te doen mijn VWO diploma te halen, hoor, als je dat dacht.
@Sarah
Je kan niet in elk vak de beste zijn ; hoe ik ook leer. ongeachte hoeveel uren ik besteed aan Natuurkunde ik begrijp het gewoon niet. Als iedereen harder zou leren deed iedereen VWO , nou zo zit het niet.
Sommige mensen kunnen het gewoon niet aan. Ik kan wel gewoon VWO aan maar sommige vakken op vwo niveau gewoon niet .

Laatst gewijzigd op 09-11-2009 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 16:34
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Wat een bullshit. Misschien ligt het aan jouw school, maar wat je hier beweert klopt echt voor geen meter.

"Zelfs basis-wiskunde lijkt te ontbreken": Slaat nergens op, de keuze voor wiskunde is aan jou, en 9 van de 10 leerlingen kiest gewoon voor Wiskunde A, hetzelfde als de wiskunde die je bij EM zou kiezen. CM en wiskunde B is net zo goed mogelijk, waarmee je wiskunde dus net zo goed is als de gemiddelde N leerling

Wat betreft CKV: bij mij op school is dat alleen in 4VWO gegeven, en 2 uurtjes per week, in de vijfde en zesde hebben wij geen CKV gehad, en volgens mij is dat op de meeste scholen zo, sinds de nieuwe tweede fase. Daarnaast is CKV verplicht voor alle profielen, behalve voor de gymnasiasten, die hebben KCV.

Ook is het minimale aantal vakken bij EM hetzelfde als bij CM, dus als er EM leerlingen zijn die meer tentamens hebben dan CM leerlingen komt dit omdat zij meer keuzevakken in het vrije deel hebben gekozen.

Als je CM kiest met wiskunde A en economie erbij heb in principe een standaard EM vakkenpakket.

"Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis.."
Keuze aan wiskunde is niet voor jezelf, je moet ergens van een product dat 140 euro inc. btw kost zelfstandig de prijs zonder btw kunnen berekenen.
Iemand die 4,64 euro per uur verdient en en 1 uur en 26 minuten werkt kunnen uitbetalen. Wiskunde heb je ALTIJD nodig, ongeacht van wat je gaat doen. Ik ken teveel mensen met CM die bijv als ze van 9 tot 3 werken tellen als "9 uur, 10, 11, 12, 13, 14, 15", dus 8 uur. Dat is serieuswaar extreem hinderlijk.

Ik ken mensen met CM en die hadden NL, ENG, GES en Eco 1 als examen vakken. VIER STUKS. Ze begonnen een week later en waren een week eerder klaar, lol.

Mensen die CM kiezen nemen geen Wiskunde en Economie erbei, dan pakken ze namelijk EM. Maar prolly jij iemand die CM gedaan heeft, dus je bewijst mijn stelling dat die harder piepen met minder werk. Thanks
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 18:48
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Keuze aan wiskunde is niet voor jezelf, je moet ergens van een product dat 140 euro inc. btw kost zelfstandig de prijs zonder btw kunnen berekenen.
Iemand die 4,64 euro per uur verdient en en 1 uur en 26 minuten werkt kunnen uitbetalen. Wiskunde heb je ALTIJD nodig, ongeacht van wat je gaat doen. Ik ken teveel mensen met CM die bijv als ze van 9 tot 3 werken tellen als "9 uur, 10, 11, 12, 13, 14, 15", dus 8 uur. Dat is serieuswaar extreem hinderlijk.

Ik ken mensen met CM en die hadden NL, ENG, GES en Eco 1 als examen vakken. VIER STUKS. Ze begonnen een week later en waren een week eerder klaar, lol.

Mensen die CM kiezen nemen geen Wiskunde en Economie erbei, dan pakken ze namelijk EM. Maar prolly jij iemand die CM gedaan heeft, dus je bewijst mijn stelling dat die harder piepen met minder werk. Thanks
Wat ik bedoelde met ´de keuze voor wiskunde is aan jou´ is dat C&M niet inherent is aan slecht wiskunde. Het gros van de CM leerlingen kiest gewoon voor wiskunde A. Ik heb het niet over of wiskunde nodig is in het dagelijks leven of niet.

Zou best kunnen dat jij mensen kent die vier vakken als eindexamen hebben gedaan, dat is nu in ieder geval niet meer mogelijk. De minimale vakken zijn NL, ENG, Ges, vreemde taal, wiskunde, één vak uit profieldeel en nog 1 vak uit vrij deel, dat zijn er dus 7 minimaal.

Ik heb CM gedaan met wiskunde A en economie. Bewijst maar weer dat jouw stelling niet klopt. Thanks Ik heb dit gedaan omdat CM meer keuzevrijheid biedt dan EM (2 keuzevakken ipv 1), waardoor ik meer speling had mocht ik nog van gedachten veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 19:04
Moow17
Moow17 is offline
N&G doen als je Geneeskunde wilt doen. Ik dacht dat je niet eens toelaatbaar was met E&M, maar ik zie dat dat niet zo is. Sowieso zou ik voor N&G (of N&T) kiezen omdat dat het beste aanpast op je vervolgopleiding Geneeskunde.

Zelf heb ik E&M gedaan. Achteraf had ik voor C&M moeten kiezen met vakken als tekenen omdat ik de creatieve kant veel leuker vind. Ik had toch voor E&M gekozen omdat je dan beter toelaatbaar bent voor opleidingen en dat is vaak wel zo. Ik had deze vakken: economie, aardrijkskunde, maatschappijwetenschappen, wiskunde A, de algemene verplichte vakken en geschiedenis. Ik heb nooit iets van wiskunde begrepen en dat is ook nooit goed gekomen, maar ik had het gekozen omdat ik zo meer kans had om toegelaten te worden tot een opleiding (wat trouwens niet zo is, tenzij je echt wiskunde leraar wilt worden). Wiskunde vond ik echt super moeilijk en heb het afgerond met een 4,3

Economie vond ik behoorlijk pittig maar als je er echt goed je best voor doet is het voor veel mensen te doen. Afgerond met een 6,5 dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Nou, als je bang bent dat het moeilijk wordt werk je toch wat harder. VWO is sowieso 99% alleen maar dom dingen "doen" en weinig echt nadenken. Als je iets met geneeskunde wil gaan doen, kies je NG. Simpel.
Nee dat is VMBO.

En bij CM is het wel zo dat je vaak vakken erbij moet hebben om toegelaten te worden. Kun je beter nog EM doen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 21:45
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Er vanuitgaande dat je als CM'er geen beta studie gaat doen zijn er volgens mij niet echt studies waar je extra vakken voor nodig hebt. Economie heb je sowieso voor geen enkele studie nodig, alleen Wiskunde A/B heb je bij sommige studies nodig, en als je verstandig kiest zit dat gewoon in het verplichte gedeelte van je CM profiel en hoef je geen extra vakken te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 21:09
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Je kan wel twee profielen nemen. Maar dat moet dan redelijk bij elkaar in de buurt liggen. Dus CM & EM of NG & NT. Maar wat jij wil is niet mogelijk. Ik zou er dus nog maar ff goed over na denken, maar je hebt genoeg tijd... tis wel goed dat je er nu mee bezig bent en ook door andere mensen te vragen. Dat deed ik niet toen ik in de 3e zat. Vlak voor ik moest beslissen wist ik nog niet wat alles precies inhielt XD. Ik heb C&M gekozen en heb er zeker geen spijt van! Succes met je keuze, maar denk dat je der wel uitkomt. Je mag trouwens ook nog wisselen van profiel tijdens de 1ste periode geloof ik. Dat is niet echt handig, omdat je dan wel een achterstand hebt met bepaalde vakken, maar het zou iig kunnen. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2009, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook voor N&G met natuurkunde en economie gaan. Dan kun je nog de meeste kanten op, kun je geneeskunde studeren (of iets gerelateerds) en doe je ook nog het vak wat je nu erg leuk vindt en goed in bent.
Ik sluit me hier bij aan.

De vraag is vooral: is natuurkunde (en wiskunde, en biologie) nu: nachtenlang gestresst leren en blij zijn met een vijfje?
Of is het: het is moeilijk, maar ja, je doet soms ook niet voldoende en dan haal een 6,5.
Volgens mij zit daar nog flink wat verschil in.
Ik zou je echt aanraden het niet te laten vallen!! Maar dat ligt dus aan of je situatie 1 of 2 hebt.

Verder: ja biologie wordt moeilijker, maar ook logischer, dat geldt ook voor de andere vakken eigenlijk. Het is misschien zwaarder, maar ook een uitdaging. Als je géén N-richting kiest, bedenk wel dat je dan geneeskunde redelijk buiten spel brengt (lange omwegen uitgezonderd natuurlijk).
Zie je een N-profiel als een ramp, of een uitdaging? Dat is een beetje het punt. Succes met je keuze, ik vond het ook heel moeilijk!
(Heb uiteindelijk NG met economie en Latijn gedaan en is me supergoed bevallen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 22:39
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Wat Kazet zei, als je heel graag geneeskunde wilt doen moet je het in ieder geval proberen. Beter een jaar verspilt dan een leven. Ikzelf heb CM, ik heb 3 talen(Spaans, Frans, Engels), Economie, Wiskunde C(wat overigens ver beneden mijn niveau ligt, maar so be it), geschiedenis en muziek. Bij muziek krijg ik nog twee uur kunst algemeen wat zoveel is als kunstgeschiedenis. Het idee te zeggen dat mensen met CM een lager niveau hebben dan NG/NT'ers is behoorlijk generaliserend. Als ik met sommige NT'ers praat heb ik vaak het idee dat zij geen flauw benul hebben van hoe de maatschappij nou eigenlijk in elkaar zit. Andere capaciteiten =/= lager niveau.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 22:11
Verwijderd
Maar nu hebben we het alleen over CM. Ik denk dat -als je geen N profiel wilt nemen- je beter voor EM kunt gaan. Daar heb je toch net iets meer aan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 22:40
loesjhu
loesjhu is offline
heee,

ik zit nu in 5 havo met een ng profiel.
zoals al eerder is gezegd moet ik toegeven dat biologie erg is veranderd,
het is nu ook meer snappen en niet alleen maar meer leren.
Verder heeft ongeveer in onze klas 3/4 deel moeite met scheikunde, (dit ligt ook deels aan de leraar)
misschien is het een idee, om aan je huidige leraar even naar een biologie/scheikunde/economie boek te vragen, zodat je je iets beter kunt verdiepen!

nou laat even iets horen, wat je uiteindelijk hebt besloten !

groetjes loesjhu
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:30
evaavw
evaavw is offline
Vorig jaar zit ik in v3 en moest ik dus de zelfde keuze maken.
Ik twijfelde tussen dezelfde profielen om exact dezelfde reden.
Natuurkunde was met niet afgeraden maar er ws wel gezegt dat ik het erg moeilijk zou gaan vinden.
De keuze kwam,
Ik koos voor NG. (ik dacht ik ga gwn hard werken dan red ik het vast wel, geneeskunde leek me erg leuk!)

ik heb er na 3 maanden al enorm veel spijt van.
ik ga proberen weer terug te switchen, waarscheinlijk kan dat niet en moet ik volgend jaar daarom het hele jaar over doen.
Als ik EM had gekozen had dat waarscheinlijk niet gehoeven want met de andere vakken gaat t prima.

Ik raad het je dus echt echt echt heel erg af om NG te kiezen als je in de 3 al verwacht dat natuurkunde wel is een probleem zou kunnen worden!

xxx's
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:22
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
ik heb EM gekozen. heb daar nog wel bio bij zodat ik eventueel naar de ALO kan (sportopleiding). zit zelf nu in 4VWO en het bevalt me wel goed hoe het nu is. bio is niet erg makkelijk maar kan ik altijd nog laten vallen omdat het in mn vrije deel zit. je zou eigenlijk aan je mentrix moeten vragen welke vakken je allemaal nodig hebt voor de geneeskunde (als je al weet welke opleiding in de geneeskunde je wilt doen). dan kan je daar alles op afstemmen en heb je bepaalde vakken niet onnodig. (mischien heb je wel natuurkunde nodig in de geneeskunde maar dat weet ik niet).

verder is mijn tip
doe wat je het leukst vind anders krijg je er spijt van.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:49
Verwijderd
Natuurkunde heb je niet nodig als je Geneeskunde wilt gaan doen. Met scheikunde hebben vrijwel alle NG-ers moeite, daar valt helaas weinig aan te doen en ook Biologie is pittig. Maar het hangt er vanaf wat je interesseert en wat je ermee kunt. NG en EM zijn niet voor niets de meest gekozen profielen. Je kunt er veel mee.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Natuurkunde heb je niet nodig als je Geneeskunde wilt gaan doen. Met scheikunde hebben vrijwel alle NG-ers moeite, daar valt helaas weinig aan te doen en ook Biologie is pittig. Maar het hangt er vanaf wat je interesseert en wat je ermee kunt. NG en EM zijn niet voor niets de meest gekozen profielen. Je kunt er veel mee.
Je kunt je aanmelden voor loting voor geneeskunde met een vwo-diploma met één van de volgende doorstroomprofielen:

- Natuur & Gezondheid
- Natuur & Techniek met Biologie 1 en 2

Vanaf studiejaar 2010-2011 wijzigen de vooropleidingseisen voor geneeskunde. Je bent dan toelaatbaar met een vwo-diploma met één van de volgende doorstroomprofielen:

- Natuur & Gezondheid met Natuurkunde
- Natuur & Techniek met Biologie.

Toelating is dan mogelijk met zowel Wiskunde A als B.

Bron.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 22:19
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:

Het enige wat ik je aan kan raden is geen CM te doen. Deze mensen hebben aanzienlijk weinig kennis, en zelfs basis wiskunde lijkt te ontbreken, biologie falen ze hard zodra er 1 scheikundige naam in voorkomt. Dit zie je vaak ook terug het aantal tentamens (zij hadden soms 3 toetsen voor elke 5 die EM had, voor elke 6 die N profielen hadden). Maar ze lopen wel het hardste te zuchten en te piepen dat ze nog zoveel moeten tekenen en knutselen voor CKV, het vak dat ze wel 6 uur per week hebben. Waar CKV juist weer waardeloos is, stuur dat op in je portfolio naar een kunstacademie na je school, de academie lacht je uit, verbrand je werk en rollen dan verder van het lachen over de kwaliteit van CKV op middelbare scholen naar hun werk.


Voor mij was het tot 3VWO een sport om tienen te halen voor biologie, wat vooral in de tweede erg goed lukte, maar ook zeker in de derde ging het prima. Toen ik in de vierde naast mijn CM profiel biologie1 koos, lukte het vak opzich nog wel, totdat ik bij het hoofdstuk DNA aankwam. Dat is wel degelijk hele andere koek. Met net een zes heb ik het vak afgesloten.
Natuurlijk heeft dat te maken met het feit dat ik geen enkel ander NG vak had. Maar ook wel degelijk omdat het niet meer om de genoemde 'gft'-bak opdrachten' gaat.

Vreemd overigens dat jij tot 6VWO vast zit aan je profiel. Bij mij op school kon je makkelijk van NT afzakken tot CM, als je maar genoeg bijvakken had. Bij ons was het zeker mogelijk geweest om met een NG profiel + economie, over te stappen op EM. Moest je wel wat vakken inhalen, of bijwerken. Maar daar werd wel soepel mee omgegaan.

Ik heb trouwens nog nooit zoveel ongenuanceerd geschreeuw over profielen gehoord. Mijn hemel.

Laatst gewijzigd op 22-11-2009 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:25
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Citaat:
Vanaf studiejaar 2010-2011 wijzigen de vooropleidingseisen voor geneeskunde. Je bent dan toelaatbaar met een vwo-diploma met één van de volgende doorstroomprofielen:

- Natuur & Gezondheid met Natuurkunde
- Natuur & Techniek met Biologie.
hè bah zit ik nou net van 2007/2013 xD


Citaat:
De vraag is vooral: is natuurkunde (en wiskunde, en biologie) nu: nachtenlang gestresst leren en blij zijn met een vijfje?
Of is het: het is moeilijk, maar ja, je doet soms ook niet voldoende en dan haal een 6,5.
Volgens mij zit daar nog flink wat verschil in.
Ik zou je echt aanraden het niet te laten vallen!! Maar dat ligt dus aan of je situatie 1 of 2 hebt.

Verder: ja biologie wordt moeilijker, maar ook logischer, dat geldt ook voor de andere vakken eigenlijk. Het is misschien zwaarder, maar ook een uitdaging. Als je géén N-richting kiest, bedenk wel dat je dan geneeskunde redelijk buiten spel brengt (lange omwegen uitgezonderd natuurlijk).
Zie je een N-profiel als een ramp, of een uitdaging? Dat is een beetje het punt. Succes met je keuze, ik vond het ook heel moeilijk!
Nou het zit zo, voor bio doe ik niet altijd mijn best. (zit bijna altijd niet op te letten) maar ik weet het toch wel altijd tot een voldoende te brengen. 6,0+.
maar voor Natuurkunde leer ik me rot. 5 uurtjes ofso en alsnog een 2,0 (blackout's etc)
voor wiskunde gaat het dit jaar ook niet echt goed. Had een hoofdstuk met boxplot enzo
cijfer: 4.4 .
voor scheikunde (zit welliswaar samen met natuurkunde) leer ik ook niet echt best.
maar daarvoor haal ik wel 7,0+. Dus met bio en scheikunde no problemo
maar natuurlijk moet natuurkunde het weer verpesten.

Ik zie een N-profiel als een uitdaging. met vet veel risico's ;O
- bevalt het me niet ? jammer 4vwo NG afmaken. en het jaar overdoen
- lage cijfers ? jammer V4-NG afmaken. en het jaar overdoen
- nu het grootste probleem; stel ik haal V4 met een beetje moeite.
maar V5 lukt niet, heb ik een paar opties:
OF terug naar V4 met ander profiel (jaar terug)
OF H4 met NG. (jaa daag lukt het me weer niet zit ik het jaar erop weer in h4 ; terwijl ik dan al VWO diploma - EM kon hebben.

Dus er zitten veel risico's aan verbonden;
1. ik riskeer mijn vwo niveau niet voor een profiel. (naar havo)
2. en ik heb ook geen zin v4 over te doen met in gedachte dat ik al voorgevoelens had.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:32
Verwijderd
Oké dan zou ik geen NG kiezen. Waarom niet? Simpel. Biologie wordt echt een stuk moeilijker en voor je het weet is die 6 een 4. Zelfde geldt voor scheikunde. In klas 3 makkelijk en je haalt zo een 8, in de bovenbouw is het heel veel rekenwerk en driekwart snapt er niks van. Zelfde geldt wel voor Natuurkunde.

Ik zou het op veilig spelen en EM kiezen, ik ken genoeg mensen die spijt hadden van hun NG keuze. Bij twijfel zou ik het beter niet doen. Bij EM kun je dan bijvoorbeeld Biologie en Natuurkunde oid nemen, maar NG gaat nog knap lastig worden als wiskunde niet je sterkste kant is. Zeker bij Scheikunde hoor ik nogal eens mensen klagen omdat ze er niks van snappen.

Daarbij kom je de meeste opleidingen met alle profielen in, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Je moet je misschien nog bijscholen in Wiskunde B, maar dit is vaak de enige extra eis die je gesteld wordt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-11-2009, 17:17
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Citaat:
Daarbij kom je de meeste opleidingen met alle profielen in, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Je moet je misschien nog bijscholen in Wiskunde B, maar dit is vaak de enige extra eis die je gesteld wordt.
Ik denk dat ik EM ga nemen dan, ik zou graag wel willen weten welke opleidingen je ermee kan volgen ;O
en Jammer dat je bij ons met EM alleen wiskunde A of C kan hebben. (ik zal navragen voor wis B)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 18:39
Eadlyn
Eadlyn is offline
Wis A kan je zonder problemen veranderen naar wis B, in C/E&M. Bij ons dan...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 18:43
Verwijderd
Nou je kan er o.a. (natuurlijk) economische opleidingen mee doen. Ook bij Rechten zitten veel mensen met EM. En iets Technisch of medisch kan ook wel, alleen heb je dan soms wel Grieks/Latijn of Wiskunde B/Natuurkunde nodig. Maar met EM kun je echt een hoop!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 18:58
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Dat je bij jou op school alleen EM met Wis A/C mag hebben is echt belachelijk, als het überhaubt echt zo is. Bij econometrie (bij uitstek een economische studie, die op EM aan zou moeten sluiten) heb je bijvoorbeeld Wiskunde B nodig. Sowieso denk ik dat je met economie en economische studies meer hebt aan WisB dan A. Ik zou het zeker aankaarten bij je school als ik jou was. Het lijkt me niet dat ze dat EM studenten zomaar mogen ontzeggen.

Wat betreft je keuze: als je weet dat je niet de bèta kant op gaat kun je met CM/EM met Wiskunde B vrijwel alle andere studies doen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 20:57
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
@Micromensje: Volgens mij zijn er geen studies waarbij je latijn of grieks echt nodig hebt. Ook geen medische studies.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 21:06
Verwijderd
Citaat:
@Micromensje: Volgens mij zijn er geen studies waarbij je latijn of grieks echt nodig hebt. Ook geen medische studies.
Volgens mij heb je Latijn en Grieks inderdaad alleen maar nodig als je ook Latijn en Grieks wil gaan studeren, verder is het wel leuk, maar ik zou alleen voor gymnasium gaan als je alleen maar mooie cijfers haalt, anders geeft het alleen maar meer stress.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 14:27
Verwijderd
Latijn is ook nodig als je theologie wil gaan studeren. Maar inderdaad niet voor technische of medische studies.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Latijn is ook nodig als je theologie wil gaan studeren. Maar inderdaad niet voor technische of medische studies.
Theologie verschilt per universiteit. Ik volg nu toevallig Grieks met iemand die bezig is met z'n master theologie en die volgt ook Latijn daarnaast, dus dat was niet verplicht om toegelaten te worden. (En ik lees dat het in Groningen bv. zo is dat als je geen Grieks had op het vwo, je dat tijdens je studie krijgt als een soort minor (en als je wel Grieks hebt gehad kan je een andere minor volgen). )

(Sowieso zijn er ook mensen die Grieks en Latijns gaan studeren maar maar één van beiden hebben gehad, in dat geval kunnen ze vaak ook in één jaar hun deficiëntie inhalen. Dus zelfs als je alleen Latijn of alleen Grieks hebt gehad en GLTC wil gaan doen, is er geen man over boord.)

Maar goed, TS wil dat volgens mij niet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:52
Stennnmen
Stennnmen is offline
Als je voor je profiel zou twijfelen vanwege de wiskunde is het misschien nuttig om daar de onderwerpen te kijken die je moeilijk vind. Een boxplot hoort bij kansrekening en statistiek, dit is een onderwerp wat bij wiskunde B helemaal niet meer terugkomt. Bij WisB gaat het voor 70% over analyse en algebra (dus met x'jes en formules oplossen) en een beetje meetkunde (bijv. aantonen dat 2 3hoeken gelijkvormig zijn). Bij WisA komt kansrekening wel terug en is de analyse van een iets lager niveau. Als je dus echt verder wilt in de economie zou ik aanraden om WisB te kiezen, vereist bij o.a. econometrie.

Voor elke opleiding in de geneeskundige richting is natuurkunde vereist, dus dat is een (lastige) keuze die je moet maken.

Veel succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 18:24
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Citaat:
Sowieso zijn er ook mensen die Grieks en Latijns gaan studeren maar maar één van beiden hebben gehad, in dat geval kunnen ze vaak ook in één jaar hun deficiëntie inhalen. Dus zelfs als je alleen Latijn of alleen Grieks hebt gehad en GLTC wil gaan doen, is er geen man over boord.)
Maar goed, TS wil dat volgens mij niet
dat wil ik idd niet, alhoewel heb ik in het 1e leerjaar wel Latijn gevolgd.
(en daarna NOOIT meer ;D)


Citaat:
Bij WisB gaat het voor 70% over analyse en algebra (dus met x'jes en formules oplossen) en een beetje meetkunde (bijv. aantonen dat 2 3hoeken gelijkvormig zijn).
Ik ben dus blijkbaar beter in WisB dan in WisA,
ik heb een paar toetsen (ook in het vorig leerjaar) daarover gehad.
een 9.4 ;Ik ben beter in wisB dan wisA


Citaat:
Dat je bij jou op school alleen EM met Wis A/C mag hebben is echt belachelijk, als het überhaubt echt zo is. Bij econometrie (bij uitstek een economische studie, die op EM aan zou moeten sluiten) heb je bijvoorbeeld Wiskunde B nodig.
Volgensmij kun je met EM wel wisB kiezen. Maar op mijn school heeft echt 1% v/d havo/vwo leerlingen met EM dat op hun rooster staan. ;O


Vandaag tijdens nask (natuur-scheikunde), had ik scheikunde (verschilt per hoofdstuk of je scheikunde of natuurkunde hebt), en ik was aardig op dreef. Ik voerde een gesprek met de leraar en die zat me echt over te halen om een N profiel te nemen, weliswaar niet met natuurkunde maar zeker met scheikunde. Omdat hij ''ziet'' dat ik het kan. Zelf weet ik nog niet zeker of ik het kan. Ik heb het gevoel dat je met een N profiel toch meer profeit hebt. Daar zitten ook de meeste opleidingen.
(ik kan met NG/NT altijd nog advocaat worden ;p)



ik heb gehoord dat ik in 4VWO binnen een week moet aangeven van profiel te wisselen.
ik vind het eigenlijk te kort ;O, zo kan ik nooit mijn zwakke punten vinden, en weet ik eigenlijk niet eens wat er moeilijk aan is.

Laatst gewijzigd op 26-11-2009 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:11
tommie almighty
tommie almighty is offline
Ik heb net 4vwo gehaald en was misschien iets duidelijker met mijn keus maar:
scheikunde valt reuze mee en is niet erg moeilijk, biologie daarintegen is veel pittiger dan in de onderbouw en vooral de termen schrikken je nog al af op 't begin. Toen mijn eerste toets ging over: endoplasmatisch recticulum met ribosomen en mitochiendriëm etc. dacht ik wel ff "WTF!". Toch valt het na een tijdje ook wel mee.

*bij geneeskunde is natuurkunde niet verplicht maar het is met voorsorteren en áls je na hebt krijg je voorrang.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 01:02
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Citaat:
*bij geneeskunde is natuurkunde niet verplicht maar het is met voorsorteren en áls je na hebt krijg je voorrang.
Wil je geneeskunde studeren heb je wel degelijk natuurkunde nodig. Tenminste bij de radboud universiteit.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heb je Latijn en Grieks inderdaad alleen maar nodig als je ook Latijn en Grieks wil gaan studeren, verder is het wel leuk, maar ik zou alleen voor gymnasium gaan als je alleen maar mooie cijfers haalt, anders geeft het alleen maar meer stress.
Oneens... bij ons was het zo dat de gymnasiasten geen CKV kregen. Daardoor was het gymnasium mentaal eigenlijk veel makkelijker, aangezien CKV een helse marteling is (tenminste, bij ons op school).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Oneens... bij ons was het zo dat de gymnasiasten geen CKV kregen. Daardoor was het gymnasium mentaal eigenlijk veel makkelijker, aangezien CKV een helse marteling is (tenminste, bij ons op school).
Maar ze krijgen wel KCV, toch? Dat was bij ons iig zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 10:32
Studeren Profielkeuze?
tomm_21
4 23-03-2014 22:09
Algemene schoolzaken HELP!! Welk profiel moet ik kiezen??
Shoney
28 19-02-2007 15:19
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 14:54
Studeren CM, EM, NG of NT?
Kujatochi
94 17-05-2006 19:24
Algemene schoolzaken profielkeuze
hanneke~13
39 12-02-2004 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.