Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2010, 18:19
jusman
jusman is offline
Hallo,

ik heb een studentenrekening bij abn amro, en wou graag een krediet aanvragen voor rood staan tot 1000 euro.

Hoe kan ik dit aanvragen? Moet ik er langs heen gaan, of moet ik wat formulieren invullen?

Mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 18:28
Verwijderd
langs gaan?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:48
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Beiden

Formulieren kan je misschien ook wel telefonisch opvragen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:17
Verwijderd
Het is sneller om even langs te gaan, dan wordt het namelijk direct geregeld.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 07:23
Verwijderd
Je kan ook bellen. Sowieso duurt het 3 dagen na de aanvraag.
Overigens kan je beter geld lenen bij de IBG dan rood staan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 10:44
jusman
jusman is offline
Dat weet ik, maar ik moet een acceptgiro betalen waarvoor ik het geld niet zo snel heb.. ik heb een lening aangevraagd bij de ib, maar deze krigj ik volgende maand, en gebruik ik om weer in de plus te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik, maar ik moet een acceptgiro betalen waarvoor ik het geld niet zo snel heb.. ik heb een lening aangevraagd bij de ib, maar deze krigj ik volgende maand, en gebruik ik om weer in de plus te komen.
Je kan ook vragen of je de accepgiro volgende maand mag betalen of gewoon wachten op de herinnering.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 14:54
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Dat weet ik, maar ik moet een acceptgiro betalen waarvoor ik het geld niet zo snel heb.. ik heb een lening aangevraagd bij de ib, maar deze krigj ik volgende maand, en gebruik ik om weer in de plus te komen.
Dat is een schuld aflossen door een andere schuld aan te gaan. Dat is heel zwart-wit, maar wel de realiteit!

Want veel studenten vinden de lening wel makkelijk, vergeten 'm en hebben vervolgens na tijd een behoorlijke lening opgebouwd. Die moet je ook terugbetalen he. En dan, doorlopend krediet?

Ok, da's nu nog een stap te ver. Wat al is geopperd: is deze acceptgiro een eenmalige kostenpost? Vraag in dat geval om uitstel van betaling, of of je in termijnen mag betalen. Dan krijg je wellicht een aantal maanden een bedrag dat je wel betalen kunt.

Is het een terugkerende kostenpost: ga goed na waar je je geld aan uitgeeft, of deze kosten omlaag kunnen en wat je er eventueel aan zou kunnen doen om goed rond te blijven komen.
Maar een betaling oplossen met een lening werkt meestal niet. Er komen vast meer acceptgiro's de komende jaren.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:02
jusman
jusman is offline
Ik moet de rest van het schoolgeld betalen, daarom.

Nu heb ik even rondgekeken, het lijkt mij het beste dat ik even langs de bank ga. Alleen, welke formulieren hebben ze van mij nodig? Zodat ik straks niet bij de bank sta en vragen om formulieren, zodat ik alsnog langer moet wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik moest mijn bewijs van inschrijving bij mijn opleiding laten zien (de meest recente uiteraard) en de toewijzing dat ik stufi ontving. Identiteitskaart, collegekaart, al dat soort standaard logische dingen. Niet je bankafschriften, want je gaat naar je bank. Ze willen vooral zien dat je je stufi op die rekening ontvangt waarvoor je roodstand aanvraagt en bij mijn weten doen ze nog een inkomenscheck (of dat was pas na m'n afstuderen, maar toen wilde ik helemaal geen roodstand aanvragen, dus ik werkte daar niet aan mee).
Volgens mij is het ook een fabeltje dat je met een studentenrekening en roodstand niet in het BKR wordt geregistreerd, maar zeker ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hier kun je vinden dat je het via internet aan kunt vragen (door in te loggen of het online formulier in te vullen). Dit staat erbij:

Citaat:
Tip
Houd onderstaande gegevens bij de hand, zodat je je aanvraag snel invult en verstuurt.

* Inkomensgegevens van jezelf en jouw eventuele partner
* Gegevens van een eventuele over te sluiten lening:
- Contractnummer(s)
- Naam kredietverlener(s)
- Hoogte over te sluiten bedrag(en)
* Gegevens voorlopige teruggaaf.
Als je dus toch besluit om naar een bankfiliaal te gaan, lijkt het me handig om deze gegevens mee te nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 13:35
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik ben zojuist even langs de rabobank gegaan om een mogelijk kredit aan te vragen. Vond het altijd al wel lastig dat als ik 50 euro er op had staan, op school wat dingen pin en dan later in de winkel staan van 'ooh, kan ik die 40 euro nou nog pinnen?'. Duurde iets van... kwartiertje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe kan ik rood staan?
LXSM
22 20-10-2008 08:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren massaal in de schulden
Denkie
56 04-11-2005 16:56
Werk, Geld & Recht Geldproblemen :(
KiMZz
96 23-10-2005 17:30
Werk, Geld & Recht [Bankieren] Keuze bank
Martin
56 25-03-2005 14:30
Werk, Geld & Recht Welke bank heb jij?
DutchGirl
93 01-10-2003 22:24
Werk, Geld & Recht Kan jij rood staan?
Verwijderd
65 15-03-2003 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.