Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2010, 15:04
naoooooom
naoooooom is offline
Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment in VWO 6 en ik heb niet zo heel veel zin om
hierna gelijk verder te gaan studeren.
Heeft iemand ervaring met een 'Gap Year' oftewel een tussenjaar ?
Ik ben zelf bij de organisatie Projects Abroad terecht gekomen, heeft hier iemand ervaring mee ?

Ik hoor graag iets van jullie!

Groetjes,
Naomi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2010, 12:34
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik heb zelf ook een jaar pauze genomen. Ik heb in dat jaar tomaten geplukt. Projects Abroad ken ik niet, ik had ook geen zin in vrijwilligerswerk, ik ging voor de poen! Heb je meer aan dan voor nop te werken. Na dat jaar ben ik fulltime gaan studeren aan de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 12:39
Verwijderd
Ik heb zelf ook een gap year, maar vond Projects Abroad eigenlijk veel te duur. Ik ben bij een andere stichting terecht gekomen, maar weet nog niet of ik daar iets mee ga doen. Verder werk ik gewoon een beetje...
Bedenk wel dat het na een jaar niet studeren moeilijker is om weer te beginnen met studeren, én als je werkt de stap nog groter is, omdat je gewend bent aan het geld. Dat zie ik nogal veel gebeuren in mijn omgeving...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 08:25
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Was bij mij geen probleem. Toen ik weer ging studeren werkte ik nog 32 uur per week, dus zoveel maakte het niet uit of ik nou 36 uur werkte en niet studeerde of 32 uur werkte en wel studeerde. Die 4 uurtjes die ik tekort kwam werden weer mooi aangevuld met de studiefinanciering.
Nu denk je misschien, hoe combineer je dit? De studie kende weinig contacturen en was redelijk simpel. Werken deed ik voornamelijk 's avonds en 's nachts.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 12:16
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Bedenk wel dat het na een jaar niet studeren moeilijker is om weer te beginnen met studeren, én als je werkt de stap nog groter is, omdat je gewend bent aan het geld. Dat zie ik nogal veel gebeuren in mijn omgeving...
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, volgens mij roept iedereen dit maar. Tuurlijk zal dit misschien vast voor sommige mensen zo zijn, maar ik had alleen maar meer zin om te gaan studeren nadat ik 2 jaar gereisd en gewerkt had.

Ik heb eerst 14 maanden gereisd en daarna nog 8 maanden fulltime gewerkt. Het ligt er misschien ook aan hoe je met geld omgaat, maar ik zou de 1200 euro die ik per maand verdiende niet eens op kunnen maken als ik het zou willen. Daarentegen heb ik het merendeel gespaard en heb zodoende als student zijnde nu meer geld te besteden. Heb het geld echter moeten verdienen met dodelijk saai kantoorewerk, en was daarom allang blij dat ik eindelijk kon gaan studeren en mijn hersenen weer gebruiken.
Daarnaast heb ik juist heel veel 1e jaars studenten gezien die helemaal losgaan omdat ze niet weten hoe ze met hun nieuwe vrijheid moeten omgaan, terwijl ik tegen die juist veel serieuzer en gefocust was.

Heb zelf geen ervaring met Projects Abroad (te duur, je kan vaak veel goedkoper zelf iets regelen, als je het aandurft om zonder hulp van een organisatie naar een vreemd land te vertrekken), maar mijn nicht heeft het wel gedaan, en weet er niet veel van, maar volgens mij heeft ze het wel naar haar zin gehad.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.