Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2001, 22:32
Strange Dude
Strange Dude is offline
Ik heb een klein probleempje met m'n PC. Soms als ik aan het computeren ben geeft Windows ineens allerlei foutmeldingen (in een blauw scherm). Na een stuk of 3 krijg ik dan een zwart scherm en doet de PC niets meer.
Nog niks echt speciaals op dit moment, dus ik druk op reset. Vervolgens post de pc normaal, maar net ná de post krijg ik alleen een knipperende cursor. Dit duurt een minuut of 3-4, en als dan eindelijk het booten verdergaat, blijkt hij Windows niet te kunnen opstarten (hij kan niet booten van de schijf zegt 'ie). Opstartdiskettes werken ook niet. Alleen Linux krijg ik geboot, maar dat loopt dan vast zodra ik inlog. Dit probleem blijft ook als ik de computer opnieuw opstart, en ook als ik de computer uitzet, een tijdje laat staan, en hem opnieuw aanzet. Echt vaak gebeurt dit niet (nogal onregelmatig, 1 keer per 1-2 weken ofzo), dus ik heb geen duidelijke oplossing ervoor, maar vreemd genoeg lijkt het uittrekken van de stroomkabel (als 'ie uitstaat) en hem er opnieuw indoen te werken ( ). Dat is tenminste wat gisteren hielp, de keren daarvoor heb ik, bij gebrek aan een andere oplossing, het bios gewist, maar toen had ik ook steeds de stroomkabel uit het stopcontact getrokken en er opnieuw ingedaan.

Hierna deed alles het weer perfect, en Windows & Linux starten verder normaal op.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe het op te lossen is?

Overigens heb ik een TB 1,2 Ghz met MSI K7T Turbo moederbord (MS-6330), als dat helpt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Boot probleempje
Viso
2 06-07-2009 13:40
Software & Hardware [FreeBSD] Probleem met boot loader.
Koning
11 14-08-2007 12:36
Software & Hardware [Boot] pakt mjn win xp cd niet bij het opstarten..
[NL]mootje^
13 01-11-2005 17:27
Software & Hardware [IDE] Pri master not found.
Verwijderd
1 18-04-2005 15:05
Software & Hardware [Linux] GRUB bootmenu verwijderen, probleempje met 2 schijven en meerdere OS's
Orion16
9 16-12-2003 16:27
Software & Hardware boot probleem, snap er nix van
BendeBen
10 30-08-2003 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.