Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 14:52
justlikeme!
justlikeme! is offline
Hoiii
ik had ff een vraagje!

2 jaar geleden heb ik via het uitzendbureau bij een kwekerij gewerkt. Dit was echt heel erg leuk werk, maar toch ben ik iets anders gaan zoeken, omdat ik liever iets anders wilde (dat werd Hema). Ik heb nu net mijn examens af, en heb me ingeschreven via het uitzendbureau. Daar heb ik aangegeven dat ik wel graag in een kwekerij wilde werken, en daar hadden ze wel werk in. Maar dat is in een plaats 15 km verderop, en ik moet alleen op de fiets, over niet al te drukke wegen enzo.. Dat doe ik dus liever niet. Toen vroeg die man of ik weer bij mijn vorige baas wilde werken, waarop ik ja heb gezegd. Maar het probleem komt: als ik dat werk via het uitzendbureau ga doen, verdien ik maar 2,89 euro (ik ben 17), terwijl ik, als ik rechtstreeks bij die kwekerij werk zonder uitzendbureau ertussen, veel meer verdien (minimaal 3,74) En dat is nogal een verschil vind ik....

Maar kan ik het nou maken om die kwekerij op te bellen, en vragen of ik daar, zonder het uitzendbureau ertussen, kan komen werken??? En wat nou als die man van de kwekerij tegen het uitzendbureau verteld dat hij me net aangenomen heeft?!

alvast bedankt!!
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2004, 14:57
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
rechtstreeks bij de kwekerij gaan werken, je hoeft je niet lullig te voelen tegenover het uitzendbureau, scheelt je veel geld! ik neem aan dat zij dat ook wel snappen en anders zijn het uitzuigers en hoef je je al helemaal niet lullig te voelen je hebt het uitzendbureau niks beloofd ofzo (en anders boeit het nog niet..) en je kent die mensen daar toch niet.. lekker voor jezelf opkomen!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:02
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Inderdaad, gewoon bij de kwekerij zelf proberen. Je loopt wel het risico dat het in het verkeerde keelgat valt bij het uitzendbureau en dat ze niet snel meer iets voor je doen.

Bovendien vraag ik me af waarom je denkt dat je zonder het uitzendbureau meer verdient. Over het algemeen worden er gewoon standaard lonen betaald door een werkgever, het uitzendbureau rekent daar een bedrag bovenop. Het is dus niet zo dat ze een gedeelte van je loon inhouden.

Bij welk uitzenbureau sta je ingeschreven?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:03
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ja, dat kan je gewoon doen
het is maar een bedrijf hoor
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:15
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 16:02 :
Inderdaad, gewoon bij de kwekerij zelf proberen. Je loopt wel het risico dat het in het verkeerde keelgat valt bij het uitzendbureau en dat ze niet snel meer iets voor je doen.

Bovendien vraag ik me af waarom je denkt dat je zonder het uitzendbureau meer verdient. Over het algemeen worden er gewoon standaard lonen betaald door een werkgever, het uitzendbureau rekent daar een bedrag bovenop. Het is dus niet zo dat ze een gedeelte van je loon inhouden.

Bij welk uitzenbureau sta je ingeschreven?
Ik sta ingeschreven bij Start, en daar is me gezegd dat ik 2,89 (brutto) euro zou gaan verdienen. Toen ik in maart nog bij die kwekerij werkte, en ik jarig was geweest, kreeg ik een loonsverhoging en verdiende ik 3,74 (netto) euro, en dat is nog wel een behoorlijk verschil toch?!
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:29
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 09-06-2004 @ 16:15 :
Ik sta ingeschreven bij Start, en daar is me gezegd dat ik 2,89 (brutto) euro zou gaan verdienen. Toen ik in maart nog bij die kwekerij werkte, en ik jarig was geweest, kreeg ik een loonsverhoging en verdiende ik 3,74 (netto) euro, en dat is nog wel een behoorlijk verschil toch?!
Ja, maar je hebt dus geen concreet brutoloon gekregen van de kwekerij zelf?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:47
Verwijderd
Offtopic: damn, dat is weinig toen ik vakantiewerk deed kreeg ik ongeveer acht euro per uur (en dat was via 'n uitzendbureau)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:10
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 16:29 :
Ja, maar je hebt dus geen concreet brutoloon gekregen van de kwekerij zelf?
nee klopt, ik heb hem intussen gemaild, en wacht nog op het antwoord... Maar toen ik er een 3/4 jaar geleden zelf nog werkte, verdiende ik netto 3,74.

maar wat wel raar is..: een jaar geleden had hij ook uitzendkrachten, jongens van 18, en die verdienden meer dan 5 euro hoe kan dat nou dan????
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:35
Verwijderd
Jaren geleden kenden wij het fenomeen gulden, misschien dat je daarmee in de war bent?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:39
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 09-06-2004 @ 16:47 :
Offtopic: damn, dat is weinig toen ik vakantiewerk deed kreeg ik ongeveer acht euro per uur (en dat was via 'n uitzendbureau)
wat deed je?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:19
justlikeme!
justlikeme! is offline
neehj, het was in de euro hoor haha, want toen ik begon verdiende ik 7,50 gulden! haha
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:16
Verwijderd
Je moet echt aan jezelf denken hoor. Ik denk dat iedereen het heel logisch vindt dat je liever rechtstreeks voor die kwekerij werkt als je dan meer verdient! De kwekerij is ook ontzettend veel geld kwijt aan uitzendkrachten dus de baas zal blij zijn als je terug zou komen.

BTW ik zou bij een ander uitzendbureau gaan werken want wat je nou krijgt is het minimumloon, je kunt makkelijk 4 euro krijgen minstens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:07
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 10-06-2004 @ 00:16 :
Je moet echt aan jezelf denken hoor. Ik denk dat iedereen het heel logisch vindt dat je liever rechtstreeks voor die kwekerij werkt als je dan meer verdient! De kwekerij is ook ontzettend veel geld kwijt aan uitzendkrachten dus de baas zal blij zijn als je terug zou komen.

BTW ik zou bij een ander uitzendbureau gaan werken want wat je nou krijgt is het minimumloon, je kunt makkelijk 4 euro krijgen minstens.

en welk uitzendbureau bedoel je dan?? want ik zit ook bij tempo team, en daar verdien ik niks meer.
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:38
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 09-06-2004 @ 18:10 :
nee klopt, ik heb hem intussen gemaild, en wacht nog op het antwoord... Maar toen ik er een 3/4 jaar geleden zelf nog werkte, verdiende ik netto 3,74.

maar wat wel raar is..: een jaar geleden had hij ook uitzendkrachten, jongens van 18, en die verdienden meer dan 5 euro hoe kan dat nou dan????
Misschien deden zij ander werk.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:23
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
birthmark schreef op 10-06-2004 @ 11:38 :
Misschien deden zij ander werk.
nee, dat was precies hetzelfde werk als ons, ook bij dezelfde kweker enzo, ze moesten hetzelfde doen als wij moesten doen..
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-06-2004 @ 20:39 :
wat deed je?
dat was als bediende. absoluut geen zwaar werk ofzo (wel redelijk grote verantwoordelijkheid)
37 uur per week, en m'n taken kreeg ik makkelijk op 25 uur afgerond, wat dus betekende dat ik een derde van de tijd kon emailen, internetten, kebab gaan eten met de jongens van de helpdesk, boekjes lezen, sigaretjes roken en koffie drinken.
m'n taken hielden eigenlijk in (ik was verantwoordelijk voor de garage waar de vrachtwagens onderhoud kregen) dat ik de planning moest maken voor de week die kwam (welke vrachtwagens welke beurt moesten krijgen), zien of de jongens in de garage hun tikkaart wel goed gebruikten, telefoontjes aannemen en doorverbinden naar de juiste mensen, klassement in orde maken (papieren in de juiste kaften steken, was absoluut niks aan), oliestalen naar het labo sturen, zo'n dingen. echt too easy.

het jaar daarvoor had ik ook vakantiewerk voor vier weken, en toen heb ik €1250 verdiend, was beetje kopiëren, klasseren, mensen bellen voor afspraken voor sollicitatiegesprekken, mensen gaan halen aan de inkom en ze brengen naar waar ze moesten zijn (was wel tweehonderd meter wandelen hoor ), post opendoen en sorteren, en ondertussen zo'n beetje emailen en internetten, veel sigaretjes gaan roken enz enz. de laatste week van die vier heb ik trouwens nog de eerste drie boeken van harry potter uitgelezen, dus 't is niet zo dat ik m'n nikkel heb moeten afdraaien voor die vijftigduizend frank.
ik snap echt niet dat iemand zwaar werk wil doen voor (minder dan!) vijf euro per uur...



xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie meisje op eerste gezicht. wat kan ik het beste doen.
Rob@2015
12 27-01-2016 20:58
Liefde & Relatie geen single meer zijn wat doe ik fout?
Verwijderd
3 28-03-2013 14:17
Liefde & Relatie Wat kan ik het beste doen?
@Moon
11 12-07-2004 18:14
Algemene schoolzaken Welk profiel kan ik het beste kiezen?
Levellae
13 28-04-2004 10:11
Software & Hardware [Hardware] Deze PC het beste upgraden
Stevill
29 24-01-2004 12:16
Psychologie Nare herrinneringen komen weer bij haar naar boven. Hoe kan ik haar helpen?
tby
5 14-01-2002 01:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.