Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 10:02
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Wie heeft er hier een iPod?
Ik wil er me eentje aanschaffen de Ipod mini dan van 4 GB, maar is het dat de 280€ waart?
Kan je alleen maar muziek erop zetten van iTunes en vb niet van kazzaa?
En hoe is de kwaliteit van zowel de iPod zelf als van de liefdjes?

thnx
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 10:50
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ja doen!! nee serieus extreem goed ding. nee je kan gewoon mp3tjes erop gooien, gewoon alles kan je erop zetten! geweldig ding ik hou ervan!
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
nee die 4gb is niet de 280 euro waard. voor 300 euro heb je al een 10gig ipod ofzo.. kwestie van smaak (10gig ipod is groter)

de accu's zijn niet verwisselbaar/user servicable wat betekent dat je zodra de accu versleten is alleen terecht kan bij apple. de kosten van een nieuwe accu zijn vaak hoog, bovendien gaat de ipod accu standaard maar zo'n 8 uur mee wat aan de lage kant is.
het is wel een gebruiksvriendelijk en mooi ding verder
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:59
Verwijderd
Ik heb er zelf al eentje besteld. die 6 gig is niet echt een extra voor mij, ik zet toch alleen maar leuke muziek erop... en niet alle muziek die ik heb.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:45
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Zeker doen, maar dan wel de 'gewone' iPod. De 10 gb is ongeveer 350 euro, dus dan ben je veel voordeliger uit.
Op www.tweedehandsmac.nl kun je ze ook tweedehands vinden, vaak in zeer goede staat. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen, een 2de generatie 10 gb van nog geen jaar oud, voor 200 euro. Het duurt misschien even voordat je er een vind waarbij je denkt: dat issem, en dan moet je hem ook nog zien te krijgen, maar het scheelt wel. Gewoon regelmatig checken.

Ik ben er iig zeer tevreden mee. Ik kan al mijn muziek erop kwijt en heb dus altijd alles bij me. Bovendien past hij ook veel beter in mijn jaszak oid dan mijn discman.

Dat van de accu is wel waar, maar Apple heeft het probleem erkent en de vervanging als de accu voortijdig overlijdt is beter geregeld.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:09
Quincy
Quincy is offline
Het schijnt een enorme rage te zijn op dit moment maar kan iemand mij vertellen wat precies het voordeel is van een ipod dan bijvoorbeeld een veel kleinere 'usb' formaat mp3 speler? Ok minder nummers maar wel lichter kleiner goedkoper langere speeltijd snelle acculader...
kan je ook gewone bestanden opzetten ipv flop
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:58
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Quincy schreef op 29-04-2004 @ 12:09 :
Het schijnt een enorme rage te zijn op dit moment maar kan iemand mij vertellen wat precies het voordeel is van een ipod dan bijvoorbeeld een veel kleinere 'usb' formaat mp3 speler? Ok minder nummers maar wel lichter kleiner goedkoper langere speeltijd snelle acculader...
kan je ook gewone bestanden opzetten ipv flop
De iPod kun je ook gewoon als externe FireWire schijf gebruiken hoor.
En kleinere usb mp3 spelers zijn absoluut gezien idd goedkoper, maar relatief gezien erg duur. Ik zie regelmatig spelertjes van 128 mb of dergelijke voor rond de 100 euro, mijn 10gb iPod was 200 euro. Bijna tien keer zoveel geheugen voor 'maar' twee keer zoveel geld.
Ik persoonlijk vind de iPod gewoon een superhandig ding. Ik kan er al mijn muziek op kwijt en heb dus altijd mijn complete cd-verzameling bij me. Hij is idd wat zwaarder dan sommige andere spelers, maar nog steeds licht genoeg. De totale speeltijd kan idd wat langer, die is vrij kort. Over de acculader van de iPod heb ik niets te klagen, om hem volledig op te laden is vier uur nodig, maar met een uurtje zit hij voor driekwart vol, zodat je hem ook dan nog best een tijd kan gebruiken.

Kortom, de iPod is ook niet perfect, maar voor mij wegen die paar nadelen zeker op tegen de voordelen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:11
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-04-2004 @ 12:26 :
de accu's zijn niet verwisselbaar/user servicable wat betekent dat je zodra de accu versleten is alleen terecht kan bij apple.
Je kan bij http://www.ipodbattery.com/ gewoon vervangende accu's kopen, inclusief handleiding en gereedschapje om hem netjes open te maken.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 23:36
Verwijderd
Hmm de ipod is mooi ja maar volgens mij blijf het daar ook bij. Er zijn zoveel betere mp3's spelers. Als je echt voor kwaliteit gaat moet je de Xclef HD800 .

De concurrenten:

Vergelijking ten opzichte van de HD800:


HD500: Goedkoop, iets groter formaat, geen Ogg vorbis, wel afstandsbediening.


Rio Karma: Erg nieuw! Geen afstandsbediening, wel Ogg Vorbis, wel Ogg Flac!, netwerkondersteuning, Kortere speeltijd, duurder, geen radio. Erg veel instellingen.


iRiver iHP1x0: Wat duurder, ongeveer even groot als de HD800, wel afstandbediening, wel tuner, wel Ogg vorbis, Relatief trage harde schijf, iets mindere speeltijd.


Philips HDD100: Goedkoop (voor 10 GB), kleiner, geen Ogg vorbis, geen radio. Vooruit spoelen gaat erg slecht. Batterij gaat kort mee, aparte software nodig.


Creative Zen: Even groot als de HD500, goedkoop, geen Ogg, geen afstandsbediening, geen radio, aparte omslachtige software nodig.


Apple: Klein, duur, geen Ogg, geen afstandsbediening, trage harde schijf, geen radio, aparte software nodig. Batterij problemen (oude generaties). Heeft een klok en spelletjes.


Ik zelf heb dan de oude versie van deze, alleen wat jammer is dat die van mij geen ogg onderstent. Maar als ik jou was zou ik echt is verder kijken dan alleen uiterlijk. Nog een super groot nadeel, de ipod kan je nooit zomaar op een computer gebruiken, je moet altijd iets installeren, dat hoeft gelukkig bij deze niet. Super handig als je even snel bij een vriend bent.

Succes met kiezen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:48
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Syphon schreef op 02-05-2004 @ 00:36 :

Ik zelf heb dan de oude versie van deze, alleen wat jammer is dat die van mij geen ogg onderstent. Maar als ik jou was zou ik echt is verder kijken dan alleen uiterlijk. Nog een super groot nadeel, de ipod kan je nooit zomaar op een computer gebruiken, je moet altijd iets installeren, dat hoeft gelukkig bij deze niet. Super handig als je even snel bij een vriend bent.

Succes met kiezen
Wat mij wel handig lijkt om te weten is hoeveel geheugen die andere dingen hebben. Want daar gaat het bij mij om, ik hoef niet zo'n ding met 128 mb ofzo, want daar kan ik dus echt nix mee. Dat is voor het hét voordeel van de iPod, ik kan er alles op kwijt, ik heb nooit ruimte tekort. Ik weet alleen van die van Philips dat die ook 10 gig heeft, maar die is zo lelijk, daar ga ik niet mee rondlopen.
O, en voor een iPod hoef je nix aparts te installeren, tenminste, ik heb een Mac, en iTunes zit standaard op iedere Mac. en iTunes is ook gewoon gratis te downloaden voor Windows, dus als die vriend dat nou gewoon heeft (zou ik zeker doen, echt een geweldig programma) dan hoef je niets te installeren. Ja oke, iTunes, maar dus geen aparte software voor de iPod.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:05
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 02-05-2004 @ 22:48 :
iTunes is ook gewoon gratis te downloaden voor Windows
Je gebruikt onder Windows toch geen iTunes om je iPod te beheren ? EphPod is velen malen fijner
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:16
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Ik heb Windows én iTunes..tsja ik zie niet echt voordelen boven mediaplayer maar och

Een iPod is stijlvol, duurzaam, grote capaciteit en makkelijk. En je kunt ook iSkins kopen, dan heb je dus bijv. een groene

Maarja hij is wel prijzig gelukkig ga ik er 1 winnen bij Wanadoo *duimt*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:06
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Syphon schreef op [pl=10932479]02-05-2004 @ 00:36

Succes met kiezen
Ik heb ook een ouder model xclef en ik moet zeggen dat hij echt erg goed bevalt, perfect geluid, normale 2.5" laptophdd, dus lekker snel en makkelijk vervangbaar, FM radio, kan van radio / ingang opnemen in mp3 formaat, erg goede accu

Ohja, hij wordt gewoon als extra harddisk gezien onder Windows, dus geen gezeik met drivers of aparte software.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Omi0 schreef op 02-05-2004 @ 23:16 :
Ik heb Windows én iTunes..tsja ik zie niet echt voordelen boven mediaplayer maar och

Een iPod is stijlvol, duurzaam, grote capaciteit en makkelijk. En je kunt ook iSkins kopen, dan heb je dus bijv. een groene

Maarja hij is wel prijzig gelukkig ga ik er 1 winnen bij Wanadoo *duimt*
Als je niet verder kijkt dan uiterlijk dan is de ipod goed voor jou.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 02-05-2004 @ 22:48 :
Wat mij wel handig lijkt om te weten is hoeveel geheugen die andere dingen hebben. Want daar gaat het bij mij om, ik hoef niet zo'n ding met 128 mb ofzo, want daar kan ik dus echt nix mee. Dat is voor het hét voordeel van de iPod, ik kan er alles op kwijt, ik heb nooit ruimte tekort. Ik weet alleen van die van Philips dat die ook 10 gig heeft, maar die is zo lelijk, daar ga ik niet mee rondlopen.
O, en voor een iPod hoef je nix aparts te installeren, tenminste, ik heb een Mac, en iTunes zit standaard op iedere Mac. en iTunes is ook gewoon gratis te downloaden voor Windows, dus als die vriend dat nou gewoon heeft (zou ik zeker doen, echt een geweldig programma) dan hoef je niets te installeren. Ja oke, iTunes, maar dus geen aparte software voor de iPod.
Als je eens had rond gekeken dan had je het kunnen zien. Het zijn concurrenten van elkaar dus ze hebben allemal 10/20/40 GB, wel genoeg dacht ik.

Koop jij een mp3 speler voor het showen of voor de muziek. Wat maakt het uit hoe die eruit ziet, hij zit toch altijd in je zak, teminste bij mij wel.

Het lijkt mij wel kut dat je altijd iets moet installeren voordat je muziek over kan leechen, lang niet iedereen heeft een mac en om nou elke keer iets te gaan installeren is gewoon niet fijn. Dat moet je toegeven lijkt mij. Het is een geweldig programma maar volgens mij is control + c / control + v nog altijd makkelijker dan een programma.

Tja het is maar waarvoor je kiest maar doe nou niet alsof de ipod de beste mp3 speler is want dat is hij dus absoluut niet. Ik snap ook echt niet waarom je zoveel geld zou moeten neer tellen. De ipod ondersteunt niet eens OGG, dat zegt toch al genoeg lijkt mij.

Ik zou zeggen, kijk is verder dan uiterlijk en ga gewoon voor kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:41
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Syphon schreef op 02-05-2004 @ 00:36 :
iRiver iHP1x0: Wat duurder, ongeveer even groot als de HD800, wel afstandbediening, wel tuner, wel Ogg vorbis, Relatief trage harde schijf, iets mindere speeltijd.
Mmm, alles klopt, behalve de iets mindere speeltijd. Als je hem vergelijkt met de iPod heeft hij juist de dubbele speeltijd, ongeveer 16 uur aan MP3 speeltijd op 1 batterij. Niet slecht, voor zover ik weet.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:51
Verwijderd
Je moet een afweging maken. Voor mij is de apple mini i-pod goed genoeg qua geluidskwaliteit en dan heb ik liever een mooi en stijlvol apparaat dan zo'n lelijk bakbeest.

Er is niks met kwaliteit, maar ik zoek liever een compromis tussen stijl en kwaliteit dan dat ik alleen voor kwaliteit ga.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:09
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Syphon schreef op 03-05-2004 @ 02:21 :

Koop jij een mp3 speler voor het showen of voor de muziek. Wat maakt het uit hoe die eruit ziet, hij zit toch altijd in je zak, teminste bij mij wel.
Citaat:
Alex schreef op 03-05-2004 @ 14:51 :
Je moet een afweging maken. Voor mij is de apple mini i-pod goed genoeg qua geluidskwaliteit en dan heb ik liever een mooi en stijlvol apparaat dan zo'n lelijk bakbeest.

Er is niks met kwaliteit, maar ik zoek liever een compromis tussen stijl en kwaliteit dan dat ik alleen voor kwaliteit ga.
Precies wat ik wilde zeggen

Citaat:
Syphon schreef op 03-05-2004 @ 02:21 :

Tja het is maar waarvoor je kiest maar doe nou niet alsof de ipod de beste mp3 speler is want dat is hij dus absoluut niet. Ik snap ook echt niet waarom je zoveel geld zou moeten neer tellen. De ipod ondersteunt niet eens OGG, dat zegt toch al genoeg lijkt mij.

Ik zou zeggen, kijk is verder dan uiterlijk en ga gewoon voor kwaliteit.
Ik heb nooit gezegd dat de iPod de beste mp3-speler is, ik heb gezegd dat de iPod voor mij de beste mp3-speler is, en gezegd waarom ik dat vind. Als jij of wie dan ook liever een andere mp3-speler koopt, moet je dat toch zelf weten? Dat is mijn zorg niet. Maar de TS vroeg advies over de iPod dus ik heb mijn mening gegeven. Daar is niets mis mee, lijkt mij.

o, en wtf is OGG?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2004, 16:38
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 03-05-2004 @ 16:09 :
o, en wtf is OGG?
Volgens velen dé opvolger van MP3, een manier om audio files te compressen dus. Kan files maken die een gelijke kwaliteit hebben aan MP3, maar vele malen kleiner zijn.

Ik heb eerder een Xclef 500 gehad. Prijs was gering, kwaliteit prima. Maar wel een groot apparaat, en over de werking ervan was ik toch niet helemaal te spreken.

Heb 'm dus verkocht en moest op zoek naar een nieuwe. Ben toen voor een iRiver iHp120 gegaan. Ieder z'n smaak, maar als je 't mij vraagt staat iRiver toch ver bovenaan wat betreft Mp3 spelers. Apple heeft met de Ipod z'n naam mee, maar die kan echt niet tippen aan de iRiver, en kost toch meer. Honderd euro meer betalen voor een apparaat dat er misschien stijlvoller uitziet maar qua functionaliteit én geluidskwaliteit niet kan tippen aan bijvb de iRiver gaat er bij mij echt niet in.

Nogmaals; ieder z'n smaak. De Ipod is ook een mooie Mp3 speler, en je zal je er echt geen miskoop aan doen. Maar kijk ook nog even verder, voor je je definitieve keus maakt. Er is véél meer te koop dan alleen de Ipod.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:51
Verwijderd
http://reviews.cnet.com/Music/4521-6...tml?tag=dir.tp

van cnet.com . Daar zie je dus een objectief iets met alle voordelen en nadelen erbij. En dus niet zoals hier iets waar iedereen zijn of haar mp3-speler de hemel in aan het prijzen is
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:50
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Alex schreef op 03-05-2004 @ 19:51 :
http://reviews.cnet.com/Music/4521-6...tml?tag=dir.tp

van cnet.com . Daar zie je dus een objectief iets met alle voordelen en nadelen erbij. En dus niet zoals hier iets waar iedereen zijn of haar mp3-speler de hemel in aan het prijzen is
Ik heb zelf een Xclef HD500 gehad, heb nu een iRiver iHp120 en m'n broertje heeft een 1st generation Apple Ipod 10gb. Heb al deze mp3 spelers een aardige tijd mogen gebruiken, dus denk dat ik redelijk objectief kan oordelen.

Maar inderdaad, een review is vaak objectiever. Al is het nog beter om naast een review ook gebruikers ervaringen mee te nemen in je eindoordeel.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:08
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-05-2004 @ 17:38 :
Volgens velen dé opvolger van MP3, een manier om audio files te compressen dus. Kan files maken die een gelijke kwaliteit hebben aan MP3, maar vele malen kleiner zijn.
Aha, dankje. Is dat hetzelfde als AAC of niet? Want dat ondersteunt de iPod dan weer wel.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:54
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
AAC is een tot op heden minder gelukte opvolger van Mp3. Heeft net als OGG z'n weg nog niet bepaald tot de hedendaagse mediaplayers weten te vinden, simpelweg omdat veel mensen vast zitten aan Mp3, maar wordt door veel mediaspelers ook gewoon nog niet standaard ondersteund. OGG wel, en heeft daarom IMHO meer toekomst.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:59
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
oke, bedankt! Ja, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van. Dat van die toekomst kan wel kloppen, ik zet ook nog steeds alles in mp3, hoe hard dat ding AAC ook ondersteunt.

Maargoed, wel dwalen af.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 16:46
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-05-2004 @ 17:38 :


Ik heb eerder een Xclef 500 gehad. Prijs was gering, kwaliteit prima. Maar wel een groot apparaat, en over de werking ervan was ik toch niet helemaal te spreken.
Hé man, heb je je Xclef HD500 nou verkocht? Waarom beviel-ie niet? Ik heb m nog steeds, bevalt perfect.. ik heb er nou ook wel een ander headsetje bij, eentje van Senheisser

Wil ik iets kleins hebben waar toch muziek op kan, dan voldoet het apparaat in mn sig prima Al kan ik nou niet zo denderend veel kwijt op 256mb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 05-05-2004 @ 17:46 :
Hé man, heb je je Xclef HD500 nou verkocht? Waarom beviel-ie niet? Ik heb m nog steeds, bevalt perfect.. ik heb er nou ook wel een ander headsetje bij, eentje van Senheisser

Wil ik iets kleins hebben waar toch muziek op kan, dan voldoet het apparaat in mn sig prima Al kan ik nou niet zo denderend veel kwijt op 256mb.
Ja die van mij bevalt ook nog steeds lekker. Alleen begon ik wel te kwijlen toen ik de 800 zag, damn wat een mooi en vet ding zeg, die kan echt alles. Die ga ik zeker weten een keertje kopen. Maar weet iemand misschien hoe duur die is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Apple ipod 4g jailbreak
mk16
4 03-05-2012 11:06
Software & Hardware iPod Nano aansluiten aan Medion DVD-speler (MD 81777)
Verwijderd
0 27-02-2008 16:49
Software & Hardware [Apple iPod Nano] Wat vinden wij ervan?
Chilli Dude
154 20-06-2006 10:49
Software & Hardware [ipod]
Zylverstar
28 15-08-2004 11:23
Software & Hardware [algemeen]Apple Ipod
DomoBig
1 20-01-2004 09:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.