Oud 01-01-2004, 10:40
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 29-12-2003 @ 22:12:
Hoelang? En welke cursus?
De cursus duurde een maand en was 'ALGEMEEN'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 14:52
dli
dli is offline
Ik ga in augustus 2004 naar Amerika voor 10 maanden, maar niet met EF maar met Travel Active. Ben heel erg lang met travel active bezig geweest, ook al een toelatings gesprek gehad. Maar ik ben afgehaakt omdat ik in september/oktober een verhaal bij kat in de zak heb gezien op rtl 4.
DAarin was een meisje die naar australie was geweest en haar gastgezin was niet goed bevallen, ze waren heel streng, ze mocht niet uit, geen vrienden uitnodigen (terwijl ze heel ver van de stad woonde) en ze mocht geen pindakaas op haar brood. Ze had haar IEC gevraagd haar ergens anders te plaasen maar die was aan het verhuizen nar de andere kant van australie, ze zegt dat ze van EF een overeenkomst moest tekenen, waarin stond dat uiteindelijk zij de boosdoener was. Die maandag heb ik
EF gebeld maar die konden 'wegens privacy redenen' de preciese uitleg niet geven. Dat vond ik zoon bullshit want wat gaat er nou voor je reputatie of dat meisje. Maarja, ik ben er dus toen vanaf gestapt. Sowieso is Travel active goedkoper en er staan tenminste normale foto's in de folder van hun. Bij EF waren het allemaal van die modellen en zo, vind ik echt zooo nep. maarja.. weet niet of je hier wat aan hebt maar okay!
__________________
*Too lost in you baby*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:22
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
dli schreef op 03-01-2004 @ 14:52:
Ik ga in augustus 2004 naar Amerika voor 10 maanden, maar niet met EF maar met Travel Active. Ben heel erg lang met travel active bezig geweest, ook al een toelatings gesprek gehad. Maar ik ben afgehaakt omdat ik in september/oktober een verhaal bij kat in de zak heb gezien op rtl 4.

Je verhaal is nogal warrig..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 20:55
dli
dli is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 03-01-2004 @ 15:22:
Je verhaal is nogal warrig..
ooo sorry! ik bedoelde EF in dat stukje, dat ik al een tijdje met EF ben bezig geweest. *SORRY SORRY*

[I]Ben heel erg lang met EF bezig geweest, ook al een toelatings gesprek gehad.[I]
__________________
*Too lost in you baby*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:59
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ikke ga met -ik weet de organisatie's naam even echt niet meer!sorrie- naar Malaga in Spanje in juli (dus hoogseizoen, maar ja wanneer kan je anders 2 weken als je op school zit). Spaans leren EN flamenco!!! In gastgezin. Halfpension. Heel-erg-spannend. Heb ook al een vliegtuig, moet overstappen in Madrid (ooooohjeej)
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:01
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 25-12-2003 @ 23:35:
Ik ben de naam van een soortgelijke organisatie kwijt, geen EF, geen YFU maar een andere, roep eens wat?
Adelante, Lexton, Plus taalreizen?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 03-01-2004 @ 21:59:
In gastgezin. Halfpension. Heel-erg-spannend. Heb ook al een vliegtuig, moet overstappen in Madrid (ooooohjeej)
Wow! je eigen vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:08
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
stefano schreef op 04-01-2004 @ 15:14:
Wow! je eigen vliegtuig
Jaja! Heel luxe hor dat EF
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:00
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Gaan er nog mensen naar de Open dag in Amsterdam Zaterdag?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 02:38
Jacky1307
Jacky1307 is offline
Ik wilde ook ff vertellen dat ik met EF voor 6 weekjes (nog steeds te kort, haha) in San Francisco ben geweest!

Echt een super stad... je hebt daar ech van alles en nog wat..
EF lessen zijn op zich wel goed, alleen kom je sommige mensen tegen die dus echt geen Engels kunnen, waardoor je Engels misschien zelfs wel achteruit kan gaan..
En oja je wordt dus eerst beoordeeld in welke niveau je komt.. Maar als je die niveau toch niet bevalt, kan je je nog laten verplaatsen.. Zo zat ik in level 4.. Die docenten daar waren zo langzaaam aan het praten.. en dus wilde ik me laten verplaatsten.. maar die zaten vol.. dus kwam ik in level 6 te recht.. maar ik vond het een flinke verbetering.
De lestijden wordt bepaalt door de niveau.. en welke pakket je hebt gekozen.

En verder is alleen het eten erg slecht bij de campus! En de slaapplekken ook helemaal niet goed! Ik had dan wel de kleinste kamertje, maar die kamers zien er gewoon niet uit en de douchekamers ook niet.. Haast nog slechter dan de gevangenis, dus dat was wel ff schrikken. Maar als je niet altijd in je kamer blijft en dus telkens met je (nieuwe) vrienden op stap gaat naar de stad, dan merk je het al niet meer.

De campus zelf is heel groot, je mag van alle faciliteiten gebruiken. Het ligt zelf dus niet in de stad, maar in Oakland en dat is 30 min met de bus.. Dus denk erom.. dit kost ook weer veel geld. 1 kaartje = 10 ritten (geen retour, maar enkeltjes) = $ 26,-

Lessen worden zelfs gegeven in normale 3 persoons kamers, dus dat was ook slecht geregeld, omdat er toen best wel veel studenten waren. En let niet op die plaatje van dat gebouw in die folder, want dat zijn voor echte Amerikaanse studenten.

Maar 1 ding kan ik je wel vertellen.. 9 maanden is wel veelste lang, omdat je eigenlijk zoveel nieuwe vrienden maakt, maar die gaan dan ook na 1 maand bijvoorbeeld weer naar huis.. Afscheid nemen is dus ech niet leuk voor die mensen die er lang blijven.. En in de winter bv zijn d'r meestal niet zoveel studenten.. omdat de meeste in de zomer alleen eventjes zoals mij zo'n talenstudie wilt volgen in Amerika.. Zo kan je misschien wel in een klas terecht komen met slechts 3 a 4 studenten.. Lijkt mij ook niet echt leuk @ 4 uur per dag les ofzo..

Ik hoop dat ik je voldoende geinformeerd te hebben en anders kan je me ook in MSN toevoegen: choosje16@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 22-11-2003 @ 13:22:
Ik wil misschien volgend jaar een jaar naar Amerika met EF.. In de folder staan wel mooie dingen enzo maar weet natuurlijk niet of het echt klopt.. Is iemand zelf met EF een jaar weggeweest of ken je iemand die met EF heeft gereisd en wat zijn de ervaringen.. Heb vanochtend ook heel informatiepakket gekregen met allemaal mooie plaatjes enzo maar dat zegt ook niks natuurlijk..

Met vr. groet

Zlatani
M'n beste vriendin zit momenteel voor een jaar op een highschool in de U.S.A. via EF! En NIET bepaald tot grote tevredenheid qua de organisatie... Zeg maar gerust dat die bagger is, verschrikkelijk tegenvalt! D'r was gedonder met een gastgezin, en d'r was totaal geen hulp vanuit EF. Ze zit nu alweer een aantal maanden bij een ander gezin, maar d'r is nog niet eens iemand van EF langs geweest om te zien waar ze nu zit of wat dan ook... Ze heeft zelf een ander gastgezin moeten zoeken!

Maar misschien wil ze je d'r zelf wat meer over vertellen...

Verder was er een tijdje geleden toevallig nog een stukje over EF in 'de kat in de zak', je weet wel, zo'n klachten programma op RTL 4. Het ging over een meisje die ook hele slechte ervaringen met EF had, toen ze een jaar naar Australie geweest was. Er waren bovendien wel meer klachten binnengekomen.

Als je meer wil weten, mail me dan maar even op punkindrublicuberalles@hotmail.com aangezien ik verder eigenlijk nooit meer op dit forum kijk!

Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:48
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 03-02-2004 @ 19:24:
M'n beste vriendin zit momenteel voor een jaar op een highschool in de U.S.A. via EF! En NIET bepaald tot grote tevredenheid qua de organisatie... Zeg maar gerust dat die bagger is, verschrikkelijk tegenvalt! D'r was gedonder met een gastgezin, .

Als je meer wil weten, mail me dan maar even op punkindrublicuberalles@hotmail.com aangezien ik verder eigenlijk nooit meer op dit forum kijk!
Gastgezin.. daar begint het gedonder al.. K geloof dat zo ongeveer alle slechte verhalen die ik hoor daar mee te maken hebben.. Ze hebben me van Ef ook aanbevolen om niet in een gastgezin te gaan.. Opzich ook logisch want die mooie verhalen die je in dat boekje leest over die gezellige mensen die je overal naartoe gaan slepen komt ook 1 op de 500x voor denks.. T gaat die mensen meestal gwoon om het geld want niemand heeft voor zn lol buitenlanders over de vloer (ik niet tenminste..) Maar ik heb me zaterdag in Amsterdam ingeschreven voor de Master Bussiness English Cursus van EF in San Francisco voor 9 maanden .. K kan nu dus ook niet meer terug (behalve als ik zak)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 21:01
Verwijderd
16000 Euro voor 9 maanden, om een beetje Engels te leren?
Van een paar maanden werken in Engeland of Amerika leer je net zoveel hoor.

*sprakeloos*
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 22:01
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
perseus schreef op 03-02-2004 @ 21:01:
16000 Euro voor 9 maanden, om een beetje Engels te leren?
Van een paar maanden werken in Engeland of Amerika leer je net zoveel hoor.

*sprakeloos*
t gaat ook om een leuke tijd te hebben.. en me studie erna sluit erop aan..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:46
korfballer
korfballer is offline
ik wilde deze zomervakantie ook met EF naar Amerika gaan...toch maar niet gedaan vanwege de kosten idd...en misschien durf ik ook niet zo goed :$

xx
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 10:41
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
korfballer schreef op 05-02-2004 @ 21:46:
ik wilde deze zomervakantie ook met EF naar Amerika gaan...toch maar niet gedaan vanwege de kosten idd...en misschien durf ik ook niet zo goed :$

xx
Beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:02
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Over precies 5 maanden ga ik weg..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:26
ejah
ejah is offline
Ik vind het ook erg veel geld hoor! 16000 euro

Ik ga met AFS (volgens mij een hele goede organisatie) in augustus voor 11 maanden naar Amerika en dat kost niet eens de helft van wat zlatani9 moet betalen. Dus dat scheelt een hoop. Ik heb zelf iig duidelijk niet voor EF gekozen, omdat ik er ook veel negatieve dingen over gehoord had. En daar heb ik echt geen zin in.

Ik heb er trouwens onwijs veel zin in, komt steeds dichterbij!
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:07
laura1984
laura1984 is offline
hai, ben ook met ef geweest, was alleen wel al weer 5 jaar geleden...ben weekje naar Brighton geweest, ik vond het super en zeker het geld waard!! heb het heel erg naar mn zin gehad, ook al was het niveau van lesgeven wat minder...studeer nu ook in Engeland dus het is me zeker bevallen!!

succes!!

X
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:19
K04
K04 is offline
Klein schopje

Ik ga via EF een internationaal studiejaar in de USA doen.
Om precies te zijn in Los Angeles.

Zijn er misschien mensen die hier al geweest zijn en die mij er meer over kunnen vertellen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
K04 schreef op 12-07-2004 @ 21:19 :
Klein schopje

Ik ga via EF een internationaal studiejaar in de USA doen.
Om precies te zijn in Los Angeles.

Zijn er misschien mensen die hier al geweest zijn en die mij er meer over kunnen vertellen?
Goeie keus volgens mij Ik ben toen ik in San Diego zat met EF op excursie geweest naar L.A. en ik vond het daar echt super! Heerlijk weer, supergrote stranden, alle parken binnen handbereik, kortom, geweldig!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 22:00
K04
K04 is offline
Oh, dat is goed om te horen!
Ben je toevallig ook op de campus geweest?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:14
merels
Avatar van merels
merels is offline
ik ga dit jaar twee weken naar nice met ef. Ja het is duur. Je kan ook via interlanguage gaan, dat is iets goedkoper.
Maar waarom via een taalorganisatie als je een jaar gaat?
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:17
K04
K04 is offline
Omdat EF een internationale talenschool is en ik naar de USA ga om vloeiend te worden in Engels. Ze regelen (bijna) alles voor je.

Je hebt het gehele studiejaar les samen met andere internationale EF-studenten uit de hele wereld, maar daarnaast is er ook veel contact met natives.

Ik ben al een keer op (zomer) taalcursus in de USA geweest.
Dat is zo goed bevallen dat ik besloten heb om een internationaal studiejaar te gaan doen.
Het heeft wel iets hoor om deel uit te maken van zo'n groep, vind ik. De mensen zijn gemotiveerd en hebben ongeveer dezelfde achtergrond als ik.

Latere edit:

een internationaal studiejaar is geen high school jaar...

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:53
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef op 31-12-2003 @ 20:20 :
yep ik ben met ef weggeweest naar brighton Engeland....ef iz egt een goede organisatie en wat ze beloven komen ze ook na.....het is alleen een beetje duur....maar jah....iedereen die een talenreis wilt gaan maken zou ik ze ef zeker aanraden.

succes
Phoebe
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:54
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
K04 schreef op 15-07-2004 @ 18:17 :
Omdat EF een internationale talenschool is en ik naar de USA ga om vloeiend te worden in Engels. Ze regelen (bijna) alles voor je.

Je hebt het gehele studiejaar les samen met andere internationale EF-studenten uit de hele wereld, maar daarnaast is er ook veel contact met natives.

Ik ben al een keer op (zomer) taalcursus in de USA geweest.
Dat is zo goed bevallen dat ik besloten heb om een internationaal studiejaar te gaan doen.
Het heeft wel iets hoor om deel uit te maken van zo'n groep, vind ik. De mensen zijn gemotiveerd en hebben ongeveer dezelfde achtergrond als ik.

Latere edit:

een internationaal studiejaar is geen high school jaar...
Waar ga je heen en hoe lang?
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 21:45
Verwijderd
zlatani9=zlatani10 of niet?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 23:06
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
stefano schreef op 15-07-2004 @ 21:45 :
zlatani9=zlatani10 of niet?
ja, die andere kon ik ineens nie tmeer in
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:00
Wave
Wave is offline
IK ben 5 jaar geleden voor 3 weken met EF naar Torquay geweest, ik was 13 en dat was ook niet te jong.....ik was wel de jongste van de groep maar dat maakte echt niets uit.
Verder heb ik er geode herinneringen aan over gehouden, een geweldige tijd gehad en met een enkeling heb ik nog steeds contact. Ook kwam ik in een lief gastgezin terecht, mijn zus zat die zelfde tijd in Brighton en had het minder geod getroffen maar die kon toen zo over geplaatst worden dus das echt geen probleeem!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:54
Verwijderd
als het goed is ga ik komend jaar een half jaar naar denemarken te studeren met YFU. ik vind EF nogal fake. in het boekje ook...al die foto's lijken wel geposeerd enzo ook was ik idd te oud, ben 18. kon wel college in amerika gaan doen...maar ze vragen er echt teveel voor naar mijn idee. dus op naar Kobnhavn!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:44
stinovice
stinovice is offline
Heey,

ik zit ook te denken om een jaartje naar t buitenland te gaan.. En dan wss naar spanje.. Alleen ik haat het om in een gastgezin te zitten.. Maar wat ik ff wilde vragen: weet iemand miss of er van die campussen zijn in spanje waar je spaanse les krijgt en de rest van de dag veel sport?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 11:28
Litmanen
Avatar van Litmanen
Litmanen is offline
Ik zit erover te denken om met EF naar Los Angeles te gaan komende zomer. Zijn er hier mensen die daar al zijn geweest met EF? Is het aan te raden?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:38
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Ik heb een multi language year gedaan met EF, ben naar Londen en Malaga geweest. EF londen vond ik een zeer goed school met een goede sfeer en (heel belangrijk) goede leraren. Malaga was een heel ander soort school, het was ook eigenlijk geen EF school. EF had gewoon de afspraak met die talenschool dat de leerlingen daar heen konden. Ik heb dan ook geen EF certificaat gekregen daar. Verder was het wel goed allemaal.

Het is inderdaad zo dat eigenlijk alles voor je geregeld wordt en als je klachten hebt zijn ze ook heel erg behulpzaam.

en @stinovice: Met EF heb je dat niet, maar de residentie waar ik woonde was 20 min. lopen vanaf de school en er zat een zwembad en een tennisbaan bij het huis..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 11:35
wouter21
wouter21 is offline
Hey,
Ik las net dat een aantal mensen een taalcursus willen volgen in Brighton. Ik heb dat ook gedaan en het is mij goed bevallen! Hier staat wat informatie http://brighton.engelsecursussen-in-uk.com/ Ze kunnen geloof ik ook stage en studeren regelen.
Groeten Wouter
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dit topic is een beetje oud, als je wilt mag je er een nieuw topic over openen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken EF internationale talenschool (wie heeft ervaring of gaat dit jaar?)
xRachel_
10 14-05-2008 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.