Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2008, 13:34
PigsAreSweet
PigsAreSweet is offline
Ik moet voor gym (mag zelf kiezen binnen of buitengym) een warming-up van 15 minuten geven. Ik ken helemaal geen warming-ups en het moet origineel zijn.

Ik ben totaal niet goed in gym, dus het moet voor mij ook een beetje te doen zijn.

Weet iemand misschien een redelijk makkelijke, maar toch originele warming-up?

Alvast thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2008, 13:46
YsRsY
YsRsY is offline
Moet de warming up orgineel zijn?
Anders kan je gewoon:
-Looppas
-als je klapt 5/10 push-ups en 10/20 sit-ups
-huppelen
-looppas en je knieen hoog optrekken
-strek oefeningen
-kruisstappen
-die oefening waarbij je springt en dan je benen armen strekt(een soort X)

Dat was het wel zo'n beetje
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:47
PigsAreSweet
PigsAreSweet is offline
Citaat:
Moet de warming up orgineel zijn?
Anders kan je gewoon:
-Looppas
-als je klapt 5/10 push-ups en 10/20 sit-ups
-huppelen
-looppas en je knieen hoog optrekken
-strek oefeningen
-kruisstappen
-die oefening waarbij je springt en dan je benen armen strekt(een soort X)

Dat was het wel zo'n beetje
Wat zijn push en sit-ups? (A)

De rest van de dingen zijn helaas al geweest
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:54
YsRsY
YsRsY is offline
Citaat:
Wat zijn push en sit-ups? (A)

De rest van de dingen zijn helaas al geweest
Push-up = opdrukken
Sit-up ik ken ze eigenlijk alleen als sit-up, je traint er iig je buikspieren mee en je licht op je rug als je ze doet.

2-tallen met de rug tegen elkaar en dan door de knieen en dat 15-25 sec volhouden.
Andere strek oefeningen dan de rest gedaan heeft.
In de looppas stoten(ze mogen zelf weten op welke manier) daarmee krijg je de armen ook wat losser.
Als je matjes hebt kan je ook de koprol als warming up doen.
Of de matjes een nummer geven en als je zegt 1 dat ze naar matje nr 1 moeten rennen en dan zeg je bv 3 en dan moeten ze naar matje 3(kan ook buiten als je maar iets hebt om nummers te geven).

Laatst gewijzigd op 25-10-2008 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 18:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Een zelfbedacht dansje aanleren?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 19:15
PigsAreSweet
PigsAreSweet is offline
Dankjewel voor de tips alvast! Ik schrijf ze even allemaal op

Ik kan zelf niet dansen en het al helemaal niet voor doen (A)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 15:27
PigsAreSweet
PigsAreSweet is offline
Weet iemand nog wat dingen?

het moet precies 15 min duren
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 00:06
Verwijderd
apekooien
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 17:23
DeepOceans
Avatar van DeepOceans
DeepOceans is offline
wat de bedoeling is bij een wariming-up, is het opwarmen van de spieren, het verhogen van de hardslag, en mentaal voorberijdeiden op inspanningen (de consentratie verhogen) en je fysieke berijk verhogen.

of te wel. zorg gewoon dat iedereen beetje moe woord (dus nog niet op hun fysike top zijn) en zorg dat ze opletten en naar jou luisteren. de best manier om dit te doen is door het leuk te houden.

dus laat ze niet naar de over kand van het veld rennen en weer terug. maar laat ze op de helft 5 keer springen en de laatste 20 meter zo hard als ze kunnen sprinten. of geef ze een bal mee, die ze voor zich uit moeten dribbelen, of schieten.

laat ze daar na ook nog even rekken en strekken. en je bent klaar. als je nou onder tussen iets leuks verteld, zo dat ze niet met elkaar gaan klooten komt het helemaal goed, en haal je een dikke vette 10

Gr, en laat effe weten hoe het gelukt is
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:08
PigsAreSweet
PigsAreSweet is offline
Citaat:
wat de bedoeling is bij een wariming-up, is het opwarmen van de spieren, het verhogen van de hardslag, en mentaal voorberijdeiden op inspanningen (de consentratie verhogen) en je fysieke berijk verhogen.

of te wel. zorg gewoon dat iedereen beetje moe woord (dus nog niet op hun fysike top zijn) en zorg dat ze opletten en naar jou luisteren. de best manier om dit te doen is door het leuk te houden.

dus laat ze niet naar de over kand van het veld rennen en weer terug. maar laat ze op de helft 5 keer springen en de laatste 20 meter zo hard als ze kunnen sprinten. of geef ze een bal mee, die ze voor zich uit moeten dribbelen, of schieten.

laat ze daar na ook nog even rekken en strekken. en je bent klaar. als je nou onder tussen iets leuks verteld, zo dat ze niet met elkaar gaan klooten komt het helemaal goed, en haal je een dikke vette 10

Gr, en laat effe weten hoe het gelukt is
Hee ik moet toch binnen de gymles geven, maar is dat niet een beetje onhandig om ze dan allerlei dingen te laten doen met rennen? ooh en de rek- en strekdingen zijn bijna allemaal al geweest & alles mag maar een keer want ik moet zegmaar origineel zijn & alles per zoveel minuten aangeven wat ik ga doen zegmaar echt .. vreselijk
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:55
Verwijderd
Heb je al iets van een statische warmingup gehad? Ik heb dat ooit gedaan en dat is best zwaar. (dus niet echt bewegen maar stilstaand in bepaalde poses, dan gaat dat best snel verzuren) Of je doet iets yoga-achtigs.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 05:45
Verwijderd
Citaat:
apekooien
Voor dat soort dingen heb je juist warming up nodig. Anders gaat er echt van kasten gekletterd worden en grandioos gefaald worden als er naar touwen gesprongen moet worden.



Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 10:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Voor dat soort dingen heb je juist warming up nodig. Anders gaat er echt van kasten gekletterd worden en grandioos gefaald worden als er naar touwen gesprongen moet worden.
Je brengt het alsof het een probleem in plaats van vermaak is..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:09
Verwijderd
Heb je een punt.

Vergeef me, het was laat en ik had nachtdienst.
Ik heb toch wel enkele mooie dramatische acties op mijn naam staan als het op grijs verleden + apekooi aankomt.

Ah, de nostalgie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 10:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Touwtje springen (zogenaamd, en dan af en toe er doorheen roepen: dubbele!)

Kruispas (stap naar rechts, voet voor kruisen, stap naar rechts en dan aantikken met links. Dan stap naar links, voet voor kruisen, dan aantikken met rechts. Dit kun je ook afwisselen met vóór kruisen en achter kruisen. Ook kun je bijvoorbeeld i.p.v. aantikken je voet naar je billen brengen of juist je knie omhoog trekken)

Stoten met je handen (tea-bo achtig. Dus bijv. naar voren stoten, naar boven, naar onder, naar zij. En dan beginnen met 8 afwisselend (rechts-links) per richting. En daarna bijvoorbeeld naar 4 en naar 2. Of daarna met 2 armen tegelijk stoten, dat is veel lastiger als het snel moet.

Met je benen 'stoten'. Je zet je rechterbeen voor en brengt je gewicht op dat been. Tegelijkertijd maak je een beweging met je rechterarm (gebogen) waarmee je je elleboog richting je knie stoot. En dan steeds links-rechts afwisselen. Dit kun je ook naar de zijkant doen en naar achteren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 10:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh trouwens, zeker met een schoolklasje is het noodzaak het niet te vermoeiend te maken. Dan stoppen je klasgenoten ermee namelijk. Dus kies niet voor alléén maar dingen in looppas. En hou er ook rekening mee dat er mensen zijn die nog niet eens 1 push-up kunnen doen, dus om er dan 10 te eisen is nogal flauw. Dan heb je ze ook meteen tegen je.

En doe ook mee. Dan voel je zelf ook als je eigenlijk teveel begint te vragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ik moet doen
goodbyeman
11 04-09-2016 18:09
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-topic #136
Verwijderd
500 15-10-2008 19:35
Algemene schoolzaken Zitten blijven op LO?
-00333-
39 08-12-2004 06:27
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic # 19
Miracle
488 14-03-2004 15:18
Lichaam & Gezondheid IEDEREENS hulp gevraagt bij een enquete
Xanatos
59 03-02-2003 15:00
Algemene schoolzaken vinden jullie dit terecht?
DJ Incompetent
7 19-12-2001 14:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.