Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 11:34
Verwijderd
Hoi hoi

Ik laatst na te denken over school en de verschillende niveau's.
Ik heb het nu wel over de middelbare school, hier komt het.

Als je bv vbo doet, dan krijgt je huiswerk op je eigen niveau, je doet er natuurlijk langer over dan iemand die vwo doet.
Jij bv 2uur en iemand die vwo doet 15min.
Als je vwo doet, krijg je natuurlijk meer huis dan die vbo'er, dit komt omdat jij veel meer aan kan en moet kunnen.
Als iedereen nou zijn eigen niveau doet is het dan eerlijk qua huiswerk? Of krijg je per definitie al meer huiswerk als je vwo doet? Hier ben ik wel benieuwd naar. Heb je denk je ook minder vrije tijd als je vwo doet? ( ik denk het eerlijk gezegt wel... )

Groetjes syphon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 11:43
Verwijderd
Ik denk dat als je vwo doet je sneller dingen begrijpt dus dan kan je meer aan qua huiswerk.
Een vbo-er leert op een andere manier en krijgt opdrachten op z'n niveau. Dus in verhouding zijn ze even lang bezig alleen de stof is anders..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik snap je vraag niet, iemand die VWO doet krijgt compleet andere stof dan iemand die VBO doet, en je kunt dus geen tijdsvergelijking maken. Ik heb geen flauw idee hoe 't geregeld is op het VBO, maar ik neem aan dat de hoeveelheid tijd die je gemiddeld kwijt bent constant is.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:08
Thomas
Thomas is offline
Dat zal wel ongeveer gelijk zijn, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:15
The Ox
The Ox is offline
Een vmbo-er zal even veel huiswerk moeten maken als een vwo-er, maar ze werken allebei op hun eigen niveau. Dat wil niet zeggen dat een vwo-er sneller klaar is, of wat dan ook. Maar vergis je trouwens niet: een vmbo-er moet vaak praktijk-opdrachten maken, die ook veel tijd in beslag nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2003 @ 12:34:
Als je bv vbo doet, dan krijgt je huiswerk op je eigen niveau, je doet er natuurlijk langer over dan iemand die vwo doet.
Jij bv 2uur en iemand die vwo doet 15min.
dit gedeelte van je post snap ik niet echt.
iemand die vbo doet krijgt idd huiswerk op zijn eigen niveau. Dus doet hij over een bepaalde hoeveelheid bijvoorbeeld een half uur.
iemand die vwo doet krijgt ook huiswerk op zijn eigen niveau en omdat het moeilijker is zal ook hij er een half uur over doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 27-09-2003 @ 18:07:
dit gedeelte van je post snap ik niet echt.
iemand die vbo doet krijgt idd huiswerk op zijn eigen niveau. Dus doet hij over een bepaalde hoeveelheid bijvoorbeeld een half uur.
iemand die vwo doet krijgt ook huiswerk op zijn eigen niveau en omdat het moeilijker is zal ook hij er een half uur over doen.
Mee eens, het is natuurlijk niet zo dat vbo veel langer aan hun huiswerk moeten zitten, omdat zij de stof minder snel begrijpen. Alle stof wordt voor elk niveau op de juiste snelheid behandeld, wat wel dus wel zo eerlijk is
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 18:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
The Ox schreef op 27-09-2003 @ 14:15:
Een vmbo-er zal even veel huiswerk moeten maken als een vwo-er, maar ze werken allebei op hun eigen niveau. Dat wil niet zeggen dat een vwo-er sneller klaar is, of wat dan ook. Maar vergis je trouwens niet: een vmbo-er moet vaak praktijk-opdrachten maken, die ook veel tijd in beslag nemen.
bedoel je een soort van practium / praktische opdrachten / handelingsdelen? ikzelf zit op de havo, en wij hebben die dingen ook erg veel buiten ons huiswerk om.
voor deze periode bijv. 3 keer een practium biologie. 6 boekverslagen, 3 maal een practicum ANW, een praktische opdracht wiskunde, 2 boeken lezen voor engels, 2 voor duits, en 1tje voor frans (alle boeken met een minimum van 200 blz) . 3 televisieprogramma's kijken voor duits. een onderzoeksopdracht voor geschiedenis. voor aardrijkskunde een excursie en vervolgens een verslag enz. een periode duurt 6 weken en dit is buiten het normale huiswerk om. ik heb geen idee hoe het verder op het vmbo / vbo gaat. mijn broertje zit daar, maar die zit (pas) in de tweede klas. en in de tweede klas havo / vwo had ik ook niet al die practium enz. dus daar ga ik het niet mee vergelijken.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:13
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jah, als je op het vwo zit, heb je minder vrijtetijd. een oude schoolvriendin van mij zit op vwo en die heeft haast nooit vrijetijd!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:01
wissie
wissie is offline
Als je er van uitgaat de een vbo leerling en een vwo leerling allebei op het juiste niveau zitten, denk ik dat het 'eerlijk' is qua tijd die aan huiswerk besteed zal moeten worden.

Maar iemand die op het vbo zit kan onder zijn/haar niveau zitten, en voor een vwo leerling kan het vwo iets te hoog zijn, dus je zult altijd uitzonderingen hebben.

Natuurlijk krijg je meer huiswerk op het vwo dan op het vbo. Maar er wordt vanuit gegaan dat een vwo leerling sneller leert en werkt en bovendien intelligenter is en dus moeilijkere stof aankan. Een vbo leerling heeft makkelijker en minder huiswerk, maar zal hier ook veel tijd aan moeten besteden, omdat het voor hem/haar moeilijk is.

Ik zou het niet weten of vwo leerlingen minder tijd hebben. Ik weet niet hoe het er op het vbo aan toe gaat. Ik weet wel dat als je makkelijker leert en wat inzicht hebt in de vakken, je niet bijzonder veel tijd hoeft te steken in je huiswerk als je op het vwo zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Van school veranderen?
Meau
1 09-12-2015 16:19
Algemene schoolzaken Toetsen op eindexamen niveau?
Rogier.
7 28-02-2010 00:40
Algemene schoolzaken Wiskunde PO
Wiskunde po
8 18-11-2008 08:08
Studeren MBO Muziek (artiest niveau 4) opleiding vraagje
Lady_CoCo
3 14-01-2007 16:41
Algemene schoolzaken studiehuis/ tweede fase- mening gevraagd
Verwijderd
32 08-09-2005 17:09
Psychologie wat is het nut van pesten?
Tjaslon
58 06-05-2003 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.