Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 21:40
Divinityken
Divinityken is offline
Hey,

De laatste maanden heb ik vaak kou. Buiten sta ik te rillen, en zelfs in ruimtes waar het 18 à 20 graden is heb ik het ook niet echt warm. Ik heb geen tekorten, alles in mijn bloed is goed.

Aan wat kan het liggen? En heeft iemand eventueel tips waardoor je lichaam beter kan opwarmen? (zeg nu aub niet: doe een trui extra aan )
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 21:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Eet je genoeg? Heb je ondergewicht? Beweeg je regelmatig? Allemaal dingen waardoor je het snel koud zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 22:34
Verwijderd
Het kan ook aanleg zijn om het snel koud te hebben. En verder wat bloem zegt.
Het koud hebben kan met verschillende factoren te maken hebben.
Je bent verder niet ziek ofzo? Geen koorts? (alhoewel dat zou hoogstwaarschijnlijk geen maanden aanhouden).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 22:39
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
In ruimtes waar het 18 à 20 graden is is het ook niet echt warm.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 06:45
Divinityken
Divinityken is offline
Geen ondergewicht, geen koorts, en ik eet echt wel voldoende hoor.
Ok jah, 18 graden is niet superwarm, maar de meeste mensen krijgen dan geen kouderillingen (toch niet die mensen die ik ken). Ik zit nu op een studentenkamer, redelijk groot en hoog plafond.. en ik kan zelf men temperatuur hier niet regelen, dus zit ik vast aan de wil van mijn huisbazin.. dus 's avonds zit ik hier altijd in maximum 18 graden met een deken over me, dikke trui en zo, omdat ik het anders veeeel te koud heb.. daarom, 'k zou graag tips krijgen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 07:26
Verwijderd
Heb je je huisbazin al eens gevraagd of de verwarming niet iets hoger kan 's avonds omdat je het zo koud hebt? Douchen helpt btw tegen kou, een kersenpittenkussen of een kruik kan ook helpen, of thermo-ondergoed ofzo. En je kunt ook een straal- of ventilatorkacheltje kopen en die dicht bij je zetten. Of vroeg naar bed gaan/vast lekker in bed gaan liggen, desnoods met een elektrisch dekbed.

Voor de doorbloeding schijnt het nemen van wisseldouches (dus koud-warm-koud-warm-enz.) goed te zijn.

Je zou natuurlijk ook eens aan je huisarts kunnen vragen waar het vandaan komt en of hij/zij misschien iets weet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 08:30
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Heb je toevallig last van (een of meer):

moeheid, slaperigheid, traagheid
gewichtstoename
vochtophopingen, kortademigheid
opgeblazen gevoel
obstipatie, verstopping van de ontlasting
haaruitval
menstruatiestoornissen
stoornissen van de vruchtbaarheid
tepeluitvloed
libidoverlies (minder zin om te vrijen)
spierverstijving
spierkrampen
gewrichtsklachten
tintelingen en doof gevoel in bijvoorbeeld de handen (carpaal
tunnel syndroom)
psychische veranderingen zoals apathie, maar ook psychose of
dementie

?
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:13
Divinityken
Divinityken is offline
Enkel soms minder zin voor seks.. voor de rest geen enkele van die symptomen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 10:33
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
hmm ok.. dan is in de kans dat het hormonaal is in ieder geval heel erg klein.. Verder zou ik het dan niet weten! Warme kerstdagen
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 10:34
Azzurra
Azzurra is offline
dat heb ik ook op mijn kot. het is vrij hoog en boven op mijn duplex is het dan ook aangenaam warm, maar aan mijn bureau is het koud. en als je studeert zit je toch erg stil. ik heb het dan ook altijd koud en studeer altijd met een deken om en mn voeten in een voetenzak (zo'n elektrisch verwarmde voor oma's )
maar nu heb ik gemerkt dat als ik bij het ontbijt een theelepel kaneel eet (in mn drinkontbijt of over stukjes appel) dat ik het dan de hele dag minder koud heb.
(kan ook een raare placebo van mij zijn, maar ik had eerst het vermoeden, en toen heb ik het later opgezocht en kaneel schijnt idd verwarmend te zijn)
__________________
Violins and Happy endings
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 19:05
flanke
flanke is offline
Warmte stijgt op.
Dus als jij daar een hoog plafond hebt, kan het best wat kouder zijn aan de vloer.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 19:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou niet met een elektrisch dekbed in bed gaan liggen. Dat zorgt er namelijk alleen maar voor dat je jezelf minder goed op temperatuur kunt houden, omdat een extern 'ding' dat voor je doet.

Verder kan ik me goed voorstellen dat je het koud hebt als je stil zit thuis.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:32
Verwijderd
Ja, als ik de hele dag met 18 graden op mijn kamer zit, krijg ik het ook verrekte koud. Het nadeel van vrouw zijn (nou ja, een van de vele): ons lichaam is er continu mee bezig om vooral onze buik warm te houden, en de arme uiteinden bevriezen bijna.

Inderdaad, zou je huisbaas vragen of de verwarming toch hoger kan. Verder helpt het bij mij ontzettend om warme voeten te hebben. Twee paar sokken of extra dikke pantoffels, dus. Ook scheelt het een hoop als je een hemdje onder je kleren aandoet, hoe dun het ook is. Extra lagen zijn altijd nuttig. En warme dingen drinken en lekker warm douchen, altijd fijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 10:48
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Waarschijnlijk is het gewoon koud. alle warmte stijgt op, en huizen met hoge plafonds zijn vaak oud, dus tochtig. en tocht kwijg je het echt superkoud van.

Probeer je ramen met tochtstrips af te plakken en een tochtbeest onder de deur te leggen.

En af en toe een flinke, stevige wandeltocht voor de doorbloeding, en dan lijkt je kamer een stuk warmer.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer.
Verwijderd
51 08-06-2005 05:41
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer
Ieke
0 11-04-2005 17:42
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten [verhaal] verwarming
juliettebinoche
7 11-02-2004 14:50
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Seksualiteit hij wil niet mee naar de sauna :(
*mystery*
52 25-06-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.