Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2009, 07:45
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hey mensen,

Heb net ff gezellig een erge bloedneus gehad Ergste van me leven voor zover ik het me kan herinneren(heb bijna nooit bloedneus).
MAar de laatste tijd heb ik steeds vaker bloedneus en die zijn echt vreselijk erg Net, ik lag in bed, merkte dat ik een bloedneus had(beetje laat), spring me bed uit en pak wcpapier. Vanaf dat ik het merkte tot ik wcpapier had, was niet meer dan 5 seconden. Me borst zat onder, me rug, heel me gezicht en me handen natuurlijk Had gelache als me ma net aankwam, want die zou denken dat ik neergestoken was xD
Toen heeft het een paar minuten gewoon uit me neus staan lopen: douw er wcpapier in, haal het eruit en samen met het wcpapier komt er een druppel bloed uit me neus, gewoon omdat het aan de lopende band door blijft gaan

Is dit normaal? En hoe kan ik zo'n bloedneus het best stoppen?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 08:43
Verwijderd
Wat ik altijd heb geleerd - heb vroeger veel bloedneuzen gehad, vooral zomers - is dat je je neus onder je neusbeen zachtjes moet dichtknijpen, je hoofd ietsjes naar achteren moet kantelen (maar er moet geen bloed door je keel gaan lopen, dan hoe je je hoofd te ver naar achteren, ik lees nu op sites juist het advies je hoofd iets naar vóren te kantelen, maar dat lijkt mij niet praktisch, dan stroomt 't juist uit je neus...) en van te voren iets van natte watjes in je neus stoppen (zodat het ook niet uit je neus loopt). Hou dan zeker 5 minuten vol, bloed het dan nog, hou het dan nog 5 minuten vol. Een bloedneus van 10 minuten is volgens mij een reden om naar de huisarts te gaan. Als het bloeden wel stopt, snuit dan je neus niet en blijf er ook zeker een week vanaf (want het kan echt zo weer openspringen). Het helpt ook om iets kouds in je nek te leggen, geloof ik, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

Als je vaker bloedneuzen hebt die zo erg zijn als jij beschrijft, ga dan ook naar de huisarts; ze kunnen proberen het adertje dicht te branden zodat hij nooit meer kapot zal springen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 15:34
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Oke, thnx voor je advies
Denk niet dat ik naar de huisarts moet, want hij gaat elke keer weer bloeden als ik over mijn neus heen wrijf ofzo

MAar bedankt he
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 15:59
Verwijderd
mischien handig om tot naar de huisarts te gaan om je bloeddruk te laten checken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:31
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hoeft denk ik niet, heb bijna nooit bloedneus.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:42
[Martijn]
[Martijn] is offline
Ik heb heel af en toe een periode dat ik redelijk veel (erge) bloedneuzen heb, dat gaat dan uiteindelijk wel weer over, maar het is wel heel irritant als je niet thuis bent, bv. op school. (Het is natuurlijk sowieso irritant)
Als je er toch te vaak last van krijgt kan de dokter de ader in je neus dichtbranden, dan heb je er geen last meer van.. maar als je het bijna nooit hebt is dat een beetje onnodig .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:48
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Denk ook dat het onnodig zal zijn voor mij, maar je hebt wel gelijk dat het irritant is op school. Had ik laatst dus Tijdens toets... JAmmer dan ik geen samevatting in me broekzak had
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek wat voor beschadiging liep je op bij welk concert??
funkypunk
98 24-02-2004 22:37
Vrije tijd Meest toepasselijke gevechtssport!
Xabzof
121 08-02-2004 20:51
Muziek Stagediven / Crowdsurfen in NL?
Megadeth
53 22-11-2003 13:07
ARTistiek [verhaal] Vergeven & Vergeten
Myz
42 09-08-2002 19:46
Psychologie M'n broertje heeft macht over mij.....
Zaza123
52 17-07-2002 15:45
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijn Topic!!!!!!!!!
Me_Myself_and_I
254 19-03-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.