Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 16:01
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Hallo mensjes
Ik maak me nogal zorgen om mijn enkel. Hij is afgelopen dinsdagavond 'beschadigd' toen ik van een muurtje afviel en ongelukkig terecht kwam. IN het ziekenhuis zijn foto's gemaakt, maar hij was zo dik dat ze misschien wel niet eens een breuk hebben kunnen ontdekken. Ikzelf denk dat er geen breuk zit, het voelt niet alsof er wat verkeerd zit in mijn voet. wel doet hij ontzettend veel pijn en is hij blijven zwellen. MIjn hele voet is paars en opgezet geworden en ik kan mijn tenen niet meer bewegen. In het ziekenhuis zeiden ze (het was niet mijn eigen ziekenhuis) dat ik 3 dagen volledig rust moest houden, maar dit was niet mogelijk omdat ik naar kamp ging. Inmiddels ben ik terug van kamp, het ging absoluut niet. ik liep op krukken en soms moest ik met een rolstoel, maar daar was het terrein (ardennen) niet voor bedoeld. als ik in de zon zit, word de pijn erger ( kan de voet warmte niet goed hebben? Ik heb gekoeld toen het net gebeurd was met zo'n coldpack) en als ik mijn voet naar beneden houd ook. Ik kreeg ook het advies om hem hoger dan mijn knie te laten rusten. voor zover dit gaat, doe ik dit ook. maar ik moet natuurlijk ook wel eens naar de wc of wat eten/drinken halen. ik heb veel pijn en vraag me af hoe die enorme zwelling die mijn voet eruit laat zien als een ballon, nog wegtrekt, met de zorg die ik hem nu geef. ik ben er lief voor, ga er niet op staan, heb hem ingesmeerd met bodylotion en houd een kussen onder mijn voet/enkel bij het zitten. wat moet ik doen? is de kans er dat ik toch een breukje heb? of zijn de spieren kapot? in het ziekenhuis zeiden ze dat de mogelijkheid er was dat ik een spier gescheurd had. hoe lang duurt dit en hebben jullie hier ervaring mee? ik maak me ongerust.

ik hoop op antwoord

Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:05
Verwijderd
Een kneuzing kan lang duren...die zwelling komt door vocht, daarom doet het ook meer pijn als je je enkel laag houdt (dan komt er nog meer vocht - als je hem hoog houdt 'zakt' het een beetje)...maar als je enkel niks in zwelling ed afneemt...dan zou ik toch nog maar een keertje terug gaan naar de dokter of naar het ziekenhuis... VSM heeft zalf tegen kneuzingen (is gewoon verkrijgbaar bij drogist en apotheek), misschien zou je die er op kunnen doen?

Sterkte iig. (l)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:10
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2003 @ 17:05:
Een kneuzing kan lang duren...die zwelling komt door vocht, daarom doet het ook meer pijn als je je enkel laag houdt (dan komt er nog meer vocht - als je hem hoog houdt 'zakt' het een beetje)...maar als je enkel niks in zwelling ed afneemt...dan zou ik toch nog maar een keertje terug gaan naar de dokter of naar het ziekenhuis... VSM heeft zalf tegen kneuzingen (is gewoon verkrijgbaar bij drogist en apotheek), misschien zou je die er op kunnen doen?

Sterkte iig. (l)
Ik ga waarschijnlijk maandag naar de dokter omdat ik dan een soort tape krijg, maar ik ben bang dat hij dat niet gaat doen omdat de enkel/voet nog te dik is. misschien stuurt hij me door, maar ik denk het niet.
thanks iig
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:21
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik zou inderdaad Arniflor van VSM gebruiken...zie hier voor meer info..

En inderdaad zoveel mogelijk rust nemen, dokter vragen of je regelmatig moet koelen of niet (dit kan erg helpen in sommige gevallen) en teruggaan als het niet beter wordt.

Succes meis!
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:45
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 31-05-2003 @ 17:21:
Ik zou inderdaad Arniflor van VSM gebruiken...zie hier voor meer info..

En inderdaad zoveel mogelijk rust nemen, dokter vragen of je regelmatig moet koelen of niet (dit kan erg helpen in sommige gevallen) en teruggaan als het niet beter wordt.

Succes meis!
super bedankt!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:27
Verwijderd
KLinkt meer als zwaaaaaaaaar verstuikt dan gebroken eigenlijk.
Ga naar de dokter en vraag om een duidelijk antwoord, ik heb medelij, shit dat moet pijn doen. Anyway beterse
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:37
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Nou, even een update'je dan bloempjuh

Ik ben naar de dokter gegaan en die zei dat het waarschijnlijk toch gebroken was. maar dat het in ieder geval zeker is dat mijn enkelbanden flink gescheurd zijn. helemaal doorgescheurd weet hij niet. Maar het was nog zo dik, dat hij het niet in kon tapen en hij wist niet zeker of er nou een scheurtje in het bot zat of niet. ik naar het ziekenhuis- geen scheurtjes. dus dat is dan wel weer beter. verder heb ik nog veel pijn, ik moet zoveel mogelijk met mijn been omhoog zodat het vocht wegkan, en dan , als het vocht minder is, vrijdag tapen. anders dinsdag pas.
thanks for you caring!

liefs Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:06
blondiejzz
Avatar van blondiejzz
blondiejzz is offline
geen idee of je dit nog gaat lezen maarjah...
ik was ook een beetje verkeerd trecht gekomen met verspringen op de sportdag...
toen heb ik ook eerst 3 dagen gewacht voordat k naar de dokter ging.
nou was mijn enkel niet zoo extreem dik als bij jou, maar hij was tog wel redelijk aan de dikke kant. De dokter stuurde me door naar het ziekenhuis om foto's te laten maken en anders moest ik het in laten tapen bij de fysio.
nou dat is uiteindelijk ook gebeurd en hij heeft het me ff uitgelegd:
Dit gaat dan over een enkelband he...
je hebt 1e graads, dan is ie overrekt
je hebt 2e graads, dan is ie ingescheurd (zoals bij mij)
en je hebt 3e graads dan is ie helemaal door, en als dat is gebeurd dan komt er vrijwel direct een ei op de voet dus ik weet niet of dat bij jou is gebeurd...

nu zit ik ong. een week in het tape, de eerste 4 dagen (vanaf dat het gebeurdfe) mocht ik nog nie lopen en nu ben ik dan net klaar met me 10 dagen rustig aan doen, maar kmoet nog wel 3 weken tape. nouja je hebt hier vast niets aan, aangezien je vast al lang naar de dokter enzo ben geweest... maarjah ik wilde ook ff mijn boodschap kwijt!!
__________________
I'm not perfect but there are parts of me which are f*cking exellent!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:41
riejanne
riejanne is offline
weet hoe pijnlijk gescheurde enkelbanden zijn, ik heb alleen een ander probleem erbij ik kan niet tegen die tape. dus loop gewoon 6 weken een beetje te strompelen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Door m'n enkel gegaan
Verwijderd
3 25-07-2009 12:27
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 19:26
ARTistiek Mijn tekeningen
Verwijderd
48 24-01-2006 17:03
Lichaam & Gezondheid Dikke voet door mug (?)
Orpa
11 06-09-2005 08:44
Lichaam & Gezondheid voet
Mrs Mojo Risin
8 16-06-2005 09:29
Lichaam & Gezondheid genycoloog
druiveke
29 09-01-2004 10:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.