Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 17:46
Gemnis
Gemnis is offline
Hallo,

Wie gaan er allemaal aan de Eurekaweek meedoen in Rotterdam?? Tis altijd lache om alvast wat mensen te leren kennen voor dat het allemaal echt begint

Ik ben zelf tweedejaars student, de Eurekaweek was vorig jaar echt super . Dit jaar organiseer ik ook de Eurekweek voor mijn studentenverening, en ik kan je verzekeren het wordt weer geweldig!! Wij hebben al super artiesten geboekt en coole dingen in petto...

Wel een tip, via de Universiteit slaap je namelijk in een sportzaal, je moet hier voor betalen en het is niet heel comfortabel. Ik kan zo een slaapplek voor je regelen bij een van onze studentenhuizen. Zo leer je gelijk veel nieuwe mensen kennen en maak je het echte studentenleven mee!!

Enjoy holidays en echt je gaat een geweldige tijd tegemoet!!
Advertentie
Oud 17-07-2005, 19:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
je kan vaak ter plekke ook nog een slaapplek regelen
die studentenhuizen zijn meestal wel beter dan de sportzaal, maar het is natuurlijk wel een constante reclame voor de desbetreffende vereniging.

Maar als je de kans hebt zeker naar de eurekaweek gaan, want daar maak je inderdaad de eerste vrienden (zeker als je een massale studie gaat doen)
__________________
I love dr Phil :D
Oud 17-07-2005, 20:30
antmon
antmon is offline
Ja k zal er zijn
__________________
okidoki
Oud 18-07-2005, 08:26
Jades
Jades is offline
Ik ook. Welke opleiding gaan jullie of volgen jullie aan de EUR?
Oud 18-07-2005, 10:40
Verwijderd
Ik ben er al tweedejaars, maar wil naar de EUReka-week omdat ik nog een specifieke studentenvereniging wil bezoeken
Oud 18-07-2005, 20:07
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
antmon schreef op 17-07-2005 @ 21:30 :
Ja k zal er zijn
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 23-07-2005, 14:54
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Gemnis, het is duidelijk dat je leden aan het werven bent. Voor welke vereniging doe je dit?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 23-07-2005, 20:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tip: inschrijven voor de sporthal maar proberen een plekje op de bank bij je gids of iemand van een studentenvereniging te krijgen. Veel leuker en makkelijker.

Ik heb ook meegedaan twee jaar geleden en zal deze Eurekaweek zeker nog regelmatig op mijn vereniging rondhangen. In "mijn" Eurekaweek heb ik een paar goede vriendinnen leren kennen en we hebben echt veel lol gehad, ongeacht of het programma die dag leuk of niet leuk was. Met een groepje bij onze gidsen thuis geslapen, die een enorme huiskamer hadden, was ook cool. En ingeschreven voor een vereniging natuurlijk, ook een must.

En...
www.hetrsg.nl
__________________
I like my new bunny suit
Oud 23-07-2005, 20:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
reclame door een forumbaas?!

trouwens zou ik als je het plan hebt om ergens een slaapplek te regelen, je niet inschrijven voor de sporthal
op CS zullen verschillende verenigingen al staan te springen of je alsjeblieft in een van hun huizen wilt slapen
__________________
I love dr Phil :D
Oud 24-07-2005, 00:08
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-07-2005 @ 21:46 :
reclame door een forumbaas?!

trouwens zou ik als je het plan hebt om ergens een slaapplek te regelen, je niet inschrijven voor de sporthal
op CS zullen verschillende verenigingen al staan te springen of je alsjeblieft in een van hun huizen wilt slapen

A) ze is hier geen forumbaas
B) ze mag toch ook wel een eigen mening hebben.
C) het is geen reclame in mijn ogen, daar het RSG geen commerciele instelling is.

Volgens mij kan je je het beste wel inschrijven, dan weet je iig dat je ergens kan slapen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Oud 24-07-2005, 10:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 24-07-2005 @ 01:08 :
A) ze is hier geen forumbaas
B) ze mag toch ook wel een eigen mening hebben.
C) het is geen reclame in mijn ogen, daar het RSG geen commerciele instelling is.

Volgens mij kan je je het beste wel inschrijven, dan weet je iig dat je ergens kan slapen.
doe eens even relaxed joh
Je moet niet alles zo serieus opvatten. Alhoewel ik trouwens wel van mening ben dat reclame ook voor niet-commerciele instellingen mogelijk is. Punt B snap ik niet.

Ik heb gezien dat als je een slaapplek wilt, dat binnen 5 min na aankomst te regelen is. Daarom lijkt me die sporthal, waar je wel voor betaalt, dan nogal overbodig. Bovendien kun je ook zwart slapen als je echt hopeloos bent . Het is niet maar een gevoel ofzo hoor, ervaring
__________________
I love dr Phil :D
Oud 24-07-2005, 11:33
Custom
Avatar van Custom
Custom is offline
Ik ga ook dit jaar!
Oud 24-07-2005, 21:06
enilE
Avatar van enilE
enilE is offline
Ik ga ook, heb er al zin in!
Oud 26-07-2005, 20:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-07-2005 @ 21:46 :
reclame door een forumbaas?!
Ook door een beheerder :
http://www.hetrsg.nl/eurekaweek/

Ik ben er zelf de hele week ook. Vorig jaar was mijn eigen eurekaweek, dit jaar ga ik bij RSG helpen en in ieder geval dinsdag avond/nacht tappen.
Zelf vond ik heel eerlijk gezegt de eurekaweek niet geweldig. Ik heb het jaar daarvoor een intro in Nijmegen gelopen en die vond ik echt veel leuker. Maar op RSG heb ik het wel goed naar mijn zin gehad en daarom er ook na de wijnweek voor gekozen. (bij RSG hoef je niet meteen lid te worden, er zijn 2 KMT's)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 26-07-2005, 23:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
In dat geval zal ik nog wat adressen posten

officiele eurekaweek site

Andere studentenverenigingen:
laurentius
RSC
RVSV
SSR-R
Gaudium
NSR

Op de sites kun je vaak doorklikken naar Eurekaweek voor meer informatie over het slapen bijvoorbeeld
__________________
I love dr Phil :D
Oud 29-07-2005, 12:57
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik ga ook

ga filosofie doen en jullie hebben me net de doorslag gegeven om zonder slape op te geven

thnxxxx
Oud 31-07-2005, 11:40
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Je vergeet nog www.eurekaweek.nl
Staat in tegenstelling tot ew2005.nl meer informatie over verschillende studentenverenigingen.
Oud 31-07-2005, 12:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef op 31-07-2005 @ 12:40 :
Je vergeet nog www.eurekaweek.nl
Staat in tegenstelling tot ew2005.nl meer informatie over verschillende studentenverenigingen.
Wel een kleine opmerking van die site zelf:
"Eurekaweek.nl is een website van het R.S.C. Voor officiële informatie over de Eurekaweek, de introductieweek van de Erasmus Universiteit Rotterdam, klik je hier."
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Ads door Google
Oud 09-08-2005, 14:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Jades schreef op 18-07-2005 @ 09:26 :
Ik ook. Welke opleiding gaan jullie of volgen jullie aan de EUR?
Ik ga economie studeren en een beetje rechten ernaast
Jij? En derest die hier gereageerd heeft?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 09-08-2005, 18:46
Jades
Jades is offline
Citaat:
Liss schreef op 09-08-2005 @ 15:45 :
Ik ga economie studeren en een beetje rechten ernaast
Jij? En derest die hier gereageerd heeft?
IBA
Oud 09-08-2005, 20:43
Romulus
Romulus is offline
Hmm, ik ga economie doen. Maar aangezien ik al ergens anders studeer en lid ben, heb ik niet zo'n zin in die Eurekaweek. Kan iemand mij overtuigen om het wel te doen?
Oud 11-08-2005, 11:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga er niet heen. Het trekt me niet zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-08-2005, 18:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-08-2005 @ 12:54 :
Ik ga er niet heen. Het trekt me niet zo.
Deed het bij mij ook helemaal niet, maar het heeft toch het voordeel dat je wel wat mensen leert kennen. Ik heb er uiteindelijk geen spijt van omdat ik er toch wel wat mensen heb leren kennen die nu goede vrienden van me zijn en omdat ik door de eurekaweek toch lid gewonden ben van RSG (ik was tegen studentenverenigingen) en ik daar echt geen seconde spijt van gehad heb, juist enorm blij mee ben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-08-2005, 18:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Voor de mensen die twijfelen: gewoon gaan. Het is echt een goede manier om Rotterdam te leren kennen, en je er al een beetje thuis te gaan voelen. Ook kan je bij de studentenverenigingen gaan kijken, en eigenlijk moet je dat gewoon doen. Als je dat niet doet heb je eigenlijk geen idee wat een studentenvereniging in kan houden. Gewoon overal een kijkje nemen en als je je ergens "thuis" voelt dan kan je eventueel nog lid worden. Als je niet van feesten houdt prima, de eurekaweek heeft genoeg andere dingen te bieden. Heb je het niet naar je zin? Dan haak je toch gewoon af, het kost wat je geld maar dan kan je er achteraf tenminste geen spijt van hebben. Je leert ook alvast wat mensen kennen, ook worden ze misschien niet je vrienden, het is op de eerste collegedag toch wel prettig om alvast wat gezichten te kennen.

Ik heb er iig heel veel zin in, ik ga promo'en (maandagochtend om 06.00!!), tappen en gewoon lol hebben.
Oud 12-08-2005, 20:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 12-08-2005 @ 19:25 :
Ik heb er iig heel veel zin in, ik ga promo'en (maandagochtend om 06.00!!), tappen en gewoon lol hebben.
Ik vind dat 6 uur wel een beetje vroeg, maar ach, het ontbijt scheint wel heel gezellig te zijn. Met allemaal RSG'ers lekker duf aan het otbijt zitten op RSG
Maar verder heb ik er ook wel zin in. Promo'en, tappen (is altijd al leuk) en alle andere dingen

Offtopic: Mijn ouders hebben zondag wat te doen, dus ik ben eerder op de avond al terug. Maar bel je er nog wel even over
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 27-08-2005, 11:36
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
FuSe schreef op 18-07-2005 @ 11:40 :
Ik ben er al tweedejaars, maar wil naar de EUReka-week omdat ik nog een specifieke studentenvereniging wil bezoeken
Mag je als je in het 2e jaar zit nog een keer met de Eurekaweek meedoen? Of kan je alleen gids worden?

Zou wel leuk zijn
Oud 18-08-2006, 21:46
Snowboarder84
Snowboarder84 is offline
Als 2e jaars kan je meedoen aan de eurekaweek. Voor een polsbandje van de RKVV ben je te laat, die had je afgelopen periode kunnen aanvragen.

Wel is er de optie (bij sommige verenigingen) om je op een gastenlijst te laten zetten als je een mailtje stuurt. Ook kan je alsnog op de gok gaan en hopen dat het niet te druk is. Dan l;aten ze je af en toe wel binnen.

Vette programma's zijn er trouwens dit jaar weer. Kijk voor de beste programma's op:

www.eurekaweek.nl voor het RSC en het RVSV

www.eurekaweek-2006.nl voor SSR-R

www.eurekaweek-laurentius.nl voor laurentius

www.hetrsg.nl voor RSG

Laatst gewijzigd op 19-08-2006 om 01:21.
Oud 18-08-2006, 22:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Kan dat ook nog voor de eurekaweek in 2005?
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Rotterdam
Eurekaweek
0 14-06-2011 12:52
Studeren Eurekaweek
Eurekaweek
0 13-05-2011 16:06
Studeren Criminologie
Verwijderd
22 29-08-2007 19:36
Algemene schoolzaken Decentrale selectie.
Estar
282 07-07-2006 21:44
Algemene schoolzaken Introducties
Mizz X
157 02-09-2003 09:32
Algemene schoolzaken ben ik de enige????????
nickee
19 22-08-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.