Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 21:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Omdat er een heel handig topic is over Utrecht, leek het me wel nuttig om een zelfde soort te openen over Leiden.

Welke woonwijken in Leiden zijn gezellig en welke wat onplezieriger? Heb je in Leiden uberhaupt gevaarlijke wijken(daar lijkt het me eerlijk gezegd te klein voor)? Heel veel kamers die je kan vinden zitten aan het Flanorpad/ Klikspaanweg? Zij dat een beetje relaxte plaatsen, want het is meestal niet zo duur.

Zijn er mensen die lid zijn van Catena, Quintus of SSR? Is die SSr trouwens christelijk of niet? Dat staat niet zo heel duidelijk op hun site. en heb je bij 1 van deze verenigingen eigenlijk een ontgroening of is de KMT gewoon gezellig? En wat voor volk is er lid, de Catena mensen lijken me een beetje metalheads, klopt dat?

Hopelijk kan iemand me een beetje nuttige info geven!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2006, 21:42
Dzjun
Dzjun is offline
Ik ga ook in Leiden studeren volgend jaar.. Vind deze informatie dus ook wel handig !

Weet jij al waar je gaat slapen tijdens de El-cid?
Ik ga in een meisjeshuis van Minerva slapen. Ik wil namelijk ook bij die studentenvereniging en zo leer ik daar wat meer mensen kennen
Bij Minerva hebben ze geloof ik iets van 110 huizen ofzo dus de kans is heel groot dat ik een kamer van hen kan 'krijgen', daar heb ik dus ook op gerekend (heb niet naar andere kamers gezocht). Stel dat dat toch niet zou kunnen maakt dat voor mij ook niet zo heel veel uit want ik ik heb maar een reistijd van een halfuurtje dus ik kan de eerste tijd best op en neer als dat echt zou moeten.

Wat ik weet over SSR, Quintus en Catena is dat het alledrie gezelligheidsverenigingen zijn.. Volgens mij is de ontgroening bij hen niet echt een ontgroening zoals bij Minerva maar meer gezellig. SSR is volgens mij niet 'religieus'..
Catena staat in Leiden wel een beetje bekent als de 'vereniging voor alternatieve mensen' (maar dat hoor ik van de Minerva-gang dus dat kan een beetje een vertekend beeld geven )

De kamers aan het Flanoroad/Klikspaanweg zijn volgens mij bijna allemaal van SLS.. Ze zijn best ok, ik ken wel wat mensen die daar zitten. Het is natuurlijk beter om midden in de stad te zitten maar goed, dat is natuurlijk ook weer duurder.
Verder heb je niet echt 'gevaarlijke wijken' in Leiden zoals in Amsterdam of Rotterdam, het is daar inderdaad wel een beetje te klein voor.
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 23:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik studeer in Leiden en ben lid van SSR. De vereniging is niet religieus en er is geen ontgroening. Wel is er een werkweek (dus 5 dagen werken voor je vereniging of dat afkopen) en een KMT. Dat vind je eigenlijk bij elke vereniging wel. Die KMT is idd gewoon een gezellige week.
Catena staat idd bekend als de alternatieve vereniging.

Op het Flanorpad heb ik een keer gehospiteerd. Leuke gebouwen op een handige locatie (= naast het FSW en bij het station). De Klikspaanweg ken ik alleen van naam. Ik geloof dat het niet erg in het centrum ligt. Daarnaast heb je de Peli(kaan) die niet heel positief bekend staat. Maar aan de andere kant ken ik ook weer genoeg mensen die het daar uitstekend naar hun zin hebben. Ook op de Rijn en Schiekade en de Vrijheidslaan komen vaak kamers vrij. Denk er wel aan dat bij al die complexen zoveel kamers vrijkomen, doordat het enorme gebouwen zijn met vaak erg veel bewoners (dus ook veel huisgenoten. Soms tot wel 18 of meer). Kamers in het centrum lijken wat minder vaak voor te komen, maar dat komt omdat die vaak een stuk kleiner zijn (de huizen).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 06:44
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik heb nog nooit van een gevaarlijke wijk in Leiden gehoord.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 08:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Leiden heeft ook geen gevaarlijke wijken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 11:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ah heel mooi om te horen dat Leiden geen gevaarlijke wijken heeft, dat vermoedde ik al en tis ook wel 1 van de redenen dat ik voor de stad heb gekozen

Tijdens de introweek logeer ik bij mn vriend in Delft, dat lijkt me goed te doen. In ieder geval beter dan in zo'n smerige slaapzaal!
En ik ga pas wat later op kamers, eerst blijf ik nog even bij mn vriend wonen. Dan kan ik mn rijbewijs halen en rustig een okeje kamer zoeken. Nu is het volgens mij heel erg lastig omdat iedereen zoekt.

Dzjun wat ga jij studeren? Ik ga geneeskunde doen. Tsja en ik denk dat Minerva leden al snel iemand een alto vinden, maar volgens mij klopt het in dit geval wel. Minerva is iig helemaal niks voor mij, ik heb het wel gezien met dat soort publiek Met Catena wordt dan dan denk ik ook niks, want ik ben geen metalhead, jammer want ze hadden een hele coole cocktailworkshop. Maar het lijkt me wel leuk om ergens lid van te worden, sportvereniging ofzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 11:38
Dzjun
Dzjun is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-08-2006 @ 12:26 :

Dzjun wat ga jij studeren? Ik ga geneeskunde doen. Tsja en ik denk dat Minerva leden al snel iemand een alto vinden, maar volgens mij klopt het in dit geval wel. Minerva is iig helemaal niks voor mij, ik heb het wel gezien met dat soort publiek Met Catena wordt dan dan denk ik ook niks, want ik ben geen metalhead, jammer want ze hadden een hele coole cocktailworkshop. Maar het lijkt me wel leuk om ergens lid van te worden, sportvereniging ofzo.
Ik ga rechten en bedrijfswetenschappen studeren..
Als ik jou was zou wel echt ergens lid van worden, zo leer je het snelst mensen kennen en kom je ook het snelst aan een kamer.. Augustinus is ook wel een leuke studentenvereniging, veel minder 'corps' dan Minerva maar ze organiseren heel veel dingen en zijn inmiddels de grootste in Leiden. Je hebt dan wel een ontgroening maar je krijgt er ook echt wel wat voor terug!

Qua sportverenigingen heb je de volgende:
Aquamania (waterpolo)
Asopos de vliet (roeien)
De Blauwe schuit (zeilen)
Levitas (kanoen)
Njord (roeien)
Plankenkoorts (windsurfen)

Verder heb je nog twee muziekverenigingen, Collegium Musicum en Sempre Crescendo (die laatste schijnt het leukst te zijn)
Twee internationale verenigingen, SIB en AEGEE (SIB is meer mondiaal en AEGEE Europees)
En verder nog Prometheus, een culturele vereniging maar hoe dat precies zit weet ik niet, moet je even op hun site kijken.
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 12:24
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Nog een aanvulling over wonen: de Klikspaan is dicht bij het centrum, ongeveer 5 minuten fietsen van de faculteiten rechten/letteren/alfa-studies. Als je geneeskunde doet is het weer handiger op het Flanorpad te wonen. Sowieso zul je nooit heel ver hoeven fietsen, het is Leiden
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 19:31
allempie
allempie is offline
Ik ga ook in Leiden studeren volgend jaar, ik doe Biomedische Wetenschappen. Ik ben eigenlijk niet van plan me in te schrijven bij een studentenvereniging, omdat ik principieel tegen ontgroeningen ben en omdat het me gewoon te ballerig lijkt maar goed, ik zie tijdens de El-Cidweek wel hoe die verenigingen echt zijn. Voor wie er ook gaan: hebben jullie al iets van informatie binnengekregen? Want daar wacht ik nog steeds op...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 20:34
Dzjun
Dzjun is offline
Ik heb ook nog steeds geen info van de El-cid gekregen.. Als ik het morgen nog niet heb ga ik maar eens aan de telefoon hangen...
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 22:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb echt te veel el cid info gekregen. Ze hebben me eerst een pakket gestuurd voordat ik uberhaupt was ingeloot voor geneeskunde, daarna nog een keer hetzelfde pakket met de mededeling dat ik me nog niet ingeschreven had en dat maar eens moest gaan doen. (en ik had de uitslagen vd eindexamens nog niet eens binnen). Ze zijn echt heel opdringerig.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 22:18
Dzjun
Dzjun is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-08-2006 @ 23:13 :
Ik heb echt te veel el cid info gekregen. Ze hebben me eerst een pakket gestuurd voordat ik uberhaupt was ingeloot voor geneeskunde, daarna nog een keer hetzelfde pakket met de mededeling dat ik me nog niet ingeschreven had en dat maar eens moest gaan doen. (en ik had de uitslagen vd eindexamens nog niet eens binnen). Ze zijn echt heel opdringerig.
Maar heb je de informatie gekregen die je twee weken voor het begin van de ELCID zou krijgen??
Ik niet namelijk... En ik heb wel betaald
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 23:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dzjun schreef op 02-08-2006 @ 12:38 :
Ik ga rechten en bedrijfswetenschappen studeren..
Als ik jou was zou wel echt ergens lid van worden, zo leer je het snelst mensen kennen en kom je ook het snelst aan een kamer.. Augustinus is ook wel een leuke studentenvereniging, veel minder 'corps' dan Minerva maar ze organiseren heel veel dingen en zijn inmiddels de grootste in Leiden. Je hebt dan wel een ontgroening maar je krijgt er ook echt wel wat voor terug!

Qua sportverenigingen heb je de volgende:
Aquamania (waterpolo)
Asopos de vliet (roeien)
De Blauwe schuit (zeilen)
Levitas (kanoen)
Njord (roeien)
Plankenkoorts (windsurfen)

Verder heb je nog twee muziekverenigingen, Collegium Musicum en Sempre Crescendo (die laatste schijnt het leukst te zijn)
Twee internationale verenigingen, SIB en AEGEE (SIB is meer mondiaal en AEGEE Europees)
En verder nog Prometheus, een culturele vereniging maar hoe dat precies zit weet ik niet, moet je even op hun site kijken.
Augustinus heeft een gewone (gezellige) KMT, geen ontgroening.
En als je een leuke workshop hebt gevonden moet je die gewoon gaan doen in je El Cid, ongeacht of je lid wil worden bij de vereniging of niet. Dan krijg je ook meteen een goede indruk van hoe de vereniging echt is, in plaats van wat je hebt gehoord.

Er zijn trouwens ook meer sportverenigingen dan die jij noemt. 20 om precies te zijn, dus voor elk wat wils
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 17:22
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Dzjun schreef op 02-08-2006 @ 23:18 :
Maar heb je de informatie gekregen die je twee weken voor het begin van de ELCID zou krijgen??
Ik niet namelijk... En ik heb wel betaald
Mijn vriend kreeg het vandaag, dus ze zijn gewoon laat.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:36
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb me gewoon nog niet ingeschreven, dus die info heb ik ook niet gehad
En die coctailworkshop organiseren ze voor leden, dus helaas niet tijdens de El cid maar later.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 12:03
el commandante
el commandante is offline
Nog wat meer informatie over studeren in Leiden:

Flanorpad, Klikspaanweg, Vrijheidslaan en Pelikaanhof zijn allemaal studentencomplexen, waarvan de Peli het meest centraal ligt. Vroeger had de Peli inderdaad geen goede naam, maar er is, een jaar geleden ongeveer, grondig gerenoveerd. Voor kamers in het centrum moet je op briefjes letten die ophangen: ga naar verschillende faculteiten, de UB en studentencentrum Plexus en kijk op de prikborden!

Slapen in de EL CID week hoeft niet per se op de grote slaapzaal. De meeste verenigingen bieden slaapplaatsen aan. Kijk even op hun sites voor meer informatie. Hier kun je oa komen vian www.leidenuniv.nl en dan bij studentenzaken oid.

Over wat er eerder over SSR geschreven is: SSR is niet meer christelijk sinds 1984. Ook is er geen ontgroening. Na de EL CID week volgt de werkweek, die gewoon hartstikke gezellig is: je werkt namelijk samen met andere nieuwe leden. De week erna is de kampweek. Gewoon een weekje weg met ook veel ouderejaars, zodat je die ook alvast kunt leren kennen. Dat is de volledige KMT (KennisMakingsTijd) van SSR. Hoe het bij andere verenigingen in elkaar zit weet ik niet precies, dus daar ga ik het ook niet over hebben.

Mijn tip is om in ieder geval langs alle verenigingen te gaan in de EL CID week, ook al ben je van plan om nergens lid te worden. Het is gewoon een leuke week met iedere avond feest!

Mocht je nog vragen hebben, kun je altijd mailen of bellen naar verenigingen! Je kan ze natuurlijk ook aan mij stellen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 20:33
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-08-2006 @ 23:13 :
Ik heb echt te veel el cid info gekregen. Ze hebben me eerst een pakket gestuurd voordat ik uberhaupt was ingeloot voor geneeskunde, daarna nog een keer hetzelfde pakket met de mededeling dat ik me nog niet ingeschreven had en dat maar eens moest gaan doen. (en ik had de uitslagen vd eindexamens nog niet eens binnen). Ze zijn echt heel opdringerig.
ik heb ookal 2 keer info gehad (omdat ik nieuwe hbo-studie gaan doen) maar ik ben dit jaar mentor

beetje overbodig dus

mijn dispuutsgenootje zit toevallig in de elcid en ze hebben het echt heel druk nu dus ja dan gaan er wel dingen fout


en je kunt natuurlijk ook altijd bellen (dit voor de miepende luitjes in dit topic) naar elcidcommissie

nummer is op site verkrijgbaar
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 17:44
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Broeder schreef op 02-08-2006 @ 07:44 :
Ik heb nog nooit van een gevaarlijke wijk in Leiden gehoord.
Dat dus.

En een vereniging heb je helemaal niet nodig om 'mensen te leren kennen'. Sowieso ontmoet je mensen van je eigen studie en als je daar op stap gaat kom je ook wel anderen tegen.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2006, 10:38
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
L_angel schreef op 06-08-2006 @ 18:44 :
Dat dus.

En een vereniging heb je helemaal niet nodig om 'mensen te leren kennen'. Sowieso ontmoet je mensen van je eigen studie en als je daar op stap gaat kom je ook wel anderen tegen.
Je vergeet alleen even dat cafe's ongeveer 2x zo duur zijn als verenigingen. Daarnaast is het goed voor je zelfontplooiing omdat je, als je bijvoorbeeld een commissie gaat doen, kwaliteiten gaat aanspreken die je bij je studie meestal niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
een gezelligheidsvereniging is miss wel nutteloos, maar sporten ofzo lijkt me vrij handig. Bij sportverenigingen heb je trouwens ook commissies, en je kan ook vaak iets doen met je eigen studie. (open dag, bar, etc.)
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:23
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
el commandante schreef op 07-08-2006 @ 11:38 :
Je vergeet alleen even dat cafe's ongeveer 2x zo duur zijn als verenigingen. Daarnaast is het goed voor je zelfontplooiing omdat je, als je bijvoorbeeld een commissie gaat doen, kwaliteiten gaat aanspreken die je bij je studie meestal niet gebruikt.
blablabla
Een commissie waar dat voor geldt gaat wel een hoop tijd inzitten, en lang niet iedereen doet een commissie, dat is niet vanzelfsprekend.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
JaJ schreef op 07-08-2006 @ 14:23 :
blablabla
Een commissie waar dat voor geldt gaat wel een hoop tijd inzitten, en lang niet iedereen doet een commissie, dat is niet vanzelfsprekend.
En eigenlijk is commissie ook maar een excuus om nog meer bier te drinken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 19:08
Verwijderd
Chicks in Leiden zodadelijk?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 19:14
Verwijderd
Wel sneu/oppervlakkig (optioneel) dat iemand zich vrijwillig laat vernederen maar de wetenschap bezit dat er leuke dingen gaan komen !~!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:20
el commandante
el commandante is offline
Ok, er heerst duidelijk een verkeerd beeld over het doen van commissies. Bij veel verenigingen (iig bij SSR) is het zo dat een commissie voor minstens de helft bestaat uit eerstejaars leden. Op zo'n manier heeft iedereen een goede kans om erin te komen.

Het kost misschien wel (veel) tijd, maar waar het om gaat is dat je lol maakt met een groep, waarmee je naar iets toewerkt. Het teamwork is het belangrijkste. En geloof me, de bierconsumptie blijft hetzelfde

Dit kan inderdaad ook bij een sportvereniging. Dat maakt studentensportverenigingen ook leuker dan "gewone" sportverenigingen.

Als je EL CID loopt, ga gewoon overal kijken en vorm je eigen mening!

@ White Trash: Ik neem aan dat je het over ontgroeningen hebt. Niet alle verenigingen hebben dat. Als je er dus geen behoefte aan hebt moet je geen lid worden van een vereniging die wel ontgroent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 21:12
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 07-08-2006 @ 11:38 :
Je vergeet alleen even dat cafe's ongeveer 2x zo duur zijn als verenigingen.
ik betaal op quintus 90 cent voor een biertje
waar ik anders in de kroeg over de 2 euri voor moet betalen


... je zit nu wel te miepen over verenigingen, maar het feit dat drank in kroegen ebola-aidsig duur is, vind ik erger dan dat hoor
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 10:34
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
el commandante schreef op 07-08-2006 @ 11:38 :
Je vergeet alleen even dat cafe's ongeveer 2x zo duur zijn als verenigingen. Daarnaast is het goed voor je zelfontplooiing omdat je, als je bijvoorbeeld een commissie gaat doen, kwaliteiten gaat aanspreken die je bij je studie meestal niet gebruikt.
Dus je moet lid worden van een vereniging omdat je goedkoop bier kan drinken? O wacht, maar je moet eerst nog meer geld betalen zodat je dat goedkopere bier mag kopen.
En zo logisch is het toch niet dat je in een commissie gaat zitten. Het is natuurlijk een leuke manier om anders in je vereniging bezig te zijn, maar lang niet iedereen doet dat.
Jij zit zelf zeker bij SSR? Vrienden van me zitten daar ook bij, en ja ook in commissies dus ik weet wel dat het leuk/gezellig/etc kan zijn.
Maar het hele gedoe eromheen hoeft niet zo van mij.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 10:52
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
L_angel schreef op 08-08-2006 @ 11:34 :

Jij zit zelf zeker bij SSR?

ssr is suf
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 12:02
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 08-08-2006 @ 11:52 :
ssr is suf
Tja, dat is misschien jouw mening. Waarschijnlijk ook de reden dat jij bij Quintus zit en niet bij SSR. Ik zit inderdaad bij SSR, L-angel. En contributie betaal je niet alleen zodat je goedkoop bier kan zuipen, maar ook om naar leuke feesten te gaan, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je geen zin hebt in het gedoe eromheen, word je geen lid. Niemand verplicht het je. Maar ga eens een keer mee met je vrienden!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 14:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
pyres schreef op 08-08-2006 @ 11:52 :
ssr is suf
suf zoals in normaal ?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:07
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Broeder schreef op 02-08-2006 @ 07:44 :
Ik heb nog nooit van een gevaarlijke wijk in Leiden gehoord.
de Kooi. Vind ik in ieder geval gevaarlijk
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 23:29
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
el commandante schreef op 08-08-2006 @ 13:02 :
Tja, dat is misschien jouw mening. Waarschijnlijk ook de reden dat jij bij Quintus zit en niet bij SSR. Ik zit inderdaad bij SSR, L-angel. En contributie betaal je niet alleen zodat je goedkoop bier kan zuipen, maar ook om naar leuke feesten te gaan, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je geen zin hebt in het gedoe eromheen, word je geen lid. Niemand verplicht het je. Maar ga eens een keer mee met je vrienden!
Als er leuke feesten zijn waar ik perse bij moet zijn, ga ik wel mee als introducee

Kijk het hele 'nieuwe mensen leren kennen' is natuurlijk leuk en aardig, maar om daarvoor lid te worden bij een vereniging? Ik woonde voordat ik ging studeren ook niet in Leiden, moet zelfs meer dan 2 uur reizen, maar ik heb zelf genoeg mensen in Leiden leren kennen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:18
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 08-08-2006 @ 15:25 :
suf zoals in normaal ?
nee suf als in suf

wat ik klote vind aan ssr, is dat ze "leden kennen" die nooit naar ssr-societeit komen

dat is suf
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
L_angel schreef op 06-08-2006 @ 18:44 :
Dat dus.

En een vereniging heb je helemaal niet nodig om 'mensen te leren kennen'. Sowieso ontmoet je mensen van je eigen studie en als je daar op stap gaat kom je ook wel anderen tegen.
Wat je zegt klopt idd. Je hebt een vereniging helemaal niet nodig om mensen te leren kennen. Dat kan op heel veel andere manieren.
Maar als je de manier zoals dat bij een vereniging gaat handig en leuk vindt, dan is het wel mooi dat er veel keuze is, zodat je altijd iets kan vinden wat bij je past. Ontgroening/geen ontgroening; traditioneel/alternatief; veel verplichtingen/weinig verplichtingen, etc.

Dus verplicht ben je het totaal niet en nodig is het ook niet persé, maar voor veel mensen kan het wel erg leuk zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 01:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
White Trash schreef op 07-08-2006 @ 20:14 :
Wel sneu/oppervlakkig (optioneel) dat iemand zich vrijwillig laat vernederen maar de wetenschap bezit dat er leuke dingen gaan komen !~!
Als ik wel eens zo dit forum zo doorlees, heb ik het idee dat zo'n beetje elke randebiel met een IQ van minimaal 70 naar de universiteit kan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 08:58
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-08-2006 @ 02:57 :
Als ik wel eens zo dit forum zo doorlees, heb ik het idee dat zo'n beetje elke randebiel met een IQ van minimaal 70 naar de universiteit kan.
Het feit dat je vwo heb gedaan / op de universiteit zit, wil ook helemaal niets zeggen over je intelligentie?
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2006, 10:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
L_angel schreef op 10-08-2006 @ 09:58 :
Het feit dat je vwo heb gedaan / op de universiteit zit, wil ook helemaal niets zeggen over je intelligentie?
Ik denk het wel want anders was je wel hard gefaald. En zo niet, ongeveer 70% vd de scholieren doen een lager nivo dan vwo dus tsja, wat zou hun intelligentie dan zijn?

Maar de discussie of je wel of niet bij een vereniging moet gaan wordt volgens mij al in een ander topic gevoerd, en t heeft niet specifiek te maken met een studie in Leiden.

Oke de SSR is suf heb ik begrepen van Pyres, laat L-angel zich zomaar beledigen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 11:21
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-08-2006 @ 02:57 :
Als ik wel eens zo dit forum zo doorlees, heb ik het idee dat zo'n beetje elke randebiel met een IQ van minimaal 70 naar de universiteit kan.
Gerust, maar in dat geval vertrekt het grootste gedeelte van de eerstejaars na een week of 2-5, in ieder geval vanwege totale desinteresse of het hoge tempo, 1519 euro armer.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 11:28
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 11:32 :
Ik denk het wel want anders was je wel hard gefaald. En zo niet, ongeveer 70% vd de scholieren doen een lager nivo dan vwo dus tsja, wat zou hun intelligentie dan zijn?

Maar de discussie of je wel of niet bij een vereniging moet gaan wordt volgens mij al in een ander topic gevoerd, en t heeft niet specifiek te maken met een studie in Leiden.

Oke de SSR is suf heb ik begrepen van Pyres, laat L-angel zich zomaar beledigen?
Nou dat Pyres SSR suf vindt prima, immers IK zit niet bij een studentenvereniging.

En geloof me, er zit nog een heel groot grijs gebied tussen je studie wel halen en hard falen, genoeg domme mensen te vinden hoor. Intelligentie en dingen gewoon goed kunnen onthouden zodat je braaf alles kan herkauwen op toetsen zijn twee verschillende dingen. Hoewel op het vwo die twee vaak aan elkaar gelijk gesteld worden.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:29
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 09-08-2006 @ 17:18 :
nee suf als in suf

wat ik klote vind aan ssr, is dat ze "leden kennen" die nooit naar ssr-societeit komen

dat is suf
Hardstikke gefeliciteerd dat jij dat vindt. Hoe vaak ben jij op SSR geweest?

Je gaat me overigens ook niet wijsmaken dat alle 1000 nogwat leden bij Quintus er iedere week zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:21
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Iedereen die ElCid loopt moet ook gewoon vrijdagavond even langs Catena komen want dan is een chocolade themacafe dat ik organiseer .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:35
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 10-08-2006 @ 18:21 :
Iedereen die ElCid loopt moet ook gewoon vrijdagavond even langs Catena komen want dan is een chocolade themacafe dat ik organiseer .
Chocola? Ik kom, gothics en metalheads houden mij niet tegen
Hihi heb mij nog steeds niet ingeschreven voor de ElCid, heb begrepen dat dat maandagochtend ook gewoon kan(ergens?).

Morgen trouwens hospiteren aan de diamantlaan, is dat chille plek? Volgens de kamernet ad wel, maarja ik zou ook niet van mn huis zeggen dat het kut is.

Sorry L-angel, ik dacht dat jij SSR lid was, heb ik je door de war gehaald met iemand anders.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 20:29
.annu
.annu is offline
Uhh toch vind ik de Kooi wel een enge wijk om doorheen te fietsen hoor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 19:35 :
Sorry L-angel, ik dacht dat jij SSR lid was, heb ik je door de war gehaald met iemand anders.
Misschien met mij.

Maarre.. ik vind het prima dat Pyres SSR suf vindt. Lang niet iedereen kan dezelfde vereniging leuk vinden. En het klopt ook wel dat Pyres Quintus veel leuker vindt, want als zij SSR leuker had gevonden dan zat ze nu toch maar mooi bij de verkeerde vereniging
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 15:37
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik ga komend jaar beginnen aan rechten in Leiden.
Ik heb al een kamer in een gebouw van de oude wolfabriek, in de Vestestraat.
Welke vereniging ik ga kiezen weet ik nog niet, maar daar is de el cid weer voor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:51
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-08-2006 @ 22:41 :
Misschien met mij.

Maarre.. ik vind het prima dat Pyres SSR suf vindt. Lang niet iedereen kan dezelfde vereniging leuk vinden. En het klopt ook wel dat Pyres Quintus veel leuker vindt, want als zij SSR leuker had gevonden dan zat ze nu toch maar mooi bij de verkeerde vereniging
juist

enige leuke aan ssr vond ik dat racoon er was

ik hoorde dat jullie yes-r hebben
wij hebben mental theo maandag
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:52
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 10-08-2006 @ 16:29 :
Hardstikke gefeliciteerd dat jij dat vindt. Hoe vaak ben jij op SSR geweest?

Je gaat me overigens ook niet wijsmaken dat alle 1000 nogwat leden bij Quintus er iedere week zijn.
ik ben in elcid vorig jaar op ssr geweest
tijdens mn studie zijn er ook al mensen lid geworden van ssr en die gaven dit zelfs toe


tuurlijk zijn niet ALLE leden er elke week maar wel een groter aandeel dan de leute die bij ssr zitten
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 18:41
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 19:35 :
Morgen trouwens hospiteren aan de diamantlaan, is dat chille plek? Volgens de kamernet ad wel, maarja ik zou ook niet van mn huis zeggen dat het kut is.
Mwah, je zit bovenop een winkelcentrum en het is ongeveer 10 minuten fietsen naar het centrum. Maar echt een leuke buurt is het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 19:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
L_angel schreef op 10-08-2006 @ 09:58 :
Het feit dat je vwo heb gedaan / op de universiteit zit, wil ook helemaal niets zeggen over je intelligentie?
Blijkbaar niet, he.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 20:29
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Het zijn wel de grote verenigingen die hier de klok slaan. Mocht je daar geen zin in hebben, zijn er natuurlijk ook verschillende kleine verenigingen, vaak wel met een bepaald 'doel' (sport, muziek, christelijk o.i.d.) die ook erg gezellig zijn. Ikzelf zit bijvoorbeeld bij NSL (een christelijke vereniging) en dat bevalt prima!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geld om te studeren
sierrapaniagua
2 16-05-2015 16:57
Studeren Rechten in Leiden
Grapig
18 05-01-2010 20:01
Studeren Geneeskunde in Leiden?
MW
1 26-01-2008 19:54
Algemene schoolzaken Rechten in Utrecht of in Leiden?
misser
36 09-07-2004 11:49
Algemene schoolzaken Wat willen jullie gaan studeren?
marlies
148 22-08-2003 21:47
Algemene schoolzaken wie gaan er in Leiden studeren in 2002?
Meisjemetdezon
8 03-01-2002 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.