Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 10:36
Vash112
Vash112 is offline
Ik had me ingeschreven voor geneeskunde en ben helaas uitgeloot. Nu doe ik mee met de 2e loting voor Farmacie.
De uitslag is dan pas half aug. bekend. Stel dat ik wordt uitgeloot (alweer) heb ik dan nog genoeg tijd om een andere studie te kiezen (ga dan fiscaal rechten doen).

Doen er meer mensen eigenlijk mee met de 2e loting en waar doen jullie voor mee?
__________________
you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 11:07
Verwijderd
Fiscaal rechten is wel compleet iets anders dan geneeskunde of farmacie Waarom ga je dan voor fiscaal rechten?

En ja; er is dan nog wel genoeg tijd, als je zelf een beetje moeite doet. Je kan je vrij snel bij de IBG inschrijven, maar regel via de administratie van die studie dan even inschrijfformulieren, dan is het sneller rond (anders gaat het via de IBG en dat duurt dus iets langer).
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:09
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ik doe mee aan de 2de loting voor biomedische wetenschappen, ook geneeskunde uitgeloot ( ). Kun je de uitslag van de 2de loting ook weer eerder op internet bekijken? En hoe regelen jullie dat met evt. introducties aangezien je nog niet weet waar je terecht komt?
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb ooit een 2e loting biomedische wetenschappen gedaan. Ook uitgelood, maar had er maar niet op gewacht omdat je dan alle introductie's mis loopt. (Mijn 3e keuze was medische biologie, wat ik uiteindelijk dus ook gedaan heb een jaar)
Ik had een extreem laag vervolgnummer (3 of 4 geloof ik) en dan alsnog uitgelood. In ieder geval zou ik er maar niet teveel van verwachten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 16:04
LadyLike87
LadyLike87 is offline
Ik heb nooit een 2e loting gedaan, maar bij Farmacie is de kans groot dat je ingeloot wordt (heb ik ergens gelezen) als je het tenminste in Utrecht wil gaan doen...
__________________
You didn't see anything...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LadyLike87 schreef op 07-08-2006 @ 17:04 :
Ik heb nooit een 2e loting gedaan, maar bij Farmacie is de kans groot dat je ingeloot wordt (heb ik ergens gelezen) als je het tenminste in Utrecht wil gaan doen...
2e loting is een ander verhaal. Dat zijn studie's die 'beschermt' worden tegen teveel geneeskundeinstroom en ongeveer het aantal mensen wat wil het ook kan doen. Meestal zijn er voor de 2e loting maar een paar plaatsen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 12:25
Vash112
Vash112 is offline
Ik moet toch wat, wil niet een jaar niets doen. De andere studies intereseren me niet zo, maar fiscaal rechten lijkt me wel leuk. Mijn vader heeft rechten gestudeerd. Dus het lijkt me wel wat en ligt me eigenlijk ook wel.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:35
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ik kan al zien dat ik wederom ben uitgeloot voor biomedische wetenschappen, met volgnr. 17. Stond onder mijn aanmeldgegevens, dus Vash112 weet niet of je mijn ib-groep hebt aangemaakt maar het staat er dus al op.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 20:30
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
aan de UvA heeft biomedische wetenschappen geen loting
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:48
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ja dat klopt, mijn derde keuze was/is dan ook biomedische wetenschappen aan de VU, daar is ook geen loting. Maar ik weet het nu niet meer zo goed omdat Amsterdam als studentenstad me niet zo aanspreekt en het daar ook moeilijk is om een kamer te vinden. (woon onder Eindhoven dus een kamer is wel relaxt)
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 09:49
Vash112
Vash112 is offline
Voor welke uni had je dan aangemeld nu je bent uitgeloot?
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:21
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Eur?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:01
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Citaat:
Vash112 schreef op 13-08-2006 @ 10:49 :
Voor welke uni had je dan aangemeld nu je bent uitgeloot?
Nijmegen en Utrecht 2de keus.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:18
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-08-2006 @ 12:07 :
Fiscaal rechten is wel compleet iets anders dan geneeskunde of farmacie Waarom ga je dan voor fiscaal rechten?
Komt wel vaker voor hoor. Rechten of Geneeskunde, Technische Natuurkunde en Geneeskunde.. Zelf heb ik heel serieus zitten twijfelen tussen Geschiedenis en Geneeskunde. Maar dan wel met betere argumenten dan dat mijn vader Geschiedenis gestudeerd zou hebben hoor.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:27
Vash112
Vash112 is offline
tsjaa, uitgeloot voor Farmacie. Wordt dus fiscaal rechten.

BTW kies echt niet voor fiscaal rechten omdat me pa rechten heeft gesturdeerd. Vind de studie ook wel leuk hoor. Maar heb geen zin om helemaal te gaan schrijven waarom ik het zo uitdagend en spannend vind.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 10:35
Vash112
Vash112 is offline
heeft iemand al iets gehoord van zijn 3e keuze als je voor je tweede loting ook bent uitgeloot. Want heb nog niets vernomen van IB of Erasmus.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Vash112 schreef op 23-08-2006 @ 11:35 :
heeft iemand al iets gehoord van zijn 3e keuze als je voor je tweede loting ook bent uitgeloot. Want heb nog niets vernomen van IB of Erasmus.
Ik zou gewoon IB even bellen, wordt je automatisch ingeschreven voor je derde keus of moet je dat zelf doen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:25
Vash112
Vash112 is offline
had op me 2e loting papier al opgeschreven dat mijn derde keus fiscaal rechten was.
Heb voor de zekerheid vorige week nog een vel ingevuld en opgestuurd naar ze. Maar tot nu toe niets ontvangen. Morge maar effe bellen.
__________________
you
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2006, 23:01
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
'Het kan in deze voor de ib-groep drukke tijd wel even duren voor je wat terughoort' Aldus het vrouwtje van de ib-groep aan de telefoon.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 09:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bel anders zelf naar de universiteit van de studie die je dan zou willen doen. Dan kunnen die je de papieren alvast opsturen en hoef je niet te wachten tot de ib-groep het aan de uni heeft doorgegeven dat jij er komt studeren en of ze de papieren opsturen naar jou.
Ik heb dat zelf ook gedaan in het jaar dat ik was uitgelood omdat het ook nogal lang duurde en ik mee wilde op de intro's.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het Lotingstopic
Yoruichi
328 02-09-2007 08:17
Algemene schoolzaken lotingsuitslag -> hoe laat?
coldplayfan
100 27-07-2005 15:25
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Algemene schoolzaken Loting
simsalabim
14 09-11-2004 16:55
Algemene schoolzaken vraag over de loting
bloed
19 10-01-2004 19:40
Algemene schoolzaken Uitslag loting hoger onderwijs bekend
Miess
55 04-08-2003 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.