Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 13:04
Verwijderd
Ik heb trouwens nog geen brief gehad...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 20-08-2006 @ 14:04 :
Ik heb trouwens nog geen brief gehad...
Afhaalbericht? Wedden dat hij morgen of dinsdag aankomt?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:18
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-08-2006 @ 14:06 :
Afhaalbericht? Wedden dat hij morgen of dinsdag aankomt?
juist die van mij kwam afgelopen vrijdag dus die van jou zal wel ook niet meer zo lang duren...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:02
Verwijderd
Hoe streng controleren ze nou eigenlijk op of je OV al geldig is?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:06
Verwijderd
Ze letten er extra op, dat lijkt me logisch. En ik zou het niet proberen. Als je gepakt wordt ben je de lul.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 22:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Naja kijk je hebt gewoon een pakkans, mn vriend heeft met een niet geldige ov gereisd, is maar 1 keertje gepakt tijdens ingangcontrole. Kan ook fout gaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 20-08-2006 @ 23:56 :
Naja kijk je hebt gewoon een pakkans, mn vriend heeft met een niet geldige ov gereisd, is maar 1 keertje gepakt tijdens ingangcontrole. Kan ook fout gaan.
Bedenk je dat ze tijdens intro's een memo krijgen waarin staat dat ze op de geldigheid van OV-kaarten moeten letten. Een conducteur pakte gisteren mijn kaart vast om hem goed te bekijken en legde uit dat hij al een aantal mensen had gehad met een kaart die nog niet geldig was, daar moeten ze nu gewoon echt op letten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:34
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik weet nog wel vorig jaar, ik had mijn ov wel al van augustus, maar mensen uit mijn klas niet allemaal.. Maar de meeste gebruikte hem al eerder.. het zou een beetje gedoogd worden omdat meerdere scholen rond de 28ste begonnen..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:42
Verwijderd
Volgens mij wordt dat niet gedoogd hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:42
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik krijg hem pas vanaf 1 oktober (ik ben nog geen 18, dat is ook al weer zo'n stomme regeling), krijg ik dan ook het afhaalbericht een maand later? Want ik heb ook nog niks gehad.
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 21-08-2006 @ 21:42 :
Ik krijg hem pas vanaf 1 oktober (ik ben nog geen 18, dat is ook al weer zo'n stomme regeling), krijg ik dan ook het afhaalbericht een maand later? Want ik heb ook nog niks gehad.
Jup, krijg je ergens medio september.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:06
Corossi
Corossi is offline
Voor degenen die ook nog geen 18 zijn voordat ze aan hun studie beginnen: je kan het geld voor je maandkaart voor september écht niet terugkrijgen van de IBG.
Ik had een mailtje, hun reactie is:

"Een vergoeding in de kosten die je maakt voor 1 oktober 2006 is niet
mogelijk. Wel ontvangen je ouders tot 1 oktober kinderbijslag voor jou.
Het recht op studiefinanciering gaat vanaf 1 oktober in, omdat je nog
geen 18 bent, maar wel per 1 september begint aan een opleiding in het
hoger onderwijs. Het recht op studiefinanciering gaat dan in vanaf het
kwartaal nadat je met de opleiding begonnen bent
."

Ik vind het echt nergens op slaan. Kinderbijslag is €250,- per kwartaal. Mijn ouders boeken dat altijd over naar mijn bankrekening.
Voor mij kost een maandkaart rond de €120,- (maandabbo 4-ster)
Maar als je verder moet reizen kan dat dus oplopen tot ong. €210,-

Het is iig al mooi dat we voordat we 18 worden al OV krijgen, zo kun je het ook weer bekijken

Maar met een OV-jaarkaart kun je toch door het hele land reizen met het OV? Volgens mij is het namelijk wel zo, maar mn ma denkt dat dat niet zo is (dat ik dus alleen tussen mijn woonplaats en Utrecht mag reizen)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:25
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Corossi schreef op 23-08-2006 @ 14:06 :
Maar met een OV-jaarkaart kun je toch door het hele land reizen met het OV? Volgens mij is het namelijk wel zo, maar mn ma denkt dat dat niet zo is (dat ik dus alleen tussen mijn woonplaats en Utrecht mag reizen)
Jij hebt gelijk. Een OV-studentenkaart is geldig in alle binnenlandse treinen (tweede klasse) die staan aangegeven in het spoorboekje, alle lijnen van bus, tram en metro, openbaar vervoer te water waarvoor het nationaal tarief geldig is, in buurtbus, Interliner en Qliner. Het is niet zo dat de kaart alleen geldig is op bepaalde trajecten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:26
Verwijderd
Met een OV-studentenkaart kan je inderdaad door het hele land met elk type openbaar vervoer reizen, dus niet alleen op 'jouw' traject. Als je een keer naar Amsterdam gaat, dan kan je daar gewoon met de tram en metro, in Zeeland zou je met een pond kunnen gaan, en volgens mij kan je ook gratis over naar een van de Waddeneilanden, die boten vallen ook onder OV namelijk. Fijne gedachte he
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Corossi schreef op 23-08-2006 @ 14:06 :

Ik vind het echt nergens op slaan. Kinderbijslag is €250,- per kwartaal. Mijn ouders boeken dat altijd over naar mijn bankrekening.
Voor mij kost een maandkaart rond de €120,- (maandabbo 4-ster)
Maar als je verder moet reizen kan dat dus oplopen tot ong. €210,-
Voor een normale afstand is de kinderbijslag dus bijna afdoende - het kost je een tientje, voor een heel kwartaal, dat je zelf bij moet leggen naast het geld dat je krijgt.

@andijvie : ik geloof dat je, naar de waddeneilanden toe, wel wat toeslag moet betalen of zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:38
Verwijderd
De OV-studentenkaart is niet geldig op enkele buurtbussen, op ponten die niet met het nationale tariefsysteem werken (en dat zijn er een hoop) en in de OV-taxi. Eerlijk gezegd denk ik niet dat 'ie geldig op de boten naar de Waddeneilanden, volgens mij is dat geen openbaar vervoer.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-08-2006 @ 14:38 :
De OV-studentenkaart is niet geldig op enkele buurtbussen, op ponten die niet met het nationale tariefsysteem werken (en dat zijn er een hoop) en in de OV-taxi. Eerlijk gezegd denk ik niet dat 'ie geldig op de boten naar de Waddeneilanden, volgens mij is dat geen openbaar vervoer.
Ah nee, je krijgt inderdaad korting, je moet wel nog een soort toeslag betalen. Klopt. (Wat MM dus zegt.)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:53
Verwijderd
Wel even als aanvulling, als je per maand meer dan een bepaald bedrag (ik dacht iets van 20 euro) kwijt bent omdat je van een veerpont gebruik moet maken krijg je dat vergoed door de IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:39
CheloKabab
CheloKabab is offline
Ik heb nog steeds geen afhaalbericht gehad. Op ib-groep.nl bij "Mijn IB-groep" staat er ook niks over. Mijn broer had vorige week al een brief gekregen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
CheloKabab schreef op 23-08-2006 @ 16:39 :
Ik heb nog steeds geen afhaalbericht gehad. Op ib-groep.nl bij "Mijn IB-groep" staat er ook niks over. Mijn broer had vorige week al een brief gekregen.
Je hebt recht op een OV-kaart per 1 september? (Als je dat niet weet; ben je 18? zo nee; wanneer ga je dat worden?)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:04
CheloKabab
CheloKabab is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2006 @ 16:43 :
Je hebt recht op een OV-kaart per 1 september? (Als je dat niet weet; ben je 18? zo nee; wanneer ga je dat worden?)
Ja ik ben vandaag 18 geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:12
Verwijderd
Dat is dus te laat, want je ouders krijgen tot 1 oktober kinderbijslag. Je OV en studiefinanciering gaan dus pas 1 oktober in. Het afhaalbericht kan je halverwege septermber verwachten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-08-2006 @ 20:12 :
Dat is dus te laat, want je ouders krijgen tot 1 oktober kinderbijslag. Je OV en studiefinanciering gaan dus pas 1 oktober in. Het afhaalbericht kan je halverwege septermber verwachten.
Ja, precies, en om even uit te leggen waarom het te laat is; kinderbijslag en studiefinanciering worden geregeld per kwartaal; in het kwartaal juli-augustus-september krijgen je ouders nog kinderbijslag, vanaf het kwartaal daarna ben je 18 en krijg je dus stufi (en OV).

(En gefeliciteerd natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-08-2006 @ 14:38 :
Voor een normale afstand is de kinderbijslag dus bijna afdoende - het kost je een tientje, voor een heel kwartaal, dat je zelf bij moet leggen naast het geld dat je krijgt.
Och ja, dan eet je even een maand niet, betaal je geen rente/huur en in vodden rondlopen staat sjiek?

Want daar is de kinderbijslag voor bedoeld, niet om alleen je reiskosten te gaan betalen. Want waarom zou je anders zo jong al kinderbijslag krijgen?

Het is gewoon een 'fout' in het wetboek (of waar dat dan ook staat). De meeste bedragen worden zo nauwkeurig vastgesteld, maar hier wordt gewoon geen rekening mee gehouden. Dat klopt niet en het kost waarschijnlijk teveel geld om er wat aan te doen. Gelukkig ben ik 19 en trotse bezitster van een week-ov wat inmiddels weer geldig is! Helaas weet ik dat niet iedereen zich zo gelukkig mag prijzen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kapotte OV-jaarkaart
dathomaz
7 19-01-2006 20:56
Werk, Geld & Recht ov-jaarkaart te laat
very drunk driver
33 17-09-2003 21:07
De Kantine OV-jaarkaart niet geldig --> korting?
Verwijderd
25 01-08-2003 13:37
Algemene schoolzaken OV jaarkaart
bumblebee
23 17-03-2003 14:10
Algemene schoolzaken OV-jaarkaart en 17 jaar
Kozak
31 25-02-2003 14:36
Algemene schoolzaken ov-jaarkaart
niekske17
12 12-02-2002 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.