Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2009, 15:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ga zo sporten. :goed:
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Oud 11-09-2009, 15:25
Verwijderd
Uit de hoek 'POETRY':

Citaat:
I have fallen in love with a guy that doesn't answer my thoughts. And I ask myself why I fell for him. Was it because he acted like he answers my thought? Was it in his beauty that made me fall for him. I know that beauty gets my attention. But to keep my attention you have to answer my thought. I ask myself these questions. But I can nog give myself the answer. That's why I'm still struggling with the fact that I'm in love with a guy that doesn't answer my thought!
De POWERLADY is echt geweldig. Ik wil een abonnement.
Oud 11-09-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ja oke wel een tijdje maar dan een dag of 5 en dan moet je alsnog 4 porties in vijf dagen eten



Alles wat je afbreekt aan kalk kun je niet meer bijvormen hoor Als volwassene.
Maar de relatie kalk > botten is anders dan vaak beweerd wordt. De kampen in de wetenschap zijn nu ongeveer 50 - 50. De ene groep zegt dat melk de kalkvorming bevorderd, de andere dat het juist kalk afbreekt. Bovendien zitten er hormonen in melk (voor de kalfjes) die voor buitensporige groei van botten bij kinderen hebben gezorgd en allerlei van dat soort fratsen.
Oud 11-09-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
wat voor site lees jij?
Nee, het is een tijdschrift dat bij mij bezorgd is. Twee keer zelfs.
Oud 11-09-2009, 15:26
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
wat doe je als sport tink?
Oud 11-09-2009, 15:27
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
wat doe je als sport tink?
Niet op een vereniging hoor, het is de eerste les van een cursus. Floorball. Dus ik ga lekker iedereen met de stick tegen hun schenen aan rammen, huhu.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-09-2009, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Nacyra is een duizendpoot die op dit moment werkzaam is in een nagelstudio waar ze wenkbrauwen epileert. Ze maakt deel uit van een zanggroep en is back on track.
.
Oud 11-09-2009, 15:27
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh kut dan moet ik zo weer schoenen aan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-09-2009, 15:28
Verwijderd
Nou het is meer zo dat de ene helft van de wetenschappers zegt dat melk wel nodig is, dat de andere helft zegt dat het niet per se nodig is als je genoeg calciumrijke groenten eet, en dat een paar fanatieke veganisten zeggen dat het de botten afbreekt en daar buitenproportioneel veel aandacht voor krijgen
Oud 11-09-2009, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Maar de relatie kalk > botten is anders dan vaak beweerd wordt. De kampen in de wetenschap zijn nu ongeveer 50 - 50. De ene groep zegt dat melk de kalkvorming bevorderd, de andere dat het juist kalk afbreekt. Bovendien zitten er hormonen in melk (voor de kalfjes) die voor buitensporige groei van botten bij kinderen hebben gezorgd en allerlei van dat soort fratsen.
Ja blabla voor je kalkverhaal maar je hebt toch echt kalk nodig als mens en ik zou niet weten waar ik het voor de rest uit moet halen allemaal. Ja uit water enzo maar goed. Ik heb vaak genoeg het advies gekregen toch eens wat meer melkproducten te eten
Oud 11-09-2009, 15:28
Verwijderd
waarom gaat de POWERLADY over zeurderige vrouwen?
Oud 11-09-2009, 15:29
Verwijderd
Ik heb het niet van fanatieke veganisten hoor.
Oud 11-09-2009, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ja blabla voor je kalkverhaal maar je hebt toch echt kalk nodig als mens en ik zou niet weten waar ik het voor de rest uit moet halen allemaal. Ja uit water enzo maar goed. Ik heb vaak genoeg het advies gekregen toch eens wat meer melkproducten te eten
Mja goed, het zal. Er zijn ook zat mensen bij gebaat geweest eens minder zuivelproducten te eten, dus dat dat jou geadviseerd is zegt niet zo veel.
Oud 11-09-2009, 15:29
Verwijderd
ik zal het eens pubmedden.
Oud 11-09-2009, 15:30
Verwijderd
Wat is pubmedden?
Oud 11-09-2009, 15:30
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
waarom gaat de POWERLADY over zeurderige vrouwen?
Het is een blad over vrouwen.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Oud 11-09-2009, 15:30
Verwijderd
Mijn zus heeft het me geadviseerd
Oud 11-09-2009, 15:30
Verwijderd
Artikelen opzoeken in PubMed, de database van wetenschappelijke medische artikelen

Normaal kun je vooral abstracts vinden, maar als je een studentnummer van de RUG hebt kun je via http://www.rug.nl/umcg/bibliotheek/index er naar toe gaan en dan inloggen met je studentnummer en dan vind je hele artikelen. Studentnummers van andere universiteiten werken vast als je er vanaf andere links naartoe gaat maar die andere links ken ik niet.
Oud 11-09-2009, 15:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Topdrop schreef:
Veenendaal.. volgens mij wil je daar nog niet dood gevonden worden.
Mijn vader komt uit Veenendaal .

En ik lachte me dood om het filmpje met de kat die steeds zijn kop onder de kraan stak xD.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-09-2009, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Het is een blad over vrouwen.
Er zijn bladen over zeurderige vrouwen en over allerlei verschillende vrouwen en over normale vrouwen en over minder-dan-gemideld-zeurderige vrouwen enzo. En dan ga je een blad over extreem hulpeloze vrouwen toch niet powerlady noemen
Oud 11-09-2009, 15:32
Verwijderd
En oja, melklobby!!~!~!!
Oud 11-09-2009, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Er zijn bladen over zeurderige vrouwen en over allerlei verschillende vrouwen en over normale vrouwen en over minder-dan-gemideld-zeurderige vrouwen enzo. En dan ga je een blad over extreem hulpeloze vrouwen toch niet powerlady noemen
Oud 11-09-2009, 15:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee, het is een tijdschrift dat bij mij bezorgd is. Twee keer zelfs.
oh, dat is de powerlady
Oud 11-09-2009, 15:34
Verwijderd
Ik heb via de uu ook automatisch toegang tot pubmed, tot mijn verbazing. Bij de um vond ik het logisch bij mijn studie Maar ik ben er blij mee.
Oud 11-09-2009, 15:35
Verwijderd
Een recensie van een cd:

Citaat:
The Dream Ohwyea! Sommige zullen hem misschien al hebben, maar diegenen die hem dus nog niet hebben... JULLIE MISSEN! Echt de beatz en de lyrics op deze cd doen gewoon zo erg. Niet een nummer, niet twee, nee allemaal gewoon te erg!!
Oud 11-09-2009, 15:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja blabla voor je kalkverhaal maar je hebt toch echt kalk nodig als mens en ik zou niet weten waar ik het voor de rest uit moet halen allemaal. Ja uit water enzo maar goed. Ik heb vaak genoeg het advies gekregen toch eens wat meer melkproducten te eten
lekker aan de rotsen in dover likken!
Oud 11-09-2009, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Een recensie van een cd:
Je neemt echt de moeite dit allemaal over te typen of wat?
Oud 11-09-2009, 15:36
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Er zijn bladen over zeurderige vrouwen en over allerlei verschillende vrouwen en over normale vrouwen en over minder-dan-gemideld-zeurderige vrouwen enzo. En dan ga je een blad over extreem hulpeloze vrouwen toch niet powerlady noemen
Maar de overeenkomst blijft dat er in elk van die bladen verhalen staan in de trant van "HELP de buurvrouw verzorgde mijn katten niet goed toen ik vakantie was en dat durf ik haar niet te zeggen... wat moet ik doen, ik kan toch niet mijn vakantie opzeggen"

Of "HELP mijn man bedriegt me met 6 verschillende vrouwen, maar hij is zo lief als hij bij mij is, wat nu?"
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Oud 11-09-2009, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Je neemt echt de moeite dit allemaal over te typen of wat?
Moeite, moeite. Ik wil het graag met jullie delen. Ik doe het met liefde.
Oud 11-09-2009, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Moeite, moeite. Ik wil het graag met jullie delen. Ik doe het met liefde.
:hartje:
Oud 11-09-2009, 15:38
Verwijderd
De redactie zit hier om de hoek, .
Oud 11-09-2009, 15:40
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Leuk, de schuurrand van mijn sportschoenen zit precies op de blaren.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-09-2009, 15:42
Verwijderd
Op rtl 4 is een vent met precies de stem van robert ten brink
Oud 11-09-2009, 15:42
Verwijderd
Dietary habit and bone mineral density in Korean postmenopausal women, Shin A, Lim S, Sung J, Myung S, Kim J., Osteoporos Int. 2009 Aug 29
Onderzoeksmethode: een vragenlijst over het eetpatroon werd afgenomen en een radiologische botmineraaldichtheid meting werd verricht.
Conclusie: Vrouwen die veel eiwitrijke voeding consumeren hebben minder kans op osteopenie en osteoporose. Vrouwen die veel zuivel consumeren hebben minder kans op osteopenie. Ontbijtgranen, zout, gele groenten, groene bladgroenten, zeewier, fruit, blikvlees, vis, olie, cholesterol, dierlijk vet, snoep, kant-en-klaarmaaltijden en cafeďne hebben geen invloed op de botmineraaldichtheid. Gecorrigeerd voor leeftijd, roken en gebruik van voedingssupplementen.

(dit is gewoon de eerste die ik vond, dus ik ga nog verder)
Oud 11-09-2009, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Maar de overeenkomst blijft dat er in elk van die bladen verhalen staan in de trant van "HELP de buurvrouw verzorgde mijn katten niet goed toen ik vakantie was en dat durf ik haar niet te zeggen... wat moet ik doen, ik kan toch niet mijn vakantie opzeggen"

Of "HELP mijn man bedriegt me met 6 verschillende vrouwen, maar hij is zo lief als hij bij mij is, wat nu?"
Nou nee, in nog niet de helft staan uberhaupt ingezonden brieven met problemen
Oud 11-09-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Dietary habit and bone mineral density in Korean postmenopausal women, Shin A, Lim S, Sung J, Myung S, Kim J., Osteoporos Int. 2009 Aug 29
Onderzoeksmethode: een vragenlijst over het eetpatroon werd afgenomen en een radiologische botmineraaldichtheid meting werd verricht.
Conclusie: Vrouwen die veel eiwitrijke voeding consumeren hebben minder kans op osteopenie en osteoporose. Vrouwen die veel zuivel consumeren hebben minder kans op osteopenie. Ontbijtgranen, zout, gele groenten, groene bladgroenten, zeewier, fruit, blikvlees, vis, olie, cholesterol, dierlijk vet, snoep, kant-en-klaarmaaltijden en cafeďne hebben geen invloed op de botmineraaldichtheid. Gecorrigeerd voor leeftijd, roken en gebruik van voedingssupplementen.

(dit is gewoon de eerste die ik vond, dus ik ga nog verder)

Yeah mijn zus is kinderarts. Ze zei dat ik nu moest zorgen dat ik genoeg opbouwde (ofja vijf jaar geleden, toen ik nog 'opgroeide') want in de rest van mijn leven zou ik alleen nog maar afbreken.
Oud 11-09-2009, 15:47
Verwijderd
Ik ga het huis van mijn ouders plunderen. Tot later.
Oud 11-09-2009, 15:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder is weer thuis . En ik ben onnoemlijk verwend met een Fair-Trade () palet met thee en chocola en een eerlijke Tony's reep en Guatemalaanse zorgpoppetjes (o, Wereldwinkel ) en een koeienknuffel en koeiensnoepjes uit het Openluchtmuseum .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-09-2009, 15:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Nice, Miekjuh.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 11-09-2009, 15:53
Verwijderd
Risk factors for the development of osteoporosis and osteoporotic fractures among older men, Thomas-John M, Codd MB, Manne S, Watts NB, Mongey AB., : J Rheumatol. 2009 Sep
Onderzoeksmethode: 257 mannen waarvan 219 kaukasische mannen boven de 70 kregen een vragenlijst over risicofactoren voor osteoporose en een radiologische botmineraaldichtheidsmeting. (ik laat de 39 afrikaans-amerikaanse mannen buiten beschouwing omdat daarvan slechts 1 osteoporose had)
Resultaat: kaukasische patienten met osteoporose hadden gemiddeld 45 jaar van hun leven regelmatig zuivelproducten gebruikt. Patienten zonder osteoporose gemiddeld 60 jaar van hun leven. Dit suggereert dat het zou lonen om langere tijd zuivelproducten te gebruiken.

Dat was nummer 2, ik ga er nog 4 doen!
Oud 11-09-2009, 15:54
Verwijderd
Haha sarah, het is wel goed hoor
Oud 11-09-2009, 16:00
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Liefjes, hoe noem je het ook al weer als iets of iemand verschillende dingen hetzelfde doet lijken. Dus dat je doet alsof een neger en een blanke hetzelfde zijn. Om even een stom voorbeeld te geven.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 11-09-2009, 16:01
Verwijderd
Dietary intake and serum bone related chemistry and their correlations in postmenopausal Iranian women, Farrin N, Ostadrahimi AR, Mahboob SA, Kolahi S, Ghavami M., Saudi Med J. 2008 Nov
Ik heb hier alleen een abstract van. En het artikel gaat niet puur over melk maar over algemene calciuminname.
Onderzoeksmethode: 58 gezonde postmenopauzale vrouwen moesten drie dagen een dieetdagboek bijhouden en kregen een botmineraaldichtheidsmeting en bloedonderzoek naar het calciummetabolisme.
Conclusie: de vrouwen met osteoporose kregen significant minder calcium binnen door de voeding dan de vrouwen met een normale botmineraaldichtheid. Het PTH (parathyroidhormoon, dat onder andere calcium aan de botten onttrekt) was wel ook hoger bij de vrouwen met osteoporose.
Oud 11-09-2009, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Haha sarah, het is wel goed hoor
nee nu wil ik het weten ook, of uit de helft van de wetenschappelijke artikelen blijkt dat melk de kans op osteoporose vergroot! Dus dan moet ik wel een beétje een goede steekproef nemen.
Oud 11-09-2009, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Liefjes, hoe noem je het ook al weer als iets of iemand verschillende dingen hetzelfde doet lijken. Dus dat je doet alsof een neger en een blanke hetzelfde zijn. Om even een stom voorbeeld te geven.
Uh.

Negers en blanken zijn niet verschillend Ieder mens is hetzelfde waard! Racist
Oud 11-09-2009, 16:03
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Uh.

Negers en blanken zijn niet verschillend Ieder mens is hetzelfde waard! Racist
Gekke Lisa toch.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 11-09-2009, 16:03
Verwijderd
Citaat:
nee nu wil ik het weten ook, of uit de helft van de wetenschappelijke artikelen blijkt dat melk de kans op osteoporose vergroot! Dus dan moet ik wel een beétje een goede steekproef nemen.
Oke
Oud 11-09-2009, 16:05
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Liefjes, hoe noem je het ook al weer als iets of iemand verschillende dingen hetzelfde doet lijken. Dus dat je doet alsof een neger en een blanke hetzelfde zijn. Om even een stom voorbeeld te geven.
kleurenblind
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 11-09-2009, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Gekke Lisa toch.
Je mag me best gek noemen maar je bent zelf op zijn minst vreemd bezig
Oud 11-09-2009, 16:07
Verwijderd
Diet assessment and the screening for osteoporosis: a survey in a healthy menopause population., Bianco V, Filippi F, Tassan-Simonat P, Valente I, D'Amico C, Meroni M., Minerva Ginecol. 2008 Aug
Ik heb hier ook alleen een abstract van.
Methode: 1,441 in Italie wonende vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 53,5 jaar werd een week bijgehouden hoeveel porties van bepaalde voedingsproducten ze aten. En er werd een radiologische botmineraaldichtheidsmeting verricht.
Resultaat: eieren verkleinen de kans op osteoporose; er is geen significante invloed van melk, groenten en vlees
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.