Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 12:39
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Stel nou dat je enorm 'fan' bent van een band als Rise Against en je wilt graag een cd hebben. Wat zou jij dan doen, een cd kopen om de band te 'steunen' (voor de kwaliteit hoef je het niet te doen want mp3's klinken tegenwoordig even goed als originele cd's, ook het hoesje e.d kun je gewoon downloaden)
of het gewoon branden met in je achterhoofd het idee dat ze het toch niet doen voor het geld?
__________________
nee ik geen ss'er is.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 12:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 12:57
HK66666
Avatar van HK66666
HK66666 is offline
Als je een band echt goed vind moet je gewoon de cd kopen en verder nait soezn.
__________________
Here comes the Meltal Meltdown, run for your lives!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:58
tappy
Avatar van tappy
tappy is offline
sjah het blijft een klote kwestie, kopen is duur maar branden is illegaal EN de band verdiend er nix mee en die mensen van de band moeten toch op de één of andere manier verdienen (nu snap ik ook wel dat ze ook wel verdienen met merch en concerten enzo en dat het meeste geld van de cd`s naar de platen maatschappij gaat) ik vind`t persoonlijk leuker om cd`s origineel te hebben...meestal download ik iets..en als ik`t cool vind koop ik`t
__________________
dikke dikke tokus
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:59
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 29-06-2003 @ 13:57:
Als je een band echt goed vind moet je gewoon de cd kopen en verder nait soezn.
Ja, maar stel dat iedereen besluit de cd's te kopen, krijgen we dan geen Limp Bizkit-achtige taferelen? Zou wel klote zijn als je je band zo ten onder ziet gaan

ps. ik verdedig hier geen standpunt, probeer gewoon ff van verschillende kanten te bekijken
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:03
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ik koop een cd als ik hem echt heel goed vind of als het een band betreft die het naar mijn mening verdient.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:15
HK66666
Avatar van HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
SSER schreef op 29-06-2003 @ 13:59:
Ja, maar stel dat iedereen besluit de cd's te kopen, krijgen we dan geen Limp Bizkit-achtige taferelen? Zou wel klote zijn als je je band zo ten onder ziet gaan

ps. ik verdedig hier geen standpunt, probeer gewoon ff van verschillende kanten te bekijken
Als een band met zijn huidige muziek al veel publiek trekt die cd's kopen hoeven ze hun stijl toch JUIST niet aan te passen lijkt me.
En mensen moeten zowieso niet zo zeuren.. als een band van stijl veranderd om bakken geld binnen te halen dan zijn ze gewoon slim bezig. Wie wil nou niet leven van zijn muziek.
__________________
Here comes the Meltal Meltdown, run for your lives!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:27
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 29-06-2003 @ 14:15:

En mensen moeten zowieso niet zo zeuren.. als een band van stijl veranderd om bakken geld binnen te halen dan zijn ze gewoon slim bezig. Wie wil nou niet leven van zijn muziek.
Maar dan naai je je eigen fans eigenlijk alleen maar om meer geld te verdienen. hmm...
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:29
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
SSER schreef op 29-06-2003 @ 13:59:
Ja, maar stel dat iedereen besluit de cd's te kopen, krijgen we dan geen Limp Bizkit-achtige taferelen? Zou wel klote zijn als je je band zo ten onder ziet gaan

ps. ik verdedig hier geen standpunt, probeer gewoon ff van verschillende kanten te bekijken
mja een band gaat niet ten onder aan veranderingen rondom cdverkoop, maar aan veranderingen aan de muziekstijl

en ik koop een cd niet om de band te supporten, dat intreseerd me alleen bij bands waarvan ik de leden persoonlijk ken. Ik koop een cd alsk em simpelweg goed vind en/of ik vind dat het boekje echt iets toevoegt aan de cd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:46
tappy
Avatar van tappy
tappy is offline
bij bijvoorbeeld limp bizkit hebben ze er voor gekozen om de laatste cd`s zó te maken dat het grote publiek het mooi vind, daardoor zijn ze meer cd`s gaan verkopen (ze gingen voor het grote geld) maar er zijn genoeg bands die het verdienen dat er wat van ze gekocht word maar toch hun eigen stijl/muziek blijven maken
__________________
dikke dikke tokus
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:48
Verwijderd
ik koop alles wat ik wil hebben origineel, mp3s vind ik niet echt super. ik brand ook nooit albums van bands, als ik een cd brand brand ik een compilatie van nummers die ik mooi vind
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:54
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
de meeste bands verdienen niets aan platenverkoop. mensen denken vaak van wel, maar dat is een vergissing.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:33
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Ze zullen het waarschijnlijk niet direct doen voor het geld, maar ga eens na wat een band kost. Dan kun je die cd branden, hen demotiveren nog muziek te maken want ze hebben nu verlies. Dan kan je de cd kopen, dan hebben hun ook weer geld en de motivatie om voor een zoveelste de studio in te gaan en een nieuw plaatje te bakken.

Tuurlijk heb je uitzonderingen als Ricky Martin, die zich toch wel rijk zingt ondanks het brand-gebeuren, maar die is zo goed dat je zijn cd's niet laten liggen kan.

Ik weet niet in hoeverre dat het geval is met Rise Against. Brandt maar, de naam staat me niet aan.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:39
Skippybal
Avatar van Skippybal
Skippybal is offline
ik heb de albums van coldplay beide in de winkel gekocht... het gaat mij ook niet om de kwaliteit van de nummers dan ofzow want ik had ook eerst wat nummers van internet gedownload en ze klinken ook goed. maar het gaat mij meer om het idee, het gevoel van dat je toch de band probeert de kopen en dat het 'officiele' album hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:49
Ulfheđin
Avatar van Ulfheđin
Ulfheđin is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 29-06-2003 @ 14:54:
de meeste bands verdienen niets aan platenverkoop. mensen denken vaak van wel, maar dat is een vergissing.
Vaak voorziet hun label hen van een studio, waar je anders als band geen beschikking over hebt. Ook dat label en de studio moet gefinancierd worden, en dat gaat wel via platenverkoop.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:49
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Indielabels--> kopen.
Majorlabels-->whatever je wilt.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:52
FaceTheTruth
Avatar van FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
van beginnende bands koop ik meestal wel een demootje
__________________
"Hou het hard!"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:55
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
De rest brand je?
Dat is de vraag toch niet arjan
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:56
FaceTheTruth
Avatar van FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
nee dat is de vraag niet
maar ik doe t wel
__________________
"Hou het hard!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 14:57
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
T ligt eraan of ik de band goed vind, maar ik koop ook wel demo's....niet dat ik ze veel draai ofzo, maargoed.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 01:39
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik koop altijd origineel als ik iets echt goed vind.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:04
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 29-06-2003 @ 15:49:
Indielabels--> kopen.
Majorlabels-->whatever je wilt.
Uhuh daar heb ik niet zoveel verstand van
Is Fatwreck bijv. een indielabel?
en Epitaph een majorlabel?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:15
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb er nu het geld voor en koop dus zoveel mogelijk via online stores, cd winkels en tijdens optredens.

Maar bij bands zoals Caesar is het dus hard nodig dat je de cd gewoon legaal koopt, bij Metallica wat minder.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:17
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
SSER schreef op 30-06-2003 @ 11:04:
Uhuh daar heb ik niet zoveel verstand van
Is Fatwreck bijv. een indielabel?
en Epitaph een majorlabel?
Indie staat voor independent. Fat wreck is volgens mij al wat groter.

dus indie label denk ik aan bij reflections records, jadetree records, coalition records.

En bij major inderdaad epitaph,EMI,Columbia,Sony music
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:21
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Epitaph en Fatwreck zijn eigenlijk independent. Qua grootte misschien niet, maar waar het om draait is wie de eigenaar is. Epi en fat hebben niet wereldwijd overal kantoren en geen topmanagers met een salaris dat over de miljoen gaat. Vanuit dat oogpunt zijn ze indie, maarja tis maar hoe je t bekijkt.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:33
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
nou als ik een band echt leuk vind dan koop ik wel regelmatig een cd origineel ja.. en als ik een band echt echt echt geweldig vind dan wil ik alles origineel hebben.. dus ja voor mij heeft het wel meer waarde om het origineel te hebben dan een cdrettje.. dus dat is de reden waarom ik het koop, niet omdat zij er dan wel of niet geld aan verdienen.. daar let ik dan weer meer op bij waar ik het koop, ik koop gewoon dingen eerder bij concerten omdat ik dan het idee heb dat het naar hun gaat... (en omdat het goedkoper is)
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 10:37
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Platen kun je ook t beste bij de band zelf kopen. Tenzij het een band is op een groot label, want dan gaat het gewoon naar t label meestal.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:16
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 30-06-2003 @ 11:21:
Epitaph en Fatwreck zijn eigenlijk independent. Qua grootte misschien niet, maar waar het om draait is wie de eigenaar is. Epi en fat hebben niet wereldwijd overal kantoren en geen topmanagers met een salaris dat over de miljoen gaat. Vanuit dat oogpunt zijn ze indie, maarja tis maar hoe je t bekijkt.
Ahaa
maar ik heb nog een vraagje man, als je em wilt beantwoorden, graag
Sommige bands zitten bij 2 (of meer) verschillende labels, NOFX zit bijvoorbeeld én bij Epitaph én bij Fat Wreck. Ook zijn er bands die én bij een grote label zitten én ook hun eigen label hebben. Anti-Flag zit bijv. ook bij Fat Wreck maar heeft bijvoorbeeld ook A-F Records.
Waarom eigenlijk?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:31
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
SSER schreef op 01-07-2003 @ 12:16:
Ahaa
maar ik heb nog een vraagje man, als je em wilt beantwoorden, graag
Sommige bands zitten bij 2 (of meer) verschillende labels, NOFX zit bijvoorbeeld én bij Epitaph én bij Fat Wreck. Ook zijn er bands die én bij een grote label zitten én ook hun eigen label hebben. Anti-Flag zit bijv. ook bij Fat Wreck maar heeft bijvoorbeeld ook A-F Records.
Waarom eigenlijk?
dan denkt iedereen whoah
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:25
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
harrie84 schreef op 01-07-2003 @ 12:31:
dan denkt iedereen whoah
ja dat zal het zijn
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:33
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 29-06-2003 @ 15:49:
Indielabels--> kopen.
Majorlabels-->whatever je wilt.
goeie muziek is goeie muziek. of dat nu een band is die 50 cd's verkoopt of miljoenen platen slijt, als ik iets echt goed vind koop ik het.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:36
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-06-2003 @ 23:26:
alles branden? meer gel d voor bier
..
Maja ik spendeer liever mijn geld uit aan concerten van de bands die ik tof vind..
Cd's zijn dan maar bijzaak ..
__________________
bla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Raised Fist
dystopia
19 31-07-2002 00:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.