Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Bekijk resultaten poll: LOI of NHA
NHA 3 75.00%
LOI 1 25.00%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2009, 15:54
Devianne
Devianne is offline
Hallo allemaal! Ik ben Melanie, 21 jaar en uitgerekend op 29-04-2010. Ik heb alleen maar een VMBO-tl diploma en geen werk, dit kan ik ook niet vinden en ben bang dat in mijn "toestand" dit ook niet zomaar meer gaat gebeuren. Nu hebben mijn ouders mij gezegd dat zij voor mij willen gaan betalen voor een opleiding en hier wil ik dan ook zeker gebruik van maken, terugbetalen kan ik dan als ik eindelijk een baan heb!

Graag wil ik MBO doktersassistent gaan volgen maar ik kom er niet uit of ik dit bij de LOI of het NHA moet gaan doen. Gewoon dagelijks naar school gaan is voor mij om meerdere redenen geen optie en van NTI hoor ik alleen slechte dingen.

Nou zou ik dus graag willen weten wat jullie hebben ervaren bij LOI/NHA, maakt niet uit welke opleiding! Vertel gewoon hoe de instantie jullie heeft geholpen of juist alleen in de stress heeft gebracht.

Ook zou ik graag willen weten of er nog anderen zijn die een afstandsopleiding hebben gevolgd terwijl ze zwanger waren en hoe dit beviel. Vooral ook hoe dit geregeld werd qua examenmomenten etc en later ook het combineren met het kind of eventueel zelfs nog werk ook.

Als jullie mij zouden willen helpen zou ik dit erg op prijs stellen, ik ben namelijk al een hele tijd aan het vergelijken, etc. maar kom er zelf niet zo uit. Daarom heb ik graag jullie mening en kan ik zelf afwegen en zien welke betere reacties heeft en welke mindere.
Natuurlijk zou het zelfs nog beter zijn als iemand die ook echt al geslaagd is mij zou kunnen vertellen of zij goed aan een baan kwamen na het volgen van afstandsonderwijs.

Alvast enorm bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2009, 13:08
Devianne
Devianne is offline
Iemand? D:
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 00:09
Woeste Woerd
Avatar van Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Hoi Devianne,

Net ben ik op dit topic gewezen, met een vraagje of ik je kon helpen, dus even een kort antwoordje (aangezien ik ook zo slapen wil ).

Even heel kort over mijzelf en hoe ik het traject ben ingestroomd; Ik heb zelf propedeuse psychologie aan de open universiteit gestudeerd, zodat ik in ieder geval al wat lessen en vrijstellingen voor vakken achter de rug had voor nadat ik weer beter zou zijn, wat nu het geval is. Het heeft mij zeker voordelen voor later opgeleverd, doordat ik nu minder uren hoef te besteden, studiepunten heb gekregen en stof al ken die medestudenten nog niet gehad heb.

Het belangrijkste, wat je voor mij gevoel bij een thuisstudie moet afvragen is; "Heb ik heel veel zelfdiscipline?" Je gaat er heel veel dingen leren die leuk zijn, maar ook heel veel dingen die saai zijn, niet leuk en heel veel moeite kosten, maar toch moet. Zulke momenten kosten heel veel tijd- en zelfdiscipline. Voor een normale MBO-studie staat ongeveer 30 uur per week gepland, dit geld ook (iets minder uren vaak) voor een thuisstudie. Stel dat je maar 15 uur per week studeert, dan zal je studie ook veel langer duren. Stel dat je werk laat liggen omdat het saai is, dan kan een studie echt jaren en jaren gaan duren.

Het is dus heel belangrijk dat je jezelf aan het werk kan zetten, wat voor veel leeftijdsgenoten (en ook zeker voor mij) bij de Open Universiteit heel moeilijk was. Ik heb daarom ook besloten zodra het direct kon weer terug te gaan naar het HBO / WO, omdat je op die manier toch alles veel makkelijker leert. Je krijgt verschillende lessen (presentaties, oefeningen in de klas, verslagen maken) en je ziet er medestudenten. Hier zit je heel veel thuis en doe je oefeningen, wat vaak saai is.

Ik wil je niet helemaal ontmoedigen, maar hou dit zeker in je achterhoofd. Verder kan het zijn dat je ook af en toe avondonderwijs hebt. Als laatste raad ik je de Nationale Hobby Academie af. Vaak worden mensen met diploma's van daar (maat van werkt bij een uitzendbureau en toen ik hem ooit vroeg over mensen met diploma's van thuisstudie; "Het ligt eraan van wat voor instelling. Diploma's van 'serieuze instellingen' kan je best op je CV vermelden, maar als je er iets opgooit van bijvoorbeeld de Nationale Hobby Academie is dat algauw lachwekkend).." niet serieus genomen.
__________________
Ordinarily he was insane, but he had lucid moments when he was merely stupid.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 12:45
Devianne
Devianne is offline
Bedankt voor je reactie.

Ik snap wat je bedoeld, maar voor mij is op school zitten dus echt geen optie. Juist dáár wordt mijn motivatie weggehaald, ik doe toch al altijd de dingen thuis en op school voer ik weinig uit. Neem nou bijv. lessen, als je daar net lekker op gang bent komt de volgende les wat weer over iets anders gaat. Ik heb ook al slechte ervaringen met leraren en medestudenten zijn vaak degene die mij het meest afleiden. Door dus vorige ervaringen met school weet ik gewoon dat ik veeeeel meer kans heb om te slagen bij een afstandsonderwijs dan bij een ROC of andere school.

Ook ben ik dus zwanger, 16 weken, en ga ik straks geen puf meer hebben om helemaal naar school te gaan. Natuurlijk kan ik nu niet zeggen dat ik straks wel de energie heb voor thuisstuderen maar de kans dat ik daar wel energie voor heb en ook tijd voor heb is al een stuk groter. Ik heb ook al vele zwangere gevraagd en velen van hun volgen ook een thuisstudie, meesten hebben zelfs al een kleine rondlopen ook en moeten werken.
Ik heb al gebeld naar het NHA en die verzekerden me ervan dat ik gewoon kan studeren wanneer ik wil en dus een paar weken stoppen ivm bevalling etc. zou geen kwaad kunnen en kost me niet meer. Aangezien ik betaal voor de volle opleiding en niet zomaar per maand dat ik daar zit een bedrag.

Dus ik weet best dat het vast moeilijk gaat worden en veel tijd gaat kosten etc. Maar ik heb overal zelf ook al goed over nagedacht. ^^ Het is natuurlijk alleen wel dat wat extra meningen altijd mooi zijn. Dit heeft me dan ook al goed geholpen, bijv. dat NTI al afviel vanwege enorm veel klachten en van LOI vind ik ook meer klachten dan over NHA. Enige argumenten die je echt vind is van mensen die bij loi hebben gestudeerd en daarom (!)denken dat NHA minder goede kwaliteit levert.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 15:23
Kitchwatch
Kitchwatch is offline
Ik doe zelf MBO beveiliging bij de NHA en ben erg tevreden. Het boek stelt weinig voor maar ik heb de kans gehad deze te vergelijken met die van de LOI en daarmee gaat de waarde weinig omhoog. Wel is het zo dat de leraar die je hebt je vragen juist beantwoord, je makkelijk in contact komt met medestudenten en dat je samen met die medestudenten toch wel een leuke tijd hebt in die opleiding.

Ik heb de NHA ook alvast uitgekozen voor het gene wat ik hierna zal gaan doen, want ik vind het prima zoals het nu is.

Daarbij is het bij de NHA zo dat bijna iedereen standaard een 9 per les krijgt.. Ook op de andere opleidingen. Daarmee is je cijfer wel lekker hoog.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:24
Devianne
Devianne is offline
Leuk om te horen! Heb je al een examen gedaan? Of doe je die pas in januari/ april? Weet jij eigenlijk wanneer in januari het examen moment is en wanneer je je uiterlijk kan inschrijven?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:30
Kitchwatch
Kitchwatch is offline
Citaat:
Leuk om te horen! Heb je al een examen gedaan? Of doe je die pas in januari/ april? Weet jij eigenlijk wanneer in januari het examen moment is en wanneer je je uiterlijk kan inschrijven?
Nee ik heb nog geen examen gedaan.
Examen kun je doen per deel, als je daarmee klaar bent.
Als je alle examens hebt gedaan en je stage hebt afgerond kun je een diploma vragen.
Je kan je ieder moment van het jaar inschrijven.

Met mijn huidig tempo verwacht ik in December voor mijn 1e map het examen te gaan doen, hierna volgt het ECDL gedeelte en de stage.

Heb je verder nog vragen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:42
Devianne
Devianne is offline
Ja ik weet dat het deel kwalificaties zijn en dat je elk moment kan starten, maar er zijn wel examen moment waar je dus op moet wachten, ik weet 3 van de 4 momenten; 3 april, 19 juni en 16 oktober volgend jaar. Nu vroeg ik me dus alleen af wat die 4e is en hoe snel al. Is daar de inschrijfdatum ook al voor verlopen of niet?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:49
Kitchwatch
Kitchwatch is offline
Nee, je kan je daar nog steeds voor inschrijven.

Je mag maximaal 5 jaar over je cursus doen.. Dus zelfs al word je kindje tijdens je cursus geboren heb je geen zorgen nodig. Dan komt nog dat je een groot deel van je deel kwalificaties elders moet halen, bijvoorbeeld zoals bij mijn ECDL gedeelte bij 1 van de ECDL locaties.

Daarbij is de voorgelegde tijd voor de cursus die ik koos, beveiliging.. 3 uur per week en 12 maanden.. Dit zal inhouden 156 uur in het boek. De stage voor het beveiligen is 640 uur.

Ik ben het boekje van de NHA kwijt waardoor ik niet kan vertellen hoe lang de stage is voor doktersassistent. Volgens mij was het op niveau 3 en 4 bij de meeste al ruim 1000 uur en allemaal opleidingen met een duur van 2 tot 4 jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 17:47
Devianne
Devianne is offline
Ik heb zelf het boekje hier naast me liggen, is ongeveer geschat op 18maanden voor de opleiding op normaal studietempo. Heeft 15 deel kwalificaties, 8 praktijk dagen en 770uur stage. Gelukkig ook na afronden van theorie e.d. wat al zorgt voor grotere kans op stage. ^^

Heb overal al goed informatie opgedaan over NHA en LOI, hoe het verschilt tussen hun met de opleiding etc.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 23:51
Kitchwatch
Kitchwatch is offline
Ke.

Ik vond het wel een grappige aanbieding toen ik begon een cursus voor een bijbaan voor maar 200 euro, LOL!

maar ik vind de NHA niet slecht..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.