Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2002, 21:37
mercurius
mercurius is offline
Hallo,

Mag ik hier even mijn hart luchten?!
Ik heb voor de 2e keer liefdesverdriet.
Ik ben 2 keer in mijn leven geweest,2 keer op bijna op dezelfde persoon, en ik heb dan nu ook voor de 2e keer liefdesvertiet het is echt triest!

2 jaar terug werd ik verliefd op mijn gymleraar van toen 24 nu 25 jaar oud. Ik was erg slecht in gym, had bovendien persoonlijke problemen, dus ik kreeg bijles voor gym en ondertussen kon ik ook nog weleesn wat prblemen aan hem voorleggen. Het was de knapste leraar op school, daar was iedereen het altijd over eens. Hij was heel erg knap maar ook heel erg lief en hij hielp me altijd zo goed met problemen....ik werd verliefd op hem werd. Daardoor werden mijn problemen alleen maar groter want ik kon natuurlijk niks tegen hem erover te zeggen en hij had ook al een vriendin enz. ik mocht gewoon echt niet verliefd zijn, maar ik was het wel.
Toen hij tijdens een fancyfair met zijn vriendin op school kwam was ik helemaal kapot. Vanaf dat moment heb ik ontzettend mijn best gedaan om mijn verliefdegevoelens los te laten en me er allemaal maar bij neer te leggen. Tot de zomervakantie ben ik verdrietig geweest, pas in de zomervakantie ging het weer goed!

Dit jaar gaat het helemaal niet goed met wiskunde, ik ging naar mijn wiskundeleraar om te vragen of hij ook een bijlesleraar wist. Toen kwam ie met de broer van de gymleraar waar ik het over had aan. het drong niet echt tot me door dus ik accepteerde het gewoon. Nu heb ik hem dus als bijlesleraar wiskunde. En het is echt precies zijn broer. En je raad het al...nu ben ik super verliefd op hem geworden, allen net als zijn broer heeft ook hij al een vriendin. Helemaal hopeloos vind ik het, nu heb ik dubbelliefdes verdriet!!

Wat nu?

liefs,mercurius
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 21:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Je hebt geen probleem, want liefdesverdriet bestaat niet.

Beetje opgelucht? Gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:50
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Sorry maar dit klinkt echt wel komisch

Er lopen zoveel jongens rond, moest ik jou zijn, ik zou verder kijken en je niet focussen op die één. Het kan wel leuk zijn, maar het is je leraar en hij heeft al een vriendin. Je hebt bijles van hem, zie het als een aangename les met een aangename leraar.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:52
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
mercurius schreef:
Verhaal
Misschien moet je eens van je planeetje afkomen en op mannen van jouw aarde gaan vallen.
Schrap die bijles; er zit nix anders op. Óf je blijft verliefd, óf je legt zijn vriendin om.
Net als die zomervakantie moet je nu ook een periode zien te creeëren dat je hem een poos niet ziet. Zo kom je ervan af (heeft bij mij heel goed geholpen, en bij jou blijkbaar ook).
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 22:01
mercurius
mercurius is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je hebt geen probleem, want liefdesverdriet bestaat niet.

Beetje opgelucht? Gelukkig!
Nee liefdesverdriet bestaat inderdaad niet als je het gevoel nog nooit heb gehad. Misschien druk ik me verkeerd uit, maar ik voel me gewoon zo rot.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 09:24
Verwijderd
Ik wil je wel helpen met Wiskunde hoor

Ghe, dit is een oeroud probleem. Het schoolmeisje dat verliefd wordt op haar behulpzame docent. Hij is aanvankelijk als een grote broer aan wie ze van alles kwijt kan en die er altijd voor haar lijkt te zijn, terwijl hij gewoon doet waarvoor hij betaald wordt.

Wat ik hierbij moeilijk vind, is dat je jezelf wel aan kunt leren geen gevoelens voor docenten te ontwikkelen door ze op een andere manier te benaderen (hun functionele kant bestuderen en het gedrag dat daaruit voortvloeit), maar dan doe je jezelf ook onrecht aan.

Ik ging vroeger met docenten om op klant / dienstverlener basis. Het probleem erbij was dat ze mij alleen met de lesstof konden helpen en ik ze voor de rest niet accepteerde (hun dienst: lesgeven). Persoonlijke problemen gingen hun helemaal niks aan ("Ze geven toch niks om me. Ik ben alleen maar leerlingnummer 526345 die zich weer eens vreemd gedraagt. Nummer zoveel die ze moeten helpen, omdat het hoort bij hun werk") en hun problemen mij ook niet ("Het is jammer dat zijn vrouw overleden is, maar ik kom hier voor de les, niet voor zijn deprimerende verhalen")

Het zal je niet verbazen als ik zeg dat ik vroeger een beetje a-sociaal was [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img] Maar goed, toch vind ik dat die zienswijze bepaalde voordelen heeft, zolang je het niet overdrijft zoals ik toendertijd.

Je moet proberen in te zien dat jij als leerling niet zo speciaal voor hem bent als je misschien verwacht, dan heb je ook geen of minder last van kriebels in je buik
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:46
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Je kunt er niet veel aan doen, denk ik. Het is gewoon een moeilijke kwestie. Je kunt sowieso toch geen relatie aangaan met je leraar (nu niet omdat ie een vriendin heeft, maar als ie er geen had ook niet!). Het kan gewoon niet dat een leraar een relatie heeft met een leerling. Misschien dat die gedachte je kan helpen. Zulke relaties zullen nooit mogelijk zijn. Probeer een beetje om je heen te kijken naar jongens van je eigen leeftijd...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 16:56
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Je zult je moeten realiseren dat het tussen jou en die leraar niets kan worden en ook niet tussen jou en zijn broer...
Niet alleen omdat ze al een vriendin hebben, maar ook omdat het leraren zijn, zo'n relatie kan en mag nou eenmaal niet..
Ik kan me voorstellen dat je verliefd wordt op zo'n leraar, hij is aardig tegen je, helpt je, je kunt goed je verhaal bij hem kwijt.. en tja dan kunnen zulke gevoelens zich voor doen ja.. Maar probeer het eens te zien vanuit zijn kant..
Hij heeft al een vriendin, dus waarom zullen zijn gedachten gericht zijn op andere meisjes.. En jij bent voor hem waarschijnlijk gewoon een van de leerlingen die hij wat bijles moet geven... Gewoon een van de velen, hij zal je niet zien als ene potentiele kandidate, ook omdat hij ook weet dat het niet kank..

Het is moeilijk om het van je af te zetten en om ze uit je hoofd te zetten, maar dat is toch wat je zult moeten doen.. Als je denkt dat je dat niet gaat lukken zolang je hem nog elke keer zie, stop dan met de bijlessen, of vraag of er iemand anders is die je bijles kan geven..

En je moet ook sowieso niet proberen tussen die jongen en zijn vriendin te komen, dat is gewoon fout en moet je niet doen, daar doe je alleen maar mensen pijn mee..

Sterkte en heel veel succes..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je hebt geen probleem, want liefdesverdriet bestaat niet.

Beetje opgelucht? Gelukkig!
Kom op Joost, doe eens wat aardiger, die persoon zit ermee...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:51
mercurius
mercurius is offline
Uit de reacties van de meeste krijg ik het een beetje het idee, dat jullie me arrogant over vinden komen. Omdat ik denk dat hij mij ook leuk zou vinden, maar dat denk ik helemaal niet!! Ik weet ook wel dat ik gewoon een normale leerling voor hem ben, die bijles gewoon wat bijles nodig heeft.
En ik ben heel verlegen en onzeker iemand, dus ik zou echt nooit tussen hem en zijn vriendin proberen te komen, of hem laten weten dat ik verliefd op hem ben of wat dan ook. Zelfs als hij geen vriendin had en liet weten dat hij verliefd op me was (een heel raar voorbeeld) zou ik er niet op in gaan. Ik snap ook wel dat zulke dingen nooit goed kunnen gaan en ik ben er ook gewoon nog niet aan een vriend toe, daar ben ik veeeeel te verlegen voor!!
Het is alleen....mijn gevoel werkt me zo tegen, het doet in dit geval zo'n pijn om verliefd te zijn!

Liefs,mercurius
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liefdesverdriet
Rikje18
11 30-05-2012 08:52
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #158
darkfairy
487 25-10-2010 21:43
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 21:00
Liefde & Relatie 'Kort' liefdesverdriet
Rerisen Phoenix
38 24-01-2008 19:50
Liefde & Relatie verwerken van je ex
divindae
112 24-10-2006 10:20
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.