Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2001, 19:44
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Wij hebben dus een optische muis van Logitech. Maar als je ergens heen beweegt met de muis, dan blijft ie soms 'haken', dan beweeg je wel met de muis, maar dan blijft het aanwijzertje heeeeeeeel trillerig op dezelfde plaats. Meestal gaat het wel goed, maar soms blijft ie echt haken, dan staat ie stil en zo. En als je de muis helemaal trilvrij hebt, dus stil, geen handen op het werkblad en zo, dan trilt ie uit zichzelf soms ook en verplaats de aanwijzer zich langzaam terwijl de muis geheel stil ligt.

Ligt dit aan de muis??? Of de muismat??? Of is dat gewoon voor een optische muis????

alvast bedankt
Kupu
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2001, 19:53
jge
jge is offline
wie heeft er nou een muismat met een optische muis........

ennuh, ik heb de logitech ook, hij trilt heeeeel soms, bijna nooit, maar komt omdat het oppervlak een beetje spiegelt
__________________
if you were unable to wake from a dream, how would you know the difference between the real world and the dreamworld....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 20:58
S
Avatar van S
S is offline
Je moet een oppervlak hebben met profiel zoals een bureau (hout, geen glas) en geen muismat...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 21:29
XCalibur
XCalibur is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Wij hebben dus een optische muis van Logitech. Maar als je ergens heen beweegt met de muis, dan blijft ie soms 'haken', dan beweeg je wel met de muis, maar dan blijft het aanwijzertje heeeeeeeel trillerig op dezelfde plaats. Meestal gaat het wel goed, maar soms blijft ie echt haken, dan staat ie stil en zo. En als je de muis helemaal trilvrij hebt, dus stil, geen handen op het werkblad en zo, dan trilt ie uit zichzelf soms ook en verplaats de aanwijzer zich langzaam terwijl de muis geheel stil ligt.

Ligt dit aan de muis??? Of de muismat??? Of is dat gewoon voor een optische muis????

alvast bedankt
Kupu

Dat probleem had ik ook... De optische muis scant wel met 800 dpi dus hij is veel te veel gevoelig... Je moet de gevoeligheid van de laser (lampie) wat lager zetten...

Greetz Xc
__________________
·:/.··:]· RaGNaRoK OnLinE ·[:··.\:·
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 14:33
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
XCalibur schreef:
Dat probleem had ik ook... De optische muis scant wel met 800 dpi dus hij is veel te veel gevoelig... Je moet de gevoeligheid van de laser (lampie) wat lager zetten...

Greetz Xc

Hoe???
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:50
jochen
jochen is offline
als ik van u was zou ik de baterijen eens vervangen!!!!
__________________
[b]achterwaarts poepen in plaats van voorwaarts lijkt mij absurd[/b]
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 17:07
predsletjee
predsletjee is offline
Citaat:
jochen schreef:
als ik van u was zou ik de baterijen eens vervangen!!!!
als ik van u was zou ik dat rare belgische taaltje eens afleren.

Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 18:10
ick
ick is offline
Citaat:
predsletjee schreef:
Citaat:
jochen schreef:
als ik van u was zou ik de baterijen eens vervangen!!!!
als ik van u was zou ik dat rare belgische taaltje eens afleren.

en als ik jou was zou ik me afleren een compleet correcte post af te kraken.....

hoewel, correct,

een Logitech optical muis heeft geen batterijen..... hij krijgt z'n power van de pc zelf (niet draatloos)

Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 14:24
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
OK, maar of ik nou de muismat gebruik of het gewone bureablad(gebeitst hout) maakt niks uit. Trillen doet ie nog steeds... Het heeft wel wat geholpen, maar niet erg veel. Niet genoeg tenminste...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 15:42
XCalibur
XCalibur is offline
Oh dus jij hebt die ondraadlose (raar woord).. Ik heb helemaal draadloos.. Misschien zit het in je MouseWare... moet je es kijken,,

Greetz XC
__________________
·:/.··:]· RaGNaRoK OnLinE ·[:··.\:·
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 17:15
ick
ick is offline
Citaat:
Kupu schreef:
OK, maar of ik nou de muismat gebruik of het gewone bureablad(gebeitst hout) maakt niks uit. Trillen doet ie nog steeds... Het heeft wel wat geholpen, maar niet erg veel. Niet genoeg tenminste...

legt 'm voor de gein is op 'n helemaal niet spiegelend A4 velletje..... die dignen doen alles behalven spiegelen, en 't lijkt me dat die lens daarop wel 'n stabielbeeld kan krijgen....


anders moet je zoals eerder gezegd kijken of je de gevoeligheid wat lager kan zetten in de software van je moussy
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 23:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
XCalibur schreef:
Dat probleem had ik ook... De optische muis scant wel met 800 dpi dus hij is veel te veel gevoelig... Je moet de gevoeligheid van de laser (lampie) wat lager zetten...
Het lampje geeft alleen licht (doodsimpele LED trouwens, niks laser). De opname wordt gedaan door een soort cameratje.

Bovendien: Meer is beter, ook de resolutie. Schokkerigheid wordt meestal veroorzaakt doordat de muis niet genoeg verschil 'ziet'. Blank gelakt hout bijvoorbeeld. Ik heb een fijne muismat van de belastingdienst, met een logitech optische muis, en hij werkt dus echt perfect.

Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:45
XCalibur
XCalibur is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Het lampje geeft alleen licht (doodsimpele LED trouwens, niks laser). De opname wordt gedaan door een soort cameratje.

Bovendien: Meer is beter, ook de resolutie. Schokkerigheid wordt meestal veroorzaakt doordat de muis niet genoeg verschil 'ziet'. Blank gelakt hout bijvoorbeeld. Ik heb een fijne muismat van de belastingdienst, met een logitech optische muis, en hij werkt dus echt perfect.
?? Er staat iets anders in de PCM...

Greetz XC
__________________
·:/.··:]· RaGNaRoK OnLinE ·[:··.\:·
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 18:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
XCalibur schreef:
?? Er staat iets anders in de PCM...
Wat in de PCM staat klopt ook de helft van de tijd niet. Real men lezen de C'T

Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 18:37
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Bovendien: Meer is beter, ook de resolutie. Schokkerigheid wordt meestal veroorzaakt doordat de muis niet genoeg verschil 'ziet'. Blank gelakt hout bijvoorbeeld. Ik heb een fijne muismat van de belastingdienst, met een logitech optische muis, en hij werkt dus echt perfect.

fijne muismat, is dat 1 met aan de bovenkant dat plastic-achtige spul??? Of gewoon stof??? Wij hadden eerst gewoon 1-tje met nylon of zo erbovenop, en dat werkte echt voor geen meter.

__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 19:14
MM
MM is offline
Gewoon alle troep (muismatten, cdroms, floppies, ect) van je bureau vegen, ff met een doekje je muis van onderen schoonmaken, dan doet 'ie het wel weer (als je geen glazen bureau hebt)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 09:51
FunFair
FunFair is offline
Ik heb het vaak alleen als hij schuin ligt, maar anders niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 10:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
Ik heb het vaak alleen als hij schuin ligt, maar anders niet.

Jep dat heb ik ook, als ie maar recht blijft gaat het goed (MS Intellimouse Explorer)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2001, 15:08
Beunhaas
Beunhaas is offline
Sorry hoor maar ik heb ook zo'n ding en totaal geen problemen, met muismat zonder muismat, op mijn hand, gewoon over het bureau, over mijn glas overal doet ie het... Alleen op de monitor werkt ie wat minder.

En ik heb de refresh rate op zijn hoogst staan... Bij mij werkt ie goed.
__________________
http://www.kabaal.net/ | www.kabaalamgemaal.nl
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 21:33
Avantis
Avantis is offline
Dat trillen is normaal, komt zoals gezegd, door het scannen van het oppervlakte... Het kan inderdaad aan je muismat liggen. Zonder muismat, heb ik nergens last van, maar een beetje trillen voor zoveel precisie ? Dat heb ik er wel voor over
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 21:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kupu schreef:
fijne muismat, is dat 1 met aan de bovenkant dat plastic-achtige spul???
Yup, en dan niet egaal maar ruw. Heel glad, en de muis heeft genoeg contrast. Dit itt m'n houten bureaublad, dan gaat 'ie schokken.

Ow ja, een spijkerbroek werkt ook prima

Constrast is het belangrijkste.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.