Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2012, 17:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mwhehe, zie nu pas dat Gladiator ook van Ridley Scott is. Wat een butfilm was dat.
Precies. En Robin Hood, en al die onzin.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Advertentie
Oud 07-06-2012, 17:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
maar de hele mythologie van die wereld is niet bepaald boeiend.
Nou ja, daar gaat Prometheus dus over, maar het gegeven wat men gebruikt weet men dus niet fatsoenlijk uit te werken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-06-2012, 17:26
Verwijderd
Ik geloof dat Gladiator de enige Ridley Scott is die ik ooit heb gezien. En wat was me dat een kutfilm zeg
Oud 07-06-2012, 17:26
Verwijderd
Of wacht even Robin Hood met Kevin Costner, die? Die heb ik dan ook gezien, en die was zo mogelijk nog kutter.
Oud 07-06-2012, 17:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mjah, ik vind dat niet echt een excuus. Maar door de trailers leek het een 'intelligente scififilm' en dat is het gewoon niet. De karakters in Alien doen ook domme dingen, maar dat zijn dan ook geen zogenaamde 'topwetenschappers'. Verder was de helft van de cast overbodig.

Plotdingetje:
Spoiler
Spoiler


En het zijn niet allemaal topwetenschappers! Het is een mercenary-crew, sommige zijn er gewoon om het schip te besturen, alleen noomi en haar man zijn de echte wetenschappers.

Maar ik snap het! Je bent een beetje teleurgesteld. Ik had er van te voren niet zo veel verwachtingen van, dus ik ben prettig verrast.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-06-2012, 17:28
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Of wacht even Robin Hood met Kevin Costner, die? Die heb ik dan ook gezien, en die was zo mogelijk nog kutter.
Nee, Robin Hood met Russell Crowe.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-06-2012, 17:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ohja, die was ook een beetje zonde van mijn tijd.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-06-2012, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Nee, Robin Hood met Russell Crowe.
Ah, ok Nee, niet gezien. Maar ik vind Russell Crowe vervelend
Oud 07-06-2012, 17:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ach ja. Mensen denken bij Ridley Scott aan Alien en Blade Runner, maar vergeten dat hij de afgelopen twintig jaar niets van dat niveau en eigenlijk vooral kutfilms gemaakt heeft. Prometheus interesseert me ook niet echt. Alien was een prima als een soort 'haunted house... in space!'-film, maar de hele mythologie van die wereld is niet bepaald boeiend.
Mja, Alien was een prima ingetogen "horror", stijlvol en nog nergens (te) cheesy. Latere delen hier en daar wel.
De wereld van Alien was vooral interessant door de ontwerpen van Giger, maar er is geen rijke geschiedenis waar je uit kunt putten, nee.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-06-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat Gladiator de enige Ridley Scott is die ik ooit heb gezien. En wat was me dat een kutfilm zeg
Dat het een kutfilm is dat vind ik nog tot daar aan toe, maar ik begrijp gewoon niet dat hij zo verschrikkelijk populair is bij heel veel mensen.
Oud 07-06-2012, 18:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Alien en Blade Runner waren zijn enige goede films. De volgende titels van Ridley Scott waren pure bagger:

Kingdom of Heaven (2005)
American Gangster (2007)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2001)

Gladiator was nog kijkbaar, vergeleken met bovenstaande films. Eigenlijk ook alleen maar vanwege de gevechten en de chariot race. Al is die veel mooier gedaan in Ben Hur.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-06-2012, 18:03
Verwijderd
De gevechten waren juist het ergste. Naja, en de belachelijke teksten en hoe ze gebracht werden.

Maar we gaan nu eigenlijk super-offtopic.
Oud 07-06-2012, 18:05
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Alien en Blade Runner waren zijn enige goede films. De volgende titels van Ridley Scott waren pure bagger:
Thelma & Louise en Legend zijn er ook nog. Black Hawk Down heb ik niet gezien, is die zo slecht?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-06-2012, 18:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Maar altijd nog beter dan wat zijn retarded broertje, Tony Scott, heeft gemaakt:

Top Gun (1986)
Beverly Hills Cop II (1987)
Crimson Tide (1995)
Enemy of the State (1998)
Man on Fire (2004)
Taking of Pelham 1 2 3, The (2009)

Wat een gedrochten allemaal.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-06-2012, 18:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
De gevechten waren juist het ergste. Naja, en de belachelijke teksten en hoe ze gebracht werden.

Maar we gaan nu eigenlijk super-offtopic.
Hoezo? Het gaat toch over films die er gezien zijn?

Ik heb Robocop met audiocommentaar gekeken. Leuk hoor, Paul Verhoeven met zijn stem en zijn christusmetaforen. "Robocop is die Amerriken Dzjiezus, hie resurrekts, but hie's not koïng to seef joe, hie's koïng to kil joe! Det's Amerriken Kristi-jennitie!"
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-06-2012, 18:08
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Thelma & Louise en Legend zijn er ook nog. Black Hawk Down heb ik niet gezien, is die zo slecht?
Die twee films heb ik niet gezien.

Black Hawk Down was vooral een zeer gekleurde, pattriotische kutfilm over Amerikaanse soldaten die gecrasht waren met hun chopper, en heel heldhaftig gered worden uit de 'vijandige zandbak' die het Midden-Oosten heet. Ik moest er bijna van nekken, zo pro-Amerikaans was het.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-06-2012, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dat het een kutfilm is dat vind ik nog tot daar aan toe, maar ik begrijp gewoon niet dat hij zo verschrikkelijk populair is bij heel veel mensen.
Een heldhaftige benadeelde anti-hero in shining armor die de slechte keizer continu uitdaagt en hem uiteindelijk verslaat. Constante stoere battles met flink veel oog voor detail. Alles wat je te zien krijgt is met heel veel finesse gedaan. Als je dan niet echt into films bent (óf een 14 jarige puber) maakt shit indruk.

Neemt niet weg dat het een slechte film is verder. Maar wel een van mijn favoriete slechte films
Oud 07-06-2012, 18:11
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar altijd nog beter dan wat zijn retarded broertje, Tony Scott, heeft gemaakt:

Top Gun (1986)
Beverly Hills Cop II (1987)
Crimson Tide (1995)
Enemy of the State (1998)
Man on Fire (2004)
Taking of Pelham 1 2 3, The (2009)

Wat een gedrochten allemaal.
Maar ook True Romance. Hoewel het niet echt door zijn regie kwam dat die zo goed was.
Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-06-2012, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Dat het een kutfilm is dat vind ik nog tot daar aan toe, maar ik begrijp gewoon niet dat hij zo verschrikkelijk populair is bij heel veel mensen.
Ik ook niet
Oud 07-06-2012, 18:16
Verwijderd
Oh, Black Hawk Down ook gezien Kon me ook maar weinig bekoren.
Oud 07-06-2012, 18:22
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar ook True Romance. Hoewel het niet echt door zijn regie kwam dat die zo goed was.
Spoiler
True Romance was wel tof, maar dat is idd niet Scotts verdienste.

En die laatste opmerking van hem is kotswaardig. Ik ben wel blij dat hij toen nog niet die achterlijke montagestijl gebruikte.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-06-2012, 18:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Enemy of the State is toch helemaal niet zo'n slechte film? En hij gebruikt ook niet het oog- en hersenkanker veroorzakende stijltje van bijvoorbeeld Man on Fire.

Waar de haat voor Enemy vandaan komt begrijp ik nog steeds niet. Nee, het bepaald geen plausibele film, maar het verhaal is wel lekker strak getrokken en Gene Hackman is altijd wel cool.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 07-06-2012, 20:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb black hawk down uitgezet, maar gladiator vond ik destijds heel mooi.

Our idiot brother

Tja, wel leuk, maar daar is echt alles mee gezegd. De film kabbelde nogal voort, geen hoogte punten en geen echte diepte punten.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-06-2012, 20:22
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The marigold hotel

Heerlijke makkelijke film. Gelukkig geen tieten
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-06-2012, 23:39
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Incredibles 8.7/10

Beste superheldenfilm en sowieso een van de beste actiefilms van deze eeuw, en de beste "adaptatie" van Watchmen. Een puntje aftrek voor de visuals. De robots en vervoersmiddelen zien er goed uit, en er zitten veel leuke visuele vondsten in de actiescènes, maar het ontwerp van de personages is lui -vooral Elestagirl- en die stad waarin ze wonen is een van de saaiste omgevingen uit de filmgeschienis. Pixars achtergronden zijn meestal clichématig, maar hebben ten minste sfeer; die stad in The Incredibles is gewoon nietszeggend prutswerk.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-06-2012, 00:47
Verwijderd
The Notebook

Weer eens herkeken. Keihard gehuild. /wijf

Nog steeds een goede film, maar eigenlijk wel erg simpel en straightforward, hoewel de romantiek en de tragiek wel werkt.

Puntje eraf t.o.v. eerst.

8,2/10
Oud 08-06-2012, 00:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Spoiler


En het zijn niet allemaal topwetenschappers! Het is een mercenary-crew, sommige zijn er gewoon om het schip te besturen, alleen noomi en haar man zijn de echte wetenschappers.
Spoiler


Prometheus komt bij mij vooralsnog (misschien dat Ridley nog met een directors cut komt ) in hetzelfde rijtje als Indy 4 en de Star Wars prequels.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-06-2012, 01:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb Robocop met audiocommentaar gekeken. Leuk hoor, Paul Verhoeven met zijn stem en zijn christusmetaforen. "Robocop is die Amerriken Dzjiezus, hie resurrekts, but hie's not koïng to seef joe, hie's koïng to kil joe! Det's Amerriken Kristi-jennitie!"
Ik ben zowaar benieuwd naar die remake.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-06-2012, 01:01
AnnoMeisjx
Avatar van AnnoMeisjx
AnnoMeisjx is offline
I Am Legend

Geweldige film, echt super.
Goede thriller, zonder dat ie echt heel eng is.
Aanrader voor iedereen !
Oud 08-06-2012, 01:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
overigens lees ik trouwens wel vaak aardige dingen over de DC van Kingdom of Heaven, die schijnt echt significant beter te zijn dan de reguliere release maar eens kopen bij de Blokker.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-06-2012, 10:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ben zowaar benieuwd naar die remake.
Meh. Als ie maar extreem gewelddadig en antikapitalistisch is, anders is het geen Robocop.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-06-2012, 02:33
Verwijderd
Sideways

Mjuah, ergens begrijp ik de appeal van de film wel, maar voor mij was 't hem niet. Het ziet er onaantrekkelijk uit ook. En ik begreep soms niet zoveel van de lelijke montage. Vooral sommige overgangen waren bijna amateuristisch.
Te lang, er gebeurt te weinig interessants, met nog wat flauwe kolder de laatste 20 minuten.
Af en toe wat grappige dingetjes, maar niet genoeg voor een voldoende.

4/10
Oud 09-06-2012, 19:27
Verwijderd
Een of andere franse film die eng probeerde te zijn maar het niet was.
Oud 09-06-2012, 21:32
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Een of andere franse film die eng probeerde te zijn maar het niet was.
Ils?

Miller's Crossing 10/10

De beste gangsterfilm die er is. Overstatement, natuurlijk, maar toch.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-06-2012, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Ils?
Even nagekeken en dat was em ja.
Oud 11-06-2012, 02:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Happythankyoumoreplease

Los van de 'laten we eens lekker gek doen'-titel, is de film zelf ook een hopeloos samenraapsel van geblaat over zogenaamde problemen des levens, gelardeerd met een pretentieus sausje van hipster indieliedjes.
Nee, ik care niet om een weesjongetje die in de metro wordt achtergelaten, of dat de hoofdpersoon (Ted uit How I Met Your Mother) hem meeneemt naar huis uit medelijden. Ik care ook niet om de relatieperikelen van een jong stel. Ik care ook niet om een vrouw die alopecia heeft en ongelukkig is in de liefde. Ik kreeg totaal geen connectie met die mensen en hun dramaleventjes. Het is alleen maar een eindeloze hoop gezwets in de ruimte.

Het deed me qua pretentie en indieness denken aan Garden State, maar dan erger. Een film als Magnolia, ook met verschillende verhaallijnen die gerelateerd zijn aan elkaar, werkt wél, omdat die mensen echte levensverhalen hebben en niet slechts een middel zijn om neppe emotie los te krijgen bij de kijker.

3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 11-06-2012 om 02:22.
Oud 12-06-2012, 06:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Le Premier Jour de Reste de ta Vie

Over een gezin waarvan elk lid vanaf zijn belangrijkste dag gevolgd wordt, beginnend vanaf 1988 tot 2002 ongeveer. Je krijgt een fragmentarisch kijkje in het gezin Duval, hoe de kinderen opgroeien, de dingen die zij (en de ouders) meemaken en hoe men met elkaar omgaat gedurende de jaren.

Heeft veel potentieel, maar de 'belangrijke' dagen zijn relatief onbelangrijke gebeurtenissen die niet zo heel memorabel zijn. De significantie van bepaalde scenes was een beetje discutabel.
Het is allemaal wel aardig om te volgen, omdat het lichtvoetig blijft en de personages best sympathiek zijn. Maar het is geen film die mij voor altijd zal bijblijven. Leuk tussendoortje dus.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 12-06-2012, 11:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
This means war

Als ik het van de trailer had laten afhangen, had ik deze film nooit gekeken, want die was niet erg goed. De film trouwens wel. Sommige dingen waren een tikkeltje flauw en de hele film is ontzettend onrealistisch, maar dat is toch ook wel leuk en grappig vooral. De vechtscenes gaan te snel om goed te kunnen volgen, dat is jammer. Aan het einde van de film kiest ze voor iemand (mijn beste vriendin en ik waren het er niet mee eens), maar toen ontwikkelde het verhaal zich en waren we tevreden.

7/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-06-2012, 11:47
Verwijderd
Waarom heb ik zo lang gewacht om The good, the bad and the ugly te kijken? Wat een briljante film.
Oud 12-06-2012, 12:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Prometheus - 5/10

Mja, leuke kijkfilm. Visuele kosten noch moeite zijn gespaard. Helaas presteert Lindeloff het om het in de basis toch al graatmagere scenario te voorzien van plotgaten, onafgemaakte lijntjes, domme handelingen, slechte universe building, kartonnen personages en een ronduit beroerde filosofische insteek. Wat een enorme strontmongool.

Als fervent liefhebber van Lovecraftian tentakelhorror kwam ik gelukkig wel enigszins aan mijn trekken, maar zelfs dát is hier veel te haastig en oppervlakkig uitgewerkt om echt te blijven hangen. Niet verwonderlijk, gezien de huidige staat van Scotts carriere, maar wel jammer.

Maar ja, leuke kijkfilm dus. Sfeervol enzo. Het past TOTAAL niet in het Alien-universum, maar dat had ik toch al niet verwacht.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 12-06-2012, 13:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Jammer dat Del Toro nu weinig heil ziet in zn Mountains of Madness; er zijn wel wat overeenkomsten maar fuck that
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-06-2012, 13:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Waarom heb ik zo lang gewacht om The good, the bad and the ugly te kijken? Wat een briljante film.


Heb je Once Upon a Time in the West al eens gezien?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-06-2012, 13:47
Verwijderd
Jep. En Once upon a time in America ook. En ik hou ervan <3 (vond Once upon a time in the west zelfs nog de minste van de drie, maar hey, nog steeds heul goed )
Oud 12-06-2012, 14:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jep. En Once upon a time in America ook. En ik hou ervan <3 (vond Once upon a time in the west zelfs nog de minste van de drie, maar hey, nog steeds heul goed )
En A fistful of dollars en For a few dollars more?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-06-2012, 15:07
Verwijderd
Die nog niet
Oud 12-06-2012, 16:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Die zijn wel wat minder indrukwekkend dan Good, Bad & Ugly. Maar desalniettemin de moeite waard.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-06-2012, 19:03
Verwijderd
Die zal ik ook absoluut wel eens een keer gaan kijken

Vandaag zag ik Cosmopolis en ik had even de neiging om in de pauze gewoon naar huis te gaan, want wat een vervelende film en wat een vervelende hoofdpersoon vond ik het. Maar het ging zowaar ergens heen, blij dat ik toch ben gebleven, want na de pauze werd ie ineens tien keer beter.
Oud 12-06-2012, 19:43
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The Muppets

Ik heb de film nog niet afgekeken, maar dat zegt denk ik wel genoeg. HowImetyourmotherdude overacteert en de liedjes zijn echt te gay voor woorden.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 13-06-2012, 00:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Quiet City

Mumblecore-film die wel aardig wegkijkt, maar -misschien wel typerend voor het "genre"- weinig inhoudelijk is of ergens naar toe gaat. De film kabbelt een beetje van scene naar scene zonder al teveel haast. Je kijkt als het ware naar de ontwikkeling en interactie tussen twee personen. Niet altijd bijster interessant, omdat de hoofdpersoon een nogal sullige gozer is zonder enige zichtbare levenslust (hij voert geen drol uit), maar de vrouwelijke tegenspeelster is wel wat openlijker en meer uitgesproken.
Het soms shaky, close-up camerawerk begon me af en toe te irriteren en stiekem zat ik wel een beetje te wachten wanneer ze
Spoiler


6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-06-2012, 14:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Die zal ik ook absoluut wel eens een keer gaan kijken

Vandaag zag ik Cosmopolis en ik had even de neiging om in de pauze gewoon naar huis te gaan, want wat een vervelende film en wat een vervelende hoofdpersoon vond ik het. Maar het ging zowaar ergens heen, blij dat ik toch ben gebleven, want na de pauze werd ie ineens tien keer beter.
Cool, ook maar kijken dan. Ik vind eigenlijk alle films van Cronenberg wel tof omdat het toch vaak iets lijkt te worden wat je niet verwacht.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in?
Uice
500 29-02-2008 22:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.