Oud 04-07-2020, 16:14
Legobouwer
Legobouwer is offline
Hey allemaal! Hopelijk genieten jullie van je vakantie? Ik moet binnenkort een onderzoekscompetentie (OC, gip, thesis,..). Het moet gaan over Latijn, Romeinen of Grieken. Ik wil graag een interessant onderwerp gebruiken en niet de klassieke. Hebben jullie interessante onderwerpen? Mag over kunst, literatuur, ...

Geniet nog verder!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2020, 23:18
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
Ik weet niet goed wat je met de klassieke onderwerpen bedoeld maar hier heb ik een aantal onderwerpen voor je bedacht:
- Wat was er zo aantrekkelijk aan de stijl van de Klassieke Oudheid dat hier op werd voortgeborduurd?
- Hoe ontstond het schrift van de Grieken/Romeinen?
- Waarom namen de Romeinen het Griekse schrift niet over?

Ik weet dat dit geen onderwerpen zijn maar vragen, maar dat maakt het voor mij wat makkelijker om op te schrijven. Veel succes iig!!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2020, 10:41
Legobouwer
Legobouwer is offline
Hey lola_fabulous! Bedankt voor het antwoorden. Ik heb voor mezelf nu bedacht dat ik het graag wil hebben over de invloed van het Latijn op onze tijd. Ik twijfel echter hoe ik de onderzoeksvraag moet formuleren want ik denk dat ik de evolutie van het latijn ook er in moet verwerken. De mogelijke vragen zijn dus:
- Wat zijn de invloeden van het Latijn op onze moderne samenleving?
- Wat is de evolutie van het Latijn en zijn invloed op de maatschappij? (ik denk dat deze te uitgebreid is)
- Waarom wordt er in de moderne samenleving nog gekeken naar het Latijn om woorden te verzinnen?

Zou je kunnen zeggen welke het beste is of als je zelf een hebt die in deze richting zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Enquête Mediagebruik bij jongeren
KimberlyLuycx
8 30-03-2013 23:58
Algemene schoolzaken hulp nodig, zoek hoogbegaafden
x_mariine
22 12-05-2010 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.