Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 14:34
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik weet niet of het hier wel past, maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat er bij iedere onmogelijke liefde uit een boek of film bepaalde zaken of thema's steeds weer terugkeren. Iedere onmogelijke liefde heeft iets filosofisch, ze bevat steeds iets waardoor je weet dat het niet kan duren. Het element van eindigheid of fatalisme zit er steeds in, maar.... hmm, ik weet ook niet precies wat ik hiermee wil zeggen of bereiken, maar snappen jullie een beetje waar ik naartoe wil?

Kunnen jullie onmogelijke liefde op een soort filosofische manier beschouwen en ontdekken welke elementen zich iedere keren weer herhalen?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 14:35
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:31
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Ik snap dit kan mischien iets duidelijker?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:37
gsus watching1
gsus watching1 is offline
Citaat:
Severus schreef op 27-05-2004 @ 15:34 :
Ik weet niet of het hier wel past, maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat er bij iedere onmogelijke liefde uit een boek of film bepaalde zaken of thema's steeds weer terugkeren. Iedere onmogelijke liefde heeft iets filosofisch, ze bevat steeds iets waardoor je weet dat het niet kan duren. Het element van eindigheid of fatalisme zit er steeds in, maar.... hmm, ik weet ook niet precies wat ik hiermee wil zeggen of bereiken, maar snappen jullie een beetje waar ik naartoe wil?

Kunnen jullie onmogelijke liefde op een soort filosofische manier beschouwen en ontdekken welke elementen zich iedere keren weer herhalen?
je bent gewoon lelijk
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:48
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:37 :
je bent gewoon lelijk
Dat kan een kenmerk zijn van één der geliefden van een onmogelijke liefde, maar het is in feite vrijwel nooit het probleem waardoor de relatie geen doorgang kan vinden. Het probleem is vaak buiten de twee geliefden, die zelf wel willen, maar bijvoorbeeld niet mogen van hun omgeving.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:53
gsus watching1
gsus watching1 is offline
sorry van "je bent lelijk". Weet je wat het volgens ons is. Echte liefde is bijna niet te vinden. Er zijn altijd dingen waar je je aan ergert of er gebeuren dingen in je leven waardoor het stukloopt. Liefde is een moeilijk begrip. Je moet gewoon heel goed zoeken naar de juiste persoon. en nog bedankt voor je reactie.

Groeten thuis

Dikke kus

je maten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:56
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:53 :
sorry van "je bent lelijk". Weet je wat het volgens ons is. Echte liefde is bijna niet te vinden. Er zijn altijd dingen waar je je aan ergert of er gebeuren dingen in je leven waardoor het stukloopt. Liefde is een moeilijk begrip. Je moet gewoon heel goed zoeken naar de juiste persoon. en nog bedankt voor je reactie.

Groeten thuis

Dikke kus

je maten
Wat bedoel je daarmee, als je het even in een direct antwoord op de vraag van de topicstarter formuleert?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:03
AILILLA
AILILLA is offline
romeo & julia = voorbeeld van onmogelijke liefde.
maar WTF wil je hiermee bereiken?
__________________
I wish I was special, so f****** special, but I'm a creep...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:33
gsus watching1
gsus watching1 is offline
er zijn geen elementen die steeds hetzelfde zijn en er is niks filosofisch aan. Het werkt gewoon bijna nooit. Liefde is maar een raar iets!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:20
Gordijn
Gordijn is offline
Er is iemand die vind ik heel leuk.

Maar als ik hem op straat tegen kom word ik zo misselijk, dan duik ik ogenblikkelijk een of andere winkel in.

Absurd.
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:53 :
sorry van "je bent lelijk". Weet je wat het volgens ons is. Echte liefde is bijna niet te vinden. Er zijn altijd dingen waar je je aan ergert of er gebeuren dingen in je leven waardoor het stukloopt. Liefde is een moeilijk begrip. Je moet gewoon heel goed zoeken naar de juiste persoon. en nog bedankt voor je reactie.

Groeten thuis

Dikke kus

je maten
Liefde is zeker wel te vinden, maar duurt nooit eeuwig.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:47
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2004 @ 20:41 :
Liefde is zeker wel te vinden, maar duurt nooit eeuwig.
En dat is gek, omdat andere banden wel een leven lang kunnen duren, zoals bijvoorbeeld een hechte vriendschap of een goede relatie met een familielid. Waarom zou het met een lover dan niet een leven lang kunnen duren?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 27-05-2004 @ 21:47 :
En dat is gek, omdat andere banden wel een leven lang kunnen duren, zoals bijvoorbeeld een hechte vriendschap of een goede relatie met een familielid. Waarom zou het met een lover dan niet een leven lang kunnen duren?
Omdat dat niet bevorderlijk is voor het overleven van de soort.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:03
Daevrem
Daevrem is offline
Liefde is per definitie eeuwig, anders noem je het geen liefde.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:09
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-05-2004 @ 22:03 :
Liefde is per definitie eeuwig, anders noem je het geen liefde.
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:10
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2004 @ 21:58 :
Omdat dat niet bevorderlijk is voor het overleven van de soort.
Hmm, krijg je dat verhaal weer inderdaad. Daar zit wel een kern van waarheid in, maar ik denk toch niet dat het helemaal klopt. Zoveel mogelijk vrouwen bezwangeren is goed voor de voortplanting, maar al die kinderen zouden dan zonder vaderfiguur op moeten groeien(die is bezig met nieuwe nakomelingen). Daardoor ontbreekt toch een deel van het man-worden voor het kind denk ik. Op termijn zou dat er voor kunnen zorgen dat mannen dan juist hun kinderen op gaan voeden, dat de drang naar voortplanten wordt ingetoomd door het verlangen om liever een paar 'goede' kinderen te krijgen dan om een hele kudde tuig achter te laten als je sterft. Zonder fatsoenlijke nakomelingen zou het hele voortplanten nog nuttelozer zijn dan het nu is omdat de soort zich dan niet ontwikkelt. Vooral in deze tijd waarin eigenlijk niemand meer tijd heeft om een kind op te voeden lijkt een goede relatie tussen de ouders onderling belangrijk voor het welzijn van een kind. Gaat het om kwantiteit of kwaliteit?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 07:54
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 10:02
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal] In de ruimte kan niemand je horen nadenken...
Verwijderd
20 30-01-2003 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.