Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2009, 20:54
boukekoppejan
boukekoppejan is offline
Hey,

Ik heb van een docent een aantal oefen vragen gekregen voor een tentamen.

Maar ik kom er absoluuut niet uit, en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. ik heb een aantal vragen hieronder getypt en mijn vraag is of jullie hierbij kan helpen om er uit te komen.

1) uit wat voor lijnen bestaat het kringproces van een stirlingmotor. teken het kringproces en zet de namen erbij. welke lijn geeft de grens aan wat met een stirling motor technisch haalbaar is. en schrijf op de forumle voor het thermodynamisch rendement.

2) teken de grafiek van een compressor die werkt zonder schadelijke ruimte en arceer het gedeelte van de grafiek die aangeeft hoeveel arbeid de compressor motor moet verrichten tijdes het aanzuigen van de lucht.

3) nu teken je de grafiek van de compressor wanneer we enige schadelijke ruimte hebben. geef in de grafiek aan waar de persklep in de grafiek dichtgaat en waar de zuigklep. arceer het gebied dat aangeeft de arbeid die het gas op de zuiger van de compressor uitoefend tijdens het comprimeren.

4) een rookgaskanaal is horizontaal 50m lang. aan het eind staat een schoorsteen van 80m hoog. we nemen aan dat er geen wrijving is.
a) wanneer de rookgassen een temp van 125 graden hebben, hoe groot is dan de zuigtrek aan het begin van het rookgaskanaal?
b) wanneer het rookgaskanaal en de schorosteen een diameter hebben van 10 meter. de buiten luchtdruk rekene we 1 bar hoe groot is dan het vermogen van de zuigtrekvent. wanneer we de rookgasstroom 50% willen vergroten??

5) schrijf op de formule van het kengetal van prandl
a) reken uit het kengetal van prandtl wanneer de lucht een temp. van 25 graden celcius.
b) wanneer nu de wand een opp. heeft van 20 celcius heeft wat is dan de filmtemperatuur.??

6) schrijf op de formule et kengetal van grashof ( natuurlijke ventilatie langs een verticale wand) filmtemperatuur 22.
c) reken uit prandtl en grashof
d) welke grootheid speelt bij natuurlijke ventilatie een rol en komt niet in de formules voor gedwongen ventilatie voor.
e) reken uit het kengetal van releigh
f) reken uit het kengetal van nusselt
g welke maatregel neem je wanneer je van de binnenwand van deze kamer de warmte overdrachts coefficient wilt verlagen ( volgens de kengetallen)



Ik hoop dat jullie me hierbij willen helpen..... het lukt me helemaal niet. en heeft wel haast alvast bedankt!!

bouke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2009, 19:51
Verwijderd
Voor vraag 1, 2 en 3 helpt dit je wel een eind op weg.



Vraag 4 kan met de formule van stroming in een pijp (Bernouilli)
En de andere vragen zijn gewoon de bijbehorende formules opzoeken, wat snap je daar niet aan
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 07:13
boukekoppejan
boukekoppejan is offline
Bedankt!

Maar hoe kan ik zien op de formules wat de lijnen precies zijn? zoals technisch haalbaar etc. vraag 1,2,3.

Bij vraag 5 en 6 weet ik niet wat de formules zijn en hoe je ze moet invullen, dus vandaar.

groeten
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 19:15
boukekoppejan
boukekoppejan is offline
niemand die me hiermee verder kan helpen??

Bedankt

Bouke
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 09:35
Verwijderd
Sorry maar als je zelfs te lui bent om de formule van prandl op te zoeken, denk ik niet dat iemand zin heeft om je te helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 09:46
boukekoppejan
boukekoppejan is offline
hallo,

Die heb ik uiteraard allang gevonden, maar ik weet dus niet hoe ik daarmee moet rekenen als er bv. staat als de lucht 25 graden is.

alvast bedankt voor je vriendelijke reactie.

mvg,

Bouke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.