Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2013, 20:08
xRoxy
xRoxy is offline
Hallo,
Ik had even een vraagje..
Ik kwam de les binnen en had mijn mobiel in mijn hand, en wou hem net weer in mijn broekzak stoppen, toen de leraar zei dat ik hem moest inleveren. Dat deed ik dan ook met de gedachte dat ik hem na de les weer terug zou krijgen. Maar na de les zei de leraar dat ik hem pas aan het eind van de dag zou terugkrijgen.
Ik was op 2 uur vrij, en hij zei dat ik nog maar even moest wachten tot hij ook klaar was en ik mijn mobiel terugkreeg. Uiteindelijk heb ik dik 2 (!) uur staan wachten en krijg mijn mobiel pas eind deze week terug?

Mag school zomaar je mobiel innemen? Ook buiten schooltijd? Want volgensmij heeft school niks te maken met jou buiten school om en is een mobiel privé bezit van jou!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2013, 20:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik weet niet of het wettelijk toegestaan is, maar jouw school is niet de enige school die dit doet. Als in de schoolregels staat dat er geen mobieltjes op school mogen mag een leraar je mobiel tijdelijk innemen. Als jij het onrechtvaardig vind moet je dit aankaarten bij je mentor of teamleider, deze kent de gang van zaken en kan beoordelen of jouw docent acceptabel gehandeld heeft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:57
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat je je mobiel moet inleveren tot het eind van de les als je er mee zit te spelen zou kunnen. Maar houden tot het eind van de week is belachelijk en hoef je niet te pikken!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Hallo,
Ik had even een vraagje..
Ik kwam de les binnen en had mijn mobiel in mijn hand, en wou hem net weer in mijn broekzak stoppen, toen de leraar zei dat ik hem moest inleveren. Dat deed ik dan ook met de gedachte dat ik hem na de les weer terug zou krijgen. Maar na de les zei de leraar dat ik hem pas aan het eind van de dag zou terugkrijgen.
Ik was op 2 uur vrij, en hij zei dat ik nog maar even moest wachten tot hij ook klaar was en ik mijn mobiel terugkreeg. Uiteindelijk heb ik dik 2 (!) uur staan wachten en krijg mijn mobiel pas eind deze week terug?

Mag school zomaar je mobiel innemen? Ook buiten schooltijd? Want volgensmij heeft school niks te maken met jou buiten school om en is een mobiel privé bezit van jou!

Alvast bedankt!
Als het op school verboden is een gsm te gebruiken, dan mogen ze die afpakken zodat je deze niet meer kunt gebruiken op school. Dit mogen ze wel enkel doen tijdens de schooltijden en ze hebben het recht dus deze bij te houden tot je ofterwijl naar huis gaat of tot de school sluit die dag. Ze mogen het zeker geen nacht op school houden want zoals je inderdaad zegt, is het privé bezit maar normaal mag je hem dus op school niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 14:47
J-roenn
J-roenn is offline
hebben jullie geen mobieltjesbeleid/algemene regels waarin dit soort dingen staan opgesteld ?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 15:38
Verwijderd
Als de regel er is dat je geen mobiel mag bij je hebben, en je hebt m toch bij je, vind ik het nogal zwak om zo te gaan zeiken over wetgeving e.d. Bij mij was die regel er ook, gewoon je sim-kaart eruit halen als ie wordt afgepakt en in een oude telefoon knallen. Zo moeilijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Kan mij voorstellen dat een docent een telefoon invorderd. Veel scholen zijn het beu, die rotleerlingen die overal en altijd maar op de gangen lopen te appen, facebooken en dat ook doen in de les. Ook in verband met privacy van leerlingen en docenten. Mijn oude school kent zelfs een algeheel verbod op mobiele telefoons met uitzondering van de kantine en het schoolplein.

De docent kan je telefoon dan ook 'afpakken', maar dan wel tot zo lang je les hebt. Naar mijn inziens kan hij hem wel afpakken tot ook ná je les om te voorkomen dat de volgende docent hem een uur later weer moet afpakken. Om hem echter tot na schooltijd te houden lijkt mij niet te kunnen. Wat jij er buiten schooltijd mee doet is voor hem niet relevant; daar heeft hij, zijn collega's, werk of hoe je het ook wil zien totaal geen last van.

Veel scholen kennen regels, heel formeel moeten die ergens duidelijk staan: bijvoorbeeld in het schoolboekje. Wetgeving kan eventueel wel degelijk van toepassing zijn, de regels van het schoolboekje mogen namelijk niet in strijd zijn met wetgeving.

Praktisch: als je hem terug hebt prima, zorg dat het niet weer gebeurd. Gebeurd het wel, ga naar je mentor of een docent(e) waarmee je het goed kan vinden, eventueel de teamleider van je opleiding. Zeg dan dat je zelf vond dat je er niet hinderlijk mee was, maar okay, hij pakt hem af, kan. Alleen zou je het wel zo normaal vinden hem ook weer na je schooldag gewoon terug te hebben. Lijkt me dat ze dat best snappen en dat even zullen kortsluiten als collega's en het daarmee dan in de toekomst gewoon is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 09:19
Heer Wil
Heer Wil is offline
Jij wordt gewoon keihard genaaid door je school, dat ze je twee uur laten wachten zou al lang voldoende straf zijn voor het feit dat je tijdens je pauze je mobiel gebruikt en dat je daarmee dan het lokaal binnenloopt... Ik vind het dus helemaal niet zwak dat je iets zegt over de regels hierover, en ik zou hem dan ook op alle mogelijke manieren zo snel mogelijk terugeisen, desnoods door alle leraren te laten afvoeren door de politie (maar dat zal zo'n vaart niet lopen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hulp nodig in liefde, hopeloos :(
xwebelieve
6 09-06-2013 09:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Smartphones moeten verboden worden in het klaslokaal?
wolle19
30 23-02-2011 09:37
Algemene schoolzaken Wat kunnen ze doen?
klaas9
20 04-10-2010 09:00
Werk, Geld & Recht Mobiel inpikken.
Spuitelf
61 19-10-2007 14:17
Algemene schoolzaken diefstal
Karel Krab
34 18-04-2006 10:48
Algemene schoolzaken gsm inleveren
crosskabouter
54 07-03-2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.