Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2013, 19:59
Verwijderd
...........

Laatst gewijzigd op 09-01-2014 om 00:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2013, 08:55
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik werk niet bij kruidvat en heb er niet gewerkt, maar een aantal vragen van je zijn vrij algemeen en dus wel te beantwoorden.

Kruidvat is retail en dat verdient niet veel. Het valt in hetzelfde straatje als de AH. Bedenk wel: als je nog geen afgeronde studie hebt, dan verdient het meeste ongeschoolde werk niet denderend.
Begeleiding betekent inwerken. Een nieuwe werkgever laat je nooit meteen alleen, want dan zou je het werk ook niet goed aanleren / kunnen uitvoeren. Het betekent echter NIET dat je geen seconde alleen wordt gelaten in je inwerkperiode. Ze kijken ook hoe je presteert in je eentje.
Pensioenopbouw is verplicht, dat wordt ook ingehouden van je bruto salaris. Zelfde geldt voor vakantiedagen en vakantiegeld, ook verplicht.
Studiekostenregeling zal inhouden dat kruidvat de kosten van je studie (deels) betaalt als je die studie vervolgens kunt gebruiken bij kruidvat. Dus je eigen schoolkosten worden niet zonder meer vergoed.

Korting op verzekeringen betekent collectiviteitskorting. Voorbeeld: kruidvat heeft zich aangesloten bij verzekeraar X. Als jij daar je verzekering(en) afneemt, dan kun je een paar procent korting krijgen op de premie. Ben jij verzekerd bij Y, dan heb e er niks aan. Zorgverzekeringen kun je alleen kiezen als je 18 wordt en wisselen alleen aan het eind van ieder kalenderjaar.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 09:08
Verwijderd
Je bent op zoek voor werk op zaterdagen of zondagen. Dus 1 dag in de week. Ik begrijp heus wel dat je een fijne werkgever wilt en zo gunstig mogelijke voorwaarden op alle gebieden, maar dit lijkt toch echt een bijbaantje om wat extra te verdienen en ik vind je opmerkelijke vragen hebben. Waarom zou je een studie op hun kosten willen gaan doen bij een bijbaantje van maar 1 dag in de week? En een pensioenregeling, meid, je bent 18. Vroeger kon je pas pensioen gaan opbouwen vanaf je 25e! En hoeveel pensioen denk je op te bouwen bij een bijbaantje voor een dag in de week aan een uurloontje van, weet ik veel, 4,50 euro?

Ik begrijp dat je wat bij wilt verdienen, en dat je een leuk loon en een leuke sfeer wilt bij dat bijbaantje. Maar de rest vind ik echt vergezocht voor een bijbaantje van een dagje in de week. Ik kan me niet voorstellen dat je dat laat meewegen in je besluit...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 13:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Studieregeling geldt waarschijnlijk voor die opleiding 'assistent drogist' oid die je nodig hebt om medicijnen te mogen verkopen. Ik heb nooit bij het Kruidvat gewerkt maar kende wel iemand die daar werkte en die had het er wel heel erg naar haar zin maar dat ligt natuurlijk aan je directe collega's en dat zal per filiaal verschillen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 18:40
Verwijderd
Het is bijna onmogelijk te zeggen of zij zich gaan houden aan het goed inwerken en goede begeleiding. Dat verschilt namelijk per winkel, bij de een zal het fantastisch geregeld zijn, bij de ander niet. Ik heb namelijk bij onze supermarkten vaak genoeg gezien dat nieuwe caissières werden ingewerkt door een ander. Dus zo kan het ook . Uurloon wil ook nog wel eens verschillen per regio. Je kunt in ieder geval het minimumloon opzoeken, want dat krijg je in ieder geval natuurlijk . Ik denk dat je ook niet extreem veel meer dan dat hoeft te verwachten.

Wat betreft de studie; heb je gekeken naar de website van de Kruidvat?. 3 klikjes op de website van de kruidvat vertelt mij het volgende. Ze bieden dus eigen opleidingen aan. Het is niet dat ze jouw opleiding gaan betalen. Je moet minimaal 20 uur per week werken en meer dan een half jaar werkervaring en dan krijg je dus een MBO-2 opleiding.

Je kunt wel veel vragen stellen, maar heel veel vragen zullen alleen de mensen bij de betreffende Kruidvat antwoord op kunnen geven. Je kan natuurlijk je prima voorstellen dat je per week 1 dagje werkt en in de vakantie full-time, maar je moet niet vergeten dat zij misschien in de vakanties helemaal geen extra mensen nodig hebben! Dus dat zijn dingen die je tijdens het sollicitatiegesprek kan vragen, daar is zo'n gesprek ook voor. Je kunt dan ook direct al je andere vragen stellen, zoals hoe het is geregeld met de begeleiding.

Heb je, behalve de AH, al eens een bijbaantje gehad? Collega's zijn in mijn ervaring toch wel het belangrijkste . Bijbaantjes zijn suf werk, dus dat moet je zelf leuk maken en dat is toch een stuk prettiger als je gezellige en leuke collega's hebt!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 23:25
Verwijderd
Je algehele manier van posten vermoed ik zo .

En verder; je moet er rekening mee houden dat jij wel van te voren kan aangeven dat je 40 uur beschikbaar bij wijze van, maar ze zullen de mensen met vaste contracten dan eerder die uren geven . Als ze inderdaad niet vrij hebben gevraagd. Maar je kunt er gewoon beter niet klakkeloos vanuit gaan dat je in de vakantie full-time wil werken, dat is echt iets om even bij het sollicitatiegesprek te vragen/aan te geven! Succes
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 09:08
Verwijderd
Ja, maar ze zullen je echt niet niet aannemen omdat je graag meer wil werken . Maar dan weten zij in ieder geval dat je full-time wil werken en kunnen ze je al vertellen dat dat misschien niet altijd goed gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 09:34
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je wil in de zorg werken, op kinderen passen, je doktert alles milimeter voor milimeter uit, je wikt en weegt over zaken (zoals werk en hoe het nu zou zijn ten opzichte van je vorige banen) en je probeert meerdere 'probleemgebieden' in je leven aan te pakken. Da's vrij vrouwelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Allereerst, bedankt voor het reageren.



Kijk, ik heb ooit even bij de AH gewerkt zoals gezegd, en geen enkele belofte kwamen ze na. Dit zag ik staan op de website van Kruidvat. Dan ben ik wel benieuwd hoezeer ze daaraan houden. Daarom heb ik alles opgesomd. Ik weet hoe het ging bij AH, dit wil ik niet nog eens meemaken.

De vraag over de opleiding. Kijk, voor mij hoeft het absoluut niet, maar klaarblijkelijk bieden ze het aan. Wat moet ik ervan denken? En is het nodig/verplicht? En zo ja, is het inderdaad op hun eigen kosten?

Daarbij, wanneer ik naar school moet wil ik 1 keer per week werken, maar gedurende de vakanties full-time. Het gaat me trouwens niet zozeer om leuke collega's of sfeer, dat is alleen een mooi 'extraatje'. En ik vraag juist naar het loon, omdat achteraf een beetje te laat is.

Persoonlijk vind ik de vragen niet vreemd. Zoals eerder gezegd, ik wil weten hoezeer Kruidvat, of beter het bestuur ervan, aan die mooie beloftes houden. En ook het loon is voor mij belangrijk, het is niet 'om wat bij te verdienen'.

En Adore, bij AH kreeg ik één keer een korte rondleiding en wat uitleg and that's it. Daarna werd ik samen met iemand anders aan het werk gezet. Toen moest ik alles meteen weten en kunnen. Dus ja, als dat bij Kruidvat beter is, graag. Verder bedankt voor het antwoord, is zeker verduidelijkend.
Je begrijpt me niet helemaal goed, dat je je loon belangrijk vind, snap ik. Daar heb ik geen commentaar op. Wel op het gedeelte aangaande pensioenen en zo. Dat je op je 18e bij het hebben van een bijbaantje de pensioenvoorwaarden meeneemt in je beslissing vind ik absurd.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Hmm, zou kunnen maar dan zou ik wel willen weten wat aan mijn manier van posten zo vrouwelijk is...
.
Je voelt je aangevallen als ik aangeef dat ik sommige zaken die je meeneemt in je beslissing nogal vergezocht vindt. Typisch vrouwelijk.

Nee serieus je posts roepen gewoon keihard dat je een vrouw bent.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:49
Verwijderd
En je snapt niet wanneer iemand een grapje maakt. Vrouwen hebben minder gevoel voor humor, dat is wel bij iedereen bekend
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 21:26
Verwijderd
QED
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 16:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb in een kruidvat gewerkt (inmiddels al ruim 10 jaar terug) en het betalen van opleidingskosten betreft ofwel:
- Een MBO opleiding doen door enkele dagen in het Kruidvat te werken en een dag naar school te gaan. Hierbij dus de opleiding tot werken in de detailhandel.
- Een cursus voor het verkopen van medicijnen.

De cursus voor het verkopen van medicijnen bieden ze doorgaans alleen aan aan mensen die wat meer uren maken dan enkel een zaterdagkracht. Maar wie weet zijn die regels veranderd.
Vaak krijg je bij zo'n cursus wel een clausule mee, waarin staat benoemd dat je de opleiding of cursus moet terugbetalen als je binnen xx jaren na het behalen van dat diploma, besluit te stoppen met werken. Dat is overigens bij vrij veel bedrijven zo, dus niet heel bijzonder.

Of werken bij het kruidvat leuk is, hangt (net als bij de AH) af van je eigen instelling, het team waarmee je werkt, de verwachtingen, etc. Ik heb het er 3 jaar erg naar mijn zin gehad, maar was er daarna ook wel weer klaar mee.
Het verdient weinig, maar de verwachtingen en verantwoordelijkheden zijn ook niet hoog. De flexibiliteit van meer werken in de vakanties, was bij mij wel altijd volop mogelijk.
Bij de start van een nieuwe baan heb je overigens een proeftijd, dus je zou het gewoon kunnen proberen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 21:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Volgens mij moet je als alphahulp nog sociale lasten afdragen, dus reken je niet te rijk met die 13 euro per uur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Lichaam & Gezondheid camoufleren van littekens
cartouchke
53 22-04-2005 17:51
Lifestyle Algemeen Dreadstopic deel 13
Verwijderd
501 17-01-2005 14:12
Muziek Ludwig van
Jezus_Christus
27 11-05-2004 19:10
Liefde & Relatie hoe reageer jij als je gigantisch aso behandeld wordt..??
Verwijderd
65 22-09-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.