Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2012, 10:33
Verwijderd
Kun je met 1200 euro maandelijks een eigen studio/woning huren en dan nog normaal kunnen leven? Dus dat je uni geld kunt betalen en de boeken e.d. Eten, internet, douch, all included.

Ik dacht zelf aan:

- 500 huur
- 100 euro eten
- 50 euro zorg (met uitzicht op de toekomstige plannen van het kabinet)
- 200 schoolkosten
- 100 abonnementskosten

Totaal: 950 euro

Zou hulp bij berekeningen op prijs stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2012, 11:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Volgens mij zou dat wel moeten kunnen maar kijk eens op www.nibud.nl .
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 12:35
Verwijderd
Waarom een eigen studio/woning? Voor 250 euro heb je een eigen kamer.

Verder is het wel belangrijk of je bij schoolkosten toevallig 150 euro per maand kwijt bent aan collegegeld. Daarnaast verschilt het per opleiding hoeveel je kwijt bent aan boeken etc. 100 euro voor eten vind ik zelf heel goed te doen, maar dat zijn veel mensen op dit forum niet met me eens.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 14:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Een eigen huurwoning levert kosten op die je niet kunt delen met andere huisgenoten. Denk aan de gemeentebelasting en belasting van het waterschap (kwijtschelding eventueel mogelijk), abonnement voor tv/internet. Neem niet aan dat je zorgpremie lager wordt, deze plannen zijn juist van tafel.

Door je leeftijd heb je recht op een lagere huurtoeslag en geldt ook een lagere maximale huurprijs.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 15:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat kan zeker. Ik kon rondkomen met 700/800 euro per maand, woonde op kamers (huur tussen 250-300 euro) en betaalde alles zelf (ook studie, collegegeld, boeken, etc).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zou dat wel moeten kunnen maar kijk eens op www.nibud.nl .
Thanks!

Citaat:
Waarom een eigen studio/woning? Voor 250 euro heb je een eigen kamer.
Ja maar dan deel je dat met wellicht mensen die veel lawaai maken waardoor ik niet kan studeren. Dat wekelijks samen met elkaar eten/drinken/feesten is ook niets voor mij........

Citaat:
Verder is het wel belangrijk of je bij schoolkosten toevallig 150 euro per maand kwijt bent aan collegegeld. Daarnaast verschilt het per opleiding hoeveel je kwijt bent aan boeken etc. 100 euro voor eten vind ik zelf heel goed te doen, maar dat zijn veel mensen op dit forum niet met me eens.
Dankje!

Citaat:
Een eigen huurwoning levert kosten op die je niet kunt delen met andere huisgenoten. Denk aan de gemeentebelasting en belasting van het waterschap (kwijtschelding eventueel mogelijk), abonnement voor tv/internet. Neem niet aan dat je zorgpremie lager wordt, deze plannen zijn juist van tafel.

Door je leeftijd heb je recht op een lagere huurtoeslag en geldt ook een lagere maximale huurprijs.
Dat is duidelijk,dank.

Citaat:
Dat kan zeker. Ik kon rondkomen met 700/800 euro per maand, woonde op kamers (huur tussen 250-300 euro) en betaalde alles zelf (ook studie, collegegeld, boeken, etc).
Ja maar je had geen eigen plek? Een kamer zou voor mij alleen ideaal zijn als mijn huisgenoten rustige mensen zijn die weten dat ik dagelijks studeer.....Tenminste, volgend jaar. Naar de bieb gaan om te studeren is morbide voor mij.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had een kamer in een studentenhuis met eerst één ander iemand en nadat ik verhuisd was drie anderen. Ik zou wel altijd proberen in een huis te komen met een beetje gelijkgestemden, dat is voor iedereen fijn. Ik ben ook wel eens uitgekozen omdat ze juist een rustig iemand zochten. In mijn eerste studentenhuis woonde ik samen met een meisje die coschappen liep en meer dan de helft van de tijd niet thuis was, in mijn tweede studentenhuis zat ik op de zolderetage met één ander iemand die vaak overdag op de universiteit was en ook serieus studeerde en mijn onderburen had ik ook geen last van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 21:25
Verwijderd
Uuh niet alle studentenhuizen zijn zo he?

In de meeste studentenhuizen is het echt wel rustig. Ik woon toevallig in een enorme flat met op mijn verdieping 15 huisgenoten. Ik heb werkelijk nooit last van lawaai, tenzij er een huisfeest is. Huisfeesten worden altijd aangekondigd dus daar kun je je op voorbereiden / rekening mee houden met de planning. Dus ik snap niet helemaal wat het probleem met een kamer is , als je geen huis wil waarin mensen goed bevriend zijn met elkaar dan zoek je dat op. Mijn zus heeft jarenlang in zo'n huis gewoond. Je moet het wel eerlijk zeggen bij kamers waar je bijvoorbeeld voor moet hospiteren, maar dat lijkt me voor zich spreken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 07:42
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Naast de genoemde uitgavenposten heb je ook nog uitgaven aan kleding, telefoon, vervoer etc. Op https://service.nibud.nl/pba/ kun je door je huishoudgegevens en inkomsten in te vullen zien welke kosten er allemaal zijn. Wellicht is niet alles van toepassing, maar je ziet misschien wel posten waar je nog niet aan gedacht had! Succes
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, ik heb trouwens ook nog in een studentenhuis gewoond met z'n negenen op een gang en daar was het alleen in de gezamenlijke ruimtes druk en gezellig. Op je kamer werd je met rust gelaten als je dat wilde en echt geluidruchtig was dat absoluut niet. Als je je kamerdeur open had, kwamen er wel mensen kletsen maar met je deur dicht, werd je alleen gestoord als ze je ergens voor nodig hadden oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik heb trouwens ook nog in een studentenhuis gewoond met z'n negenen op een gang en daar was het alleen in de gezamenlijke ruimtes druk en gezellig. Op je kamer werd je met rust gelaten als je dat wilde en echt geluidruchtig was dat absoluut niet. Als je je kamerdeur open had, kwamen er wel mensen kletsen maar met je deur dicht, werd je alleen gestoord als ze je ergens voor nodig hadden oid.
Ja maar wie zegt dat je ze niet vanuit je kamer kunt horen (met dichte deur). Dus dat ze beneden of naast de kamer van je staan te praten o.i.d.? Hoe goed geisolleerd zijn die muren?

Snap je nu een beetje waarom ik solo wil wonen? Dat hele sociaal geobligeerd zijn om dingen te doen is niets voor mij=/.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:45
Verwijderd
Als je met meerdere mensen in huis woont hoef je echt niet verplicht dingen met anderen te doen. Als die huizen dat aangeven, kies je daar gewoon niet voor. Daarnaast alleen wonen is echt niet alles, soms is het best leuk om wat aanspraak te hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:56
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
- 50 euro zorg (met uitzicht op de toekomstige plannen van het kabinet)
Dus jij weet hun plannen al voor ze het zelf weten? Ik neem aan dat je toekomstplannen bedoeld in plaats van toekomstige plannen.

Verder denk ik dat je met groot gemak rond kunt komen van 1250 euro. Ik red het met minder dan de helft.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 07:51
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Dat zou prima moeten lukken. Afhankelijk van je studie kan het geld voor je studie af en toe meer zijn dan 200 euro in de maand, zeker aan het begin. Ik heb weleens 500 of 600 euro voor studieboeken moeten neerleggen en dan werd er die maand ook nog collegegeld afgeschreven. Het is dus handig om een buffer achter de hand te hebben.

Persoonlijk vind ik 100 euro voor eten echt heel weinig, dit zou neerkomen op drie euro per dag. Bij mij kost alleen het avondeten dat minstens al. Ik denk dat je dat bedrag wel kunt verdubbelen.

Verder is hete niet overal gemakkelijk om een studio te krijgen. Mijn broer heeft nu een studio voor studenten, waarbij hij alles voor zichzelf heeft, maar hij heeft hier wel 4 jaar voor op de wachtlijst gestaan, en dat is nog in een stad waar het relatief gezien mee valt met de kamernood. Als je echt meteen op kamers wilt, moet je je verwachtingen naar benden bijstellen, of particulier huren, maar dat is voor een studio/appartementje vaak vrij duur.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 12:11
Verwijderd
100 euro voor eten is wel heel erg optimistisch ingeschat inderdaad. Maar verder zou het van 1250 euro echt makkelijk moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 15:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik net samenwoonde, konden wij met twee personen prima eten voor 125 euro per maand, dus als je een beetje oplet, moet 100 euro voor 1 persoon wel lukken. Maar dan moet je niet iedere week eten afhalen en ladingen bier drinken bij het uitgaan en een beetje shoppen voor je boodschappen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:09
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Inderdaad. Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt en de rest gewoon bij de Aldi of Lidl haalt kun je voor weinig geld een hoop eten
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kon voor 20 euro eten per week dus 100 euro red je dan wel want bij die 20 euro zitten dan nog niet dingen als toiletartikelen, wasmiddel, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2012, 18:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
1200 euro! Natuurlijk kan dat, hordes mensen doen niet anders. Ik zou me eerder zorgen maken om hoe je aan een kamer voor 500 euro komt, sta je wel ergens al tien jaar ingeschreven...?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:29
Verwijderd
Als je je standaard naar beneden stelt, moet een kamer voor 500 euro niet zo moeilijk zijn hoor. Welke stad?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Als je je standaard naar beneden stelt, moet een kamer voor 500 euro niet zo moeilijk zijn hoor. Welke stad?
In Amsterdam. Gaat dat nog lukken?

Of ergens in omstreken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:44
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Gelukkig kies je de meest goedkope locatie van Nederland uit.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:46
Verwijderd
Dat is niet te doen. Of je moet heel veel mazzel hebben . Voor 400 euro heb je in Amsterdam net een kamer zo ongeveer, voor 500 zul je dan geen studio krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet te doen. Of je moet heel veel mazzel hebben . Voor 400 euro heb je in Amsterdam net een kamer zo ongeveer, voor 500 zul je dan geen studio krijgen.
- Rotterdam
- Amsterdam (daar ga ik hopelijk studeren)
- Amersfoort
- Noord-Holland omstreken

Een containerwoning zou ik ook niet erg vinden. Op kamernet.nl vind ik redelijk wat kamers.

Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gaat het bij kamernet.nl op wachttijd of niet? Sta je wel ergens ingeschreven? In Utrecht (mocht dat ook een optie zijn... Maar geldt denk ik ook wel voor bijvoorbeeld Amersfoort) kun je voor 500 euro wel een zelfstandige woning krijgen hoor, maar je moet wel een hele tijd ingeschreven staan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2012, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kamernet werkt met hospiteren dus je moet geluk hebben dat je uitgenodigd wordt en dat je gekozen wordt maar dat zijn meestal onzelfstandige kamers dus met gedeelde douche/toilet/keuken dus wat je eigenlijk niet wilt.

In Rotterdam krijg je voor 500 euro ook wel een kleine huurwoning of studio maar ook daar moet je geluk hebben, lang ingeschreven staan en willen ze liever mensen met een inkomen uit werk omdat ze de wijken juist willen verbeteren en meer gemengder willen krijgen. Voor veel woningen gelden aanvullende eisen (minimum/maximum leeftijd, minimum inkomen uit werk, bepaalde beroepsgroepen, etc).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
In Rotterdam moet minimaal een tweekamerappartement voor 600 euro in de particuliere verhuur ook wel redelijk snel te vinden zijn. Genoeg lokale makelaars die redelijke (niet meer dan dat) huizen aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tweekamerappartementen zijn wel makkelijker te vinden dan driekamer idd. Er verdwijnen echter ook een hoop goedkope huurwoningen. Particuliere huur is er ook wel maar dan moet je wel goed opletten of je niet gigantisch opgelicht wordt al zijn er zeker ook goede verhuurders. Het ligt er ook aan hoe kritisch je bent qua wijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Kamernet werkt met hospiteren dus je moet geluk hebben dat je uitgenodigd wordt en dat je gekozen wordt maar dat zijn meestal onzelfstandige kamers dus met gedeelde douche/toilet/keuken dus wat je eigenlijk niet wilt.

In Rotterdam krijg je voor 500 euro ook wel een kleine huurwoning of studio maar ook daar moet je geluk hebben, lang ingeschreven staan en willen ze liever mensen met een inkomen uit werk omdat ze de wijken juist willen verbeteren en meer gemengder willen krijgen. Voor veel woningen gelden aanvullende eisen (minimum/maximum leeftijd, minimum inkomen uit werk, bepaalde beroepsgroepen, etc).
Er zijn wel een aantal zelfstandige woningen op kamernet. Maar ik snap wat je bedoelt. Als jij zou moeten studeren in Amsterdam en een woning hebt in Rotterdam, zou je erg in hebben met een uur reistijd (trein etc)?

Citaat:
In Rotterdam moet minimaal een tweekamerappartement voor 600 euro in de particuliere verhuur ook wel redelijk snel te vinden zijn. Genoeg lokale makelaars die redelijke (niet meer dan dat) huizen aanbieden.
Is dat zo? Hmmm. Zelf heb ik niet veel nodig. Een simpele woning uit 1 kamer zou zelfs kunnen maar dan moet het wel alles hebben (zoals die containerwoningen in Amsterdam). Dat zag er niet verkeerd uit.

Ik dacht dat ze voor studenten via de uni vaak studios/kamers hadden via makelaars?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Makelaars zijn vaak erg duur, rekenen ook vaak extra kosten (bemiddelingskosten, borg, etc).

Ik zou niet gauw in Rotterdam gaan wonen en in Amsterdam studeren. Sowieso denk ik niet dat je met hospiteren dan snel uitgekozen wordt omdat je verder dan totaal geen binding met de stad hebt. Voor sociale huurwoningen weet ik ook niet of je dan in aanmerking komt omdat je soms een binding met de stad nodig hebt (werk/studie of er al wonen). Rotterdam - Amsterdam is een uur met de reguliere trein maar van deur tot deur ben je dan al zeker anderhalf uur onderweg. Ik heb dat een goed half jaar als reistijd gehad en op zich is het te doen maar je houdt nauwelijks meer tijd over voor een sociaal leven, sport, tijd voor jezelf, etc. Daarnaast woon je niet in de stad waar je studentenleven zich wel af gaat spelen, moet je nog opletten omdat je de trein gaat halen als je met vrienden/medestudenten ergens iets gaan drinken of gaat stappen, oid, je kan minder makkelijk afspreken, moet altijd reizen, het hele voordeel van op kamers gaan ben je dan eigenlijk kwijt. Met de Fyra ben je iets sneller maar het verschil ik kamerprijs ben je dan alweer kwijt aan toeslagkaartjes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Rotterdam wonen - Amsterdam studeren zou ik om dezelfde redenen als Daantje ook niet ideaal vinden.

Voor die containerwoningen geldt ongetwijfeld dat je (al langer) moet zijn ingeschreven bij de studentenhuisvestingsorganisatie. Reken zo op 2 tot 3 jaar wachttijd.
Studio's/kamers via de uni: als dat al zo is, is het alleen bedoeld voor buitenlandse studenten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 21:10
Verwijderd
Is dit trouwens de 'officiele'' website waar je ingeschreven dient te zijn wil je een redelijke studio?

http://www.studentenwoningweb.nl/

Bedankt voor jullie informatie Axel en Daantje, maar hoe moet ik nu verder? Ik kan op zich wel 2 jaar wachten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 21:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Is dit trouwens de 'officiele'' website waar je ingeschreven dient te zijn wil je een redelijke studio?

http://www.studentenwoningweb.nl/

Bedankt voor jullie informatie Axel en Daantje, maar hoe moet ik nu verder? Ik kan op zich wel 2 jaar wachten.
Ja, dat is de website van de corporaties in (onder andere) Amsterdam.

Wachten, thuis blijven wonen en reizen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is de website van de corporaties in (onder andere) Amsterdam.

Wachten, thuis blijven wonen en reizen bedoel je?
Dan ga ik me binnenkort maar inschrijven. De uva heeft een regeling dat als je langer dan een uur van de uva woont je voorrang krijgt bij die website, maar er zijn een aantal postcodes uitgesloten. De mijne ook. Dat vind ik vreemd omdat ik zeker weten een uur van de uva woon......

3000-3099 staat er.

En een jaar thuis studeren o.i.d. denk ik. Moet maar.

Vind het vooralsnog raar dat je met 1200 euro maandelijks niet studio/container/1 kamerwoning kunt krijgen (dat je ook nog kunt leven, dus 500-600 huur o.i.d.).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 09:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vind het vooralsnog raar dat je met 1200 euro maandelijks niet studio/container/1 kamerwoning kunt krijgen (dat je ook nog kunt leven, dus 500-600 huur o.i.d.).
Dat ligt dus niet zo zeer aan de prijs, maar aan de beschikbaarheid/het aantal van die studio's/containers in Amsterdam.

Dat neemt niet weg dat je altijd het geluk kunt hebben binnen een half jaar zoiets toch te kunnen krijgen. Internet goed in de gaten houden, zoeken en iedereen vertellen dat je zoiets zoekt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt dus niet zo zeer aan de prijs, maar aan de beschikbaarheid/het aantal van die studio's/containers in Amsterdam.

Dat neemt niet weg dat je altijd het geluk kunt hebben binnen een half jaar zoiets toch te kunnen krijgen. Internet goed in de gaten houden, zoeken en iedereen vertellen dat je zoiets zoekt.
Laten we het hopen, want ik vind het absurd dat hoewel ik langer dan een uur van de uva woon, mijn postcode in de lijst van uitzonderingen staat (dus waar je geen voorrang krijgt). Ik mail ze er nog wel over. Er staat namelijk dat als je langer fan een uur van de uva woont je recht hebt op zo'n regeling (mits je postcode niet in de lijst staat).

Laatst gewijzigd op 30-12-2012 om 20:55.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2012, 21:01
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
misschien gaan ze ervan uit dat mensen in de aangegeven postcodes met OV een betere verbinding met Amsterdam hebben of zoiets? Het zal wel een reden hebben....
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 21:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
misschien gaan ze ervan uit dat mensen in de aangegeven postcodes met OV een betere verbinding met Amsterdam hebben of zoiets? Het zal wel een reden hebben....
Zoiets dacht ik ook
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 21:09
Verwijderd
Net inschrijving voltooid van studentenwoningweb. Wat blijkt er: regelingen worden automatisch toegevoegd. En ik heb recht op een regeling! Joepie!

Dat wordt hopelijk in 2013 een studio uitzoeken^^.

Edit:

Dan toch een fout gemaakt van hun kant denk ik? Of ik heb de postcodes verkeerd geinterpreteerd. Of zij als corporatie zien het zo: je woont zo ver weg, dan heb je er recht op. Of de uva heeft het aangepast maar niet op de website. Weet het niet! =/

Maarjah, we zien wel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 13:19
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hahaha, grapjas, in 2013 een studio terwijl je nu ingeschreven bent? Droom lekker verder joh. In Amsterdam is alles zo schaars dat dat je echt niet gaat lukken (althans niet via Studentenwoningweb, allicht particulier als je bereid bent meer te betalen en geluk hebt). Ik sta 4,5 jaar ingeschreven en word nu steeds derde bij dat soort woningen. En dan zijn het nog (grote) éénkamerappartementen ook, dus niet eens een "echt" appartement met meerdere kamers. Je hebt dan een keukenblok waarbij je zelf een fornuis/kookplaat moet aanschaffen en een eigen badkamer, en één kamer (kamer en keukenblok in dezelfde ruimte ook nog).
Sowieso heb je weinig aan derde worden als je eerste moet worden.
Bij de twee-kamerappartementen meer in het centrum word ik steeds vijftiende.

Dus ik vrees dat jij je eisen wat naar beneden moet bijstellen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sowieso is uitzoeken er niet bij. Je moet echt geluk hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 14:53
.Daan
.Daan is offline
+ Verzekering + Gas/water/licht + TV + Gemeente heffingen. Beter zoek je sociale huur of anti kraak ofzo. Natuurlijk is het mogelijk maar om daarnaast nog gezellig te leven wordt lastiger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht BIG issue
Girliej91
6 22-11-2011 12:55
Werk, Geld & Recht Wajong
j2011
26 14-11-2011 19:10
Werk, Geld & Recht samenwonen
Famm.
9 12-10-2009 15:37
Werk, Geld & Recht rood staan?
ramonneke
178 23-04-2008 08:13
Liefde & Relatie escorte
Valeria
328 23-07-2007 02:33
Werk, Geld & Recht Studieschuld
LoeLoe
50 16-01-2005 01:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.