Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 18-01-2004 @ 23:19:
Ik doe ik één keer in de twee weken boodschappen, bij de aldi en de albert heijn.. meestal geef ik dan rond de 20 euro uit.. dus dat is dan ongeveer 40 euro per maand
Hoe doe je dat dan met fruit en verse groenten? Of eet je dat nooit? Bij mij blijft fruit en verse groenten geen 2 weken goed (net als de meeste zuivelproducten), dat is dan ook de reden dat ik minstens één keer per week boodschappen doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 13:35
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 09:11:
Hoe doe je dat dan met fruit en verse groenten? Of eet je dat nooit? Bij mij blijft fruit en verse groenten geen 2 weken goed (net als de meeste zuivelproducten), dat is dan ook de reden dat ik minstens één keer per week boodschappen doe.
doe (as het kan) fruit of groente in zo'n vacuum bus (je wereld zal nooit meer hetzelfde zijn)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-01-2004 @ 14:35:
doe (as het kan) fruit of groente in zo'n vacuum bus (je wereld zal nooit meer hetzelfde zijn)
Dat blijft toch geen twee weken goed (als zo'n ding al totaal vacuum is)...? Wij stoppen het tegenwoordig in de koelkast, dat werkt ook wel aardig, maar je kunt het geen twee weken goed houden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 09:11:
Hoe doe je dat dan met fruit en verse groenten? Of eet je dat nooit? Bij mij blijft fruit en verse groenten geen 2 weken goed (net als de meeste zuivelproducten), dat is dan ook de reden dat ik minstens één keer per week boodschappen doe.
ik hou niet zo van groente en fruit ik eet het ook veel te weinig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 14:36:
Dat blijft toch geen twee weken goed (als zo'n ding al totaal vacuum is)...? Wij stoppen het tegenwoordig in de koelkast, dat werkt ook wel aardig, maar je kunt het geen twee weken goed houden.
fruit in een vacuumbus blijft bijna twee keer zo lang goed als in de koelkast
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-01-2004 @ 14:42:
fruit in een vacuumbus blijft bijna twee keer zo lang goed als in de koelkast
Ik heb er niet echt verstand van, ik weet alleen dat het zonder koelkast maar een paar dagen goed blijft en in dat ding een week tot twee weken ongeveer... Fruit in blik blijft ook wel lang goed. (Maar beiden is dan geen vers fruit meer. )

Groenten hebben vaak een uiterste datum op de verpakking staan...blijft dat in zo'n ding dan toch langer goed? (Maar dat is dan ook geen verse groente meer. )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:53
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 14:46:
Ik heb er niet echt verstand van, ik weet alleen dat het zonder koelkast maar een paar dagen goed blijft en in dat ding een week tot twee weken ongeveer... Fruit in blik blijft ook wel lang goed. (Maar beiden is dan geen vers fruit meer. )

Groenten hebben vaak een uiterste datum op de verpakking staan...blijft dat in zo'n ding dan toch langer goed? (Maar dat is dan ook geen verse groente meer. )
oef... het blijft wel langer goed, bijna twee keer zo ang zelfs, maar of het dan nog vers is... (denk zelf van wel trouwens, smaakt in ieder geval wel vers )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:59
elledc
elledc is offline
Met een vriend die kok is en die de beste producten wenst kan dat wel eens heel hoog oplopen. Maar als we dan toch eens zuinig willen zijn; gemiddeld zo'n 60 euro per week!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 14:46:
Groenten hebben vaak een uiterste datum op de verpakking staan...blijft dat in zo'n ding dan toch langer goed? (Maar dat is dan ook geen verse groente meer. )
Dat is meestal niet de uiterste, maar de meest waarschijnelijke tot wanneer het zeker goed is.

Of niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 06:17
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 00:11:
Dat is meestal niet de uiterste, maar de meest waarschijnelijke tot wanneer het zeker goed is.

Of niet
'Tenminste houdbaar tot' vaak idd...maar bv. champignons (en ook veel andere groenten) wil je niet meer eten als ze een paar dagen over die datum heen zijn (en met die paar dagen haal je vaak net een week)...ik iig niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:15
Hagel
Hagel is offline
Ik woon samen met mijn vriend en wij geven denk ik zon 10 euro per dag uit dus ongeveer 50/60 euro in de week. Ik moet er wel bij zeggen dat we eigenlijk altijd a-merken kopen en veel bier en cola drinken
Sins een paar weken eten we trouwens wel gezonder, en zijn we iets goedkoper uit, denk dat we nu misschien op zon 8 euro per dag zitten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:31
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Wat ik hier zo lees valt me echt reuze mee. Ik ga in maart voor een half jaar op mezelf wonen en moet van studiefinanciering en een hoopje loon mezelf zien te redden.. dat wil dus zeggen 209 euro+gemiddeld zo'n 150 euro (kan wat meer en wat minder zijn) dan heb ik dus 360 euro uit te geven.
dacht dat ik aan de krappe kant zat, maar als ik dat hoor van jullie valt t reuze mee..

*voelt zich gelijk een stuk zekerder*
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 22-01-2004 @ 11:31:
Wat ik hier zo lees valt me echt reuze mee. Ik ga in maart voor een half jaar op mezelf wonen en moet van studiefinanciering en een hoopje loon mezelf zien te redden.. dat wil dus zeggen 209 euro+gemiddeld zo'n 150 euro (kan wat meer en wat minder zijn) dan heb ik dus 360 euro uit te geven.
dacht dat ik aan de krappe kant zat, maar als ik dat hoor van jullie valt t reuze mee..

*voelt zich gelijk een stuk zekerder*
't ligt er aan wat je er nog meer van moet betalen en hoe hoog die kosten zijn. Op jezelf wonen is meer dan alleen eten kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:38
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 11:34:
't ligt er aan wat je er nog meer van moet betalen en hoe hoog die kosten zijn. Op jezelf wonen is meer dan alleen eten kopen.
weet ik..weet ik, maar de huur enz. word betaald door mams en paps.. alleen een telefoon rekening van 25 euro p.m. gaat er nog af
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 23-01-2004 @ 11:38:
alleen een telefoon rekening van 25 euro p.m. gaat er nog af
Die telefoonrekening is van je mobiele telefoon?

Geef mij ook zulke ouders...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 22-01-2004 @ 11:31:
Wat ik hier zo lees valt me echt reuze mee. Ik ga in maart voor een half jaar op mezelf wonen en moet van studiefinanciering en een hoopje loon mezelf zien te redden.. dat wil dus zeggen 209 euro+gemiddeld zo'n 150 euro (kan wat meer en wat minder zijn) dan heb ik dus 360 euro uit te geven.
dacht dat ik aan de krappe kant zat, maar als ik dat hoor van jullie valt t reuze mee..

*voelt zich gelijk een stuk zekerder*
En hoe zit het met boeken en collegegeld, dat kost ook handen vol geld
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-01-2004 @ 15:15:
En hoe zit het met boeken en collegegeld, dat kost ook handen vol geld
mischien van z'n ouders? *begrijpt het ook niet helemaal*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-01-2004 @ 16:58:
mischien van z'n ouders? *begrijpt het ook niet helemaal*
Haar, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2004 @ 16:59:
Haar, volgens mij.
oeps
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:55
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
uhhh ja allemaal van mams en paps ... t is maar voor een ahlf jaar ..mn zus gaat weg voor een half jaar naar Peru dus ik zit voor een half jaar in haar 'kamertje'.. School en rekeningen heof ik niet te betalen..alleen mn mobiel en eetgeld enzo..


ennuhh ik ben een zij-tje hoor
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:03
Verwijderd
damn, 360 per maand waarvan alleen het eten en de mobiel moet, niet slecht
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:36
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
..en uitgaan.. en dat kan ook behoorlijk oplopen hoor..
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 24-01-2004 @ 10:36:
..en uitgaan.. en dat kan ook behoorlijk oplopen hoor..
Toch geen honderden euro's...? Mjah, wat dat betreft woon ik toch te erg op mezelf, zeg maar...sowieso ben ik niet zo'n 'uitgaander', maar ik kan het geld toch ook wel voor andere dingen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 24-01-2004 @ 10:36:
..en uitgaan.. en dat kan ook behoorlijk oplopen hoor..
Volgens mij heeft de doorsnee student echt niet zoveel om te besteden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:33
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Dat is waar.. t is dan ook maar voor een half jaartje..

ennuh uitgaan kan wel oplope hoor.. cafeetje hier cafeetje daar... feestje..groot feestje.. enz
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 24-01-2004 @ 18:33:
Dat is waar.. t is dan ook maar voor een half jaartje..

ennuh uitgaan kan wel oplope hoor.. cafeetje hier cafeetje daar... feestje..groot feestje.. enz
Zeker, maar dat noodzakelijk met veel geld uitgeven verbonden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:36
Verwijderd
ik woon niet op mezelf.. maar kheb wel een vraagje. Als je uit huis gaat, wat voor dingen etc. en hoeveel zou je ongeveer aan eten en drinken moeten kopen voor de eerste week enz?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:43
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-01-2004 @ 23:36:
ik woon niet op mezelf.. maar kheb wel een vraagje. Als je uit huis gaat, wat voor dingen etc. en hoeveel zou je ongeveer aan eten en drinken moeten kopen voor de eerste week enz?
Hangt er natuurlijk vanaf of je nog boodschappen gaat doen daarna....maar een brood, boter en broodbeleg....koffie, thee...wat je s avonds wilt eten...en dan voor de avond wat je nodig hebt.....aardappels, groente evt vlees n toetje ofzow...

En verder wat fris ofzow......

Gewoon ns op n rijtje zetten wat je nodig zou hebben op n dag totdat je weer boodschappen gaat doen........
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 01:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-01-2004 @ 23:36:
ik woon niet op mezelf.. maar kheb wel een vraagje. Als je uit huis gaat, wat voor dingen etc. en hoeveel zou je ongeveer aan eten en drinken moeten kopen voor de eerste week enz?
Daar komen ook nog een de standaard producten bij die je gebruikt bij het koken zoals zout, peper, en verschillende kruiden, olijfolie, azijn, etc. Allemaal zaken die lang meegaan en die je gebruikt in de keuken moeten ook nog gekocht worden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 03:19
Verwijderd
okey thanks, tis meteen zo'n hap geld alleen.. sommige dingen gaan wel lang mee natuurlijk maar je moet het wel eerst kopen ineens. oh well
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 21:00
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.