Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2008, 14:54
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Dinsdag heb ik een mondeling van Duits. Hiervoor moet ik o.a 14 bladzijden met de meest ongeloofelijk nutteloze zinnen ooit leren. Voorbeelden: 'Hoe kan ik de verwarming aanzetten?' 'Is dat een geschikte weg voor een auto met een caravan?' en 'Kunt u voor vanavond oppas voor ons kind/onze kinderen regelen?'
Zinnen die ik in mn levensdagen niet zal gebruiken. Helaas kan ike het me niet veroorloven een onvoldoende te halen aangezien het mondeling mijn hele schoolexamen is.
Hoe kan ik mezelf zo gek krijgen die woorden te leren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2008, 16:03
Verwijderd
Nog 2 dagen?
...sterkte

Mijn advies zou zijn geweest om lang van tevoren te beginnen en elke dag een klein stukje te leren.
Misschien kun je het best elk uur een klein stukje leren.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 16:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Leer die woorden gewoon, zover het nog gaat. Natuurlijk zul je nooit die exacte zinnen gebruiken, maar woorden in zinsverband leren helpt je om je de structuur van de taal eigen te maken en daardoor wordt het makkelijker voor je om later zelf zinnen te gaan maken met dezelfde woorden en grammaticale constructies.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 18:15
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik denk dat ik het inderdaad maar op die manier ga leren, losse woorden die veel terug komen en bepaalde constructies. Die zinnen zijn gewoon regelrecht gekopieërd uit zo'n wie wat waar toeristenboekje. Dat dat mag voor je examen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 14:57
Verwijderd
Ik zou ook gewoon voor het leren van die woordjes gaan, en dan lees je die zinnen nog eens door en kijk je hoever je zelf komt als je een aantal willekeurige zinnen moet vertalen; gebruik je kennis van de woordjes en je gevoel.

Ik heb ook zo'n mondeling gehad; we kregen standaardzinnetjes op van de voren en tijdens het mondeling bleek het gewoon een gesprekje te zijn met de docente, ze vroeg hoe mijn tuin eruit zag en meer van dat soort dingen. Ik improviseerde wat (zoals een woord voor 'tulpenbollen', ik had echt géén idee wat dat zou kunnen zijn, dus kwam ik met iets als 'tulp'nböl'n' docente lag in een deuk ) en uiteindelijk kwam ik er wel, ook al was m'n grammatica niet goed, het feit dat ik te volgen was en dat ik de basis woorden kende leverde me toch een net cijfer op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.