Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 17:41
dronez
dronez is offline
Heey mensen van scholieren.com, ik heb morgen 2 mondelingen van duits alleen ben ik hier bar slecht in. Dus om toch nog minimale punten binnen te kunnen halen wil ik jullie vragen of jullie misschien mijn grammatica zouden willen verbeteren.

Dit is de eerste tekst, de volgende post ik later.

Citaat:
Fitna ist ein Kurzfilm von Geert Wilders aus die Niederlanden, dieses film ist über den islam und den koran . Der film ist eigentlich eine Collage von Zitaten und Suren aus der Koran mit einem Paar videos. Mann kann der Film auf Internet sehen und es dauert sechzehn Minuten. (al) Nach 3 stunden war der Film dreimillion mahl auf gesuchnett.
Das arabischen Wort Fitna hat vielen Bezeichnungen ein da von ist die Krieg zwischen Muslimen. Aber Wilders sagt das es mehr zu machen hat mit die Islam. Für das der Film was ausbracht hat man Kommentar auf der Film weil man sich nicht eins wist was in der Film zu sehen was. Im der Perioden das Wilders mit der Film beschäftigt war, hat ihr vielen Drohungen gehet. Auch die niederländischen leger wird bedroht mit Terrorismus von der Taliban.
Wilders hat gehäuft sein film auf der Fernseher zu übertragen(uitzenden) aber keine (tvzenders) wollte sein Film übertragen. Nach vielen Unterhaltungen mit der Internet Provider Network Solutions hat Wilders der Film am 27. März auf LiveLeak gesetzt.
Ik ben er trouwens van op de hoogte dat er aardig wat grammatica fouten inzitten vooral met de naamvallen.

Alvast bedankt,
dronez
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 19:03
dronez
dronez is offline
Hmm, heb even een probleempje met het vinden van het tweede onderwerp. Het moet namelijk een beetje actueel wezen en het liefst wil ik er zelf ook het een en ander of weten zodat ik zelf nog iets kan toevoegen als ik iets vergeet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 19:59
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer*
Fitna ist ein Kurzfilm von Geert Wilders aus den Niederlanden über den Islam und den Koran.
*Die Niederlande is meervoud en omdat aus de derde naamval heeft krijg je "aus den Niederlanden". Islam en Koran moeten beide met een hoofdletter.
Der Film ist eigentlich eine Collage von Zitaten und Suren aus dem Koran mit einem paar Videos.
*Koran is mannelijk en omdat aus de derde naamval heeft krijg je "aus dem Koran". Paar heeft alleen een hoofdletter als het om 2 dezelfde dingen bij elkaar (ein Paar Schue) gaat.*
Man kann den Film auf Internet sehen, und er dauert sechzehn Minuten.
Mann betekent man. Film is mannelijk en is hier lijdend voorwerp, dus je krijgt "Man kann den Film sehen". Omdat Film mannelijk is krijg je dus ook "und er".*
Schon Nach 3 Stunden war der Film dreimillion mal aufgesucht.
*Mahl betekent maal in de betekenis van maaltijd*
Das arabische Wort Fitna hat viele Bezeichnungen, eine davon ist der Krieg zwischen Muslims.
*arabische krijgt alleen een extra -n als er sprake is van een derde naamval, Bezeichnung is vrouwelijk, dus gebruik je eine, davon wordt altijd aan elkaar geschreven, Krieg is mannelijk, dus je krijgt "der Krieg" en Muslim heeft als meervoud Muslims*
Aber Wilders sagt dass er mehr mit dem Islam zu tun hat.
Bevor der Film ausgebracht war hatte man Kommentar auf den Film, obwohl man nicht einmal wusste was in dem Film zu sehen war.
*Voordat vertaal je als bevor. Het voltooid deelwoord ausgebracht komt voorop. Weil betekent omdat, maar hier moet je obwohl (hoewel) gebruiken. Niet eens vertaal je als nicht einmal. Film is mannelijk, auf heeft hier de vierde naamval en in de derde, dus je krijgt "auf den Film" en "in dem Film".*
In der Periode das Wilders mit dem Film beschäftigt war, hat er viele Bedrohungen gehabt.
*Im is een samentrekking van in dem, maar Periode is vrouwelijk en krijgt geen -n, dus krijg je "in der Periode". Het persoonlijk voornaamwoord ihr kan alleen voorkomen als er sprake is van de tweede persoon meervoud in de eerste naamval, het bezittelijk voornaamwoord bij de vrouwelijke persoon enkelvoud of bij de derde naamval van de vrouwelijke persoon enkelvoud.*
Auch die niederländische Armee wurde bedroht mit Terrorismus von dem Taliban.
Wilders hatte gehofft seinen Film auf dem Fernseher zu übertragen, aber kein Sender wollte seinen Film übertragen.
*Fernseher is mannelijk en auf heeft hier de vierde naamval, dus je krijgt "auf dem Fernseher"*
Nach vielen Unterhaltungen mit dem Internet Provider Network Solutions hat Wilders den Film am 27. März auf LiveLeak gesetzt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 20:41
dronez
dronez is offline
Heel erg bedankt Mathfreak, ik zal morgen de notities nog een keer doorlezen aangezien ik in tijdnood zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.